Gå til innhold

Dette er Folding@Home


Anbefalte innlegg

Dette endrer seg dag for dag.

Nå er kanskje AMD best, jobbene er i beta og det er mange type jobber og man kan sette mange typer parametere for å få utvalgte jobber så noen god benchmark finnes neppe.

Det er vel fort sånn at nyere modell i serien er hakket kvassere hele vegen.

 

Man kjører jo med det man har med mindre man skal kjøpe eget kort som står i egen rigg.

Da kan det være aktuelt å sammenligne.

 

Det er jo noe vi kan lage i google docks med offentlig adresse.

Det finnes for cpu.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg folder med mitt oppsett (se signatur) og drar mellom 30-50K PPD om dagen. Kjører nesten konstant på full pupp, og merker ingen ting av det. Surfer, skyper, spotify, filmer mm går på begge skjermene og det er absolutt ikke merkbart. Når jeg skal spille setter jeg foldingen til "Light" profilen. Da bruker F@H ca 30-40% av CPUen slik at jeg har massevis med kraft til spillingen.

Vurderer å sette på Asus laptopen også så bidrar kanskje den med 5-10K PPD mer :)

Skal heller ikke se bort ifra at det kanskje kommer en GTX660 nr 2 inn i maskinen.

 

For å sjekke din, lagets og andre brukere/teams stats kan man benytte denne siden: http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=37651

 

 

Takk til Gwareth som fikk meg med på F@H!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkelen nevnte det ikke eksplisitt, men FAHControl som følger med/er en del av V7-klienten kan også konfigureres til å vise status og poeng for flere klienter (maskiner) og også kontrollere (starte/stoppe/pause/osv) de. Men den gir ikke en så detaljert oversikt for alle maskinene samtidig som HFM.NET gjør.

 

Vet ikke om dette gjelder også for den web-baserte FAHControl, men det gjelder i alle fall den "vanlige".

Lenke til kommentar

Har visst installert "Client Control for Expert Users" så har ingen pause knapp :p

 

Tok jo bare å installerte den som de anbefalte og jeg trykker alltid på advanced options så jeg får velge selv hvor filene havner

 

Åpne programmet nederst til høyre på skjermen?

Høyreklikk på goldelinjene og pause slik? En og en?

post-64596-0-30041700-1365712502_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Var litt aktiv på PS3, men det blei uheldigvis lagt ned på PS3, nokkken som veit koffor dei la det ned på PS3 ?

 

Veldig spennande prosjekt indeed ;-)

 

PS3 bidro mest av alle utenom anonyme, de la det ned da sony ikke ville mer.

post-64596-0-11251300-1365712868_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar
Har visst installert "Client Control for Expert Users" så har ingen pause knapp :pTok jo bare å installerte den som de anbefalte og jeg trykker alltid på advanced options så jeg får velge selv hvor filene havner
Åpne programmet nederst til høyre på skjermen?Høyreklikk på goldelinjene og pause slik? En og en?

 

Så enkelt, så dum jeg er, Takker :p

Lenke til kommentar

Finnes det noen test/benchmark over ulike skjermkort når det kommer til PPD?

 

Du har en GPU-database her: http://compdewddevelopment.com/projects/fah-gpu-statistics-database/index.php

 

 

Og så har man FAHBench som skal reflektere ytelsen til nyeste core som kommer til GPU (FAHCore17), og som pga OpenCL også kan kjøres på CPU etc.: http://fahbench.com/

 

Flere resultater fra FAHBench finnes på Foldingforum: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=38&t=23440

 

PS: FAHBench sier ikke noe om poeng, bare ytelse :)

Lenke til kommentar

Egentlig generer AMD mer enn Nvidia, så lenge vi snakker GCN Vs Kepler på FAHCore17 :p

 

Så la meg oppklare istedet for å forvirre: AMD har egentlig ikke satset på "compute power" (GPGPU) i sine skjermkort (før 7000-serien), mens Nvidia begynte å gå vekk i fra GPGPU i Kepler-serien (med andre ord: Nvidia har lenge hatt mye "compute power" i sine skjermkort). Så har Nvidia hatt sin CUDA implementering som har gjort det veldig enkelt å skrive programvare med høy ytelse for GPU. Men, siden AMD har nå satset på GPGPU (dog med bruk av OpenCL) kan det se ut til at AMD vil bli det høyest ytende GPU i Folding@Home. Neste core for GPU blir nemlig basert på OpenCL for både Nvidia og AMD, og Nvidia sin OpenCL implementering er en del dårligere enn AMD sin, spesielt på driversiden.

 

Dette kan endre seg fort, så ingenting er sikkert. Men, FAHCore17 er iallefall det som vil komme i nærmeste fremtid, og der har AMD visse fordeler per i dag! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...