Gå til innhold

Skrekkfilm, den perfekte kategorien for en Kristen


Anbefalte innlegg

Et av de mest inspirerende og kule regissørene jeg som Kristen og kunstner

(film og skriving) finner er SCOTT DERRICKSON. En kristen skrekkfilmregissør, noe jeg synes gjør ham meget kul! En viktig memo/idol for Kristne mener jeg. Fordi han går imot stereotypen som sier at Kristne er så strenge og ukule innen media. Dessuten synes jeg han ser kul ut, brillanj og hele pakka (bildet)

post-289062-0-40274200-1365510294_thumb.jpg

 

Er du enig? Jeg er: http://www.christian...derrickson.html

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et av de mest inspirerende og kule regissørene jeg som Kristen og kunstner

(film og skriving) finner er SCOTT DERRICKSON. En kristen skrekkfilmregissør, noe jeg synes gjør ham meget kul! En viktig memo/idol for Kristne mener jeg. Fordi han går imot stereotypen som sier at Kristne er så strenge og ukule innen media. Dessuten synes jeg han ser kul ut, brillanj og hele pakka (bildet)

post-289062-0-40274200-1365510294_thumb.jpg

 

Er du enig? Jeg er: http://www.christian...derrickson.html

 

Bare fordi én person er kristen og samtidig kontroversiell betyr det ikke at alle kristne er det.

 

Må nok mer til for å overbevise om at kristne mennesker er "kule" mennesker som gjør ting deres tro sier dem ikke skal gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Uten å ha tenkt meg grundig om, så kommer jeg ikke på en eneste amerikansk film som ikke er influert av "religioner" også - om så det gjelder anti-kristne filmer, så handler de likevel om selve saken

 

:)

Lenke til kommentar

KAN DERE HOLDE DERE TIL SPØRSMÅLET!?!?

 

Mener dere det er synd for en kristen å se/lage skrekkfilmer? er interessert i å høre

 

 

Ifølge Bibelen er ikke dette opp til oss mennesker å dømme. Det som ville være en synd i denne saken er å dømme om denne filmskaperen er en synder eller ikke for å lage filmene hans.

 

Så, ironisk nok, er det ingen bibelsk måte å svare på dette spørsmålet, og siden man heller ikke vet hva hans motivasjon for å lage disse er kan vi heller ikke si om Bibelen sier det er en synd eller ikke.

 

Men nå er ikke jeg Kristen eller religiøs så jeg mener han bare skal kjøre på jeg :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

KAN DERE HOLDE DERE TIL SPØRSMÅLET!?!?

 

Mener dere det er synd for en kristen å se/lage skrekkfilmer? er interessert i å høre

 

Hvis handlingene dine påfører deg selv eller andre unødig og forhøyet lidelse, er jo det så klart synd for alle parter

Lenke til kommentar

KAN DERE HOLDE DERE TIL SPØRSMÅLET!?!?

 

Mener dere det er synd for en kristen å se/lage skrekkfilmer? er interessert i å høre

 

Eh...

 

Det gikk slettes klart ut i fra førstepost at du ønsket å formidle noe annet budskap enn at du mener at SCOTT DERRICKSON er kul.

 

For øvrig er det mye horror som kan lages om den kristne religion og verden uten å gå vekk fra kristen tro.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

du skulle lese intervjuet smartass, deretter si din mening om det. intervjuet var spørsmålet

 

TOPIC:

Jeg vil takke alle andre untatt den frostne røde ravnen for svar.

Jeg er enig med at det er intensjonen som avgjør om det blir synd eller ikke.

Ser jeg på skrekk som underholdning? Ja ergo ikke synd

Ser jeg på skrekk for å tilbe, knele foran tv'en, danse av glede mens blodet spruter? Ja ergo synd

:)

Lenke til kommentar

Det er ikke sånn det fungerer. Har du synspunkt eller argumenter må du komme med dem selv. Du kan ikke linke til noe du mer eller mindre er enig med, forvente at vi skal tolke den på samme måte som deg og bli med på diskusjonen på samme måte som du hadde tenkt.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...