Gå til innhold

Hvilken skjermkortprodusent liker du best?


DesertGlow

Hvilken skjermkortprodusent liker du best?  

43 stemmer

  1. 1. Hvilken skjermkortprodusent liker du best?

    • ABIT
      10
    • ASUS
      54
    • Creative
      13
    • Gainward
      91
    • ATI
      146
    • Hercules
      88
    • Matrox
      22
    • MSI
      30
    • Sapphire
      205
    • Andre
      34


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener selv at Produsenter som benytter seg av ATI sine løsninger er de beste, Selv bruker jeg Sapphire Radeon 9800 Pro 256 Ultimate edition og er mere en fornøyd med dette kortet.

 

Blir nå spennende å se ASUS sine ATI løsninger som er rett rundt hjørnet.

 

Uansett så må det sies at i de aller fleste tester så er "Radeon" bedre en "GF FX". Mens Geforce kortene er rene spillekort så er radeon kortene mere allround kort, de funker fett til spilling, men har også meget bra visuell kvalitet i 2D og 3D applikasjoner. Og tar jeg ikke feil så støtter de nye radeon kortene (allefall 9800 pro) OpenGL 2.0 mens Geforce fx serien kun støtter opptil OpenGL 1.4

Lenke til kommentar

til de som sier at driver støtten til ATi er dårlig må snart begynne å tenke litt.Det er faktum at ATi har MINST like gode drivere som nvidia.

Siden jeg kjøpte mitt kort(9700 pro) så har det komt 10 driveroppdateringer. Har hat kortet i ca 11 måneder så det vil si at det har komt nye drivere nesten hver måned.

Den klarer ikke nvidia å matche.

 

ATi fikk min stemme etter jeg er kjempefornøyd med mitt kort.

Var litt redd i begynnelsen for jeg brukte pengene mine litt surt(4k) med en gang men se hvor hortet ligger nå :D

Har hatt dårlig erfaring med ati drivere tidligere men alt snudde da catalyst kom.

Lenke til kommentar

Jeg har et Sapphire 9700 kort, som fungerer superbra, med Catalyst 3.2 drivere. CS er litt herpa, men hvem bryr seg?

 

 

Og, det med at Sapphire er BBA tviler jeg litt på etter å ha sett på PCBet til kortet mitt! Det ser helt annerledes ut enn reference-layouten til ATi!

Si hva dere vil men det er annerledes. :D

Lenke til kommentar
Og, det med at Sapphire er BBA tviler jeg litt på etter å ha sett på PCBet til kortet mitt! Det ser helt annerledes ut enn reference-layouten til ATi!

Si hva dere vil men det er annerledes.  :D

 

Mulig det....

Sapphire lager nå iallfall både kort for seg selv og ATI. Jeg fikk et BBA kort når jeg åpnet pakken min fra sapphire. Mens noen får et nesten likens kort, bare med sapphire vifte.

 

Uansett, Sapphire lager ATI sine BBA kort også. :yes:

Lenke til kommentar

Hercules. Uten tvil. Grunnene er allerede nevnt flere ganger =)

Asus har derimot alltid hatt suverene nVidia baserte kort... Nå har de begynt å bygge PBA kort oxo.. Dette kan bli MEGET interessant.. Men Asus har jo rævva design i forhold til Hercules.. Det spennende blir ytelse/kvalitet på disse kortene (spesielt når R400 kommer)

Jeg er vel som de fleste andre her inne mildt sagt spent på utfallet av R400 vs NV40 krigen... Legger min knapp på ATI av rent håp ;-)

Lenke til kommentar

LarsP har du kjøpt et WC VP990 Pro?

3D Labs Wildcat VP990 PRO, godt med 512MB RAM. 1/4 av hele rammen på PC'n, sjuke greier! ;P

 

Disse 3D labs kortene ja, de er bra, men er overhodet ikke beregnet til spilling og mainstream bruk, de er beregenet til tunge 3d grafrikk programmer som AutoCAD, Lightwave, 3DS MAX osv. Så jeg håper ikke du kjøpte det kortet bare forde det hadde masse ram og uten å tenke på bruksområdet. Hehe for kjøpte du det kortet til spilling så har du "klatta på leggen", for det kortet koster skjorta og er ikke i nærheten av ytelsen i fohold til dagens nyere spillkort Kortet støtter heller ikke DX9 (støtter derimot OpenGL 2.0), og kortet har ingen spesielle spillfunksjoner å snakke om.

Så er du en hardbarka gamer så håper jeg ikke du bruker dette kortet.

Lenke til kommentar
Mener selv at Produsenter som benytter seg av ATI sine løsninger er de beste, Selv bruker jeg Sapphire Radeon 9800 Pro 256 Ultimate edition og er mere en fornøyd med dette kortet.

 

Blir nå spennende å se ASUS sine ATI løsninger som er rett rundt hjørnet.

 

Uansett så må det sies at i de aller fleste tester så er "Radeon" bedre en "GF FX". Mens Geforce kortene er rene spillekort så er radeon kortene mere allround kort, de funker fett til spilling, men har også meget bra visuell kvalitet i 2D og 3D applikasjoner. Og tar jeg ikke feil så støtter de nye radeon kortene (allefall 9800 pro) OpenGL 2.0 mens Geforce fx serien kun støtter opptil OpenGL 1.4

 

Spillekort? Mitt FX virker helt fint i MS office.............

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...