Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, de har noe som heter Home Plan, der du kan logge inn på 5 maskiner samtidig med samme konto. Ellers i vanlig plan er det kun èn konto pr maskin.

 

Les mer her: Astrill multiple devices

 

Andre saken, så har jeg forsåvidt skjønt at det er to typer tilkoplinger: OpenWEB og OpenVPN. Første gir bare anonym surfing og berører ikke nettet ditt, mens andre kobler til et annet nett, da vil også bit-klientene også bruke det nettet til nedlasting. Serverne som støtter nedlasting har en stjerne på seg. Testet med BitComet og funker knall (min IP adresse kom opp som noe annet).

 

Flott! Har du erfart dette i bruk i utlandet eller må mobil(iPhone) også?

Astrill virker som en brukervennlig tjeneste:-)

Lenke til kommentar

@Kjusern: Syns det er veldig bra selv, kjører trial nå og skal kjøpe 1 årsplan når den løper ut. Nei, tester kun på laptopen her hjemme. Ser ikke helt nødvendigheten i utlandet.

 

@el_cash: Mulig jeg tester ut den også, før jeg tar et endelig valg. Får bra hastighet med Astrill også, kommer selvsagt an på hvilken server man er koplet til (vanlig nett).

Lenke til kommentar

Ikke meningen å rappe tråden til trådstarter, så jeg håper alle spm og svar også hjelper trådstarter

Viktigste kriterier for å velge VPN aktør er for meg følgende:

-de ikke lagre data

-bruke på flere enheter, pc, laptop, flere iphoner

-skal være billigst muilg(men betaler mer for aktør som har alt)

-skal kunne endre server tilpasset bruken(for eksempel US server for å streame, eller Nederland el .SWE server for nedlastning)

-enkelt grensesnitt for ”mannen i gata”

-takler torrentprogram

-får suport i nogenlunde tid

 

Astrill ligger godt ann....

Endret av Kjusern
Lenke til kommentar

Tester nå Astrill i 7 dager, og foreløpig ser det bra ut :)

Enkelt program på skjermen som styrer server valg og forskjellige settings.

Litt begrenset server valg på testversjon, men få ren fin følelse med at dette funker bra.

Fikk SMS kode før jeg kunne starte opp.

Registreringen virker ikke anonym, men så lenge VPN tjenesten er anonym burde det holde for nettsurfing og torrent nedlastning.

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt Astrill for 1 år. Testet iPredator også men den falt ikke helt i smak. Astrill vil være mer enn godt nok for behovet mitt. Betalingen var litt rar da, de støtter liksom PayPal, men via 2checkout, som likevel krevde kortinfo. Skjønner ikke hvorfor de har gjort det tungvingt, når PP gjør betalingen direkte på sidene deres.

 

Nå er det bare å få orden på linja.

Lenke til kommentar

Et annet viktig kriterie som jeg har glemt bort er at VPN tilbyder må tilby norsk server. Litt kjedelig å være på ferie i utlandet og ikke kunne feks gå inn på norske sider som NRK og streame, eller være på internett når en er hjemme, men blir sperret pga utenlansk ip på enkelte tjenester.

 

Noen vil kanskje si, er det noe å streame fra NRK da......tja si det, nyheter kanskje...

 

Rettet opp $.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med BoxPN?

 

Har også vurdert Atrill, men er ukjent med VPN. Hvordan fungerer det å bruke Astrill i praksis? Må man endre innstillinger underveis? Hvordan kobler man til de "rette" serverne etc?

 

Er ganske nybegynner med denne typen bruk av nett, så trenger litt info hvis noen kan hjelpe. Gjerne med et litt folkelig språk fremfor "proxy ditt og datt". Det sier meg ingenting. :)

 

Tjenesten skal brukes på en stasjonær hjemme-PC med Windows Vista 64 bit.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

De fleste av de mest aktuelle VPN-tjenestene har faktisk ganske gode "manualer" når det gjelder hvordan man setter det hele opp osv., noen har også video eller bilder som viser "gjør sånn-og-sånn". Bruker man den "originale" OpenVPN-klienten så er det bittelitt ekstra mekking, men ellers er hele greia temmelig enkelt. Flere lar deg laste ned og installere deres egen versjon av OpenVPN-klienten, ferdig oppsatt.

