Gå til innhold

Kirken oppfordrer velgerne til å stemme grønt


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De virker ikke særlige liberale overfor minoriteter.

 

La meg korrigere mitt forrige innlegg da: De kaller seg selv liberalister. Men jeg er litt lei av at folk skal benekte at folk er noe de selv hevder de er, enten det er snakk om ideologier eller religioner. Derfor valgte jeg å være litt snill med Frp og kalle dem liberalister (selv om jeg selv er sosialliberaler og mener at det er den eneste sanne formen for liberalisme)

Lenke til kommentar

Har stor sans for Bjørn Økern:

 

http://www.polarbjorn.no/

 

Men heller lite sans for miljøpartiet de grønne - hvor han nå er:

 

http://www.mdg.no/no...tiet-de-gronne/

 

Forresten - nå i disse oljetider - enten det dreier seg om Lofoten/Vesterålen eller Barentshavet - tror jeg vi skal glemme alt som har med miljø å gjøre.

 

Jo forresten - før valget 2005 fikk jeg noen gode "Grønne" råd fra SP lokalt på ett ark.

 

Der ble jeg oppfordret til ikke å dusje alene for å spare på oppvarming av vann.

 

Nå bodde jeg da alene - forruten en mannevond katt, som jeg ikke ville tatt i dusjen for enhver pris.

 

Å gå ut på gaten og tilby passerende en gratis dusj med undertegnede - var ikke særlig tiltrekkende - selv om det var i miljøets gevinst.

 

Når vi nå i ettertid vet hvor Ole Borten Moe står i oljesaken - ser jeg at jeg har spart meg mye bry for hver dusj jeg tok - og sikkert pinlige øyeblikk.

 

Men SP og den RødGrønnes miljøpolitikk er virkelig pinlig.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men SP og den RødGrønnes miljøpolitikk er virkelig pinlig.

  1. Og FrP + Høyre er et bedre alternativ?
  2. Med dem i et hypotetisk flertall er en ting sikkert, det blir utbygging.
  3. Status quo med rødgrønt styre er den beste garanti mot en forsert utbyggingstakt.

Lenke til kommentar

Dette får FrP til å se rødt og de truer med å fjerne pengestøtten til kirken.

 

Ikke bare vil FRP ta penger fra den norske kirken, men de har også begynt å lefle med de skeive:

 

"Slik skal Frp-Siv flørte med homo-velgerne"

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10062353

 

Neppe disse godsakene de skal lokke Krf med i en evt. samarbeidsregjering?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og hvordan skal det gå med Høyres alternative transportplan som FrP kaller høl i hue og som nå får politiske etterspill med Hallerakers avgang som transportpolitisk talsmann for Høyre??

 

Høyre visste om Hallerakers internasjonale verv

 

Høyre-leder Erna Solberg sier partiledelsen visste at partiets samferdselspolitiske talsmann har et internasjonalt verv for bompengeselskapene.

 

Spittelse i opposisjon, dvs. før valget ...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Ja, hvis du ønsker å stille klokken tilbake til den mørke middelalderen hvor religion styrer alt så er det vel det.

 

Jeg er ikke uenig i "opplysningstidens" kritikk av religion og vitenskapens fremmarsj, jeg er derimot imot det såkalt "humanitiske" menneskesyn, parlamentarisme, "rettigheter" osv.

 

Hva mener en progressiv liberalist?

 

Mye forskjellig - alle såkalte "høyre"partier på Stortinget er jo liberale, ofte går det i "frihandel", "menneskerettigheter", "åpne grenser" osv.

Lenke til kommentar

Mye forskjellig - alle såkalte "høyre"partier på Stortinget er jo liberale, ofte går det i "frihandel", "menneskerettigheter", "åpne grenser" osv.

Bare tull det.. Ikke alle høyrepartier er liberale. Det er ingen som er for åpne grenser.

Menneskerettigheter? Frihandel? Greit at partiene bygger sin politikk på grunnleggende menneskerettigheter, vil nå jeg si... Det motsatte av det du kritiserer, er et autoritært kommunist-regime, som driter i menneskerettighetene, som stenger grensene, er svært konservative i betydningen: Ønsker et sterkt ovenformynderi... jaja, du kan da mene alt det du vil. Men du har ingen gode argumenter i mot menneskerettigheter og frihandel, eller i mot liberale verdier etc. :)

Lenke til kommentar

Bare tull det.. Ikke alle høyrepartier er liberale.

 

Jeg sa ikke alle, jeg henviste til de på Stortinget.

 

Det er ingen som er for åpne grenser.

 

Feil, FRP er prinsipielt for åpne grenser og jeg er rimelig sikker på at det samme er tilfellet med Venstre.

 

Men du har ingen gode argumenter i mot menneskerettigheter og frihandel, eller i mot liberale verdier etc.

 

Norges såkalte "innvandringspolitikk" som ifølge de ansvarlige baserer seg på såkalte "menneskerettigheter" og "avtaler med FN" er argument nok (det mangler ikke på andre heller). Det abstrakte idealet "menneskerettigheter" har fått status av en religion.

 

Frihandel er ruinerende for de nasjoner som er dumme nok til å praktisere det, de som tjener på dette er multinasjonale selskaper, den som tror at outsourcing er økonomisk gagnlig på lang sikt for et samfunn tror nok også på julenissen. Uten proteksjonisme kunne Japan aldri bygget opp sin bilindustri.

 

Som du sa til meg kan du mene hva du vil, men ikke tro at jeg lar dine subjektive meninger ligge til grunn for hva som er objektivt rett og feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...