Gå til innhold

Path of Exile - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hei folkens, lurte på om det var noen som spilte Path of Exile her på forumet, har jo blitt ganske populært i det siste, så tenkte jeg kunne lage en tråd om det. Fant ingen tråd fra før av.

 

 

PathOfExileLogo.png

 

Path of Exile er et online action RPG spill som minner om Diablo 3, Torchlight, og spill i den sjangeren. Det er free-to-play, og ikke pay to win. Man kan kjøpe noen ekstra ting til spillet, men ikke noen ting som vil gi stor effekt, eller som er gamechanging, som sagt ikke pay2win.

 

Det minner nesten litt om et modernisert Diablo 2, og det er ikke noe AH, men man kan trade items for items med andre spillere. Spillet har også et veldig unikt spec-system/skill-tree, som gjør at man kan gjøre veldig mye forskjellig, man kan være en blanding av warrior og mage f.eks.

 

Path-of-Exile-Passive-Skill-Tree.jpg

path-of-exile-gameplay-review-screenshots-18.jpg

 

Det finnes også et litt mer fungerende PvP system i PoE, enn i Diablo 3 btw.

 

Så download det på http://www.pathofexile.com/ hvis du ikke har det allerede!

 

 

 

Så, er det noen på forumet her som gamer PoE?

 

 

- Velox

Endret av Lucid Velox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kripparian (med flere, selvsagt) spiller mye Path of Exile om dagen. Han liker det bedre enn Diablo 3. For de som ikke vet hvem Kripparian er, så er det han som gjorde Diablo world first Inferno Hardcore.

 

Han har en YouTube kanal hvor han legger ut en video om dagen, ca og nå om dagen går det mye i Path of Exile - http://www.youtube.com/user/Kripparrian

Der finner man også linker til hans Twitch-stream osv osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kripparian (med flere, selvsagt) spiller mye Path of Exile om dagen. Han liker det bedre enn Diablo 3. For de som ikke vet hvem Kripparian er, så er det han som gjorde Diablo world first Inferno Hardcore.

 

Han har en YouTube kanal hvor han legger ut en video om dagen, ca og nå om dagen går det mye i Path of Exile - http://www.youtube.c...ser/Kripparrian

Der finner man også linker til hans Twitch-stream osv osv.

Hehe ja, hovedsaklig Kripp som fikk meg først til å begynne med PoE.

Lenke til kommentar

Begynte å spille det i Closed Beta rundt november-desember, men spiller ikke spesielt mye lenger.

Har noen 70 og 60 i HC, resten i SC.

 

Sjekker fremdeles patch-notes og de ulike eventsene, så hender jeg prøver ut nye patches eller spennende races.

 

EDIT: Finnes allerede en tråd med litt diskusjon rundt PoE, om noen vil sjekke den ut.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Begynte å spille det i Closed Beta rundt november-desember, men spiller ikke spesielt mye lenger.

Har noen 70 og 60 i HC, resten i SC.

 

Sjekker fremdeles patch-notes og de ulike eventsene, så hender jeg prøver ut nye patches eller spennende races.

 

EDIT: Finnes allerede en tråd med litt diskusjon rundt PoE, om noen vil sjekke den ut.

åja, så ikke den tråden der, jaja, går jo ann å legge ned denne hvis det er det.

Endret av Lucid Velox
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Du kjøper kosmetiske ting for ekte penger. Det er ting som IKKE har noe som helst betydning for spillet. For eksempel kan du modifisere favorittsverdet ditt med flammer, eller du kan kjøpe deg en liten pet osv. Eventuelt kan du utvide stashet (banken) din med flere slots viss du er glad i eller vil samle på ting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, jeg gir opp dette spillet for nå. Orker ikke mer desync problemer, i tillegg til veldig tungvint system for bytte og handel. Bruke timevis på å spamme/lese trade chat ingame eller lese trade forumet/søke på PoE Goods, for deretter å vente på at begge parter er online.

