Gå til innhold

Vi forkynner et mysterium


Mr.K.

Anbefalte innlegg

Etter Kain hadde drept Abel sa Jehova til Kain: Din brors blod roper til meg fra jorden. ( 1.Mos 4:10 ) Da Gud snakket om Abels blod, var det Abels liv han siktet til. Kain hadde tatt Abels liv og nå måtte Kain straffes for det. Det var som om Abels blod eller liv, ropte til Jehova om rettferdighet. At det er en slik forbindelse mellom livet og blodet, ble også vist etter vannflommen på Noahs tid. Før vannflommen spiste menneskene bare frukt, grønnsaker, korn og nøtter. Men etter vannflommen sa Jehova til Noah: Hvert dyr som beveger seg og lever, kan tjene til føde for dere. Liksom jeg gav dere de grønne plantene gir jeg dere nå alt dette. Men han kom med denne restriksjonen: Kjøtt med dets sjel eller liv, dets blod skal dere ikke spise. ( 1.Mos 1:29 ) Det er tydelig at Jehova knyttet en skapnings liv direkte til skapningens blod.

 

V i viser respekt for blodet ved ikke å spise det. I den loven Jehova gav israelittene sa han: Når det gjelder en hvilken som helst mann som under jakt fanger et vilt dyr eller en fugl som kan spises, så skal han la blodet renne ut og dekke det til med støv. ....Jeg sa til Israels sønner: dere skal ikke spise blodet av noe som helst slags kjød. ( 3.Mos 17:13-14) . Det forbudet mot å spise dyreblod som Jehova hadde gitt til Noah omkring 800 år tidligere, stod altså fortsatt ved makt. Jehovas syn var klart. Hans tjenere kunne spise dyrekjøtt, men ikke blodet. de skulle helle blodet ut på bakken for på en måte å gi dyrets liv tilbake til Gud.

 

De kristne har fått et lignende bud. Apostlene og de andre mennene som tok ledelsen blant Jesu disipler i det første århundre, møttes for å avgjøre hvilke bud som alle i den kristne menighet måtte holde. De kom fram til dette:Den hellige ånd og vi selv har besluttet ikke å legge noen ytterlige byrde på dere, bortsett fra disse nødvendige ting at dere fortsetter å avholde dere fra ting som er ofret ti avguder, og fra blodet og fra det som er kvalt ( fordi) blodet fortsatt er i kjøttet og fra utukt. ( Apg 15: 28-29 ) 21:25 ) Vi må altså fortsette å avholde oss fra blod. I Guds øyne er dette like viktig som at vi holder oss borte fra avgudsdyrkelse og seksuell umoral. Omfatter budet om å avholde seg fra blod også blodoverføring. Ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter vannflommen på Noahs tid. Før vannflommen spiste menneskene bare frukt, grønnsaker, korn og nøtter. Men etter vannflommen sa Jehova til Noah: Hvert dyr som beveger seg og lever, kan tjene til føde for dere. Liksom jeg gav dere de grønne plantene gir jeg dere nå alt dette. Men han kom med denne restriksjonen: Kjøtt med dets sjel eller liv, dets blod skal dere ikke spise. ( 1.Mos 1:29 ) Det er tydelig at Jehova knyttet en skapnings liv direkte til skapningens blod.

 

Vi VET at den flommen som bibelen juger om ikke har skjedd Lenge5, så hvorfor juge slik om dette? Vi vet også at mennesker har levd på kjøtt diett LENGE før bibelen i det hele tatt ble påtenkt, så den "hypotesen" din om at mennesker levde på bare frukt, grønnsaker, korn og nøtter må du lenger ut på landet med, eller kanskje jeg burde si lenger inn i rikets sal med?. Hvorfor ikke forholde seg til fakta? Hvorfor dette enorme behovet for å juge om slike ting vi faktisk VET ikke er sant Lenge5? Hvorfor lyver du så mye og hvorfor lyver du til oss? Vi vet at det ikke var noen flom og vi vet at mennesker begynte å spise kjøtt for lenge siden, lenge før disse fablene om flommen ble skrevet.

