Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 2013 (10. trinn)


  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Task 3?

    • 3A
      10
    • 3B
      6
    • 3C
      18
    • 3D
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja. Da har man registrert seg her kun for denne tråden :p

Brukte fjorårets norsktråd herifra til tentamen (vi får alltid samme oppgaver som fjorårets eksamen til tentamen).

 

Komm også opp i engelsk og er vel likgyldig til det. Alle tre fag er 5"er fag for meg så er bare innstilt på å jobbe til en 5 (minst) :D

 

Leser "the pillars of the earth" eller no av Ken Follet. 1400sider med advanced engelsk namm.

(Merk engesk ord! Legg om språket ditt mest mulig nå)

 

Angående tema er det alltid no åpent. Som de siste årene, hope og love. Blir sikkert lingnende. Tenker kanskje faith/belif men det er kanskje litt nært hope.

 

2 uker igjen... Its the final countdown! Truudududuuu trududududuuu trududu

Lenke til kommentar

Jaja. Da har man registrert seg her kun for denne tråden :p

Brukte fjorårets norsktråd herifra til tentamen (vi får alltid samme oppgaver som fjorårets eksamen til tentamen).

 

Komm også opp i engelsk og er vel likgyldig til det. Alle tre fag er 5"er fag for meg så er bare innstilt på å jobbe til en 5 (minst) :D

 

Leser "the pillars of the earth" eller no av Ken Follet. 1400sider med advanced engelsk namm.

(Merk engesk ord! Legg om språket ditt mest mulig nå)

 

Angående tema er det alltid no åpent. Som de siste årene, hope og love. Blir sikkert lingnende. Tenker kanskje faith/belif men det er kanskje litt nært hope.

 

2 uker igjen... Its the final countdown! Truudududuuu trududududuuu trududu

 

It's the final CUNTDOWN! trololol

Lenke til kommentar

Har sekser i engelsk, og uansett hva dere skriver, så skriv flytende!

 

''Aaron is 15 years old and he lives in London. Aarons favourite football team is Chelsea'' = Boooring

''Aaron is a 15 year old boy, who lives in London. Chelsea are his favourite football team'' = Tommel opp

 

PS: Når det er snakk om alder er det years når det gjelder f.eks 15 years old. Du kan sammenligne med norsk. I dette tilfellet (15 years old) er Aaron year (a year - 15 years), ikke old.

I nr 2 er han substantivet boy og dermed blir year akkurat som old i nr 1, altså ingenting endres på year og old.

 

15 year old boy/girl/cat/dog osv.

15 years old

Endret av TheKing97
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jaja. Da har man registrert seg her kun for denne tråden :p

Velkommen skal du være! :p

 

Såg at det var aktivitet her i går, og tenkte å svare, men næææh. Det var jo 17. mai for de som ikke hadde fått med seg det :tease:

Masse bra eksempel her, flyt er veldig viktig!

 

Hehe, skal ut å reise nå. Når man først har funnet billige billeter til Polen, så drar man, uansett hvor blodharry det måtte hørest ut! :w00t: Så da får en noen timer på flyet der man kan begynne på en engelsk bok. Tenkte å lese noe med litt "constant suspense" eller hva det no var, og bestemte meg for å lese opp siste Hunger Games-boka. Bedre enn å gjøre matte i helga da! :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS: Når det er snakk om alder er det years når det gjelder f.eks 15 years old. Du kan sammenligne med norsk. I dette tilfellet (15 years old) er Aaron year (a year - 15 years), ikke old.

I nr 2 er han substantivet boy og dermed blir year akkurat som old i nr 1, altså ingenting endres på year og old.

 

15 year old boy/girl/cat/dog osv.

15 years old

Har ALLTID blandet sammen dette, og sittet med skjegget i postkassen under tidligere tentamener!

Får håpe at jeg husker det denne gangen! :p

Lenke til kommentar

Har sekser i engelsk, og uansett hva dere skriver, så skriv flytende!

