Gå til innhold

Fototreff - 29.juni - Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For meg så er jeg ganske enkel når det kommer til ØL, så jeg har ikke noe behov for eksotiske ØL-typer :)

 

Det begynner dog å høres ut som om dette handler om en fuktig tur på byen og ikke en fototur. :)

 

Jeg regelrett elsker ØL og tåler lite, så jeg er på ingen måte noen moralens vokter her, men jeg vet å oppføre meg, selv når jeg drikker, og den eneste bakdelen er at jeg blir vannvittig pratesjuk, hehe.

 

Jeg blir også mye flnkere til å ta bilder, for jeg er langt tøffere til å nerme meg levende motiver når jeg har ett par pils innenbors.

 

Kan nok hende jeg gjevnlig må tørke bort nesemerker fra linsen :)

Lenke til kommentar

Det kan tenkes at jeg slår følge på denne turen, dersom ikke noe spesielt skulle dukke opp. Det ble jo en aldeles herlig jomfrutur med gutta til Larvik/Stavern/Mølen, og mersmaken sitter fremdeles i.

 

Innen den 29. har jeg nok også et nytt objektiv som må testes, og sikkert en større bag også. Jeg tar gjerne en øl med gutta, men er nok mer opptatt av gode shots på minnekortet enn i strupen. Dog må jeg si at jeg kjenner meg igjen i det BjerkneZ sier over her - at litt påfyll av kjølevæske gjør en litt mer dristig i tilnærmingen av "live stock".

Lenke til kommentar

Da har jeg lagt deg til på listen :)

 

Her har dere en oppdatert liste over de som har meldt sin interesse:

 

_____________

  1. Bjerknez
  2. tomsi42
  3. i42
  4. Aetius
  5. ehauger
  6. Andreasfe
  7. Shirmah
  8. Nikolai88
  9. ulfgre
  10. ilpostino
  11. TGB
  12. eks
  13. Alt-Ctrl
  14. Jan R. Halvorsen
  15. aspirant

_______________

 

Fint om det gis beskjed hvis det er noen på listen som kan bekrefte/avbekrefte at dem blir med/ikke blir med. Slik at denne holdes så "ryddig" som mulig.

 

Når tiden er inne så vil jeg sende dere mobilnummeret mitt på PM, slik at dere har en kontaktperson hvis dere skulle rote dere bort på Oslo S eller ikke finner oss.

 

Alternativt kan kanskje også Tomsi sende dere sitt nummer da jeg tror han er langt mer kjent i Oslo enn det jeg er, men det er fortsatt noen uker igjen, så det tar vi når det nermer seg :)

Lenke til kommentar

Da er du lagt til på listen Fredrik27 :)

 

Her har dere en oppdatert liste over de som har meldt sin interesse:

 

_____________

  1. Bjerknez
  2. tomsi42
  3. i42
  4. Aetius
  5. ehauger
  6. Andreasfe
  7. Shirmah
  8. Nikolai88
  9. ulfgre
  10. ilpostino
  11. TGB
  12. eks
  13. Alt-Ctrl
  14. Jan R. Halvorsen
  15. aspirant
  16. Fredrik27

_______________

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp bestillt meg lærveske til X100S'en samt en sort soft release knapp, så nå er jeg klar for en retro gatefototur til Oslo snart :)

 

Lærvesken kostet meg latterlige 165,- på ebay (ikke den orginale) og knappen kostet ved 14,- inkludert frakt :)

 

Nesten så jeg fikk lyst til å handle mer, hehe.

 

Ikke så dumt med solblener heller, men da passer desverre ikke lærvesken så jeg droppet det. Noe mer stash jeg får til X100S som bør vurderes? Stikkordet her er "retro" :)

Lenke til kommentar

Er nok et kanonflott kamera til oppgaven det ulfgre :)

 

Vurderer det samme selv, hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe X20.

 

Er du forresten interresert i en skinnveske til X20 hvis jeg skulle ombestemme meg å ikke kjøpe kameraet eller evt. finne en annen veske? Skal få den for 150,- og handelen kan vi ta på oslotreffet hvis du dukker opp :)

 

Det er denne vesken det er snakk om:

http://cgi.ebay.com/...ME:L:OC:US:3160

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Gleder meg, jeg også.

 

La oss håpe på pent vær og en trivelig ettermiddag og kveld :)

 

Jeg ser også frem til dette treffet. Ikke mest fordi jeg da har nytt objektiv, selv om det selvsagt er stas og åpner for nye perspektiver, men fordi jeg lærte så mye på den forrige - min første - tur.

 

Heldigvis har jeg sirlig notert meg at det ikke er utstyret som veier mest, det er hvor trent øyet som ser er.

Lenke til kommentar

Det begynner å nærme seg nå, så da tenke jeg kanskje at jeg kunne oppdatere tråden litt.

_______________________

 

Fototreff i Oslo - 29.juni 2013

bilde-1-26.jpg

 

Ta med kameraet, stort eller lite så starter vi dagen med en fotovandring i hovedstaden før vi avslutter på et av byens mange utesteder med sprudlevann for mannfolka, og sjokolademelk for kidza.

 

Oppmøte: Kl. 14:00 på Oslo S

 

Alle er hjertelig velkomne!

________________________

 

Her er de som har meldt sin interesse så langt:

  1. Bjerknez
     
  2. tomsi42
     
  3. i42
     
  4. Aetius
     
  5. ehauger
     
  6. Andreasfe
     
  7. Shirmah
     
  8. Nikolai88
     
  9. ulfgre
     
  10. ilpostino
     
  11. TGB
     
  12. eks
     
  13. Alt-Ctrl
     
  14. Jan R. Halvorsen
     
  15. aspirant
     
  16. Fredrik27

___________________

 

Fint hvis alle på listen kunne komme med tilbakemelding om dem faktisk skal være med eller ikke, slik at vi får ryddet opp i listen samt unngå missforståelser.

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Hmmm... mener da jeg så i42 som medlem tidligere i denne tråden....

 

Det ser ikke ut til at jeg får sendt PM til alle på listen samtidig, så da får jeg bare håpe at dem ser denne tråden.

 

post-30214-0-82554400-1370872070_thumb.jpg

 

Er litt kjipt å stå og vente på noen som ikke skal være med, så hadde vert greit å få ryddet opp i denne listen slik at de som skal være med blir bekreftet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...