Gå til innhold

Kamera sier bare at minnekortet ikke står i?


Anbefalte innlegg

Hei, problemet dukket opp mer eller mindre uten videre etter at jeg la bildene inn på pc, nå kommer det bare opp "sett i minnekort" på kamera selv om det står i.. Kjøpte det for litt under 2 år siden, gjelder canon EOS 550 D..

 

noen som har noen tips til meg? Minnekortet fungerer på PC, har også prøvd å fortmattere det så lurer på om det kan være kamera det er noe galt med..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må formatere kortet i kameraet ikke i pc'en, men det er sikkert et problem nå siden kameraet ikke dekterer kortet.

 

Prøv som sagt med et annet kort først og se om det hjelper, de eldre Canon-kameraene hadde en lei tendens til at pinnene i kortslotten bøyde seg, så du kan sjekke dette også, er de bøyde fikser du det på garantien.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hva hvis du putter i minnekortet i kameraet og prøver å formatere det der?

 

Kort bør ellers kun formateres i kameraet de skal brukes i - ikke andre steder.

 

Ellers - det er ikke et kort som ikke støttes av kameraet, da? Et SDXC-kort hvis kameraet ikke støtter sånt noe eller lignende?

Lenke til kommentar

Canon sier : http://www.canon.co.uk/Support/Consumer_Products/products/cameras/Digital_SLR/EOS_550D.aspx?faqtcmuri=tcm:14-608089&page=1&type=faq

FAQ: If the camera does not detect the memory card...

 

Solution:

Perform the following procedures if your camera does not detect a memory card.

1. Restart your camera.

Set the camera's power to <OFF> and remove the batteries.

Open the Memory card slot cover to make sure the memory card is securely set in the card slot.

Insert the batteries and turn the power <ON>.

2. Format a memory card.

Format the memory card with your camera. To format the memory card, please refer to the instruction manual that came with your camera.

Prøvd det? Hva slags kort er det? Altså merke?

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

Hva hvis du putter i minnekortet i kameraet og prøver å formatere det der?

 

Kort bør ellers kun formateres i kameraet de skal brukes i - ikke andre steder.

 

Ellers - det er ikke et kort som ikke støttes av kameraet, da? Et SDXC-kort hvis kameraet ikke støtter sånt noe eller lignende?

Canon sier : http://www.canon.co....page=1&type=faq

 

Prøvd det? Hva slags kort er det? Altså merke?

 

Kortet som ikke fungerer i kamera lenger er Transend, det var det jeg kjøpte med kamera for nesten 2 år siden og det har fungert hittil. Siden kamera ikke vil lese kortet får jeg heller ikke formattert det på kamera. Jeg har formatteretdet på PC men når jeg setter det i, står det i displayet at det fortsatt ikke står i.

 

Jeg hadde et annet kingston kort liggende som jeg bruker i raspberry pi. Kingstonkortet fungerer i kamera, og transend kortet virker i raspberryen, så jeg byttet bare om.

 

Merkelige greier. Håper ikke det er noe muffens med kamera siden garantien går ut om mindre enn en mnd og det hadde vært jævlig surt dersom det streker etter det..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Sånt kan skje, fra min erfaring med kortlesere til parabol og kabel-tv så kan det være fysiske hoppsasa ting som gjør at kortet fungerer i dekoder A men ikke i dekoder B, mens ett annet kort fungerer i begge.

 

Kjøp Sandisk og ta ett par bilder ut og inn til du blir lei og se om feilen oppstår igjen før garantien ryker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...