Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i engelsk 2013 (10. trinn)


  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken oppgave valgte du på Task 3?

    • 3A
      10
    • 3B
      6
    • 3C
      18
    • 3D
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yess, du har rett. Ingen vits i å sutre. Det kommer du ingen steder med. Hvis jeg var deg, ville jeg ha erstattet sorgen, med kamp intiativ. I believe in you!

Personlig var jeg overlykkelig med faget, gråt av glede. :new_woot: :new_woot:

 

tusen takk! jeg prøver å øke ordforrådet mitt og derfor leser jeg bøker, avisartikler og jobber litt med grammatikk innimellom. allerede har jeg lest over 200 sider og tror det hjelper mye. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

tusen takk! jeg prøver å øke ordforrådet mitt og derfor leser jeg bøker, avisartikler og jobber litt med grammatikk innimellom. allerede har jeg lest over 200 sider og tror det hjelper mye. :)

 

Det hjelper veldig. Det er ikke alltid man legger merke til at man lærer, men man gjør faktisk det. Merker at jeg blir litt imponert over intiativet ditt! Så langt har jeg også lest bøker, og jeg har selvfølgelig sett litt engelske serier (må jo være lov det :) ).

Lenke til kommentar

Jeg vet at det er mange som gruer seg til eksamen. Har alltid fått 6 i engelsk. Når jeg skal forbrede meg til hver tentamen mv, pleier jeg å se på disse punktene. Noen av disse punktene er veldig nyttige.

 

http://www.ung.no/le..._i_engelsk.html

 

siden du alltid får 6ere kan du legge noen av tentamensbesvarelsene dine her? :hm: Vi som sliter med engelsk kan lære mye av besvarelsene til flinke elever :)

Lenke til kommentar

tusen takk! det hjelper mye hvis du gjør det :).

skal dere også ha muntlig tentamen denne uka? :hmm: vi skal ha den og jeg syns at det så kjipt i eksamensperioden. :(

Vi har aldri hatt muntlig tentamen.. noe jeg syns er ganske dumt egentlig fordi vi trenger det til muntligeksamen. men vi skal ha foredrag i naturfag og matte, så blir på en måte prøve-muntlig ;)

Hvilken skole går du på? Hvis det er lov å spørre?

Lenke til kommentar

siden du alltid får 6ere kan du legge noen av tentamensbesvarelsene dine her? :hm: Vi som sliter med engelsk kan lære mye av besvarelsene til flinke elever :)

 

Det kan jeg helt sikkert gjøre. Kan skrive noen av dem inn, i løpet av morgen dagen/dagen etter det ! :love:

 

sikkert ikke nyttig, men lykke til!

 

http://thesaurus.com/

 

http://www.wolframalpha.com/

 

Alt er til nytte. Tusen takk ! :)

Lenke til kommentar

Vi har aldri hatt muntlig tentamen.. noe jeg syns er ganske dumt egentlig fordi vi trenger det til muntligeksamen. men vi skal ha foredrag i naturfag og matte, så blir på en måte prøve-muntlig ;)

Hvilken skole går du på? Hvis det er lov å spørre?

 

ja, det er viktig for å øve til eksamen, men å ha det akkurat nå er litt kjedelig syns jeg. vi måtte få tiden til å øve til eksamen :)

jeg vil ikke bli gjenkjent, så det er hemmelig hvilken skole jeg går på. :yes:

 

Det kan jeg helt sikkert gjøre. Kan skrive noen av dem inn, i løpet av morgen dagen/dagen etter det ! :love:

 

tusen takk for det! :)

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en ting. Går det an å laste ned en ordbok, som gir deg tilgang på synonymer, på eksamen? :hmm:

Det var egentlig et godt spørsmål.. men vi fikk et ark med "english idioms" hos læreren vår.. der står det litt forskjellig, inkludert en del ansiktruttrykk.. kan skrive inn dem også, bortsett fra at ansiktsuttrykkene blir litt vanskelige å legge ut da :S

Lenke til kommentar

Det var egentlig et godt spørsmål.. men vi fikk et ark med "english idioms" hos læreren vår.. der står det litt forskjellig, inkludert en del ansiktruttrykk.. kan skrive inn dem også, bortsett fra at ansiktsuttrykkene blir litt vanskelige å legge ut da :S

 

Haha, ja. Åå, det hadde vært veldig flott om du hadde gjort det. Tusen takk! :) :)

Lenke til kommentar

Det var egentlig et godt spørsmål.. men vi fikk et ark med "english idioms" hos læreren vår.. der står det litt forskjellig, inkludert en del ansiktruttrykk.. kan skrive inn dem også, bortsett fra at ansiktsuttrykkene blir litt vanskelige å legge ut da :S

 

jaa, vær så snill gjør det. :dribble: det er veldig viktig for å få variasjon i setningene og beskrive bedre. :)

Lenke til kommentar

Haha, ja. Åå, det hadde vært veldig flott om du hadde gjort det. Tusen takk! :) :)

jaa, vær så snill gjør det. :dribble: det er veldig viktig for å få variasjon i setningene og beskrive bedre. :)

 

ja, skal gjøre det når jeg kommer hjem (tror jeg har dem hjemme ihvertfall) om 1 time ca ;D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er ikke lov å bruke digitalt ordbok på eksamensdagen :)

 

Vår lærer sier at alt er lov. Men digital ordbok kan vel regnes som juks. :hrm:

 

ja, skal gjøre det når jeg kommer hjem (tror jeg har dem hjemme ihvertfall) om 1 time ca ;D

 

Takk skal du ha :)

 

Det er vel ingen som skal på skolen i morgen, er det ?

Lenke til kommentar

Vår lærer sier at alt er lov. Men digital ordbok kan vel regnes som juks. :hrm:

 

 

 

Takk skal du ha :)

 

Det er vel ingen som skal på skolen i morgen, er det ?

 

Jeg skal på skolen imorgen? er jo vanlig skoledag :p Ihvertfall for oss xD

 

Lærern vår har sagt at man må ha med seg alt man skal bruke på papir. med unntak av forberedelsesheftet, for det tror jeg vi får lov til å ha digitalt. men er faktisk ikke sikker på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...