Gå til innhold

På eventyr med Ole, Dole og Doffen (PS3, WiiU, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spill det? Spill det med en gang.
Er emulator akseptert? Har PC-gamepad, if needs be...Har lenge tenkt på det, men har bare aldri kommet sålangt.

 

Emulator er dessverre ikke akseptert. Du må nok kjøpe deg en NES :-) Du må ha denne flotte konsollen foran deg, sette inn carten, trykke den forsiktig ned, lukke igjen lokket og trykke på Power knappen mens du sitter forventingsfull foran CRT TV'en! Det handler om helhetsfølelsen vet du ;-)

Lenke til kommentar

Emulator er dessverre ikke akseptert.

 

Jeg har 2stk. N64 (1 med eske) og 6stk. originale kontrollere, jeg har også en SNES med ihvertfall 2 kontrollere, alle spilleskene (en av dem har fortsatt prislappen på seg) med tilhørende manualer er i plain sight i en hylle og ikke bortgjemt og støver ned...så kan vi ikke se gjennom fingrene at jeg ikke har en NES? :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er det som er så tragisk med dagens situasjon med åndsverk. Rettighetshaveren er i sin fulle rett til å bare la verket forfalle og forsvinne, og vi som sitter med gode minner rundt dette, og vil oppleve spillene igjen, er forbrytere om vi prøver å komme rundt dette. Husker samlingene med Atari- og Sega-spill som dukket opp for noen år siden, de inneholdt gjerne flere titler som helt klart var hentet ned fra bukta og lignende. Hadde man her fulgt loven, og overlatt sakene til rettighetshaver, hadde spillene vært tapt for alltid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg husker når jeg var liten så ble jeg lagt inn på sykehuset i 5 uker hvert år på grunn av Psoriasis, ble smurt inn i tjære måtte stå opp kl 6 og gå på sykehus skole,

spise med folk som spyttet ut maten så jeg mistet matlysten, og alt annet fra et sykehus

men vi hadde et rom hvor det var en Nintendo hvor jeg og en fyr som var noen år eldre en meg møttes for og klare Zelda, men når jeg var alene spillte jeg Duck Tales og det var noe som gjorde at jeg gledet meg hver dag for og spille disse 2 spillene. Kjempe morsomt og kjedelig tid. men takket være Nintendo hadde vi noe og gjøre

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har 2stk. N64 (1 med eske) og 6stk. originale kontrollere, jeg har også en SNES med ihvertfall 2 kontrollere, alle spilleskene (en av dem har fortsatt prislappen på seg) med tilhørende manualer er i plain sight i en hylle og ikke bortgjemt og støver ned...så kan vi ikke se gjennom fingrene at jeg ikke har en NES? :(

 

Kan jo vurdere å skaffe en NES,

koster bare 1299,- inkludert 2 originale kontrollere,

den er også sonefri. =)

 

http://www.retrogaming.no/products/nintendo-nes-8bit-med--kontroller22

Lenke til kommentar

Kan jo vurdere å skaffe en NES,

koster bare 1299,- inkludert 2 originale kontrollere,

den er også sonefri. =)

 

http://www.retrogami...d--kontroller22

 

1299 for konsoll og kontrollere er ran på høylys dag selv om den er aldri så restaurert og sonefri. En rask titt på ebay og du kan få en sonefri konsoll i eske med 4-5 spill for mindre stål enn det retrogaming.no skal ha.

Lenke til kommentar
Kan jo vurdere å skaffe en NES,koster bare 1299,- inkludert 2 originale kontrollere,den er også sonefri. =)http://www.retrogami...d--kontroller22
1299 for konsoll og kontrollere er ran på høylys dag selv om den er aldri så restaurert og sonefri. En rask titt på ebay og du kan få en sonefri konsoll i eske med 4-5 spill for mindre stål enn det retrogaming.no skal ha.

 

Enig, det er landeveisrøveri.

Lenke til kommentar

åssen kontakt inn til tv har Nintendo nes? må rydde litt for og få fram den jeg har. ligger til og med i original asken.

 

Hei. Den klassiske NESen har både RF (god gammel antennekabel) og RCA (rød og gul inngang som du allerede er vant med fra f.eks PsOne.) Hvis du kjøper toploader NESen som kom ut i 1990 så har den bare RF, men du gidder jo ikke kjøpe den støggingen når du kan få orignalen ;-)

 

-Ketil

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...