 

Hvorfor har du det så vanskelig med å forholde deg til fakta og slikt og må ty til løgner hele tiden i den tro at du fremmer din sak? Det er ikke rikets sal tilhengere du skriver med her, men opplyste mennesker som har lært seg å søke sannhet i fakta og ikke i religiøse ignorante skrifter, så du kan slutte å lyve nå. For vi vet bedre enn å tro på slike håpløse påstander og bent frem løgner...

 

Jeg vet at logikk ikke når frem til deg, (det er håpløst å få noen ut av noe ved hjelp av logikk når edkommende ikke brukte logikk for å gå inn i det han tror på) så jeg tenkte kanskje at å minne deg på litt av din egen moral ville gjøre susen, du vet det budet med at du ikke skal lyve. Er du klar over, Lenge5, at så og si hver gang du siterer slike bibel sitat så juger du? Er du klar over det? Er du klar over at dette gjør deg til en skitten og umoralsk løgner når du sprer slike løgner her inne og eller i samfunnet? Hvordan er det å leve som en løgner egentlig? Føles det godt? Det gjør kanskje ikke noe om du juger, for gud tillater jo dere kristne å lyve så lenge dere gjør det for guden deres og hva andre folk måtte tenke om det er ikke så farlig?

 

Men for meg er du bare en ussel liten løgner når du siterer ting fra bibelen vi VET er feil... Hvor er integriteten din og ærligheten din hen Lenge5, har guden din ødelagt den?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi VET at den flommen som bibelen juger om ikke har skjedd Lenge5, så hvorfor juge slik om dette? Vi vet også at mennesker har levd på kjøtt diett LENGE før bibelen i det hele tatt ble påtenkt, så den "hypotesen" din om at mennesker levde på bare frukt, grønnsaker, korn og nøtter må du lenger ut på landet med, eller kanskje jeg burde si lenger inn i rikets sal med?. Hvorfor ikke forholde seg til fakta? Hvorfor dette enorme behovet for å juge om slike ting vi faktisk VET ikke er sant Lenge5? Hvorfor lyver du så mye og hvorfor lyver du til oss? Vi vet at det ikke var noen flom og vi vet at mennesker begynte å spise kjøtt for lenge siden, lenge før disse fablene om flommen ble skrevet.

 

Hvorfor har du det så vanskelig med å forholde deg til fakta og slikt og må ty til løgner hele tiden i den tro at du fremmer din sak? Det er ikke rikets sal tilhengere du skriver med her, men opplyste mennesker som har lært seg å søke sannhet i fakta og ikke i religiøse ignorante skrifter, så du kan slutte å lyve nå. For vi vet bedre enn å tro på slike håpløse påstander og bent frem løgner...

 

Jeg vet at logikk ikke når frem til deg, (det er håpløst å få noen ut av noe ved hjelp av logikk når edkommende ikke brukte logikk for å gå inn i det han tror på) så jeg tenkte kanskje at å minne deg på litt av din egen moral ville gjøre susen, du vet det budet med at du ikke skal lyve. Er du klar over, Lenge5, at så og si hver gang du siterer slike bibel sitat så juger du? Er du klar over det? Er du klar over at dette gjør deg til en skitten og umoralsk løgner når du sprer slike løgner her inne og eller i samfunnet? Hvordan er det å leve som en løgner egentlig? Føles det godt? Det gjør kanskje ikke noe om du juger, for gud tillater jo dere kristne å lyve så lenge dere gjør det for guden deres og hva andre folk måtte tenke om det er ikke så farlig?

 

Men for meg er du bare en ussel liten løgner når du siterer ting fra bibelen vi VET er feil... Hvor er integriteten din og ærligheten din hen Lenge5, har guden din ødelagt den?