 

''Aaron is 15 years old and he lives in London. Aarons favourite football team is Chelsea'' = Boooring

''Aaron is a 15 year old boy, who lives in London. Chelsea is his favourite football team'' = Tommel opp

 

PS: Når det er snakk om alder er det years når det gjelder f.eks 15 years old. Du kan sammenligne med norsk. I dette tilfellet (15 years old) er Aaron year (a year - 15 years), ikke old.

I nr 2 er han substantivet boy og dermed blir year akkurat som old i nr 1, altså ingenting endres på year og old.

 

15 year old boy/girl/cat/dog osv.

15 years old

 

Tusen hjertelig takk for gode råd! kan du legge noen av tentamen besvarelsene dine? :) Vi trenger din hjelp veldig mye. ved å hjelpe hverandre kan vi alle sammen få gode resultater. :) hva kom du opp i forresten? :hmm:

Lenke til kommentar

Kom opp i engelsk når jeg gikk i 10ende, fikk 6 med null forberedelse. Tro meg, du er svært heldig som kom opp i engelsk.

 

Så lenge du er noenlunde brukbar i språket, så har du absolutt ingenting å frykte :)

 

Da jeg gikk i tiende. :) ''Den gang da, hver gang når''. Det var bra du ikke kom opp i norsk. :wee: (Det er ikke meningen å være frekk, men blander noen da og når, så blir jeg litt småirritert.)

Endret av Bassa.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kom opp i engelsk når jeg gikk i 10ende, fikk 6 med null forberedelse. Tro meg, du er svært heldig som kom opp i engelsk.

 

Så lenge du er noenlunde brukbar i språket, så har du absolutt ingenting å frykte :)

 

Kan du legge din eksamensbesvarelse sånn at vi kan få hjelp av den? :)

 

Kom opp i engelsk når jeg gikk i 10ende, fikk 6 med null forberedelse. Tro meg, du er svært heldig som kom opp i engelsk.

 

Så lenge du er noenlunde brukbar i språket, så har du absolutt ingenting å frykte :)

 

Kan du legge din eksamensbesvarelse sånn at vi kan få hjelp av den? :)

Lenke til kommentar

:w00t: Woop woop! :w00t:

 

Jeg kom også opp i engelsk! :green: Er super fornøyd! Vi som kom opp i engelsk har jo det mye chillere enn de som kom opp i matte f.eks, vi trenger jo bare å lese noen bøker og se på tv-serier, så sitter det! :) Bare tro på dere selv, som læreren min sier.

 

Men her er et lite tips fra meg, hvertfall:

 

Les engelske bøker!! Dette er alt jeg gjør faktisk, og det er egentlig lekende lett å få toppkarakterer i engelsk ved å bare lese som bare det. Gjerne ha markeringspenn og merk over smarte ord og uttrykk du tror du får bruk for, og skriv de ned på et ark. Deretter, når du skriver en stil/historie; bruk dem. Da får du forbedret vokabularet ditt veldig mye! :)

 

Også må vi ikke glemme oppgavenummer og topptekst og alt det der da, det har jeg gjort to ganger nå og den feilen skal ikke gjentas. :nei:

Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk for gode råd! kan du legge noen av tentamen besvarelsene dine? :) Vi trenger din hjelp veldig mye. ved å hjelpe hverandre kan vi alle sammen få gode resultater. :) hva kom du opp i forresten? :hmm:

 

Matte :) (Har sekser i alle eksamensfag, så var greit)

 

Legger igjen en sakpreget engelsktentamen fra i år (22.03.13), med oppgaver fra eksamen i 2012. Karakter 6.

Dere som tar og leverer denne på en tentamen, hvor oppgavene er fra eksamenen 2012, så er dette juks, i tillegg til tyveri på mitt verk.

