Gå til innhold

Den perfekte deltidsjobben for student?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå jobbet 2 år i dagligvarebutikk (kiwi) men har lyst å finne noe annet å jobbe med ved siden av studier som deltid fordi jeg ganske enkelt synes jobben jeg har nå er kjedelig og lite givende. Vil gjerne høre hva andre har erfart eller hørt fra andre om gode deltidsjobber for studenter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har alltid tenkt at dagligvare er noe av det mest passende og som samtidig er lett å få tak i, finnes jo kremjobber som er spesielle, men er du realistisk er dagligvare bedre enn mange har, feks telefonsalg eller selger generelt er jo helvete selv :p

 

Om salg er et helvete eller ei kommer jo veldig ann på person. Jeg har hatt samme salgsjobb i fire år, trives som faen og tjener penger som gress. Jeg kunne ikke tenkt meg noen annen jobb, ihvertfall ikke i kombinasjon med studier, da en selgerjobb ofte er langt mer fleksibel enn en kjedelig og dårlig lønnet dagligvare-jobb.

Lenke til kommentar

Jobb i helsevesenet er ganske greit. Potensielt veldig variert og givende arbeid som ikke krever utdannelse. Det krever dog at du er nogenlunde skikket. Det er som regel også muligheter for å få jobbe litt ekstra i perioder du har tid til overs.

Støtter denne, selv om jeg ikke har jobbet i helsevesenet.

 

Ellers er vel uteplass en mulighet.

Lenke til kommentar

Den perfekte deltidsjobben som student er uten tvil en jobb som er relevant for studiene/arbeidslivet du sikter deg inn på. Du får så utrolig mye igjen for det, både av erfaring og på CVen. Anbefaler deg å ta initiativet før du står der på næringsdagen siste året på bachelor/master uten noen relevant arbeidserfaring. De beste jobbene er allerede tatt for lenge siden. Avhengig av studie er det vanligvis mulig å finne en deltidsstilling, enten på dagtid eller kveldstid.

Endret av Occi
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Den perfekte deltidsjobben som student er uten tvil en jobb som er relevant for studiene/arbeidslivet du sikter deg inn på. Du får så utrolig mye igjen for det, både av erfaring og på CVen. Anbefaler deg å ta initiativet før du står der på næringsdagen siste året på bachelor/master uten noen relevant arbeidserfaring. De beste jobbene er allerede tatt for lenge siden. Avhengig av studie er det vanligvis mulig å finne en deltidsstilling, enten på dagtid eller kveldstid.

 

+1 men dette er såkalte kremjobber du er heldig hvis du får tak i :p

Lenke til kommentar

+1 men dette er såkalte kremjobber du er heldig hvis du får tak i :p

Både ja og nei. Viser du initiativ er det fullt mulig, spesielt gjennom konsulentselskaper.

Selv ble jeg rekruttert, og det er ingen stillingsannonser for jobben min, så ja, litt flaks/tilknytninger skader ikke :)

Lenke til kommentar

Den perfekte deltidsjobben som student er uten tvil en jobb som er relevant for studiene/arbeidslivet du sikter deg inn på. Du får så utrolig mye igjen for det, både av erfaring og på CVen. Anbefaler deg å ta initiativet før du står der på næringsdagen siste året på bachelor/master uten noen relevant arbeidserfaring. De beste jobbene er allerede tatt for lenge siden. Avhengig av studie er det vanligvis mulig å finne en deltidsstilling, enten på dagtid eller kveldstid.

 

Er enig i dette, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang for å finne slike jobber. Si at jeg tar utdanning innen IT da, de fleste jobber der er vel 8-16 kontorjobber. Hvis det ikke er slike jobber så er det vel et såpass høyt nivå at man kan jobbe flexi eller freelance.

 

 

Jobb i helsevesenet er ganske greit. Potensielt veldig variert og givende arbeid som ikke krever utdannelse. Det krever dog at du er nogenlunde skikket. Det er som regel også muligheter for å få jobbe litt ekstra i perioder du har tid til overs.

 

Kunne du gitt noen eksempler på jobber innen helsevesenet som passer i denne situasjonen?

Lenke til kommentar

Er enig i dette, men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang for å finne slike jobber. Si at jeg tar utdanning innen IT da, de fleste jobber der er vel 8-16 kontorjobber. Hvis det ikke er slike jobber så er det vel et såpass høyt nivå at man kan jobbe flexi eller freelance.

Jeg studerer og jobber innen IT, og det finnes mange kveldsvaktordninger (trenger ikke bare være at du er "vakt" heller). Har du ikke forelesinger hver dag/forelesinger du vil/må dra på hver dag, så kan jo også arbeid påd dagtid være aktuelt?

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Kunne du gitt noen eksempler på jobber innen helsevesenet som passer i denne situasjonen?