Vi VET at den flommen som bibelen juger om ikke har skjedd Lenge5, så hvorfor juge slik om dette? Vi vet også at mennesker har levd på kjøtt diett LENGE før bibelen i det hele tatt ble påtenkt, så den "hypotesen" din om at mennesker levde på bare frukt, grønnsaker, korn og nøtter må du lenger ut på landet med, eller kanskje jeg burde si lenger inn i rikets sal med?. Hvorfor ikke forholde seg til fakta? Hvorfor dette enorme behovet for å juge om slike ting vi faktisk VET ikke er sant Lenge5? Hvorfor lyver du så mye og hvorfor lyver du til oss? Vi vet at det ikke var noen flom og vi vet at mennesker begynte å spise kjøtt for lenge siden, lenge før disse fablene om flommen ble skrevet.

 

Hvorfor har du det så vanskelig med å forholde deg til fakta og slikt og må ty til løgner hele tiden i den tro at du fremmer din sak? Det er ikke rikets sal tilhengere du skriver med her, men opplyste mennesker som har lært seg å søke sannhet i fakta og ikke i religiøse ignorante skrifter, så du kan slutte å lyve nå. For vi vet bedre enn å tro på slike håpløse påstander og bent frem løgner...

 

Jeg vet at logikk ikke når frem til deg, (det er håpløst å få noen ut av noe ved hjelp av logikk når edkommende ikke brukte logikk for å gå inn i det han tror på) så jeg tenkte kanskje at å minne deg på litt av din egen moral ville gjøre susen, du vet det budet med at du ikke skal lyve. Er du klar over, Lenge5, at så og si hver gang du siterer slike bibel sitat så juger du? Er du klar over det? Er du klar over at dette gjør deg til en skitten og umoralsk løgner når du sprer slike løgner her inne og eller i samfunnet? Hvordan er det å leve som en løgner egentlig? Føles det godt? Det gjør kanskje ikke noe om du juger, for gud tillater jo dere kristne å lyve så lenge dere gjør det for guden deres og hva andre folk måtte tenke om det er ikke så farlig?

 

Men for meg er du bare en ussel liten løgner når du siterer ting fra bibelen vi VET er feil... Hvor er integriteten din og ærligheten din hen Lenge5, har guden din ødelagt den?

 

 

Du tror på utviklingslæren. Som vi har sett, finnes det rikelig med beviser for at det har funnet sted. hvorfor er det er det da så mange som ikke tror at det har funnet sted men som i stedet tror på utviklingslæren. En av grunnen til det , er det de har fått lære på skolen. Lærebøker i naturfag framholder nesten alltid et evolusjonistisk syn. Elevene får sjelden eller aldri høre motargumenter.

Lenke til kommentar

Det høres ut som dette er noe du er blitt hjernevasket til å si av sekten din.

 

Typisk sekt-konspirasjon.

 

 

Hjernevasket ??????

 

Bibelens høye moralnormer kan beskytte oss mot mange avskyelige sykdommer. Bibelens formaninger om å vise måtehold når det gjelder spising og drikking, kan også hjelpe oss til å bevare en god helse. ( ordsp 23:20 ) ( Luk 21: 34 )

 

I artikkelen Lang levetid som er skrevet av Dr.Med. Sir Humphry Rolleston og statistikeren Alfred Lotka blir det sagt følgende om mennesker som er blitt 100 år eller enda eldre: De fleste av dem har spist lite. Når en spiser for mye og således utsetter kroppen for en for stor belastning, kan det resultere i en stoffskiftesykdom, for eksempel sukkersyke, en arterie, hjerte eller nyre ( lidelse ) Med hensyn til alkoholens innvirkning kan det ikke være noen tvil for livsforsikringsselskapenes rapporter viser tydelig at overdreven bruk er skadelig.

 

Det viser seg altså at Bibelens råd i alle disse henseender har stor praktisk verdi.

Lenke til kommentar
Du er en voldpreget person

Abigor er ingenting sammenlignet med Jehova Gud:

 

Du kan få overleve Harmageddon; s. 340-342:

Det vil flyte meget blod når den kongelige blodhevner på den hvite hest og hans himmelske hærer med deres hvite hester, som symboliserer rettferdig, teokratisk krigføring, rider opp i den symbolske «Guds vredes store vinperse».

