Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere helvetes hvite riddere. Hvor lavt er dere villige til å synke?


Anbefalte innlegg

Nei det har han ikke... man reserverer ikke noe med å legge flaske eller håndkle på det!!!

 

Det er bare slikt tull man har tatt med seg fra barnehagen!!

 

Det er veldig normal treningssenterkultur, i hvert fall på de sentrene jeg har vært på. Det er tillatt å signalisere at man skal bruke en benk for deretter å gå noen meter og hente eventuelt ekstra utstyr. Akkurat som at det på restaurant er helt tillatt å legge fra seg jakka si på plassen sin og gå på do uten at noen stjeler den. Du jo så klart ikke følge den normen, men hvis du har for vane å ta benker som tydelig er opptatt, så mistenker jeg at du havner i en del konflikter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvor ille folk syns TS er. Så er faktum at hvis det han skriver er sant så har han rettferdigheten på sin side.

 

Joda, det er sant. Men for min del, og sikkert andre, så er det noe som skurrer når totalt 4 stykk går frem for å være "hvite riddere", som TS så fint kaller det, og at han blir bedt om å forlate treningsstudioet når en ansatt blir tilkalt/kommer.

Dette er nok et tegn på at det er en side to i saken vi så gjerne skulle ha fått hørt litt av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er veldig normal treningssenterkultur, i hvert fall på de sentrene jeg har vært på. Det er tillatt å signalisere at man skal bruke en benk for deretter å gå noen meter og hente eventuelt ekstra utstyr. Akkurat som at det på restaurant er helt tillatt å legge fra seg jakka si på plassen sin og gå på do uten at noen stjeler den. Du jo så klart ikke følge den normen, men hvis du har for vane å ta benker som tydelig er opptatt, så mistenker jeg at du havner i en del konflikter.

 

Som sagt... barnehagekultur!!

Lenke til kommentar

Er velbygd og atletisk som trener seriøst og ofrer en god del frittid på trening og i dag var intet unntak. De stengte tidligere enn vanlig i dag pga noe shit så jeg hadde under en time på meg for å få unna programmet....

 

Du skriver utmerket og analysen din av situasjonen er heller ikke direkte uinteressant...

 

Men jeg tviler sterkt på at innlegget ditt er egnet til konstruktiv diskusjon, det fremstår mest som en observasjon / utblåsning. I situasjoner som denne er vel løsningen helst å tenke sitt og å glemme det - er det ikke litt for trivilelt til å gjøre det til en sak på et nettforum?

 

Pga henvisningene dine til hvor svake de andre fyrene var, kan jeg i tillegg si at er lavmåls å la muskelstyrke være målestokk for noe som helst - ut over hvor tungt man kan løfte - men dét har sikkert andre påpekt allerede..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skriver utmerket og analysen din av situasjonen er heller ikke direkte uinteressant...

 

Men jeg tviler sterkt på at innlegget ditt er egnet til konstruktiv diskusjon, det fremstår mest som en observasjon / utblåsning. I situasjoner som denne er vel løsningen helst å tenke sitt og å glemme det - er det ikke litt for trivilelt til å gjøre det til en sak på et nettforum?

 

Pga henvisningene dine til hvor svake de andre fyrene var, kan jeg i tillegg si at er lavmåls å la muskelstyrke være målestokk for noe som helst - ut over hvor tungt man kan løfte - men dét har sikkert andre påpekt allerede..

Du skriver utmerket og analysen din av situasjonen er heller ikke direkte uinteressant...

 

Men jeg tviler sterkt på at innlegget ditt er egnet til konstruktiv diskusjon, det fremstår mest som en observasjon / utblåsning. I situasjoner som denne er vel løsningen helst å tenke sitt og å glemme det - er det ikke litt for trivilelt til å gjøre det til en sak på et nettforum?

 

Pga henvisningene dine til hvor svake de andre fyrene var, kan jeg i tillegg si at er lavmåls å la muskelstyrke være målestokk for noe som helst - ut over hvor tungt man kan løfte - men dét har sikkert andre påpekt allerede..

