Gå til innhold

Nytt tastatur, men veldig usikker på hvilket!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vær så snill å velg et stille tastatur. Småirriterende når man hører tastetrykkingen til de du spiller med.

(Tenker da via Mumble/TS/Ventrilo hvor man bruker Voice-activity. Plutselig "sier" man noe fordi tastaturets støy aktiverer mikrofonen)

 

Skal da og sies at de som er stille (feks SteelSeries V6\V7. Ikke minst alt av cherry.)

føles helt forferdelige ut i forhold til de som bråker litt. Tenker da på hvordan det føles å bruke det. Hvordan tastene reagerer på dine tastetrykk, mykheten etc.

Er ikke noe problem sålenge man har et decent headset (Jeg har G930),

for da er det mulig å stå på støyreduksjon slik at man får vekk irritasjonsmomentet.

 

Men er såklart en smakssak. Noen velger røde taster siden de bråker meget lite alikevel.

Lenke til kommentar

Jeg bruker http://www.logitech.com/no-no/product/g710plus-mechanical-gaming-keyboard?crid=825

 

Jeg spiller en del GW2, tidligere mye WoW, SWTOR etc.. Det er uten tvil det beste tastaturet jeg har hatt. Tidligere brukte jeg Logitech G15 og G19 med skjerm.. Men med G710 er det mye enklere å bevege seg presist etc.. Bruker også macro funksjonen til diverse.

 

Håper du finner det som passer deg :)

Lenke til kommentar

Skal da og sies at de som er stille (feks SteelSeries V6\V7. Ikke minst alt av cherry.)

føles helt forferdelige ut i forhold til de som bråker litt. Tenker da på hvordan det føles å bruke det. Hvordan tastene reagerer på dine tastetrykk, mykheten etc.

Er ikke noe problem sålenge man har et decent headset (Jeg har G930),

for da er det mulig å stå på støyreduksjon slik at man får vekk irritasjonsmomentet.

 

Men er såklart en smakssak. Noen velger røde taster siden de bråker meget lite alikevel.

Har samme headset selv (trådversjonen G35), dog ikke mekanisk tastatur, men tar fortsatt opp tastetrykk om jeg blir litt ivrig på å skrive.

 

Uansett, støyreduksjon funker fint på støy. Men tastetrykk er ikke "støy". Vaskemaskin i bakgrunn er støy. Tastetrykk er så direkte og har en plutselig høy pitch, så mikrofonen skjønner ikke at det er lyd man ikke skal fange.

Lenke til kommentar

Har samme headset selv (trådversjonen G35).....

 

Du har muligheten til å velge "nivå" på støyreduksjonen.

Var det jeg gjorde da de klagde på hyppige tastetrykk når jeg ble litt for ivrig.

Men har heller ikke vært borti at jeg har hørt eller noen har hørt meg med vanlig tastatur.

 

OP. Beklager avsporingen, slutter nå!

Lenke til kommentar

Har samme headset selv (trådversjonen G35), dog ikke mekanisk tastatur, men tar fortsatt opp tastetrykk om jeg blir litt ivrig på å skrive.

 

Uansett, støyreduksjon funker fint på støy. Men tastetrykk er ikke "støy". Vaskemaskin i bakgrunn er støy. Tastetrykk er så direkte og har en plutselig høy pitch, så mikrofonen skjønner ikke at det er lyd man ikke skal fange.

 

De som er proff gamers, spiller med push to talk. Har ikke hatt problemer i det hele tatt her. Blackwidow kan jeg absolut anbefale. Har ca 7 venner som har dette tastaturet, og ingen av dem er døde, eller noe å klage på. Så for meg.. er det perfekt. lyden er del av skjarmen. Slutte å syte:P

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra g15 til Tesoro durandal ultimate og det er helt knall, ikke noe bullshit knapper i hytt og pine, kun fett keyboard med backlight (og noen Fn knapper).

De leverer med alle brytere, jeg gikk for brune da jeg skriver en del og gamer en del. Skulle godt likt å teste med noen andre knapper og men brune funker fint for mitt bruk.

Lenke til kommentar

De som er proff gamers, spiller med push to talk. Har ikke hatt problemer i det hele tatt her. Blackwidow kan jeg absolut anbefale. Har ca 7 venner som har dette tastaturet, og ingen av dem er døde, eller noe å klage på. Så for meg.. er det perfekt. lyden er del av skjarmen. Slutte å syte:P

Ja, nei vi spiller ikke for penger. Bare morroskyld. Uansett, situasjonen gjelder både de som spiller proft og de som har det som hobby.

