Gå til innhold

Bruker du WinZip mer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig, kan ikke huske sist jeg installerte WinZip sist. Ser likevel at jeg kjøpte en lisens av versjon 14. Kan ikke skjønne hvorfor, men hadde vel en eller annen god grunn.

WinRar lisensen min kjøpte jeg i 2006 i alle fall. (kjekt med Gmail og aldri slettet noe epost ;) ) Og den fungerer fortsatt på nye installasjoner.

Lenke til kommentar

:hmm: jeg brukte prøve versjoner av winrar+winzip før,

men for en eller annet grunn kjøpte jeg lisens for winzip siste år ( sikkert på grunn av masing for å kjøpe ) og jeg er fornøyd!

 

alle programmer jeg har, har jeg lisens for, slipper å bekymre med for malware og virus ( PTB o.l ) :)

Lenke til kommentar

Er det overhodet en eneste fordel med Winrar overfor Winzip?

 

Tar WinZip .rar filer da? Nå vet jeg ikke hva som er vanligst lengre, men før tok liksom Winrar både .rar filer og .zip filer, mens WinZip ikke tok .rar filer. Jeg bruker Usenet nokså mye, og der er det .rar filer som gjelder.

 

Føler også at Winrar er bedre på arkivfunksjonen med å lage større filer med recovery deler som hjelper om noe blir korrupt. Men har jo ikke peil om disse funksjonene finnes i WinZip også.

Lenke til kommentar

Bruker en rimelig ny WinZip på jobben. Hjemme går det i 7zip på Windows maskinene og zip/unizp på linux boksene.

 

Ser ikke noen grunn til å bruke noe som ikke er standard (zip formatet) for å krympe filene en tanke mer - er bare bortkastet tid og potensielt plunder i mine øyne.

Lenke til kommentar

En annen forskjell på Winrar og WinZip. Min WinRar lisens kjøpt i 2006 fungerer fortsatt på alle nye versjoner de lager, og lisensen har fungert på nok hundre installasjoner, trolig flere.

WinZip 14 lisensen jeg kjøpte fungerer garantert ikke på WinZip 17.5 som er den nyeste versjonen.

 

Og for meg som liker å betale for programvaren min, så er det uaktuelt å måtte kjøpe nye versjoner hele tiden bare de endret design eller noe annet småtteri.

Hater også lisenser som ikke lar meg bruke den kjøpte kopien på de pcene jeg faktisk har, og at jeg må kjøpe egne lisenser for hver pc (som er noen ;) ) Der er det ingen problemer med Winrar i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...