Sykehjem, hjemmetjeneste, psykisk utviklingshemmede. Arbeidsoppgaver vil variere veldig alt etter hvilke typer brukere man har. På sykehjem kan du måtte "sloss" med demente for å få lov til å tørke dem bak, mens du som nattevakt hos høytfungerende psykisk utviklingshemmede kan sitte oppe og spille Playstation hele natta mens brukerne sover.

Lenke til kommentar

Hvis du er "up for it" og er villig til å bruke litt penger og tid i starten, så vet jeg ihvertfall om en "jobb" som både tar opp lite tid (etterhvert ihvertfall) og kan gi kjempestore utbetalinger (hvis du blir god).

Det jeg snakker om er aksjehandel, alternativt valutahandel (forex).

 

Her må du ha en startkapital, men om du nå jobber i butikk så har du vel spart opp litt? Kan anbefale deg guidene på investopedia, samt å bruke deres simultator når du har satt deg inn i det. Etterhvert kan du kaste deg ut i det ekte markedet, hvor de fleste banker har mulighet for aksjehandel (DNB osv). Disse er gode på det norske markedet, men dyre på det internasjonale. Da kan det være interessant for deg å bruke andre norske, eller internasjonale. Et kjapt søk på Google etter "test online stock brokers" eller "test nettmeglere aksje" gir deg mange treff, blant annet:

http://www.dinepenger.no/spare/billigste-aksjehandel-paa-nett/579941

 

Om du ikke er interessert i å bruke tid på å spå aksjemarkedet, eller har tid til å lete etter de perfekte handlene kan jeg anbefale å subscribe til en eller annen (som driver med det) sitt nyhetsbrev.

Der er mange der ute som prøver å lure deg, så vær forsiktig. Kan anbefale en fyr som heter Timothy Sykes (Google). Han har flere "planer" som du kan subscribe til, etter ditt behov. Dette koster derimot penger, og du bør ha litt kjennskap til hvordan alt fungerer før du begynner å betale for noe slikt. Han driver mest med "short-selling" (mer risky, større utbytte), men har også nylig lansert en plan for de som driver med vanlig aksjehandel (kjøpe først, selge etterpå).

 

Om du har litt penger å rutte med (5K$) så har han også en "Millionaire Challenge", hvor han prøver å "lage en millionær fra scratch". Her kan du søke på den, så vil du om du er interessant bli innkalt til et tlf/ skype intervju, og om det går greit (vet ikke hvor kravstore de er), så får du tilbud om å bli med som en del av teamet. Da får du alle videoene hans, bøkene, guidene, du får den beste "planen", samt undervisningstimer og en personlig mentor. Men dette er ikke gratis, koster 5K$ i tillegg til at du bør ha et par (min 500$) til å handle med.

 

Men dette er ikke reklame for Timothy Sykes, jeg ville bare forklare mulighetene.

 

Uansett, aksjehandel er absolutt en mulighet som kan gi deg alt fra tap til flere millioner i uka (da bør du være god og gjøre dette på heltid, samt ha et budsjett på flere millioner). Og dette trenger ikke å ta opp mer enn fra et par minutter til noen timer hver dag når du har tid. Åpningstidene for det amerikanske markedet er forsåvidt fra 15.00-22.00 (vår tid), så det passer jo bra hvis du går på skole.

 

Angående valutahandel så finnes det også mange guider (sjekk YouTube og www.forex.com), samt bør du vurdere å sjekke ut Infinite Prosperety. Dette har jeg ingen kunnskap innenfor, men det er sikkert mange på forumet her som har.

 

Uansett, lykke til!

Endret av Alekplay
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva i huleste er det for en anbefaling? La oss si at du har dine "5500$" (ca. 31500) som du trenger til å starte med denne fantastiske "jobben" din. Du skal altså bruke opp ca. 28000 av disse til coaching. Mot at de 3500 du har igjen skal yngle i en eller annen slags millionær fra skratsj ting. For å komme i NULL må aksjene og avkastningen du har være 1000%. For å gå i NULL, altså tjene NADA. Årets beste rakettaksjer på Oslo børs har gått mellom 200%-500% og da har du truffet perfekt på kjøp og salg. De beste hedgefondene ledet av profesjonelle finansgenier kan gjøre 20-40% på et bra år. Generelt sett har akjseavkastningen vært litt over bankrentene, mer risko, men større oppgang når ting går bra.

 

For å ikke snakke om at kurtasjen på å kjøpe og selge for 3500 ville spist opp de meste av profitt hvis du klarer å treffe noen gode aksjer. Små aksjer som var populære blant småsparere gikk på trynet under finanskrisen og mange gikk på store tap selv om børsen er tilbake på høye nivåer.

 

Hvis du fortsatt tror at en eller annen gjøk kan sitte å lære deg å bli millionær på aksjer så er du blind. Jeg antar at dette en slags pyramidespill der kunden får "fantastisk" opplæring, får masse ros hvis en aksje går opp og "prøv igjen med mer penger" hvis alt går i dass.

