Gå til innhold

Vi forkynner et mysterium


Mr.K.

Anbefalte innlegg

Den greske bibelteksten bruker ikke her ordet hades, men ordet Gehenna som feilaktig

.

 

Hva så? Apropos den greske originaltekst - Matthew 25:46 Then they will go away to eternal punishment, but the righteous to eternal life.

 

 

"pun·ish·ment (pnsh-mnt) n. 1. a. The act or an instance of punishing. b. The condition of being punished. 2. A penalty imposed for wrongdoing:"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke kritisere deg fordi du uttrykte helvete på den måten. Det er helt naturlig, ikke bare for deg, men for alle dem som fra barnddommen av er blitt lært opp til å tro på noe så gudsbespottelig som den religiøse læren om et brennende helvete, hvor menneskelige sjeler skal pines i all evighet ved full bevissthet.

Først trodde jeg at du faktisk skrev et seriøst innlegg.

Men så fant jeg ut at du bare kopierte denne teksten, og endret den minimalt slik at den passet som svar til Abigor :

For et fryktelig og frastøtende emne. Jeg vil ikke snakke om det. Jeg har ikke lyst til å høre noe om det redselsfulle stedet. Vi har helvete nok her på jorden. Vær så snill ikke å ta opp et slikt emne, utbrøt en dame som et av Jehovas vitner hadde samtale med. Hun var full av avsky bare ved tanken.

 

Ville du kritisere denne damen fordi hun uttrykte seg på den måten? Vi gjør det ikke. Det er helt naturlig, ikke bare for henne, men for alle dem som fra barndommen av er blitt lært opp til å tro på noe så gudsbespottelig som den religiøse læren om et brennende helvete, hvor menneskelige sjeler skal pines i all evighet ved full bevissthet.

«Svarene» du poster her lenge5, er ikke basert på hva andre brukere faktisk skriver, for svarene dine ble skrevet for lenge siden av noen andre.

 

Så hvorfor skulle noen som helst bry seg om å lese dem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilket sekt-blad kopierte du det fra?

 

Eller er det noe du har klart å tenke ut selv?

 

Jeg leser det slik at du er sinnsyk, du tilhører en religiøs sekt, og du klager over at andre sprø religioner. Det oppfattes som hyklersk av alle rasjonelle kritiske oppegående mennesker. Du er ikke en av de.

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

kom deg vekk fra norge

Hvis du ikke passer inn i Norge så er det vel du som skal komme deg vekk. Jeg var her lenge før deg.

 

Fin sekt du tilhører forresten, kan du ikke kopiere mer tekst fra propaganda-bladene istedenfor å si det du selv tenker? Dine egne ord er om mulig enda mer idiotiske.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

kom deg vekk fra norge

Med hvem rett krever du det?

 

Norge er sekulært og ikke drevet som en sinnsvak sekt som den du er papegøye for, det er grunnen til at nettopp slike som deg får lov til å gå løs og tro det dere tror, hadde det vært anderledes så hadde du og hele sekten din vært stengt inne og bedrevet storstillet terapi på grunnet sinnsykdommen dere lider av alle som en i sekten din... kanskje til og med blitt lobotomert for å kurere jesus myten dere tror på..

 

For du lever på en løgn, en gedigen løgn du er med på å gjenta som den papegøya du er... En løgn som baserer seg på påstander og veldig lite annet og som ikke har noen sannheter selv etter to tusen år med å påstå at dere har sannheten.... Jesus er kun en myte, en løgn gjentatt som mantra av slike sinnsvake mennesker man finner i den kristne tro, som faktisk ikke har større innsikt eller viten enn at de faktisk tror denne myten er sann... Men dette er det gudskjelov snart slutt på, siste generasjon med jesys myte troere dør ut snart og resten blir tvunget til å innse virkeligheten slik den egentlig er, helt uten påstander om fiktive fantasi guder og deres sinnsvake påstander... Blir en deilig verden når religion er borte, gleder meg på mine etterkommers vegne...

 

Religion er selve kreftsvulsten på menneskehetens kropp, en svulst vi fint kan klare oss uten! Så vet du det...

Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

mekka er 100 % nasjonalister

Ingen tar deg seriøst, men det er på grunn av din umodne oppførsel.

kan du ingen ting om geografi

Mekka er en by, ikke et land, og mange muslimer fra forskjellige land valfarter dit hvert eneste år. Jeg ser ingen grunn til å tro at alle beboere i Mekka skulle være nasjonalister.

