Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vi som har mye kroppshår


Anbefalte innlegg

Hei, gutt på 20 år, og har alltid hatt mørke kroppshår.

På videregående begynte jeg å få hår på brystet, men ikke så utrolig mye at det gjorde noe.

 

Er de 2 siste åra som plager meg utrolig, da jeg har fått mer og mer på SKULDRENE og ryggen, og dette er utrolig plagsomt! Siden de er mørke er de ekstra synlige. De stopper liksom ikke der brysthårene skal stoppe, men fortsetter opp på skuldrene. :(

 

Har pleid å barbere dem, men kommer jo opp igjen som stive tuster dagen etterpå. Også prøvd å vokse med bra resultat, men igjen; de kommer jo opp igjen.

 

Dere som er plaget med mye kroppshår på rygg og skuldre (og bryst)- hva gjør dere med hårene? Hvordan fjerner dere dem? Snakker om fjerning av hår på skuldrene og ryggen, ikke brystet. Anonym poster: 1534ed6a010c2909105b6ecb9b358200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den artikken ser ut til å være fra 2010, mye kan ha forandret seg på 3 år, selv om sikkert mye av det er likt.

 

Det er jo andre måter å fjerne hår på som f.eks Veet hårfjerningskrem etc.

Med tanke på kjemikaliene i dette ville jeg nok ikke brukt det over tid.

 

Tror nok laser fremdeles er en av de bedre langtidsvirkende metodene, selv om det er relativt kostbart.

 

Hårsekker er helt normat og de gjør bare jobben sin selv om eieren av dem ikke vil ha dem enkelte steder de har bestemt seg for å være.

Lenke til kommentar

Dette handler i bunn og grunn ikke så mye om det å være hårete som det handler om å føle seg annerledes. Vi lever i et samfunn hvor det å føle seg utenfor norm eller ideal kan oppleves som en enorm psykisk belastning.

 

Det kan ta mange, mange år å akseptere sin egen "annerledeshet". Noen klarer det aldri. Men la meg hjelpe deg inn i et tankesett som gjør at du kan hjelpe deg selv:

 

Hva gjør det egentlig om du har hår på skuldrene? Hva er absolutt verste tenkelige konsekvens for deg? Forandrer det på noen måte hvem du er som person? Tror du vennene dine vil slutte å like deg?

 

Jo mer du liker og aksepterer deg selv, jo mer vil folk like og akseptere deg uavhengig av hvordan du ser ut på utsiden.

 

Lykke til! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette handler i bunn og grunn ikke så mye om det å være hårete som det handler om å føle seg annerledes. Vi lever i et samfunn hvor det å føle seg utenfor norm eller ideal kan oppleves som en enorm psykisk belastning.

 

Det kan ta mange, mange år å akseptere sin egen "annerledeshet". Noen klarer det aldri. Men la meg hjelpe deg inn i et tankesett som gjør at du kan hjelpe deg selv:

 

Hva gjør det egentlig om du har hår på skuldrene? Hva er absolutt verste tenkelige konsekvens for deg? Forandrer det på noen måte hvem du er som person? Tror du vennene dine vil slutte å like deg?

 

Jo mer du liker og aksepterer deg selv, jo mer vil folk like og akseptere deg uavhengig av hvordan du ser ut på utsiden.

 

Lykke til! :)

 

Interessant tankesett.

 

Men er jo ikke bare det at det ikke er "sosialt akseptert" om jeg kan bruke de ordene, jeg hater det virkelig på meg selv, for det ser ikke bra ut.

 

Så det blir nok voksing hver 4-6 uke til jeg får jobb og god lønn til å ta laserbehandling.

:)

 

Bare lurte på om det var flere som har det problemet som ville si sin mening, hadde hjulpet litt på meg. Føler meg så alene med det problemet Anonym poster: 1534ed6a010c2909105b6ecb9b358200

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, og har prøvd å spare opp til laserbehandling i årevis for å fjerne pelsen på ryggen og skuldrene. Dessverre klarer jeg alltid å bruke opp pengene på alkohol i stedet, så jeg er fortsatt like irriterende hårete på ryggen, skuldrene og i nakken som jeg var for 8 år siden.

 

Problemet mitt er at de damene jeg har prøvd meg på, alltid har kommet med unnskyldninger når de har sett hårene stikke opp fra t-skjorta mi eller lignende. Damer liker det ikke, så da hjelper det ikke hvor mye jeg eventuelt skulle komme til å like det. Har til og med fått negativ respons på det fra damer som ikke barberer leggene eller armhulene.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, og har prøvd å spare opp til laserbehandling i årevis for å fjerne pelsen på ryggen og skuldrene. Dessverre klarer jeg alltid å bruke opp pengene på alkohol i stedet, så jeg er fortsatt like irriterende hårete på ryggen, skuldrene og i nakken som jeg var for 8 år siden.

 

Problemet mitt er at de damene jeg har prøvd meg på, alltid har kommet med unnskyldninger når de har sett hårene stikke opp fra t-skjorta mi eller lignende. Damer liker det ikke, så da hjelper det ikke hvor mye jeg eventuelt skulle komme til å like det. Har til og med fått negativ respons på det fra damer som ikke barberer leggene eller armhulene.

 

Da var de ikke verdt det :)

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at de damene jeg har prøvd meg på, alltid har kommet med unnskyldninger når de har sett hårene stikke opp fra t-skjorta mi eller lignende. Damer liker det ikke, så da hjelper det ikke hvor mye jeg eventuelt skulle komme til å like det. Har til og med fått negativ respons på det fra damer som ikke barberer leggene eller armhulene.

 

Det er ikke hårene som er problemet, det er din selvtillit. Damer driter i en skavank eller to om man har andre gode kvaliteter å vise til. Det er summen som teller.

 

Edit: Skjønner at hårene påvirker din selvtillit, men det er din manglende selvtillit som gjør hårene til et problem for jentene.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Jada jada, det er ikke som om jeg ikke har hørt det før. Jeg har ikke hatt tillit til meg selv noen sinne og ser ikke for meg at jeg kommer til å få verken det eller bedre selvfølelse med det første heller. Og det har ikke så mye å si, jeg er fornøyd med hvordan jeg er.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Hvis man vokser så vil det ta alt fra 1-3 uker før det begynner å gro ut igjen. Voksing svekker hårene og gjør dem lysere og tynnere også, så man vil få ett langvarig og bedre resultat, om man så tar en pause mellom voksing.

 

Det mye billigere alternativet til voksing er epilering.. Bruk en 1000 lapp på en god epileringsmaskin som ikke går i stykker med en gang og som gjør jobben ordentlig. Jeg ELSKER epilering og har på grunn av epilatoren min ikke sett behovet for å epilere leggene mine på noen mnd nå. Hårene er tynne, lyse og myke, og ikke til sjenanse overhode.

Lenke til kommentar

Ikke så lett å ignorer det når det går som et teppe fra tett brysthår over på skuldrene og rundt nakken og litt på ryggen.

 

http://www.netonnet.no/art/personlig-pleie/personlig-pleie-kvinner/ipl-laser/braun-venusnakedskinipl/174044.6033/

 

 

Noen som har vært borti denne? Litt dyr, men sammenlignet med lasterbehandler hos profesjonelle er det jo lite i forhold. Anonym poster: 1534ed6a010c2909105b6ecb9b358200

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...