 

Hvis man i det hele tatt skal vurdere aksjer som "jobb":

- Kjøp en billig bok, prøv ut med lekeaksjer, sats aldri penger du ikke har råd til å tape

- Invester en viss sum; hvis ikke spiser kurtasjen opp for mye (avgift ved kjøp og salg) 100k og oppover begynner å bli levbart til trading.

- Skaff deg innsikt, som alt annet må man legge ned mye tid for å klare gode resultater over tid. Du konkurrerer mot profesjonelle tradere og forvaltere av store fond. Meglerhus kan også kjøre kurser opp og ned for å trigge stoploss.

- Skaff deg en kassajobb. Sikrere inntekt og mindre slitsomt hvis du har like lite penger som de fleste andre studenter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Både ja og nei. Viser du initiativ er det fullt mulig, spesielt gjennom konsulentselskaper.

Selv ble jeg rekruttert, og det er ingen stillingsannonser for jobben min, så ja, litt flaks/tilknytninger skader ikke :)

 

Enig.

 

En kompis av meg tok bachelor videre Master i skips-design. Han jobbet for STXeurope (nå VARD) under hele studiene sine. Og jobber der nå på heltid.

 

Dette er nok "kremjobben" som man kan ha mens man studerer. Er ikke umulig å finne seg noe litt mere givende enn en kassajobb eller lagerjobb mens man studerer. Og det har ikke alltid med flaks å gjøre heller.

Lenke til kommentar

Hvis du er "up for it" og er villig til å bruke litt penger og tid i starten, så vet jeg ihvertfall om en "jobb" som både tar opp lite tid (etterhvert ihvertfall) og kan gi kjempestore utbetalinger (hvis du blir god).

Det jeg snakker om er aksjehandel, alternativt valutahandel (forex).

 

Her må du ha en startkapital, men om du nå jobber i butikk så har du vel spart opp litt? Kan anbefale deg guidene på investopedia, samt å bruke deres simultator når du har satt deg inn i det. Etterhvert kan du kaste deg ut i det ekte markedet, hvor de fleste banker har mulighet for aksjehandel (DNB osv). Disse er gode på det norske markedet, men dyre på det internasjonale. Da kan det være interessant for deg å bruke andre norske, eller internasjonale. Et kjapt søk på Google etter "test online stock brokers" eller "test nettmeglere aksje" gir deg mange treff, blant annet:

http://www.dinepenge...paa-nett/579941

 

Om du ikke er interessert i å bruke tid på å spå aksjemarkedet, eller har tid til å lete etter de perfekte handlene kan jeg anbefale å subscribe til en eller annen (som driver med det) sitt nyhetsbrev.

Der er mange der ute som prøver å lure deg, så vær forsiktig. Kan anbefale en fyr som heter Timothy Sykes (Google). Han har flere "planer" som du kan subscribe til, etter ditt behov. Dette koster derimot penger, og du bør ha litt kjennskap til hvordan alt fungerer før du begynner å betale for noe slikt. Han driver mest med "short-selling" (mer risky, større utbytte), men har også nylig lansert en plan for de som driver med vanlig aksjehandel (kjøpe først, selge etterpå).

 

Om du har litt penger å rutte med (5K$) så har han også en "Millionaire Challenge", hvor han prøver å "lage en millionær fra scratch". Her kan du søke på den, så vil du om du er interessant bli innkalt til et tlf/ skype intervju, og om det går greit (vet ikke hvor kravstore de er), så får du tilbud om å bli med som en del av teamet. Da får du alle videoene hans, bøkene, guidene, du får den beste "planen", samt undervisningstimer og en personlig mentor. Men dette er ikke gratis, koster 5K$ i tillegg til at du bør ha et par (min 500$) til å handle med.

 

Men dette er ikke reklame for Timothy Sykes, jeg ville bare forklare mulighetene.

 

Uansett, aksjehandel er absolutt en mulighet som kan gi deg alt fra tap til flere millioner i uka (da bør du være god og gjøre dette på heltid, samt ha et budsjett på flere millioner). Og dette trenger ikke å ta opp mer enn fra et par minutter til noen timer hver dag når du har tid. Åpningstidene for det amerikanske markedet er forsåvidt fra 15.00-22.00 (vår tid), så det passer jo bra hvis du går på skole.

 

Angående valutahandel så finnes det også mange guider (sjekk YouTube og www.forex.com), samt bør du vurdere å sjekke ut Infinite Prosperety. Dette har jeg ingen kunnskap innenfor, men det er sikkert mange på forumet her som har.

 

Uansett, lykke til!

 

Toskskap å drive med aksjehandel under studier....

Langt tryggere og mindre tidkrevende å sitte i kassa på rimi da....

 

Man skal tros alt ha tid til å studere også.. Hjelper lite å sitte 24/7 forran skjermen å handle aksjer da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...