Gå til innhold

Kristen arv og tradisjon


Mr.K.

Anbefalte innlegg

Denne observasjonen er ikke bare min, kjære Mr.K. Den er bemerket av flere, både her og på andre nettsider.

 

Filosofiprat? Akkurat... nå skjønner jeg mer av, og får bekreftet min mistanke om, din standard i forhold til hva "filosofi" er... :thumbup:

 

Hyggelig? Ikke akkurat rette ordet. Underholdende, komisk, pinlig...? Absolutt! :)

 

Det er den samme tråden, det samme matrielet, stort sett. Det komiske og pinlige er at du er den eneste inntil nå som ikke skjønner dette..

 

Og istedenfor å diskutere filosofi, har helt fra start av snublet i dette, altså i deg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den samme tråden, det samme matrielet, stort sett. Det komiske og pinlige er at du er den eneste inntil nå som ikke skjønner dette..

 

Og istedenfor å diskutere filosofi, har helt fra start av snublet i dette, altså i deg selv.

 

Dine innlegg er akkurat de samme, ja, men responsene du får er ikke de samme. Det blir da helt tanketomt å lime inn svar som ikke stemmer overens med mot-meningene eller spørsmålene du får. Du svarer med andre ord helt ut av kontekst.

 

En som hadde hatt forståelse for dette temaet ville drøftet hver respons individuelt på en reflektert og allsidig måte.

 

Du, derimot, drøfter ikke noe som helst, du kan ikke svare på spørsmål, du har kun dette samme begrensede materialet å hente fra og du viser null personlig forståelse for dine egne innlegg, samt at du reagerer med å lage drama og spille offer når noen konfronterer deg fullt ut for nettopp dette.

 

Forstå at alt dette har blitt pinlig åpenlyst.

 

Vi har vært igjennom dette før, Mr.K. Det jeg har å si utover dette har jeg allerede sagt til deg flere ganger og jeg har redegjort for det om og om igjen. Dine tråder her inne, og ellers på nettet, snakker for seg selv.

 

Jeg trenger ikke tilføye noe som mer... :)

 

Denne debattanten her LiamH, driver ren personforfølgelse og trakassering av meddebattanter (istedenfor å diskutere sak, og forsurer med det hele religion og livssyn avdelingen.

 

- Hadde dette vært et annet forum, hadde han blitt pælma ut, i det minste oftere blitt sensurert.

 

Ikke tro så høyt om deg selv. Du interesserer meg for lite til at jeg gidder å forfølge deg. Du og dine tråder tar derimot opp nok plass her inne til at jeg legger merke til deg og dine forkynnelser. Dine "diskusjons-metoder" har også etterhvert blitt svært så synlige.

 

Det du ikke helt klarer å forene deg med, er at du får svar på dine egne uttalelser. Intet mer. Du kaller det "personforfølgelse", jeg kaller det et diskusjonsforum. Det du kaller "trakassering", kaller jeg "svar på tiltale".

 

Du diskuterer ingenting. Du limer inn det ene etter det andre, og du kommer med påstander uten å gjøre rede for deg. Du spammer med svar som ikke er i tråd med de responser du får. Du tar deg så til de grader til rette her på dine premisser at det er helt grusomt å se på. Det er ingenting saklig å diskutere med deg. Du har ingenting å komme med bortsett fra de samme utklippene dine.

 

Les igjennom alle våre "diskusjoner" en gang til, så kan du se om din analyse er like korrekt som du påstår. Se hvem som prøver å diskutere et snev av sak og hvem som unngår det, gang på gang.

 

Nå er jeg uansett lei av deg, så vår dialog er avsluttet for godt. Hver gang du blir bedt om å diskutere dine egne utsagn, så flyter det ut i svada og bortforklaringer. Det er nettopp dette du har fått tilbakemelding på og jeg har etterspurt redegjørelser fra deg om og om igjen.

 

Har du uansett noe mer å tilføye eller hvis du vil spille mer offer, så ta det med moderator eller med meg på PM.

 

Edit: Lagt til noe setninger for å slippe å bruke flere poster på dette tullet. Saken er nå avsluttet fra min side.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og istedenfor å diskutere filosofi, har helt fra start av snublet i dette, altså i deg selv.

 

Dette er helt klart feil og det går meget klart frem i tråden. Du har klippet og limt og fortsatt med det gjennom hele tråden, antagelig for å skjule at du ikke kan noe om dette, men ønsker å at kierkegaard skal gjøre jobben for deg med å slå ihjel meningen til alle som ikke mener at tro er noe positivt eller noe slikt og den eneste som IKKE har tatt den diskusjonen som du her etterlyser er deg selv... Ironisk nok..

 

For som LiamH påpeker, du diskuterer virkelig ingenting du, du klipper og limer inn svar du TROR vil svare på det du blir spurt om og det er grunnen til at du nå er så snurt også, for vi har avslørt deg. På toppen av det er du frekk nok til å kreve at de som etterlyser svar fra deg, de som faktisk ønsker en diskusjon, skal bli sensurert fra forumet... Hva sier ikke det om frekkhetens nådegave og ignorant trangsyn? Og ikke minst, enkelte troendes hykleri?

 

Syntes frekkheten, ignoransen og hykleriet ditt snakker for seg selv her jeg... og gir en grei pekepinn om hvem som skal ut av diskusjonen. For i motsettning til deg så ønsker ikke vi andre sensur fordi vi vet at vi kan lære noe av alle meninger, kanskje spesielt de som går våre egne meninger stikk i mot, men da må det også eksistere meninger i mot og så langt har du kun kommet med klipp og lim, som veldig ofte ikke er relevant til det du vil det skal svare på engang.... :no:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har versert en del tråder som denne.