 

Tips:

 

- Følg med i nyhetsbildet

- Bruk forberedelseheftet! (Hele tentamenen min fra 2013 er skrev ut i fra forberedelseheftet, egne meninger og at jeg hadde fulgt med i nyhetsbildet)

- Lær deg sterke verb (drink - drank - drunk. think - though - though)

- Bruk ordboka ofte!

- Varier språket og få leseren interessert, uansett om du skriver fortelling eller artikkel.

- Avsnitt (og undertitler hvis du skriver artikkel).

- Lær reglene på substantiv som alltid er i entall eller flertall: Money is.. The police are..

- Når du er ferdig SKAL du lese i gjennom minst fire ganger, og en gang baklengs. Da oppdager du flere feil. Har du god tid, så les i gjennom og begynn å skriv det på papir. Blir ofte slurvefeil på pc i forhold til papir.

 

- Er du ferdig før 11:30? Husk at dette har du forberedt deg på i tre, om ikke ti, forbanna år. Skriv mer eller se i gjennom mange ganger! Et halvt år snitt kan bli ødelagt, og i verste fall tap av skoleplass på førstevalget, siden du valgte å ta helg tre timer før fristen.. Vis hva du kan!

engelsk tentamen vår 2013.odt

Endret av TheKing97
  • Liker 4
Lenke til kommentar

jeg vet ikke hvordan skal jeg takke deg.:D tusen takk! dette hjelper meg veldig mye, fordi jeg ville gjerne se andre besvarelser enn min og sammenligne den med min. jeg hadde også samme oppgavene som tentamen og fikk 4+. jeg var veldig nysgjerrig på hvordan må man skrive for å få toppkarakteren. :hmm: etter å ha sett din besvarelse, ser jeg at du virkelig fortjener toppkarakteren.

 

Lykke til i eksamen og vær sikker at du får toppkarakteren! :)

Lenke til kommentar

Legger igjen en sakpreget engelsktentamen fra i år (22.03.13), med oppgaver fra eksamen i 2012.

Det der var skikkelig bra! Velfortjent 6er :)

Takk for at du tok bryet med å dele med oss ^_^

 

Må ta å legge til tipsene i førsteposten når jeg får tilgang på pc igjen.

Det burde være flere folk som har gått ut som deler besvarelsene sine her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg :). men det ser ut som det er veldig få som følger dette trådet. :(

 

Det som er at mange er ''redde'' for at mange skal jukse med å levere tentamenen deres eller at de selv skal bli tatt for juks for å legge ut sin egen, og lærerne kan tro at du har tatt den fra din egen forumbruker :p Er jo egentlig ikke noe problem for deg, for du kan jo bevise at det er din forumbruker, men men...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er at mange er ''redde'' for at mange skal jukse med å levere tentamenen deres eller at de selv skal bli tatt for juks for å legge ut sin egen, og lærerne kan tro at du har tatt den fra din egen forumbruker :p Er jo egentlig ikke noe problem for deg, for du kan jo bevise at det er din forumbruker, men men...

 

Kan ikke de legge sine besvarelser her, og slette dem rett etter vi har lastet dem ned? :hmm: det er jo en grei måte syns jeg, fordi de som skal "jukse" skal lete etter ferdigskrevet oppgaver når de skal ha tentamen. nå er det ikke så mange som skal ha tentamen. det er bare de som skal ha eksamen som følger med dette trådet.

Endret av ja takk
Lenke til kommentar

Kan ikke de legge sine besvarelser her, og slette dem rett etter vi har lastet dem ned? :hmm: det er jo en grei måte syns jeg, fordi de som skal "jukse" skal lete etter ferdigskrevet oppgaver når de skal ha tentamen. nå er det ikke så mange som skal ha tentamen. det er bare de som skal ha eksamen som følger med dette trådet.

 

Ikke sant! Den jeg la ut fjernes når dere er ferdig med eksamen, slik at ingen ''mindreårige'' kan stjele min.. Men lykke til folkens!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...