 

Er det annet å vente enn at blodet kommer til å flyte i store mengder når over to milliarder mennesker dør? Den nåværende generasjon, som ikke kommer til å forgå før Harmageddon bryter ut, teller nå 2,7 milliarder mennesker, og etter som bare levningen og en ganske stor skare «andre får» i den større Noahs «ark» kommer til å overleve, kommer «krigen på Guds, den Allmektiges, store dag» til å kreve et forferdelig uovertruffent antall mennesker...

 

Ikke ett menneske som står imot Jehovas teokratiske organisasjon, kommer til å overleve. Ingen av de døde vil få en anstendig begravelse i noe minnegravsted.

 

Fra det tapte paradis til det gjenvunne paradis; s. 210:

Etter Harmageddon kommer de overlevende fårene som utgjør den nye verdens samfunn, til å gå ut og se på dem som Jehova har drept. [...] De døde kroppene kommer til å bli betraktet med avsky og vemmelse av alle de overlevende.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er en voldpreget person

Fordi han brenner bibler? :)

 

Har tenkt tanken selv, sette fyr på svineriet som heter bibelen altså, men så fant jeg ut at jeg like gjerne kunne beholde den om ikke annet for å ha noe å bla i når jeg trenger noe å le av.. :) Har også koranen stående på bibliotektet samt en del andre "bibler" fra div religioner mest for å minne meg selv om hvor galt det kan gå når man tror blindt på påstander uten dekning i virkeligheten... Har også bibelen 2 av Are Kalvøy, som er en glimrende parodi på hva som mest sannsynlig vil skje om jesus dukket opp på torget i lørenskog en vakker dag... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jøder, Muslimer, kristenheten venter på Messias ???

 

kristendommens Bibelen : Midten av det første århundre av vår tidsregning ble denne Messias Jesus, kong Davids arving ført fram for to verdslige, politiske herskere kong Herodes Antipas som var fjerdingsfyrste i galilea nekter å tro at Jesus var Messias og gjorde narr av ham i rettssalen og sendte ham tilbake til den romerske landshøvdingen i Judea, Pontius Pilatus for at denne skulle avsi den endelige dom over ham. Landshøvdingen Pilatus som representerte keiser Tiberius i Rome, ga etter for press fra en antimessiansk pøbelflokk og dømte Jesus til å dø ved å bli naglet til en pel som en forbrytersk slave.

 

I vår tid må imidlertid de politiske hersker ta i betraktning en Messias som er helt annerledes enn den Messias som ofret sitt liv i år 33 e.kr. De politiske herskere, spesielt de som tilhører kristenheten, er mer eller mindre kjent med evangelieberetningene om Jesu kristi jordiske liv. Det bilde de i sitt sinn har dannet seg av ham, er de fleste tilfelle sannsynligvis det mange religiøse kunstnere har gitt dem av ham en Jesus med et fortrukket ansikt under en tornekrone og med hender og føtter naglet til et kors.

 

Få eller ingen av de politiske herskere i vår tid gjør regning med å bli konfrontert med Jesus Kristus som en mektig, himmelsk konge rustet til dra ut i kamp mot sine jordiske fiender. Til deres store forferdelse vil det være en forvandlet Messias de om kort tid blir konfrontert med.

Lenke til kommentar
I vår tid må imidlertid de politiske hersker ta i betraktning en Messias som er helt annerledes enn den Messias som ofret sitt liv i år 33 e.kr. ******

 

 

 

 

 

******Få eller ingen av de politiske herskere i vår tid gjør regning med å bli konfrontert med Jesus Kristus som en mektig, himmelsk konge rustet til dra ut i kamp mot sine jordiske fiender. Til deres store forferdelse vil det være en forvandlet Messias de om kort tid blir konfrontert med.

Jesus med alle hans påståtte bedrifter, alle lignelser og sagn er det KUN bibelen som påstår!! Det er ikke nevt et eneste pip om denne gudesønnen eller noen av hans bedrivfter, ikke en gang en gang, noen andre steder enn nettopp i bibelen og det som står i bibelen har vi, i godt over 2/3 deler av NT, ingen aning om hvem som skrev og dette tror du er en full og hel sannhet? Jøss, på tide å stikke fingern i jorden og foreta deg en reality check, for jeg skal vedde på at du aldri ville trodd på noen andre bøker som kom med en så ufattelig lite sannsynlig og syltynn historie...