 

@Zepticon: Det er flere VPN-tjenester som støtter ruterbasert VPN. Noen selger også egne ferdigkonfigurerte rutere, mens andre har firmware, andre igjen har bare støtte og du må konfigurere ruteren selv. Du får bare sjekke ut de forskjellige VPN-tjenestenes nettsider. Et godt utgangspunkt for hvilken tjeneste å velge, er f.eks Torrentfreak.com's 2013-liste. Som også er gjengitt i en artikkel på Hardware.no.

 

Torrentfreak.com og iVPN.net har begge mange gode artikler å lese for den som er nysgjerig på dette med nettanonymitet, personvern og sikkerhet, og selvfølgelig ins and outs angående VPN-tjenester.

 

På min leting etter VPN-tjeneste å bruke, synes jeg iVPN virker som en av de som tar dette mest på alvor. De har dog ikke server i Norge (foreløpig), men i flere europeiske land ellers, + USA etc. og tilbyr også multihopping, dvs. at man går gjennom 2 av serverne deres med kryptering mellom begge, for ekstra sikkerhet.

 

Jeg falt til slutt ned på Astrill jeg også, pga fleksibiliteten og brukervennligheten. Ulempen med Astrill er vel et noe diffust spørsmål om hvor strenge de vil være med å ta vare på anonymiteten din, og en forholdsvis svak kryptering - de bruker "standard" 128 bits SSL kryptering. Dette holder neppe for de mest paranoide :hmm:. Men for meg, som ikke gjør noe ulovlig på nettet, holder det. Min grunn til å kjøre via VPN er rett og slett prinsippet. Jeg liker ikke at ISP'er ser hvem jeg kommuniserer med, og hva trafikken min består av. Liker heller ikke at nettsider samler personlig info om meg. Begge deler kan en hvilken som helst VPN-tjeneste hjelpe med - så da valgte jeg den som virket mest komfortabel i bruk, rett og slett.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er registrert på Seychellene. Ikke at det betyr noe fra eller til, egentlig. Men Astrill er en av de største VPN-tjenestene, og har mange firmaer som kunder, både i USA og ellers. Hvis du mener at det er sannsynlig at de deltar i PRISM-opplegget, så tror jeg det er lite sannsynlig. Hvis det er slik at NSA overvåker all internetttrafikk inn/ut av USA, så er det vel likegyldig hvor VPN-tjenesten holder til. Hvis NSA virkelig finner internettrafikken din så interessant at de vil de-kryptere den, så klarer de det nokså greit, tror jeg det er best å anta.

 

PS. På et direkte spørsmål fra undertegnede til en av Astrill's kundekonsulenter om de logget noe som helst som kan brukes til å identifisere meg eller trafikken min, var svaret "no, we don't keep any logs". Ta det med den mengde salt du mener er passende. De de har logg på, er i hvert fall email-adressen min, og VISA/PayPal-opplysninger om meg. Det plager meg ikke nevneverdig.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg tester i øyeblikket Astrill og bruker UK1 som VPN server, men får ikke sett tv på http://www.tvcatchup.com/. Jeg får reklamesnutten men deretter kommer feilmeldingen "We are unable to connect to <channel>. Please retry or contact support".

 

Kan noen teste om de får sett tv på tvcatchup via astrill vpn?

 

Nope. Hverken med Astrill eller iVPN. Tipper de har sperret for kjente VPN/proxy-servere.

 

PS. Registrerte meg ikke der, men går ut i fra at det ikke utgjør noen forskjell?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor de ikke har med Astrill. Fortjener å være på den lista.

 

Lurer også på om Astrill tillater "flerbrukeri", at f.eks venner spleiser på Home Plan og bruker samme konto hver. Vil det kunne lett oppdages?

 

Edit: ble visst sitert gitt. :)

 

Ja, når du først lager konto, må du skrive inn alt. Dessverre så skjønte jeg ikke mye av PP metoden deres. Klikket for PP, men kom til 2checkout der jeg måtte legge inn kortinfo likevel. Tok en prat support og de forsikret at det var trygt og checkouten var bare for å bekrefte PP kontoen.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Home Plan add-on som flerbruker blant venner....hmmmm, hørtes interessant ut, men tviler på det funker....sjekke med support?

Kompis har anonine på torrent, prøvde å streame nrk med samme linje, men fikk ikke lov pga utenlansk ip.

Endret av Kjusern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...