Gå til innhold

Bioshock infinite og 120 Hz Monitor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det trenger jeg heller ikke selv om jeg for det meste hittil har ligget på over 60 og det dipper kun ned hvis nye områder lastes inn eller hvis minnet blir fult, noe som viser sitt stygge fjes siden jeg har 1GB utgave. Det ligger ganske jevnt på rundt 900MB med di innstillingene jeg har.

 

Jeg synes det er helt greit å spille uten vsync på min monitor med 120Hz, men på 60Hz så blir etterslep ett mareritt!!

 

Jeg har sjekket gjennom xengine.ini, men finner ikke noe der jeg kan bbruke.

Lenke til kommentar

Hvor mange oppdateringer som blir presset på de stakkars pikslene hvert sekund har ingenting å si på pikselresponstiden, dessuten kjører Bioshock Infinite på samme oppdateringsfrekvens som skrivebordet gjør. At du får mye etterslep har å gjøre med at skjermen din (som alle andre LCD-skjermer) sliter med ghosting.

Lenke til kommentar

Hvor mange oppdateringer som blir presset på de stakkars pikslene hvert sekund har ingenting å si på pikselresponstiden, dessuten kjører Bioshock Infinite på samme oppdateringsfrekvens som skrivebordet gjør. At du får mye etterslep har å gjøre med at skjermen din (som alle andre LCD-skjermer) sliter med ghosting.

 

Ok, bruker vist litt feil terminologi. Jeg mener så klart tearing. Vet ikke hva det blir på norsk jeg. Ghosting merker jeg ikke noe til. Det så virkelig ut som 60Hz tearing og ikke 120Hz tearing. hmm.. Kan være at det er ekstra synlig pga det er mye vertikale skiller med forsjellige farger som overlapper og derfor gjør det mer plagsomt når vsync er av.

 

Tror det er dette adaptiv vsync greiene som virker tett bakt inn som lager hodebry for meg. Vet du hvordan jeg får skrudd det av?

 

Må jo være pain å få benchmarka dette spillet :p

Lenke til kommentar

Nvidia har hatt problemer med Adaptive Vsync tidligere, men jeg trodde det var blitt fiksa nå? Det skal uansett være enkelt å skru av Adaptive Vsync, det ligger i Nvidia Control Panel.

 

Om dette ikke fikser problemet ditt er det nok bare å aktivere Vsync.

 

EDIT:

Angående benchmarking, så er det en egen benchmark for spillet i spillmappa.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...