 

Og hvorfor kaller du denne jesusen din for konge? Hvorfor ikke bruke det rette navnet på den jesusen din slik han blir fremstilt i bibelen, nemlig diktator? Hvorfor konge liksom når han ikke er annet enn en simpel diktator? Når du først skal nevne jesus så er det greit å kalle ham det han fremstår som i bibelen, og kanskje også huske på at det er ingenting som tilsier at jesus er annet enn en mytisk person som de som begynte denne bål myten drømte opp.... Og at ingenting er skrevet om denne jesusen i hans egen tid, ikke en dritt utenom i bibelen og den ER skrevet med det som agenda og kan derfor ikke stoles på. ...

 

 

Leser du de orginale skriftene fra det som kalles "øyenvitne" skildringene i bibelen, Der minst en av de fire er forfalsket...) altså de første som ble skrevet av "disiplene" selv liksom (ingen av dem kunne skrive eller lese og hvis de kunne skrivet ville de skrevet dette på arameisk og ikke på gresk, alle orginal skriftene er skrevet på gresk BTW......), så slutter de historiene om jesus død med at graven var tom.. (Hvorfor den er tom står det ikke noe om...). Ikke en dritt om oppstandelse eller noe som helst av hva som står der i dag fordi dette er tillagt etterpå, mest sannsynlig for å møte en populær myte den gangen dette ble skrevet, der den gjengse tro bland folk var at guder gjenoppsto fra døden.... Noen så ofte som hvert år...

 

En annen ting med denne jesusen din er at han lovte en ting han helt klart ikke holdt, nemlig å komme tilbake før de som sto og hørte på ham hadde smakt døden. Mulig at det var en religiøs lansby tulling som klarte å innbille ignorante sjeler at han faktisk var messias som jødene hadde ventet på (og som jøder fremdeles venter på...), men det var mange religiøse skrullinger på den tiden som faktisk trodde de var messias og gikk rundt og forkynte... men tilbake til jesus og hans løgner (ifølge bibelen), for han innfridde ikke dette, han kom ikke tilbake FØR de som sto og hørte på hadde smakt døden. De har, hvis man skal tro disse sagnene, vært døde i over to tusen år de...

 

Dette var noe som Paulus også trodde, det var derfor han gikk ut og rådet folk til å ikke gifte seg hvis de ikke var jævelig balle sprengte og trengte å tømme seg. Han, og de fleste med ham, tolket også dette jesus liksom hadde sagt som at han kom tilbake hvert øyeblikk som helst og hva var da vitsen med å gifte seg? Når man leser skriftene som ble med i kanoniseringen av bibelen så kommer det klart frem at de forsøker å dekke over denne flausen ved å tone bort mye av det rabiate skrulling uttalelsene til Paulus ved å tillegge og trekke fra det han faktisk skal ha skrevet, da heller ikke Paulus sine skrifter har fått stå ubesudlet av kirkens menn...

 

Så denne jesus myten feilet og kommer aldri tilbake. mulig han trodde dette selv til og med for alt jeg vet, ignorante folk tror jo så mye rart og ihvertfall når de selv tror de er guddommelige, men han kom altså ikke tilbake før de som sto der hadde smakt døden, med mindre dette skal unnskyles med at de skulle få en skikkelig lang smak av døden da...

