Gå til innhold

Kristen arv og tradisjon


Mr.K.

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Det har versert en del tråder som denne.

 

Norges "kristne kulturarv" er ikke-eksisterende foruten noen verneverdige stavkirker som minner oss om tiden da folket vårt ble tvunget til å følge en religion ifra midtøsten ved sverd og trussler om død. En historie som er iferd med å gjenspille seg med islam.

 

Norges demokrati, politiske system, normer og verdier er forøvrig ikke ifra kristendommen, men ifra sekularismen - antikken, renessansen, opplysningenstiden og modernismen. De tidene da religion ikke var den dominerende makten i samfunnet, men hvor vitenskap, kunst, artisaner og annet fikk litt spillerom.

 

Kristendommen har aldri gjort annet enn å undertrykke og herse med folk i Norge. Og nå er Islam her for å erstatte den.

Vil bare si at du tar litt feil der, det er IKKE kristendommen som undertrykker, men systemer som benytter anledningen til å bruke kristendommen til sin fordel- for slik å undertrykke mennesker.

 

Det er ikke noe nytt trix, så det er best å holde tunga beint i munnen om hva som er fakta her.

 

Saken er slik at INGEN av kirkesystemene har godord på seg for å ha Guds Hellige Ord i sine hjerter.

Og det kommer av organisasjonsånden som kommer for dagen. Det er ikke Guds Ånd. De er mye mer opptatt av penger. Det er Satan som styrer dagens Kirke-menigheter. Tenk hva Satan har fått gjort, jo han har endret på Guds Hellige Ord, rett foran nesen på prestene, de har slukt alt rått. Kvinnelige prester og endret på Fader vår. De har laget seg egne Bibler hvor de har fjernet Guds Hellige Ord hundrevis av ganger. Klart det fører til død. Les mer om disse endringene imot Guds Ord her:

 

http://bmonline.no/download/Endringer.pdf

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=2148&p=2815&hilit=Jesu+blod#p2815

 

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Å mene at kristne i Norge ikke gjør annet enn å undertrykke folk, er det samme som å påstå at alle tyskere er rasister og drapsmenn.

 

Det er trist hvor mange ikke-kristne som sier at alle kristne er en haug med uvitende, forhåndsdømmende egoister som hele tiden drar alle andre over én kam, når den påstanden egentlig passer langt bedre til den ikke-kristne som kommer med den.

 

Argumenter som går på den blodige historien til kristen-Norge, eller at du selv har møtt kristne som er forhåndsdømmende, er ikke gode nok for at du skal få lov til å kunne sette alle i samme bås. Jeg er en personlig kristen, men skammer meg dypt på vegne av vår fortid i dette landet og alle som i dag går rundt med etnosentriske holdninger. Det hører ikke hjemme noen plass.

Endret av Sir Sanchez
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å mene at kristne i Norge ikke gjør annet enn å undertrykke folk, er det samme som å påstå at alle tyskere er rasister og drapsmenn.

 

Det er trist hvor mange ikke-kristne som sier at alle kristne er en haug med uvitende, forhåndsdømmende egoister som hele tiden drar alle andre over én kam, når den påstanden egentlig passer langt bedre til den ikke-kristne som kommer med den.

 

Argumenter som går på den blodige historien til kristen-Norge, eller at du selv har møtt kristne som er forhåndsdømmende, er ikke gode nok for at du skal få lov til å kunne sette alle i samme bås. Jeg er en personlig kristen, men skammer meg dypt på vegne av vår fortid i dette landet og alle som i dag går rundt med etnosentriske holdninger. Det hører ikke hjemme noen plass.

 

Til en liten opplysning:

 

1. Hvem er det som styrer og steller med dagens kirketradisjoner, som likner mer på en grisebinge?

 

2. Tror dere Gud vil tillate at Hans Ord blir tråkket på?

 

3. Hva skjer når Biskoper, og kvinnelige prester ikler seg mannsklær?

 

Svaret er at det er Satan som har fått alle disse på kroken.

 

Du kan ikke ha et Hellig liv ved å følge en løgn. Eva stupte for Satans løgn i Edens Have, siden har akkurat det skjedd i alle kirkesystemene. Gud arbeider ALDRI i en organisasjon. Han arbeider med individer. Og de er Hans eiendom.

 

Tronens Ambassadør

Lenke til kommentar

Tror nok at Gud prøver å lage suksessrike menigheter, men at disse menighetene stort sett lar seg overmanne av diverse djevelsk innflytelse.

 

De hedenske samfunnene som var helt upåvirket av kristendommen, var litt i retning av det som vi ser i filmen "Apocalypto". En særdeles ukoselig film.

Her i Norge var det jo tidligere liten respekt for menneskeliv. Det var blodhevn, og mye slåssing. Det var lite ærefullt å dø i sotteseng (dvs av sykdom). Det var blot, og blant disse menneskeofring.

 

Tror det var en vikingkonge som holdt på å dø, som drog ut spydet av kroppen sin og kommenterte; Eg var visst feit rundt hjarterøtene.

Dette er noe som kunne vært en scene i filmen "Apocalypto".

 

Da landet kom i kontakt med kristendommen, sivet det sakte inn en mer kjærlighetsfylt hverdag. Det var ikke lengre lov å raide uskyldige, og kidnappe et stort antall mennesker og ha dem som træler. Man skulle respektere andres liv. Den barbariske og primitive oppførselen ble tonet litt ned.

Lenke til kommentar

Nice, det tok med andre ord over 900 år å oppnå religionsfrihet, menneskerettigheter og ytringsfrihet? På tross av alle kirkene og et samfunn som var 100% kristent?