 

Når vi snakker om nasjonalisme; det var jo du som skrev følgende til Abigor:

kom deg vekk fra norge
  • Liker 2
Lenke til kommentar

mekka er 100 % nasjonalister

 

kom deg vekk fra norge

 

Koranen er en falsk bok , Allah står bak alle ulykker, skjebnen

 

islam er sinnsyk

 

kast og brenn koranen

 

Det overrasker meg ikke at når alle Bibel-sitatene, og alt annet svada som andre har fortalt dem at de skal mene, er brukt opp hos de verste fundamentalistene her inne, så kommer det frem så mye selvprodusert, tanketomt og forkastelig oppgulp at det er helt komisk å være vitne til det.

 

De fleste av dere som driver mest forkynnelse er, med all respekt, noen skikkelig ukritiske svin og drittsekker når ting kommer til stykket. Dere eier ikke skamvett og dere er stappet full av hat og fordommer i deres egen, lille fantasiverden. Det er helt tarvelig å se hva som ligger bak disse "plast-gloriene" som dere har utstyrt dere selv med. Det er rett og slett tarvelig.

 

Det er tilsynelatende stort sett bare mental avføring å finne bak "Kristus-fasaden" og alt Bibel-preiket dere tapeserer tråd opp og tråd ned med. Du snakker om ulver i fåreklær.

 

Hjelpe meg... og dere skal liksom være de som Gud velger til å få evig liv etter "apokalypsen"?

 

Jeg virkelig håper jeg heller får dra på ferie til helvete eller legges steindød i bakken, fremfor å tilbringe evigheten med bl.a. deg og dine likesinnede... :nei:

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg virkelig håper jeg heller får dra på ferie til helvete eller legges steindød i bakken, fremfor å tilbringe evigheten med bl.a. deg og dine likesinnede... :nei:

Henger meg på den!! Ikke pokker om jeg vil være sammen med slike selvgode drittsekker så fulle av seg selv at de burde skammet seg og samtidig ikke ha noe annet å se frem til annet en ryggpissing av en steindum og tilbedningskåt entitet... Ellers takk...

 

Hva er det slike bibel thumpere tenker på der de kliner løgnene utover den ene siden etter den andre her inne? At alle skal tilbe dette og tro dette er i nærheten av noen sannhet på samme måte som dem selv? For de kan da umulig ha tenkt i gjennom hva de faktisk kliner utover her... Men det gjør jo heller ikke papegøyene heller, de bare gjentar blindt det andre forteller dem og det ser man jo en del av i denne tråden... og i andre lignende tråder, der denne selvgodheten og fromheten og liksom ydmykheten de tror de fremmer slår så til de grader i trynene på dem selv selv om de selv tror ingen legger merke til det...

 

Kvalmt, for ingen, jeg gjentar INGEN andre er gode mennesker i disse bibel ridende menneskenes øyne, ene og alene fordi de ikke tror på de samme gamle ørken mytene de selv tror blindt på, og som de er opplært til å tro at man må for å være gode mennesker. Så sjokket er alltid stort når slike faller ut av kirken de lærer dette visvaset i og ser at samfunnet slettes ikke er hverken umoralskt eller består av dårlige mennesker, der noen av disse bibel rytterne, fordi det går opp for dem at de rir en ørken myte religion som er umoralsk i utgangspunktet og ikke passer inn i samfunnet vi i dag har (tiden har rett og slett gått forbi disse ørken mytene og lovene og reglene i den), så begynner de å generere løgner der de, på et aller annet uærlig vis, klarer å fremme umoralen de selv tilhører i et forsøk på å dupere den overlegne moralen de finner ute i samfunnet, ( og gjerne med å tillegge hendelser som det som skjedde på utøya, tsunamier og annet som "tegn" fra guden sin), for å fremme ørken mytene ute av stand til å forstå at de ikke gjør hverken seg selv eller gudfen sin noen tjeneste, tvert i mot...

 

Tiden er for lenge siden forbi for disse ørken mytene og andre gudelige myter vi har trodd på eller tror på, på tide å slippe løs age of reason... og heller bruke feller kunnskap og viten for å jobbe oss frem til fornuftige løsninger. Bare å innse at religion har hatt sin sjangse her og feilet over hele linja... Det mysteriumet de tror de forkynner er rett og slett gått ut av dato...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette forumet trenger en bedre, mer seriøs form moderering - hvis det i det hele tatt ønsker å fremstå som noenlunde seriøst. Bråkmakerne får tydeligvis dure på uanfektet, disse bør først og fremst kastes på dør.