 

Kristendommen fremstår bare mer og mer mytisk til mer man leser om den. De har rappet så og si alt i disse mytene fra eldre religioner og fælt lite av dette er orginalt i det hele tatt. Ser man på hvor ufattelig tynn bibelens historie er og hvor lite som faktisk stemmer med det bibelen sier så faller hele myten sammen som et korthus... For fakta er at vi ikke vet hvem som skrev to tredje deler av bibelen, den første tredjedelen VET vi at ikke er skrevet av de bibelen påstår har skrevet dem, den andre tredjedelen vet vi ikke hvem som har skrevet og den siste tredje delen har vi sånn nogenlunde track på hvem som skrev, men heller ikke her er innholdet orginalt lenger, og vi kan heller ikke med sikkerhet si at den som bibelen har påstår at har skrevet dette er den som har skrevet alt, eller om alt er blitt med og ikke fratrukket og på toppen av dette har du alle tilleggene, som historien med jesus og horen, der jesus sier de ganske så berømte ordene til folkemengden om at den som aldri har syndet kan kaste den første steinen, noe denne jesus myten aldri kan ha sagt, for det er ikke med i orginalene...

 

Så å tro at bibelen er sann er bare tull, det er i det bestye et selvbedrag, for ikke å snakke om å si at dette er guds ord, for hvis bibelen skulle være guds ord vil jeg vel si at han har gjort en FANTASTISK dårlig jobb med redigeringen, men dette er ikke noen guds or, kun menneskers hang etter å finne noe de kunne kontrolere massene med, en unnskyldning for å tukte folk med gulrot og pisk og det er jo nettopp slik kristendommen har fremstått i snart to tusen år også...

 

Men å tro på dette er det samme som å tro på eventyr, beklager å måtte si det. sjekk opp historien og forkningen bak bibelen selv og les med egne øyne hvordan denne blekka de kaller "hellig" bibel er blitt sydd sammen. Den er så syltynn at ingen hadde trodd et kvekk av dette om folk ikkeble lurt til å tro at dette var ekte...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gud har en enestående hensikt med jorden. Han ønsker at jorden skal bli full av glade, friske mennesker. Bibelen sier at Jehova Gud plantet en hage i Eden og at han lot det vokse trær som var innbydende å se på og gode å spise av. Etter at han hadde skapt de første menneskene, Adam og Eva, satte han dem i denne flotte hagen som skulle være deres hjem. Og han sa til dem: Vær fruktbare og bli mange og fyll jorden og legg den under dere. Så det var Guds hensikt at menneskene skulle få barn, utvide Edens hage til omfattende hele jorden og ta seg av dyrene.

 

Hva er det som har gått galt. Hvorfor er ikke Guds hensikt blitt gjennomført. Ingen vanlig historiebok kan gi oss svaret på det , for problemene begynte i himmelen.

 

Den første boken i Bibelen forteller om en motstander av Gud som dukket opp i Edens hage. Han blir omtalt som slangen , men han var ikke et dyr. Den siste boken i bibelen identifiserer ham som han som kalles Djevelen og Satan som villeder hele den bebodde jord. Det var en mektig engel ( Lusifer ), en usynlig ånd som brukte en slange for å snakke til Eva, omtrent som når en dyktig buktaler kan få det til å virke som om stemmen hans kommer fra en dukke. Denne åndeskapningen hadde uten tvil vært vitne til at Gud gjorde jorden beboelig for mennesker.

 

Men siden alt Jehova har skapt, ble skapt fullkomment, kan vi spørre: Hvem var det som skapte denne Djevelen, denne Satan. Kort sagt var det en av Guds mektige åndesønner som gjorde seg selv til Djevlen. Hvordan var det mulig. Tenk over: Et menneske som en gang har vært hederlig og ærlig, kan bli en tyv. Hvordan skjer det. En slik person lar kanskje et urett ønske å få utvikle seg. Hvis han fortsetter å tenke på dette ønsket, kan det bli svært sterkt. Når det så byr seg en mulighet til å omsette i handling det han har gått og tenkt på, kan det være at det urette ønsket også får ham til å handle galt. ( Jak 1:13-15 )

Lenke til kommentar

Gud hater mennesker. Det er fordi han har skapt noe med mangler, og menneskers eksistens er vitne til hvor dårlig gud er til å skape.

 

Derfor liker gud å drepe milliarder av mennesker. Dette er en veldig god hensikt for gud for da får han gjødsla jorda og hans andre skapninger kan gro ut av likene.

