Gå til innhold

Android 4.2.1 ekstremt lav mobildata hastighet.


Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en "kina" telefon og er forsåvidt veldig fornøyd med den...

Bortsett fra at mobildata trafikken nesten ikke fungerer.

Specs: http://www.pandawill...t/view/id/51668

 

Når den bruker mobildata står det som oftest RH på nettindikatoren og innimellom RH+, regner med dette betyr at den har 3,5G/HSDPA(?)

Men iløpet av de 10 dagene jeg har hatt den har det bare gått 15 MB data over Onecall simkortet. Og jeg brukte minst 5 minutter på å få sendt en 50kb MMS igår. Når det brukes data får jeg ofte heller ikke sendt sms på første forsøk om jeg ikke skrur av mobildatatrafikken. Programmer på telefonen sliter også med å få info ned, de får det etterhvert men klager ofte på manglende kontakt med server.

Telefonen ble levert rootet.

 

Har lurt på om det skulle funket bedre om jeg fikk tak i en custom rom til den?

Eller om det er noen instillinger som er feil. Eller om den rett og slett ikke funker i norsk telenett.

 

Vet ikke om det har noe å si, men radioprogramvaren er oppgitt til å være "MOLY.WR8.W1248.MD.WG.V6.P2,2013/02/27 22:59"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg sammenligner med min nokia som ikke har noen problemer med 3g nettet så er den oppgitt med støtte for 3G Network HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100 mens Miz Z2 er kun oppgitt med 3G: WCDMA 2100MHz. Det lille jeg finner på nettet later til å påstå at 3g i norge ligger på 2100MHz? Er dette isåfall ikke helt korrekt, og dette er grunnen til at min telefon ikke får god mobildata tilkobling?

Lenke til kommentar

At det bare har blitt overført 15MB i en periode eller at du har problemer med å sende sms/mms sier jo ingenting om du har et hastighets problem eller ei.

 

Åpne en web browser mot speedtest.net f.eks.

 

R i indikasjonen din er fordi du bruker onecall som roamer.

Og det "er" ikke som det påstås i reklamen. Native SIM tjenester og mobil nett leverandør er alltid best.

 

2100mhz er korrekt bånd for UMTS i Norge ja.

 

En grei ABC artikkel for mobilnett/standarder/hastighetsklasser var publisert på din side en tid tilbake:

http://www.dinside.no/785000/mobilteknologiens-abc

Ut fra symbol/bokstav kode du har og får kan du si at H/H+ = HSPA , 3G = 3G/UMTS , E= GPRS/Edge , G=kun gprs

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å gi en indikasjon på hvor lite trafikk som går. Nettleseren gir som oftest beskjed om at host er unreachable. Men av og til kommer det gjennom. Når jeg "presser" data gjennom smyger det sakte fra f.eks 15.01mb til 15.03mb etter noen minutter

 

Regnet med at R var for roaming ja =)

 

Var svært sjeldent den speed testen kom seg forbi ping, kom opp 40%-60% på ping før den klikket.

Etter en del tester fant jeg et sweet spot hvor jeg fikk 215ms og 2000kbps både i download og upload

Det virker som den faller lett ut og mister kommunikasjonen, men når den har så er det bra i noen sekunder(?)

Så da er det ikke så sakte bare sinnsykt ustabilt og signalkrevende. Takk for tipset med speedtest, det gjorde meg hvertfall noe klokere på hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...