 

Ser det er mange som føler seg støtt over at jeg lar muskelstyrke være en tellende faktor for analysen min. Greia er det at når menn søker sammen i flokk for å kontrollere andre så må vel fysisk styrke også kunne være et ok motstykke? Skal vi bare ignorere elefanten i rommet? Alle ser at dette var hvite riddere som oppererte som er overmannende organisme i favør kvinnen de kunne tenke seg å score poeng hos. Ingen grunn for mindre menn å føle seg truffet eller støtt av mitt utsagn, med mindre de er hvite riddere i flokk som innbiller seg at de har rett til å la sine egne egoistiske behov sette grenser for andre.

Lenke til kommentar

Du har gode poenger.

 

Samtidig kan jeg jo snu på det: Hvis det er ok at du i denne settingen vektlegger din egen fysiske styrke, er det vel også OK at de andre opererte i flokk. Hvis det ene er et OK motstykke til det andre må vel det samme gjelde andre veien.

 

Men nå kan man også la dette ligge og i stedet fokusere på det sentrale, som vel er at flere gikk sammen når det var du som syntes å ha rett. Det er interessant - jeg vil gjette på at det er en kombinasjon av refleks i favør av det svake kjønn og gruppementalitet. Men det blir bare mine gjetningner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, det er sant. Men for min del, og sikkert andre, så er det noe som skurrer når totalt 4 stykk går frem for å være "hvite riddere", som TS så fint kaller det, og at han blir bedt om å forlate treningsstudioet når en ansatt blir tilkalt/kommer.

Dette er nok et tegn på at det er en side to i saken vi så gjerne skulle ha fått hørt litt av.

Ja jeg er enig. Slike ting skjer sjelden, men de kan skje. Derfor pleier jeg alltid å svare på historier med forbehold at det de påstår stemmer 100%. På den måten så vet TS at jeg syns han har rett om det var situasjonen. Han vet også at støtten min ikke er reell hvis han bare lyver her for å få sympati. Da er han bare tragisk.

 

Så alle mine spekulasjoner er helt bortkasta, jeg har ingen troverdige fakta å jobbe med. Jeg vet ikke om jeg støtter TS i den virkelige verden. Jeg er bare nøytral og setter opp en mening om at hvis jeg hadde vist at det TS sa var sant, så hadde jeg støtta han uten at jeg faktisk avgjør om jeg støtter han.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg er enig. Slike ting skjer sjelden, men de kan skje. Derfor pleier jeg alltid å svare på historier med forbehold at det de påstår stemmer 100%. På den måten så vet TS at jeg syns han har rett om det var situasjonen. Han vet også at støtten min ikke er reell hvis han bare lyver her for å få sympati. Da er han bare tragisk.

 

Så alle mine spekulasjoner er helt bortkasta, jeg har ingen troverdige fakta å jobbe med. Jeg vet ikke om jeg støtter TS i den virkelige verden. Jeg er bare nøytral og setter opp en mening om at hvis jeg hadde vist at det TS sa var sant, så hadde jeg støtta han uten at jeg faktisk avgjør om jeg støtter han.

 

På tippespråk kalles det en helgardering :)

 

Edit:

Som jeg har sagt mange ganger tidligere så støtter jeg ikke denne måten å holde av ett apparat eller benk på... skal man ta sirkeltrening så kan man jo bare ta med 8-10 flasker så er man sikker på at alle apparatene er ledige når man trenger dem.

 

Jeg vet selvsagt at det er satt på spissen men hvor skal da den hersens grensen gå?

 

Vet det er en del som gjør dette i den tro at det er en uskreven regel om at dette er rett... er veldig sikker på at de aller fleste er mot en slik måte å holde av utstyr på og synes det er direkte frekt (inkludert meg selv).

 

Sannheten er at effektiv trening uavhengig hvem som trener blir det mindre av på apparatene dersom man kan holde de av.... hvorfor ikke bare trene når det er ledig å la de som kom først trene før deg?

 

Kanskje var det at hun tok benken din en protest mot en uting som noen driver med og når man hører på reaksjonen til TS så applauderer jeg både dama og de hvite ridderne!!