Lenke til kommentar

Satan er enig med deg for satan mener at Gud er en dårlig hersker. Menneskene trenger ikke Gud som sin hersker. De kan selv bestemme hva som er godt og hva som er ondt. Og de vil få det bedre under mitt styre.

 

Jehova Gud bestemte derfor at han skulle la menneskene få styre seg selv en tid under Satans innflytelse.

 

Det er bra å tenke over dette, for hver og en av oss står overfor det samme stridsspørsmålet i dag, ja, du har anledning til å stille deg på Jehovas side og være med på å motbeviste satans utfordrende påstander. ?

Endret av lenge5
Lenke til kommentar

Satan er enig med deg for satan mener at Gud er en dårlig hersker. Menneskene trenger ikke Gud som sin hersker. De kan selv bestemme hva som er godt og hva som er ondt. Og de vil få det bedre under mitt styre.

 

Jehova Gud bestemte derfor at han skulle la menneskene få styre seg selv en tid under Satans innflytelse.

 

Det er bra å tenke over dette, for hver og en av oss står overfor det samme stridsspørsmålet i dag, ja, du har anledning til å stille deg på Jehovas side og være med på å motbeviste satans utfordrende påstander. ?

 

Hmm det er veldig mye å plukke på i posten din. Du sier at Satan er enig med deg/oss fordi vi mener at han er en dårlig hersker. Vel, jeg kjenner ikke denne Satan, men vi er altså enige ... betyr dette noe? Du har gitt oss et navn på en person/skapning som er enig med oss og forventer at det skal gi argumentet ditt tyngde. Hvis du ikke hadde vært stokk dum, så hadde du forstått at vi heller ikke tror på Satan.

 

Men la oss heller fortsette. Du har andre artige ting å plukke på. Denne Satan påstår at menneskene kan bestemme selv, og at de kommer til å ha det bedre uten gud. Vel, så langt så virker det som om han har rett. Hvis vi hadde beholdt total kontroll for kirken, så hadde vi hadde vi trodd at jorden var midtpunktet i universet, vi hadde trodd at vi kunne ha slaver uten å ha dårlig samvittighet (til og med slå dem ihjem hvis de ikke døde med en gang), kvinner hadde vært helt undertrykket, vitenskapen måtte revideres av religionen slik at den skulle tilpasses bibelen etc etc etc. Har ikke Satan rett da? Hvis Satan står for vitenskap, individualisme, intellektuell tankegang, og befrielse av kvinner, så er det ikke rart at folk er enige med ham.

 

Det er jo du som erkjenner at denne ANDRE overmektige skapningen finnes, personlig tror jeg ikke på ham, og at han har en alternativ løsning, som gud så langt ikke har klart å motbevise annet ved å si at han har rett (Og myrde hele befolkningen på planeten, be om menneskeofringer nå og da etc), så det er vel grunn til å tro at han kanskje er den onde guden, og ikke denne Satan.

 

Det er jo ingen forferdelige massedrap i historien som bibelen tilegner djevelen. Djevelen virker mer som en litt fornuftig fyr som sier at dere ikke trenger å tro blindt på han karen her bare fordi han karen her truer med død og fordervelse. Nå skjønner jeg aldri hvorfor djevelen samarbeider med Gud da. Djevelen ble kastet ut av himmelen fordi han hadde et ego, men så gidder han å drive torturkammeret til gud.

 

Det verste er at satan gidder å ta all skylda for torturen som skjer. Det er jo gud som sender dem dit. Satan er bare tvunget til å torturere dem. Eller er han ikke tvunget? Og så mener gud at det bare er morsomt å se denne andre "onde" og "overmektige" skapningen overta den frie viljen til mennesker og gjøre dem onde... mens han bare ser på uten å opprette en balanse. Som en far som ser sitt barn bli lurt av en pedofil uten å gjøre noe ... å i etterkant ler han og sier "haha, der var du dum som gikk på limpinnen, nå er du dømt til helvete for alltid... ikke at du kunne gjøre noe fra eller til... slik er reglene bare".

