Gå til innhold

Streame musikk fra spotify på mobilen til forsterker?


Anbefalte innlegg

Jeg har en ONKYO TX-NR609 forsterker med integrert spotify, og en android app som lar meg styre den via WI-Fi. Men, spotify integrasjonen kunne absolutt vært bedre, og jeg kunne heller tenke meg å streame musikk direkte fra spotify på mobilen, til forsterkeren. Så derfor, er det noen som har noe erfaring eller idèer på oppsett?

 

Jeg har tidligere brukt spotify remote på laptop og koblet laptopen til forsterker, men dette fungerte heller ikke like bra som "native" spotify. Jeg foretrekker å kjøre det via WI-FI, men bluetooth kan jo også være en mulighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lenge lett etter akkurat det du vil ha, og konklusjonen er at det ikke lar seg gjøre. Med mindre du har iPhone. Android har ikke støtte for det.

 

Problemet er at musikken til Spotify er kryptert slik at de kun kan leses av den appen. Ingen andre programmer får tilgang til den lydstrømmen, og den kan derfor ikke sendes videre til f.eks forsterkeren din.

 

Alternativt kan du skaffe en Bluetooth mottaker på forsterkeren, og bruke det som "headset" på telefonen. Det fungerer, men til mitt bruk har det for begrenset rekkevidde, og lydkvaliteten blir visstnok litt forringet også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lenge lett etter akkurat det du vil ha, og konklusjonen er at det ikke lar seg gjøre. Med mindre du har iPhone. Android har ikke støtte for det.

 

Problemet er at musikken til Spotify er kryptert slik at de kun kan leses av den appen. Ingen andre programmer får tilgang til den lydstrømmen, og den kan derfor ikke sendes videre til f.eks forsterkeren din.

 

Alternativt kan du skaffe en Bluetooth mottaker på forsterkeren, og bruke det som "headset" på telefonen. Det fungerer, men til mitt bruk har det for begrenset rekkevidde, og lydkvaliteten blir visstnok litt forringet også.

 

WI-FI er definitivt bedre enn bluetooth ja. Jeg tenkte litt på DLNA også, men etter litt googling fant jeg dette:

 

http://community.spotify.com/t5/Spotify-Ideas/DLNA-support-in-Spotify/idi-p/3523

 

Så det er nok bare å smøre seg med tålmodighet og bruke halvgode løsninger enn så lenge.

Lenke til kommentar

Oioioi!

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nav.aoaservice

 

Det ser ut til at appen jeg har lett etter endelig har kommet! Jeg har ikke testet den ennå, men denne kobler seg altså på og streamer andre programmers lyd via Airplay! Utvikleren sier selv at det er en ny app som ikke er gjennomtestet, du får refundering innen 3 dager fra utvikleren, eller 15 minutter via Google Play.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...