Lenke til kommentar

Dette forumet trenger en bedre, mer seriøs form moderering - hvis det i det hele tatt ønsker å fremstå som noenlunde seriøst. Bråkmakerne får tydeligvis dure på uanfektet, disse bør først og fremst kastes på dør.

Fordi "bråkmakerne" ikke tror det samme som deg? Nei takke meg til demokrati, der alle kan få si sin mening om saken...

 

Men den trenger bedre moderering ja, for å stenge ute de som kommer hit for å forkynne løgner...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette forumet trenger en bedre, mer seriøs form moderering - hvis det i det hele tatt ønsker å fremstå som noenlunde seriøst. Bråkmakerne får tydeligvis dure på uanfektet, disse bør først og fremst kastes på dør.

 

Folk får si sine meninger! Det er det du tydeligvis ikke tåler eller ønsker. Vil ikke du eller noen andre ha mot-meninger, spørsmål eller innspill, så hold materialet deres for dere selv eller forkynn det for likesinnede på en annen arena.

 

Du sier lite om hvem disse "bråkmakerne" er, men man kan anta ut fra dine tidligere poster at det ikke er de religiøse, og at det heller primært dreier seg om dem som ikke sitter passivt på sidelinjen, og dermed bare leser dine og andres monologer/påstander/forkynnelser uten å stille spørsmål eller komme med kritiske innspill.

 

Her er noen eksempler på hva som skal plasseres i Prekestolen:

  • Har du lest en artikkel i en avis/på nett som provoserer deg?
  • Har du blitt forsøkt frelst, og vil fortelle om det?
  • Vil du spre Guds ord, eller kritisere de som tror?
  • Har du møtt din skytsengel?

Tror du at din "klipp og lim"-akademia om Kierkegaard, eller annen religiøs forkynnelse er fredet her inne, og at dine og andres monologer/forkynnelser skal få stå uberørt og bare beundres uten kritikk og spørsmål? Det stemmer i så fall overhodet ikke.

 

Du pålegger selv folk nedlatende kvasi-filosofiske begreper som "spissborgere" og at folk mangler det ene og det andre hvis de ikke mener det samme som deg, uten at du kan redegjøre overhodet for disse utsagnene. I tillegg videreformidler du negative og nedlatende meninger om HEF. Akkurat den biten er visst helt greit i dine øyne. Det er faktisk helt greit i mine øyne også, og i de fleste andre sine øyne her inne, så lenge man kan gjøre rede for det.

 

Det patetiske er derimot at når du får ærlige mot-meninger eller kontra-spørsmål om dette tilbake i trynet eller at andre troende får svar på tiltale, så reagerer du tydeligvis negativt. Jeg regner med at det er disse mot-meningene du plasserer under kategorien "bråkmakere". Det fremstår uansett ikke veldig reflektert.

 

Disse "bråkmakerne" (jeg tar her forbehold om at jeg har forstått deg riktig) kan faktisk, i de fleste tilfeller jeg har sett, argumentere for sine meninger. Det er mer enn du, og mange av dine "med-forkynnere", noen gang har klart. Dette er et diskusjons-forum. Forstå hva det innebærer.

 

 

I "Religion, filosofi og livssyn"-delen av forumet er reglene:

 

1. Vurderer om emnet har almen interesse, og om et innlegg her kan føre til debatt og opplysning.

2. Sjekker om det allerede finnes en aktiv tråd om emnet.

3. Tenker over formålet med posten, det vil si hva hun/han ønsker å diskutere eller spørre om og setter premissene for dette i det første innlegget.

 

Det er en grunn til at mange av dine tråder er blitt flyttet over i Prekestolen. Den som da ikke har overholdt reglene er du selv, og likevel er du fortsatt her uten å ha blitt "kastet på dør".

 

Reglene forbyr personangrep og persondiskusjon, men forstå at i mange tråder her inne, så styres diskusjoner så til de grader av mange religiøses PERSONLIGE agenda og avsporinger at det er umulig å ikke diskutere person. Det blir en saklig del av diskusjonens problemstillinger, og dens avsporinger, når personen selv har fått tråden til å dreie seg mest om sine egne begrensinger og fraværende argumentasjon i debatten. Det er flere eksempler på dette her inne i skrivende stund. Når slik adferd tar over tråder, så vil det til slutt bli temaet i tråden. Dette er likevel rapportert flere ganger til moderator, men det skjer om og om igjen.