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det er mykje trist som skjer i verden ser eg, rart at livet ditt gjekk vidare etter detta. Eg har opplevd noko lignande og sliter endå med traumene.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Det må du gjerne mene, men som sagt bør du ikke bli overrasket når andre mosjonister på treningssenteret er uenige.

 

Noen er enige, noen er uenige... de som er enige er uenige om hvor lang tid flaska kan stå.

 

Hva er da vitsen... bedre å bare la de som er klar til å trene først faktisk trene først!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tippespråk kalles det en helgardering :)

 

Edit:

Som jeg har sagt mange ganger tidligere så støtter jeg ikke denne måten å holde av ett apparat eller benk på...

Man setter flaska der for å signalisere at man er borte toppen et minutt.

 

Altså den måten brukes mange ganger på benkpress. Særlig når det er tomt for vekter(det er omtrent alltid). Så setter man flaska på benken mens man kjapper seg og løper bort til smithmaskinen(eventuelt knebøyrakket hvis du er skikkelig doucebag) for å stjele 10ere og femmere for alt det er verdt.

Endret av Hardrocktarzan
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad jeg ikke har møtt på alle dere som mener det er barnehagekultur å sette ifra seg flaska for så å hente vekter eller å gå på do, det burde være ganske tydelig at benken/racket er opptatt. Jeg er ekstremt glad for at dere ikke trener på samme plass som meg for det hadde blitt et problem for meg. Hender seg også jeg drikker tom flaska mellom settene i et rack og da prøver jeg å gjøre noe for å signalisere at jeg faktisk skal bruke utstyret lengre, hadde noen sneket seg inn og tatt av vektene og nektet meg å fortsatt hadde jeg kokt over, uavhengig av personen.

 

Jeg mener også TS har rett, men handlet situasjonen feil eller ikke forteller alt som det skjedde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad jeg ikke har møtt på alle dere som mener det er barnehagekultur å sette ifra seg flaska for så å hente vekter eller å gå på do, det burde være ganske tydelig at benken/racket er opptatt. Jeg er ekstremt glad for at dere ikke trener på samme plass som meg for det hadde blitt et problem for meg. Hender seg også jeg drikker tom flaska mellom settene i et rack og da prøver jeg å gjøre noe for å signalisere at jeg faktisk skal bruke utstyret lengre, hadde noen sneket seg inn og tatt av vektene og nektet meg å fortsatt hadde jeg kokt over, uavhengig av personen.

 

Jeg mener også TS har rett, men handlet situasjonen feil eller ikke forteller alt som det skjedde.

Du får da virkelig passe på å ha nok vann i flaska og at du ikke er nødt å pisse midt i settet ditt asså.

 

Ei ting er å stikke for å hente vekter dersom det er tomt (nå pleier jeg å passe på at jeg har alt jeg trenger av vekter før jeg starter...), men du får da faen meg enten tømme blæra på forhånd eller holde deg den lille tiden det tar å bli ferdig -.-

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er akkurat samme regler som gjelder om man f.eks sitter på en buss og har en stans på fem minutter for å strekke på bena eller lignende på et sted hvor det potensielt sett kan komme nye passasjerer. Om det ligger stæsj på plassen så er den opptatt, enkelt og greit. Vanlig folkeskikk tilsier at du da ikke skal lempe dritten i midtgangen for å så bøffe plassen.

 

Disse karene som konfronterte trådstarter er nok single og kommer nok til å finne seg et dumt nek som kommer til å manipulere dem til hun går lei av å trille dem rundt lillefingeren før hun finner neste offer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får da virkelig passe på å ha nok vann i flaska og at du ikke er nødt å pisse midt i settet ditt asså.

 

Ei ting er å stikke for å hente vekter dersom det er tomt (nå pleier jeg å passe på at jeg har alt jeg trenger av vekter før jeg starter...), men du får da faen meg enten tømme blæra på forhånd eller holde deg den lille tiden det tar å bli ferdig -.-

 

Når du er på trening i to timer og drikker 2-2,5 liter er det uunngåelig at det kommer til et trykk der du ikke kan gjennomføre neste sett og må på do.

 

Så du sier du tar med deg flere sett med hantler og sitter og okkuperer de til du er ferdig? Mye bedre det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...