Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Lurer på hvorfor de ikke har med Astrill. Fortjener å være på den lista.

Lurer også på om Astrill tillater "flerbrukeri", at f.eks venner spleiser på Home Plan og bruker samme konto hver. Vil det kunne lett oppdages?

Edit: ble visst sitert gitt.

Ja, når du først lager konto, må du skrive inn alt. Dessverre så skjønte jeg ikke mye av PP metoden deres. Klikket for PP, men kom til 2checkout der jeg måtte legge inn kortinfo likevel. Tok en prat support og de forsikret at det var trygt og checkouten var bare for å bekrefte PP kontoen.

Home Plan add-on som flerbruker blant venner....hmmmm, hørtes interessant ut, men tviler på det funker....sjekke med support?

Kompis har anonine på torrent, prøvde å streame nrk med samme linje, men fikk ikke lov pga utenlansk ip.

<har også tengt på Home Plan blandt venner, noe som vil bli en veldig billig løsning ihvertfal, jeg sende support et spørsmål dere kan jo se hva dere tolker ut av dette:

 

spm:

Hi. I have a computer at home, work and at my cabin can I use one account for both of these (at the same time) with Home Plan add-on?

<også et spørsmål vedrørende kunn å kjøre µTorrent via VPN>

svar:

Hello,

Yes you can use your account on your devices at the same time once you have Home Plan add-on.

You can use the application filter from the Settings menu in OpenVPN mode, this way you can specify which applications would you like to tunnel through VPN or not.

Lenke til kommentar

Bra du tok initativ, men akkurat samme spørsmål er i ders FAQ også. Det jeg tenkte der var om de kunne oppdage tilkoblinger og bruk av samme konto på forskjellige steder. Leste i ettertid at de ikke føres noen som helst logg, så i teorien skal det funke.

 

Skal høre med venninna mi om hun kan være interessert i det, så kanskje vi prøver det en stund.

Lenke til kommentar

Hentet fra denne siden: http://www.greycoder.com/the-best-vpn-of-2013/

 

In A Nutshell

The Best VPN For Torrenting: Private Internet Access or BTGuard

The Best VPN For Privacy (based in the U.S.): Private Internet Access

The Best VPN For Privacy (based in Europe): EarthVPN or PrivatVPN

The Best VPN For Privacy (based in Asia): BolehVPN

The Best VPNs For Unblocking Hulu, Netflix and Youtube: IPVanish

The Best VPN For Mobile Devices: IPVanish or StrongVPN

The Best VPN For Businesses: StrongVPN

Lenke til kommentar

Jeg aktiverte en free trial på 7 dager, virker ikke som man får tilgang til alle servere på denne trialen.

 

Installerte selve vpn løsningen på routeren (DD-WRT) slik at det funker på alle tilkoblede enhetene mine.

 

Jeg kjører GET 70/5 linje og får 6 Mbit på det meste på Frankrike sin server.

Gjelder dette kun trial og vil forbedre seg om jeg betaler?

 

Kjører man på OpenVPN eller brukere dere Pro-greia?

 

Hvilken Server, Protokoll og Port anbefaler dere?

 

Jeg kan velge mellom disse protokollene i routeren:

- OpenVPN UDP

- OpenVPN TCP

- RouterPro VPN UDP

- RouterPro VPN TCP

 

Port:

- 8292

- 53

- 443

Lenke til kommentar

Er det Astrill du snakker om? Tror nok du vil få betydelig høyere fart (og lavere ping) når du bruker de norske eller svenske serverne. Det er jo svært avhengig av avstand til serveren. Disse har du ikke tilgang til i prøveperioden, men jeg vet det var en kar her i forumet som fikk maset til seg tilgang på flere servere også i prøveperioden. Ta kontakt gjennom chat'en deres.

OpenVPN er førstevalg, sikkerhetsmessig. UDP er vanligvis raskere, mens TCP er muligens litt mer stabilt, dersom man ofte får avbrudd ved bruk av UDP.

Ellers kjører jeg standard settings. Router VPN har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar

Ja jeg tester ut Astrill,

 

Her er resultat ved bruk av RouterPro VPN UDP:

2826209402.png

 

Her er resultat ved bruk av Open VPN UDP:

2826215116.png

 

Ser man får markant bedre linje hastighet på RouterPro VPN Protokollen.

 

Her er også et illustrasjonsbilde av router plugin for de som ønsker se hvordan det ser ut:

post-226953-0-59621000-1373401407_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg gikk til innkjøp av 12 måneder abb hos Astrill.

 

Jeg får ikke så veldig bra hastighet ved bruk av OpenVPN i routeren.

Litt rart ettersom load på routeren er kun 5-15%.

Og kjører på Atheros AR7161 rev 2 - 680 MHz, 64MB RAM

 

Får kun 15/5 Linje fra Sweden 2 serveren.

 

Men om jeg bruker programvaren via pcen så får jeg 70/5.

 

Litt kjipt når all torrent aktivitet skjer via min Netgear ReadyNAS via Transmission plugin.

 

Må finne ut no smart her.

Endret av dexter82
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle sjekke ut Astrill, men synes det er litt dumt at de ber om telefon nummer når man oppretter bruker. I praksis betyr dette at de sitter inne med opplysninger om hvem du er, skulle noen være interessert så behøver man ikke å forholde seg til norsk lovverk hva personvern angår i det hele tatt. De kan bare kreve at Astrill leverer ut mobilnummeret registrert til den og den brukeren, og vips så var det egentlig ikke mye vits med VPN?