 

Så... velkommen til det Norge anno 2013! Her kommer trosfrihet, yttringsfrihet, gyldig argumentasjon, bevisbyrde og kritisk tankgang til sin rett. Jeg ser, i de fleste av dine tråder, både her og andre plasser på nettet der du har limt inn akkurat det samme materialet, at slike rettigheter og standarder ikke helt passer deg og din agenda. Kanskje du bør revurdere om et forum faktisk er plassen for deg. Det viser uansett liten seriøsitet når du hopper over relevante spørsmål og unnviker å gjøre rede for deg gang på gang, mens du limer inn svar du har brukt andre plasser, enten de er i kontekst eller ikke med det som er respondert til deg.

 

Jeg regner selvfølgelig likevel med at du hovedsaklig rettet din post mot de som bare tapetserer side opp og side ned med masse utsagn som de ikke vil ha negative tilbakemeldinger på, og som starter diskusjoner med løse meninger og påstander uten å følge dem opp eller gjøre rede for dem? Det er i så fall bra, for det er lite som har laget mer bråk og uro i debatter her inne enn akkurat det...

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du pålegger selv folk nedlatende kvasi-filosofiske begreper som "spissborgere" og at folk mangler det ene og det andre hvis de ikke mener det samme som deg, uten at du kan redegjøre overhodet for disse utsagnene. I tillegg videreformidler du negative og nedlatende meninger om HEF. Akkurat den biten er visst helt greit i dine øyne. Det er faktisk helt greit i mine øyne også, og i de fleste andre sine øyne her inne, så lenge man kan gjøre rede for det.

 

 

 

Du har helt fra start av blitt invitert til debatt, dog i rett tråd. Men det virker som du, i din mangel på filosofisk innsikt istedet velger å angripe meg.

 

En spissborger, er en småskåren, trangsynt og selvgod person (gjenkjenner du deg selv). Og like fullt har man også her "mistet seg selv". Gud står den stolte imot, mens den ydmyke gir han sin nåde.

 

- Du er på sett og vis allerede blitt forført. Her trengs derfor en eksistensiell bevisstgjørelse. Man slukes på et veldig tidlig stadie opp av samfunnets normer og forventninger, gjerne uten selv å være bevisst om dette. Ubevisst flykter man fra muligheten til å leve et autentisk liv. Diskret holdes menneskets sanne selv hen i det uvisse. Nettopp i denne prosessen mister man noe av sitt fra Guds side tiltenkte (naturlige) jeg. Resultatet er at man blir fremmedgjort fra seg selv (her trengs en selvransakelse, så rett blikket innover).

 

Vi er nå blitt til en del av den falne verden, eller den "falne natur" (vi var ikke det som barn, barn arver Guds rike). Satan taler med menneskemengden, og sannheten vil også derved bli systematisk forsøkt holdt nede, uavhengig om vi lever i et sekulært samfunn eller ei. Men dette går imidlertid dypt, alt for dypt for den ikke-troende. "Innrett dere ikke etter den nåværende verden (sier Paulus), men la dere forvandle ved at sinnet fornyes, så dere kan dømme om hva som er Guds vilje: det gode, det som er til glede for Gud, det fullkomne. " Rom 12:2. Eksistensialismen fokuserer på den enkelte og dens frihet og har slik en tendens til å løsrive individet fra dets sosiale sammenheng – den inderlige subjektivitet, den enkelte revet ut av miljøet og stilt overfor Gud.

 

Fram mot målet. "Filip 3, 12 Jeg mener ikke at jeg alt har nådd dette, eller alt er fullkommen, men jeg jager fram mot det for å gripe det, fordi jeg selv er grepet av Kristus Jesus. 13 Mine søsken, jeg tror ikke om meg selv at jeg har grepet det. Men én ting gjør jeg: Jeg glemmer det som ligger bak, og strekker meg etter det som er foran, 14 og jager fram mot målet, mot den seiersprisen som Gud fra det høye har kalt oss til i Kristus Jesus. 15 La oss tenke slik, alle vi som har nådd fram til modenhet. Og om dere ser annerledes på noe, skal Gud gi dere klarhet også i det.".

 

Konklusjon; Helliggjørelsen skjer ikke under utførelse av ritualer, gudstjenester, gjerninger eller evt. overholdelse av sabbaten, men skjer på det personlige planet - i sammenheng med Den levende Hellige Ånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...