 

Norges "kristne kulturarv" er ikke-eksisterende foruten noen verneverdige stavkirker som minner oss om tiden da folket vårt ble tvunget til å følge en religion ifra midtøsten ved sverd og trussler om død. En historie som er iferd med å gjenspille seg med islam.

 

Norges demokrati, politiske system, normer og verdier er forøvrig ikke ifra kristendommen, men ifra sekularismen - antikken, renessansen, opplysningenstiden og modernismen. De tidene da religion ikke var den dominerende makten i samfunnet, men hvor vitenskap, kunst, artisaner og annet fikk litt spillerom.

 

Kristendommen har aldri gjort annet enn å undertrykke og herse med folk i Norge. Og nå er Islam her for å erstatte den.

Lenke til kommentar
Kristendommen har aldri gjort annet enn å undertrykke og herse med folk i Norge. Og nå er Islam her for å erstatte den.

 

Enda godt at islam faller så til de grader på eget sverd da, så slipper vi å lures til å tro at dette er en ny og bedre versjon av disse ørken mytene som jødene en gang fant på... :)

 

For noe "fredens" religion er islam overhodet ikke, det eeneste man oppnår med islam er å tre tilbake til jernalderen samt innføre intoleranse, hat og grusomheter i kjølvannet av tilbedelsen av den ørken myten... Så noe godt har vi lært av kristendommen i det minste og det er å sky slike ignorante ørken religioner som pesten!!

Lenke til kommentar

Syntes i det store og hele at all religiøs tro er sinnsvakt jeg da... Som om de rett og slett ikke er interisert i sannhet og fakta i det hele tatt liksom... kun i anekdoter og påstander de ALDRI i sine villeste fantasier hadde trodd på utenfor settingen religiøs tro.... Confirmation bias og kognitiv dissonans i så store mengder at de ikke selv engang ser at de følger en løgn...

Lenke til kommentar

Du høres ut som en typisk spissborger.

 

Hehe... leste igjennom tråden etter at moderator fjernet spam-innleggene til Mr.K.

 

Innlegg uten quotes kommer da litt ut av kontekst her inne, men ja, han passer helt inn i rammene for en "spissborger", uten tvil. :)

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen tar det du sier seriøst.

 

 

Når en tar del i den seremonien å hilse flagget, tilskriver en flagget og den nasjonen det representerer, makt og evne til å frelse. Den som hilser flagget, erklærer ved denne hilsenen at hans frelse kommer fra det som flagget representerer, nemlig nasjonen.

 

En som er et trofast sendebud for Kristus Jesus og en forkynner av Jehovas sannhetsord, har for all tid svoret den allmektige Gud, Jehova, ubrytelig troskap ved sin innvielse og sin pakt. Han kan ikke tilskrive noen annen hersker eller en jordisk makt frelsen. Hans frelse fra alt ondt og alle fiender, synlige og usyndlige, kommer fra den evige, høyeste hersker, Jehova og hans sønn Kristus Jesus.

 

Jehovas vitner som tilskriver ham alene frelsen, kan derfor ikke hilse noen nasjons flagg uten å krenke det budet imot avgudsdyrkelse som Jehova har gitt i sitt ord. ( 1.Joh 5:21 )

Lenke til kommentar

Du kopierer som vanlig det du leser i propagandabladene til sekten du tilhører.

 

Det er mye kopiering her inne. Alt for mye!

 

Det ser ut til å være mye "kunnskap" og "meninger" som er plagiert fra andre og som budbringerne selv overhodet ikke kan gjøre rede for, men likevel bare fortsetter å legge inn her, helt ute av kontekst.

 

Er det lov på dette forumet? Noen som vet?

 

Det fremmer i allefall ikke noen form for diskusjon.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Når du ikke vil lese, og slutt å skrive tull

 

Den må leses

 

Kutt ut å siterer deg selv om og om igjen! Det er spamming!

 

Hvis du sitter foran PC'en, og det eneste du har å tilføye i en tråd er kopi av akkurat det samme som du allerede har limt inn fra før, så la være å poste!

 

Du bedriver dobbelt-posting om og om igjen. Kan du se å få dette inn i hodet ditt og slutte med det?!

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jehovas vitner som tilskriver ham alene frelsen, kan derfor ikke hilse noen nasjons flagg uten å krenke det budet imot avgudsdyrkelse som Jehova har gitt i sitt ord. ( 1.Joh 5:21 )
Syntes bare synd på dere jeg... :no: Det er så mange fantastiske ting i livene deres som dere aldri får oppleve grunnet at troen på denne overtroen hindrer dere i å opptre naturlig...

 

Jehovas vitner minner meg om innbygerne i nord korea, som alle er hjernevasket til å tro at diktatoren er dere gud og frelser og at alt han sier og gjør er det riktige, uten å innse at det hverken er sant eller noe godt han kommer med... Og sånn virker du også lenge5, helt blind og stein stokk ignorant....

 

Du tror du lever som et fritt menneske, men du lever dypt nede i kjelleren på tankefengslet du så lydig undertrykker deg selv med... Trist egentlig og jeg syntes oppriktig synd på deg som aldri kan respondere med naturlig glede på noe annet enn det de forteller deg... Og du er selv med på å undertrykke deg... Trist at noen ønsker noe så jævelig ovenfor andre, men slik er det jo i slike sekter tydeligvis!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...