Gå til innhold

[Løst] Begge hjul stjålet, hva må jeg kjøpe nytt?


viktor_fa

Anbefalte innlegg

Jeg var så uheldig/uforsiktig at noen stjal begge sykkelhjulene mine da sykkelen sto med bare låst ramme. Jeg har tenkt til å kjøpe nye hjul fra den tyske sykkelbutikken http://www.rosesykler.no/, og lurer på hva jeg må bestille.

Må jeg bestille noe annet enn bare et hjulsett? Skivene til skivebremsene er ble bort med hjulene. Hva må jeg vite om dimensjoner og sånn?

Sykkelen var denne(den øverste), og hjulene tror jeg var disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha hjul med riktig diameter og aksellengde for din sykkel. Sykkelen du viser til er en hybridsykkel som bruker 28" eller ETRTO 622 (eller 700c). Aksellengde foran er 100mm og bak 135mm (Også angitt som QR aksling). det er en del andre aksellengder, men de fleste som har de vet om det...

 

Det er to standarder for bremseskiver. 6 bolt eller centerlock. du må ha skiver som matcher hjulene. du må sjekke diameteren på de du hadde, den kan være forskjellig foran og bak, får du feil diameter vil bu måtte bytte adaptere for bremsene (om det funker i hele tatt)

 

Du vil også trenge en ny kassett, jeg vil tro 10-delt.

 

Tenk også over hvilken felgbredde du vil ha 19-21mm indre bredde tror jeg er passe.

 

Til sist trenger du dekk, slange og felgbånd. Pass på at dekkene passer i rammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...