 

Anyway, mye mer behagelig å bruke Voice Activation kontra Push-to-talk. Fordelen er i spill hvor man må bruke veldig mange knapper og musa samtidig. Spiller man FPS og har pus-to-talk på musa, kan det forsyrre aimingen litt. Har man på tastaturet blir det stress hvis man må flytte på hånda for å nå spesielle knapper, samtiding som man skal si noe.

Andre ulemper er hvis du skal lene deg bak i stolen og snakke casual, så må du bøye deg fram for å trykke på snakkeknappen. Driver man i nettleseren eller lignende, kan snakkeknappen ha en annen funksjon også om man ikke har tenkt litt nøye igjennom med valg av push-to-talk knapp.

Push to talk er et godt alternativ. Sier bare at Voice Activity er bedre.

 

"Sjarm" er noe eiendomsmegleren sier om det skjeve huset som skal selges. Et positivt ord om noe som er negativt.

Lenke til kommentar

G710. 50/50 skrive og spille tastatur :) Funker fett og er meget fornøyd.

 

Uansett hvilket tastatur du lander på, prøv det før du kjøper!

Jeg har selv G710 og er ganske godt fornøyd. Bruker det både til spill og jobb, det eneste jeg vil nevne er at jeg synes det er litt for lang "gange" på tastene. Jeg skulle ønske man ikke behøvde å trykke så langt ned for at bokstavene skulle komme.

Lenke til kommentar

Ja, nei vi spiller ikke for penger. Bare morroskyld. Uansett, situasjonen gjelder både de som spiller proft og de som har det som hobby.

 

Anyway, mye mer behagelig å bruke Voice Activation kontra Push-to-talk. Fordelen er i spill hvor man må bruke veldig mange knapper og musa samtidig. Spiller man FPS og har pus-to-talk på musa, kan det forsyrre aimingen litt. Har man på tastaturet blir det stress hvis man må flytte på hånda for å nå spesielle knapper, samtiding som man skal si noe.

Andre ulemper er hvis du skal lene deg bak i stolen og snakke casual, så må du bøye deg fram for å trykke på snakkeknappen. Driver man i nettleseren eller lignende, kan snakkeknappen ha en annen funksjon også om man ikke har tenkt litt nøye igjennom med valg av push-to-talk knapp.

Push to talk er et godt alternativ. Sier bare at Voice Activity er bedre.

 

"Sjarm" er noe eiendomsmegleren sier om det skjeve huset som skal selges. Et positivt ord om noe som er negativt.

 

Nei. Og Nei :)

 

Push to talk har e 0 stress med. og e har langt over 30 keybindings. Klarer fint å gjøre dette uten å miste noe funksjon.

 

Det er noe av skjarmen, men det er ikke for alle.

 

Kan lene meg tålig langt uten å strekke meg etter knappen e bruker. Ingenting av disse er noe form for argument for å være ærlig:P

Lenke til kommentar

Først og fremst, gratulerer med dagen.

 

 

Hvis kravene er:

 

- 70/30 skriv/spilling (mulig også 80/20-90/10).

- Norsk layout

- God ergonomi i hvordan tastene vinkles mot fingre, høydeforskjeller mm.

- Touchteknikk vennlig og riktig mellomrom mellom tastene.

- Alle taster på rett plass

- Windowstast både til venstre og høyre

- Rett størrelse på alle taster

- Registrerer alle tastetrykk fremfor at flere taster bruker samme signal

- Kunne brukes i rom med andre (kanskje også åpent kontorlandskap)

- Et alternativ som skal brukes i eget rom uten andre med godt NR headset og "push to talk".

- Lys i tastene (helst justerbart) samt ikke blendende statusdioder (kan dog tapes).

- Klassisk og clean look.

 

Hva er beste tips her?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

@Theo;

mxBrown (eller Blue, men den bråker mer). F.eks en av CM storm quickfire (Rapid / TK ) eller en av Ducky'ene.

 

Tror jeg snart har hatt 20 ulike Cherry baserte tastatur, men det er alltid et eller annet som irriterer. Har ikke funnet det perfekte ennå....

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

@Theo;

mxBrown (eller Blue, men den bråker mer). F.eks en av CM storm quickfire (Rapid / TK ) eller en av Ducky'ene.

 

Tror jeg snart har hatt 20 ulike Cherry baserte tastatur, men det er alltid et eller annet som irriterer. Har ikke funnet det perfekte ennå....

prøvd qpad mk-50?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...