Gå til innhold

Spionloven CISPA har blitt godkjent i USA


Anbefalte innlegg

Hva er greia med klappingen? Om det er for å gjøre narr av alle som tar dette seriøst så er det synd. Da har kreftene som vil ha dette på plass vunnet.

 

Eller er det seriøst noen som virkelig mener at å gi myndighetene mer makt er en god ide? I så fall hvorfor? Makt har ALLTID gått til hodet på de som har fått for mye av den og mye vil ha mer, hvorfor er dagens myndigheter noe annerledes enn gårsdagens tyranner?

 

Hva med heller å lese en historiebok istedetfor å sitte på 4chan og lære seg hvordan ikke ta noe som helst seriøst? Ta kikk på litt gore også, så blir du en ordentlig avstumpet psykofjortis uten all den fæle empatien. Les historie. Da kjenner du kanskje igjen noe gammel møkk, selv om den i dag kalles noe annet og er pakket inn i finere papir... ;-)

 

F*** det her, jeg stemmer på nazipartiet neste valg, så kanskje dere skjønner hvor det gikk galt når det er for sent. Liksågreit å fremskynde undergangen... Spoiler: Det gikk galt på det tidspunktet hvor folk lot det gå galt.

 

Folk valgte Hitler av egen fri vilje, og dagens folk kommer til å gjøre samme greia om igjen. Same s***, new wrapping. "Redd oss fra å måtte bestemme noe selv herr Hitler! Vi trenger en sterk stat til å bestemme for oss!" - "Keine problem!" Også gikk det som det gikk...

 

Du hadde vært stemplet som en konspirasjonsgærning om du la frem hvordan det kom til å være ti år senere for folk på trettitallet. "Totalt diktatur? Verdenskrig? Yeah, right! Tyskerne har jo ikke engang noe flyvåpen. Og har du sett hvordan økonomien er? Det vil aldri skje! Du er gal!"

 

............................................................................................

 

Aktiver internettoppgulp responsmodus: "To long did not read!", "Hurr durr Goodwins lov! LOL!", "Tinfoil!" etc etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er greia med klappingen? Om det er for å gjøre narr av alle som tar dette seriøst så er det synd. Da har kreftene som vil ha dette på plass vunnet.Eller er det seriøst noen som virkelig mener at å gi myndighetene mer makt er en god ide? I så fall hvorfor? Makt har ALLTID gått til hodet på de som har fått for mye av den og mye vil ha mer, hvorfor er dagens myndigheter noe annerledes enn gårsdagens tyranner?Hva med heller å lese en historiebok istedetfor å sitte på 4chan og lære seg hvordan ikke ta noe som helst seriøst? Ta kikk på litt gore også, så blir du en ordentlig avstumpet psykofjortis uten all den fæle empatien. Les historie. Da kjenner du kanskje igjen noe gammel møkk, selv om den i dag kalles noe annet og er pakket inn i finere papir... ;-)F*** det her, jeg stemmer på nazipartiet neste valg, så kanskje dere skjønner hvor det gikk galt når det er for sent. Liksågreit å fremskynde undergangen... Spoiler: Det gikk galt på det tidspunktet hvor folk lot det gå galt.Folk valgte Hitler av egen fri vilje, og dagens folk kommer til å gjøre samme greia om igjen. Same s***, new wrapping. "Redd oss fra å måtte bestemme noe selv herr Hitler! Vi trenger en sterk stat til å bestemme for oss!" - "Keine problem!" Også gikk det som det gikk...Du hadde vært stemplet som en konspirasjonsgærning om du la frem hvordan det kom til å være ti år senere for folk på trettitallet. "Totalt diktatur? Verdenskrig? Yeah, right! Tyskerne har jo ikke engang noe flyvåpen. Og har du sett hvordan økonomien er? Det vil aldri skje! Du er gal!"............................................................................................Aktiver internettoppgulp responsmodus: "To long did not read!", "Hurr durr Goodwins lov! LOL!", "Tinfoil!" etc etc.

Det er jo som tar helt av i antagelsene dine! Har du noen gang vurdert at om du hadde antatt at folk var mindre sarkastiske og ironiske hele tiden, hadde du kanskje aldri trengt å skrive et slikt slett innlegg..? Kan vel ikke gjøre annet enn å anta at du er oppvokst, lever og ånder i ironiskyen din..
Lenke til kommentar

Hva er greia med klappingen? Om det er for å gjøre narr av alle som tar dette seriøst så er det synd. Da har kreftene som vil ha dette på plass vunnet.

 

Eller er det seriøst noen som virkelig mener at å gi myndighetene mer makt er en god ide? I så fall hvorfor? Makt har ALLTID gått til hodet på de som har fått for mye av den og mye vil ha mer, hvorfor er dagens myndigheter noe annerledes enn gårsdagens tyranner?

 

Hva med heller å lese en historiebok istedetfor å sitte på 4chan og lære seg hvordan ikke ta noe som helst seriøst? Ta kikk på litt gore også, så blir du en ordentlig avstumpet psykofjortis uten all den fæle empatien. Les historie. Da kjenner du kanskje igjen noe gammel møkk, selv om den i dag kalles noe annet og er pakket inn i finere papir... ;-)

 

F*** det her, jeg stemmer på nazipartiet neste valg, så kanskje dere skjønner hvor det gikk galt når det er for sent. Liksågreit å fremskynde undergangen... Spoiler: Det gikk galt på det tidspunktet hvor folk lot det gå galt.

 

Folk valgte Hitler av egen fri vilje, og dagens folk kommer til å gjøre samme greia om igjen. Same s***, new wrapping. "Redd oss fra å måtte bestemme noe selv herr Hitler! Vi trenger en sterk stat til å bestemme for oss!" - "Keine problem!" Også gikk det som det gikk...

 

Du hadde vært stemplet som en konspirasjonsgærning om du la frem hvordan det kom til å være ti år senere for folk på trettitallet. "Totalt diktatur? Verdenskrig? Yeah, right! Tyskerne har jo ikke engang noe flyvåpen. Og har du sett hvordan økonomien er? Det vil aldri skje! Du er gal!"

 

............................................................................................

 

Aktiver internettoppgulp responsmodus: "To long did not read!", "Hurr durr Goodwins lov! LOL!", "Tinfoil!" etc etc.

 

 

Stått opp på feil ben og hinker rundt fortsatt, ser jeg?

 

Forresten, hvem f*** er long?!

Lenke til kommentar

Stått opp på feil ben og hinker rundt fortsatt, ser jeg?

 

Forresten, hvem f*** er long?!

 

Ja jeg var trøtt, hvordan visste du det? Jeg var ikke i humør for ironi, spesiellt ikke om det emnet og da forventer jeg at ingen andre er det heller. To Long møtte jeg i Kina, han er en grei fyr. Selv om han har en lei tendens til alltid å ta med seg en "o" for lite.

 

Til alle andre som svarte på innlegget mitt, takk for responsen. :)

Endret av BlueShroom
Lenke til kommentar

De som står bak loven vil aldri gi seg. Aldri.

Dette er klassisk "legal trolling" som jeg kaller det - press på, gang etter gang, og før eller senere er loven innført.

Med tanke på at konstitusjonen i USA blir stadig overkjørt på mer og mer dristige måter, med mindre det kommer en helt... helt annen regjering på plass der borte, så blir CISPA innført før eller senere.

Det finnes desverre ingen "enkel" måte å gå tilbake, når man først er på "the slippery slope of 1984"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...