Gå til innhold

Den perfekte deltidsjobben for student?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du er i Oslo så er det ikke mye som slår å være helgedagsbetjening på t-banen eller trikken. Da jobber man to av tre helger. Timelønnen ligger på ca 250 før kl 17 og 300 etter kl 17 (inkl helgetillegg). Hvis man jobber i helgen man egentlig skulle hatt fri så får man overtidsbetaling, uavhengig av hvor mye man har jobbet resten av uken.

 

Ulempen for en student er at kurset man må ta er fulltid og går over ca 3 måneder. Det er riktig nok lønnet og det er mulig å gjøre det på kveldstid (1630 til 2330 eller noe sånt).

Lenke til kommentar

Alt avhengig hvor grei eieren er,da jeg startet å kjøre fikk jeg selv bestemme når jeg skulle starte,og vanligvis kjørte en 10 timers skift ink. pauser,i helgene kan være litt lenger fordi det kjøres utover natta.

Takk for svar, men hvis du har tid til å svare litt mer utdypende: Hvor mye må man jobbe? Er det mulig å ha perioder der man ikke jobber i det hele tatt? Hvor lang tid i forveien må man si ifra dersom man skal/ikke skal jobbe?

 

Gitt at det går an å si noe generelt, og at ikke alt avhenger totalt av hvem man jobber for.

Lenke til kommentar

Jeg kan etter erfaring anbefale deltidsjobb i Vinmonopolet. Der lærer du faktisk mye interessant i løpet av jobben, du har god lønn (180+ kr timen med generell studiekompetanse) og arbeidstidene er veldig belelige. Jobber aldri senere enn 6 på hverdager og 3 på lørdager. Er heller ikke altfor vanskelig å få jobb hvis du søker litt før jul eller før sommerferie.

 

Når der er sagt så er jo relevant deltidsjobb det aller beste på lang sikt. Uansett om du tjener lite eller må jobbe kjipe tidspunkt. Relevant deltidsjobb med et noe dårligere karaktersnitt er mye bedre enn beleilig deltidsjobb og høyere karakterer.

Lenke til kommentar

Jobbet i kundeservice i snart fire år ved siden av studiene (slutter snart pga ny fulltidsjobb). For meg har jobben vært perfekt ved siden av studiene: kun jobbing annenhver helg eller om kvelden (turnus, dvs 1 uke med 3 4-timersvakter fra 16-20, og 1 uke med 2 4-timersvakter fra 16-20 + helgejobbing med 8timersvakter).

 

Ellers meget godt betalt (188 kr/timen + tillegg, og pga vaktene mine får jeg mye tillegg), mange ekstragoder som at jeg har fått dekket mobil/internett, forsikringer, mulighet for leie av gratis hytte, dekket 80% av treningsutgiftene, god lunsjordning, tablet osv.

Lenke til kommentar

Når der er sagt så er jo relevant deltidsjobb det aller beste på lang sikt. Uansett om du tjener lite eller må jobbe kjipe tidspunkt. Relevant deltidsjobb med et noe dårligere karaktersnitt er mye bedre enn beleilig deltidsjobb og høyere karakterer.

 

Det stemmer ikke alltid, det kommer helt ann på jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...