Rart jeg har ikke så veldig store problemer med desync lengre, kommer litt i ny og ne men er langt bedre enn det var i closed beta.

Angående trading så ser jeg ikke helt problemet, har aldri hatt problemer med at det skulle ta veldig lang tid med å få kjøpt eller solgt noe men nå spiller jo jeg på nemesis.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve meg på dette spillet i dag, da jeg allerede etter 3 dager med ferie kjeder meg. Noen som har noen generelle tips å gi før jeg hiver meg uti? Hvis noen fortsatt spiller dette vel å merke ...

vel aner ikke om det er noe stort norsk community her men poe har ikke noen problemer med antallet folk som spiller, kan jo gi noen tips:

* spar på alt av orbs som du plukker opp, ikke lurt å bruke mye av det på f.eks lvl 20 gear.

* når du kommer til act 2 byen så begynner vendorene å ha 3link items i stock det du må se etter er 3 linket med forskjellig farge som du kan kjøpe og vendore igjen for en chromatic orb som du kommer til å bruke en del av når du kommer opp i de høyere levelene. (vendorene refresher stock hver gang du dinger eller en gang om dagen)

Ellers så er det ingen som forventer at den første characteren din skal være perfekt på noen måte så du får bare spille og ta det som det kommer, om du skal spille på hardcore der du har 1 liv så pass på å få en del hp nodes og ordne deg med resists ganske fort. (om du dør på hc så havner characteren i standard league så du kan rerolle eller fortsette der) skal nevnes marauder er ganske nybegynner vennlig siden du går rett inn i en del hp/regen/resist nodes i passive treet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om denne tråden fortsatt er i live, har noen en god ranger build? Da jeg sist spilte, gikk det hovedsakelig i Burning Arrow / Rain of Arrows, men det begynner å bli noen måneder siden og mye har forandret seg, og å prøve og finne frem til et brukbart build for en lvl 40 char er tilnærmet umulig imho.

 

Alt jeg vet er at jeg vil være ranged, helst unngå Lightning Arrow (da det var et manasluk uten like sist jeg spilte), og heller satse på BA / Ice Shot / Explosive Arrow, ROA og traps.

 

Er det mulig, eller "må" jeg spille med LA / Frenzy for å overleve Cruel?

Lenke til kommentar

 

 

Om denne tråden fortsatt er i live, har noen en god ranger build? Da jeg sist spilte, gikk det hovedsakelig i Burning Arrow / Rain of Arrows, men det begynner å bli noen måneder siden og mye har forandret seg, og å prøve og finne frem til et brukbart build for en lvl 40 char er tilnærmet umulig imho.

 

Alt jeg vet er at jeg vil være ranged, helst unngå Lightning Arrow (da det var et manasluk uten like sist jeg spilte), og heller satse på BA / Ice Shot / Explosive Arrow, ROA og traps.

 

Er det mulig, eller "må" jeg spille med LA / Frenzy for å overleve Cruel?

 

 

Om du ser under ranger seksjonen på poe forumet så finner du en del builds. angående ranger og lightning arrow så må du nesten rundt cruel bruke blood magic gem eller passiv noden til du har nok dps til at mana leech på gearet kan sustaine la spammet, vet at split arrow er ganske populær for tiden men du slipper neppe unna frenzy siden den er så ekstremt bra for single target dps.

 

http://www.pathofexile.com/forum/view-forum/24

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, jeg har rota rundt der inne. Prøver å finne noe som IKKE er Lightning Arrow / Frenzy.

 

Jeg var fornøyd med å springe rundt i closed beta med Burning Arrow / Rain of Arrows og en og annen Fire Trap. Kom meg til siste act i Merciless med det oppsettet, mer eller mindre solo.

Du kan prøve Ice Shot + Lesser Multiple Projectiles og Projectile Weakness.. Det fungerer ganske bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...