Lenke til kommentar

Hva er galt med at det blir kjent at du bruker VPN? VPN er ikke ulovlig, blir til og med brukt av store, internasjonale selskaper for sine ansattes internettkommunikasjon, som de gjerne vil beskytte mot sniking.

 

Men jo, det er ikke veldig overbevisende at de krever telefonnummer av folk, den ser jeg. Kanskje du heller skal se litt på EarthVPN da. Nesten samme antall servere som Astrill, inkludert i Norge,og mye billigere.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle sjekke ut Astrill, men synes det er litt dumt at de ber om telefon nummer når man oppretter bruker. I praksis betyr dette at de sitter inne med opplysninger om hvem du er, skulle noen være interessert så behøver man ikke å forholde seg til norsk lovverk hva personvern angår i det hele tatt. De kan bare kreve at Astrill leverer ut mobilnummeret registrert til den og den brukeren, og vips så var det egentlig ikke mye vits med VPN?

 

Hele poenget er jo at ikke noen kan kreve å få utlevert telefonnummeret ditt, siden de ikke opererer her i Norge. Og ellers tror jeg nok at en VPN leverandør som faktisk sier at de ikke logger noe, utleverer et telefonnummer og kundeinformasjon til noen utenforstående, vil ryktet gå så fort at de bare kan legge ned.

Lenke til kommentar

Hele poenget er jo at ikke noen kan kreve å få utlevert telefonnummeret ditt, siden de ikke opererer her i Norge. Og ellers tror jeg nok at en VPN leverandør som faktisk sier at de ikke logger noe, utleverer et telefonnummer og kundeinformasjon til noen utenforstående, vil ryktet gå så fort at de bare kan legge ned.

 

Mitt poeng er at det ikke er nødvendig å bekymre seg for organ som operer i Norge, da slike organ må forholde seg til norsk lovverk. Mitt poeng er organ som operer utenfor Norge - dersom Astrill får pålegg om å utlevere mitt telefon nummer til eksempelvis anti-pirater i USA så vet de plutselig hvem jeg er uten at det norske rettsvesenet har fått lov til å forvalte min rettsikkerhet i henhold til norsk lov.

 

..det samme gjelder forsåvidt betaling av disse tjenestene med Paypal, også her er det mulig for en tredjepart - dersom Astrill får pålegg - å spore opp hvem jeg er. Men ja, ser at jeg driver og setter ting på spissen :)

 

Synes likevel en enkel e-post burde holde, slik blant annet iPredator krever :)

Lenke til kommentar

Jeg gikk til innkjøp av 12 måneder abb hos Astrill.

 

Jeg får ikke så veldig bra hastighet ved bruk av OpenVPN i routeren.

Litt rart ettersom load på routeren er kun 5-15%.

Og kjører på Atheros AR7161 rev 2 - 680 MHz, 64MB RAM

 

Får kun 15/5 Linje fra Sweden 2 serveren.

 

Men om jeg bruker programvaren via pcen så får jeg 70/5.

 

Litt kjipt når all torrent aktivitet skjer via min Netgear ReadyNAS via Transmission plugin.

 

Må finne ut no smart her.

 

Har du prøvd andre vpn servere fra astrill?

Lenke til kommentar
Mitt poeng er at det ikke er nødvendig å bekymre seg for organ som operer i Norge, da slike organ må forholde seg til norsk lovverk. Mitt poeng er organ som operer utenfor Norge - dersom Astrill får pålegg om å utlevere mitt telefon nummer til eksempelvis anti-pirater i USA så vet de plutselig hvem jeg er uten at det norske rettsvesenet har fått lov til å forvalte min rettsikkerhet i henhold til norsk lov.

Anti-pirater er helt hjelpløse viss man bruker en VPN-leverandør Astrill.

Astrill er en "logless VPN",altså dem har ingen logger.

 

Det er et enkelt faktum at den eneste måten en VPN-leverandør kan garantere sine brukeres full anonymitet,

er ingen registreringer/logger av bruker sine aktiviteter som de kan senere bli pålagt å overlate til anti-pirater/myndigheter.

Derfor bør man sjekke dette først,og anbefaling er selvfølgelig og velge en VPN-leverandør som ikke logger brukere sine aktiviteter.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Amerikanske myndigheter kan ikke kreve noenting utlevert fra Astrill. Astrill er et selskap som holder til på Seychellene. Der har amerikansk lov ingen gyldighet. Hvis man har brukt en av de amerikanske serverne til Astril, kan det stille seg annerledes; amerikansk lov gir kanskje myndighetene anledning til å kreve utlevert logger fra disse serverne (eller webhotellene som eier dem). Det samme er selvfølgelig tilfelle med alle VPN'er - de er kun underlagt lovverket i det landet de er registrert i, eventuellt det landet serveren står i. Så i et slikt tilfelle er man fremdeles avhengig av at VPN-leverandøren holder ord når de sier at de ikke logger noen ting.

Når det er sagt, så er det amerikanske lovverket faktisk mer personvernorientert enn EU sitt, pdd. Amerikanerne har f.eks. ingen krav til at ISP'er skal logge all trafikk. Denslags er opp til den enkelte ISP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...