Kaim Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Hei Min Kanadiske kjæreste kommer på besøk i Juli, og mens hun er her, har hun også bursdag - så i den anledning tenkte jeg å gi henne en ny Smarttelefon (Android) av et eller annet slag. Men det jeg lurer på; Hvordan er det med "norske" telefoner når hun reiser tilbake til Canada? Er det for henne bare å bytte sim kort til kanadisk, og så er alt i orden? Eller funker det rett og slett ikke? Takk for svar!
Rudde Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Det funker hvis hun har en GSM carrier i Canada. Og telefonen blir kjøpt ulåst.
tom waits for alice Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Det er bare et par-tre operatører i Canada som støtter GSM, og da på 1900 og 95MHz. (Kilde) Norge har 1800 og 900 MHz. Så hun må ha "riktig" leverandør, og du må kjøpe en 3 eller 4-bånds telefon. Sjansen for at det funker er heller liten, desverre. Kanskje bedre å gi henne et gavekort som gjelder i Canada, så hun kan kjøpe den der. Geir
Kaim Skrevet 11. mai 2013 Forfatter Skrevet 11. mai 2013 Det er bare et par-tre operatører i Canada som støtter GSM, og da på 1900 og 95MHz. (Kilde) Norge har 1800 og 900 MHz. Så hun må ha "riktig" leverandør, og du må kjøpe en 3 eller 4-bånds telefon. Sjansen for at det funker er heller liten, desverre. Kanskje bedre å gi henne et gavekort som gjelder i Canada, så hun kan kjøpe den der. Geir Geir, jeg tenkte å gi henne en Samsung S3 / S3 mini. Er dette "riktig" telefon, dv.s har den 3 eller 4 bånd? Hva med S2? Vet du hvilke leverandører som er "riktige" borti der? Takk for svar!
tom waits for alice Skrevet 11. mai 2013 Skrevet 11. mai 2013 Samsungene har 4 bånd, så de støtter GSM 1900 (men ikke 950). De leverandørenen som støtter GSM står oppgitt i linken i forrige post. Men dette er ikke mitt fagområde, så ta alt dette med en klype salt, eller to... Geir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå