Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av bærbar. Max 10000 kr.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal ha meg ny bærbar. Har sett litt på Samsung sin 9 serie. Liker veldig godt utseende på den. Og den virker som en god maskin.

 

Men.. Jeg har ikke peiling på pc. Derfor håper jeg at noen av dere datakyndige kan komme med noen tips.

 

Det jeg skal bruke pc'en til er spilling ( jeg er ikke noe hardcore gamer), videoredigering, surfing på nett, skriveprogrammer, musikk og film.

 

Vil gjerne ha en pc som ikke er for tykk eller veier for mye siden den kommer til å bli tatt med på arbeid, ferie osv.

 

Skjermstørrelse fra 13 til 15 tommer.

 

 

Budsjettet mitt er satt til 10.000,- kan med nød overskride dette..

 

Håper noen kan ta seg tid til å vise meg noen alternativer.

Endret av Sofewnamesleft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du i det hele tatt har tenkt å spille nyere spill utenom de aller enkleste bør du vurdere maskiner med dedikert grafikk. Disse fås naturlig nok ikke i de aller tynneste utgavene.

 

Min beste kandidat ligger noe over budsjettet ditt: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1654833#rparams=

 

Denne har god batteritid, svært god skjerm, god grafikk og er relativt kompakt i forhold til ytelse. Den har også SSD.

 

Neste kandidat er Asus sin UX32VD med fullhd skjerm: http://www.prisjakt....t.php?p=1449503

 

Denne har også dedikert grafikk, men ganske svak så det er noe begrenset hvor mye grafikkdetaljer man kan spille med. De tyngste spillene blir nok vanskelig å kjøre. Liten og kompakt, men ikke imponerende batteritid.

 

Om du ikke skal spille er samsung 9 serien som du allerede har funnet frem til et svært godt valg, svært fine maskiner på de aller fleste områder.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommet mange gode forslag nå. Setter pris på alle som har tatt seg tid til å svare på denne tråden.

 

Samsung sin 7-serie ser ut som en fantastisk pc. Veldig pen å se på samtidig som den virker relativt tynn i forhold til hva den inneholder av hardware.

 

Nå kjøper jeg ikke pc for å hovedsakelig spille på den, men det er fint å kunne ha muligheten. Men det blir ikke av de tyngste spillene, da jeg satser på å kjøpe meg en Playstation 4 når den kommer.

 

Står mellom Samsung serie 9 og Samsung serie 7 nå. Noen som har noen meninger om de to?

Endret av Sofewnamesleft
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har valget falt på denne: http://www.komplett....aspx?sku=772502 etter å ha lest en del om den, og sett videoer på youtube. Liten og lett, men fortsatt kraftig. Dumt den ikke har kommet på lager til noen av nettbutikken i Norge enda (Ihvertfall ikke som jeg har funnet).

 

Det er stor forskjell på den du har fallt på nå og den OC FReak anbefalte til deg, den du har falt på nå har en del dårligere grafikkkort enn den til 11000, just so you know!

 

Du vil kunne kjøre spill i lav kvalitet, hvor mye frames du får er usikkert.

Endret av Stressless89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...