 

o64Ds.jpg

 

Dunking+Stool.png

 

Iiyz7.jpg

 

Idag, etter at vi har kvittet oss med kirkens inflytelse har det endelig blitt tillatt å velge religion selv. Og både henrettelse og tortur er forbudt. På tross av kristendommen.

Lenke til kommentar

Nice, det tok med andre ord over 900 år å oppnå religionsfrihet, menneskerettigheter og ytringsfrihet? På tross av alle kirkene og et samfunn som var 100% kristent?

 

o64Ds.jpg

 

Dunking+Stool.png

 

Iiyz7.jpg

 

Idag, etter at vi har kvittet oss med kirkens inflytelse har det endelig blitt tillatt å velge religion selv. Og både henrettelse og tortur er forbudt. På tross av kristendommen.

 

Såå-åååå- det du nå skriver er jo riv ruskende gale. De herrer og fruer som har deltatt i det "måltidet" du viser til har aldri brydd seg om kristendom eller kjærlighet.

 

Det er tomme tønner, som ramler mest, jfr avgudsdyrkeri. Samtlige kirker og systemer har ført folket vill, jfr Matteus 15, 1. Les om tradisjonene og Guds Hellige Ord. De endret det, fordi de skurret i ørene, derfor endret de Bibelen til en svinesti, jfr menneskedogmer og menneskeord.

 

Mvh

 

Tronenes Ambassadør

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

De som henretter og torturerer bryr seg svært mye om kristendommen og dens "kjærlighet".

 

Din avgudsdyrkelse endrer ikke det. Rart at du hyller denne religionen for sin humanisme, da det tok over 1000 år før denne såkalte kjærligheten ga noen frukter.

Det har ennå ikke godt opp for deg at det er satan som styrer og regjerer på jorden. Og han trives meget godt i et selskap hvor han kan beskatte individene til døden, dvs få de på kroken.

Men det har du ikke forstått.

 

Kristendom er akkurat det motsatte. At satan har lurt vatikanet og organisasjonene og Eva i Edens Have, det vet vi. Men det står skrevet, du leser i Bibelen fordi du tror du finner Liv i den.

 

Her kan du finlese om Ordet Abigor:

 

http://bmonline.no/html/bort.html

 

Og hva er mer viktig, jo- har dere Olje på lampen? Hvis ikke, så blir du stående alene i mørket. Det er denne tiden vi nå lever i, den siste kirketidsalder, Laodikea Åp 3,14

 

Dette sier han som er Amen, det trofaste og sannferdige vitnet, opphavet til alt som Gud har skapt: 15 Jeg vet om dine gjerninger – du er verken kald eller varm. Om du bare var kald eller varm! 16 Men du er lunken, ikke varm og ikke kald. Derfor skal jeg spy deg ut av min munn. 17 Du sier: «Jeg er rik, jeg har overflod og mangler ingenting.» Men du vet ikke at nettopp du er elendig og ynkelig, fattig, blind og naken. 18 Derfor gir jeg deg det råd at du kjøper gull av meg, renset i ild, så du kan bli rik, og hvite klær som du kan kle deg med og skjule din nakne skam, og salve til å smøre på øynene dine, så du kan se.

19 Jeg refser og irettesetter alle dem jeg har kjær. La det bli alvor og vend om! 20 Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner døren, vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg.

21 Den som seirer, vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, slik jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone.

22 Den som har ører, hør hva Ånden sier til menighetene!

 

Tronens Ambassadør

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

De som henretter og torturerer bryr seg svært mye om kristendommen og dens "kjærlighet".

 

Din avgudsdyrkelse endrer ikke det. Rart at du hyller denne religionen for sin humanisme, da det tok over 1000 år før denne såkalte kjærligheten ga noen frukter.

...på en annen side er det ikke noe mindre skremmende å se disse fremtredende ateistene, som snakker så varmt om sekulærhumanismen, er tilhenger av både tortur og drap av uskyldige pga tankekriminalitet. ;o

Lenke til kommentar

Skremmende at unge mennesker i dag kopierer og limer alt oppgulpet som kommer fra religiøse mørkemenn, og dersom spurt så kommer det bare innlærte svar om at "den gemene hop har ikke skjønt det vi har skjønt...". Fantastisk. Dessuten bør jeg vel dra hjem og slå ihjel min kvinne som åpenbart må være på satans krok. Det kan ikke bli bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...på en annen side er det ikke noe mindre skremmende å se disse fremtredende ateistene, som snakker så varmt om sekulærhumanismen, er tilhenger av både tortur og drap av uskyldige pga tankekriminalitet. ;o

Hvem er disse fremtrende ateistene du snakker om?

 

Det har ennå ikke godt opp for deg at det er satan som styrer og regjerer på jorden.

Jeg vil heller dø enn å knele for din avgud.

Lenke til kommentar

Skremmende at unge mennesker i dag kopierer og limer alt oppgulpet som kommer fra religiøse mørkemenn, og dersom spurt så kommer det bare innlærte svar om at "den gemene hop har ikke skjønt det vi har skjønt...". Fantastisk. Dessuten bør jeg vel dra hjem og slå ihjel min kvinne som åpenbart må være på satans krok. Det kan ikke bli bedre.

Hvem har sagt at du skal slå noen ihjel? I Bibelen finnes ikke noe slikt som å slå ihjel.

 

 

Tronens Ambassadør

Lenke til kommentar

"Det finnes ingen annen drikk enn Coca Cola"

 

Det sier Coca Cola Company.

Ja, til og med den har vært full av svineri i alle år-. Det ble brukt med hell til å få løs gamle rustne muttere, da det ikke fantes bedre rustfjerner på markedet på 1960- 80 tallet.

 

Tronens Ambassadør

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...