 

Eller er det faktisk en kosmisk kamp mellom gud og lucifer? Gud står for kvinneundertrykkelse, massedrap, total underkastelse, menneskeofring, slaveri og total makt for jødene. Og Satan er motparten? Hva tror du mesteparten av folk velger? Som et moro eksempel, prøv å finne noen eksempler i bibelen hvor djevelen har gjort noe verre enn gud. Djevelen fikk eva til å spise et eple som gjorde henne smartere ... men det var det gud som straffet henne og ALLE mennesker som ble født etterpå. Har du hørt på makan ... skikkelig overraksjon. Mens gud tvinger folk til å drepe, han dreper, han får folk til å ofre barn. Han har jo alle trekkene som dere vil gi en ond gud.

 

Og IKKE vær så dum at du kommer med et argument for at jeg er satanist eller noe lignende. Jeg er så ateist som det går an å bli. Det virker jo bare som troen din viser at Satan er snill og Gud er slem (Må bruke litt enkle ord siden du viser vansker for å forstå).

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar

Hmm det er veldig mye å plukke på i posten din. Du sier at Satan er enig med deg/oss fordi vi mener at han er en dårlig hersker. Vel, jeg kjenner ikke denne Satan, men vi er altså enige ... betyr dette noe? Du har gitt oss et navn på en person/skapning som er enig med oss og forventer at det skal gi argumentet ditt tyngde. Hvis du ikke hadde vært stokk dum, så hadde du forstått at vi heller ikke tror på Satan.

 

Men la oss heller fortsette. Du har andre artige ting å plukke på. Denne Satan påstår at menneskene kan bestemme selv, og at de kommer til å ha det bedre uten gud. Vel, så langt så virker det som om han har rett. Hvis vi hadde beholdt total kontroll for kirken, så hadde vi hadde vi trodd at jorden var midtpunktet i universet, vi hadde trodd at vi kunne ha slaver uten å ha dårlig samvittighet (til og med slå dem ihjem hvis de ikke døde med en gang), kvinner hadde vært helt undertrykket, vitenskapen måtte revideres av religionen slik at den skulle tilpasses bibelen etc etc etc. Har ikke Satan rett da? Hvis Satan står for vitenskap, individualisme, intellektuell tankegang, og befrielse av kvinner, så er det ikke rart at folk er enige med ham.

 

Det er jo du som erkjenner at denne ANDRE overmektige skapningen finnes, personlig tror jeg ikke på ham, og at han har en alternativ løsning, som gud så langt ikke har klart å motbevise annet ved å si at han har rett (Og myrde hele befolkningen på planeten, be om menneskeofringer nå og da etc), så det er vel grunn til å tro at han kanskje er den onde guden, og ikke denne Satan.

 

Det er jo ingen forferdelige massedrap i historien som bibelen tilegner djevelen. Djevelen virker mer som en litt fornuftig fyr som sier at dere ikke trenger å tro blindt på han karen her bare fordi han karen her truer med død og fordervelse. Nå skjønner jeg aldri hvorfor djevelen samarbeider med Gud da. Djevelen ble kastet ut av himmelen fordi han hadde et ego, men så gidder han å drive torturkammeret til gud.

 

Det verste er at satan gidder å ta all skylda for torturen som skjer. Det er jo gud som sender dem dit. Satan er bare tvunget til å torturere dem. Eller er han ikke tvunget? Og så mener gud at det bare er morsomt å se denne andre "onde" og "overmektige" skapningen overta den frie viljen til mennesker og gjøre dem onde... mens han bare ser på uten å opprette en balanse. Som en far som ser sitt barn bli lurt av en pedofil uten å gjøre noe ... å i etterkant ler han og sier "haha, der var du dum som gikk på limpinnen, nå er du dømt til helvete for alltid... ikke at du kunne gjøre noe fra eller til... slik er reglene bare".

 

Eller er det faktisk en kosmisk kamp mellom gud og lucifer? Gud står for kvinneundertrykkelse, massedrap, total underkastelse, menneskeofring, slaveri og total makt for jødene. Og Satan er motparten? Hva tror du mesteparten av folk velger? Som et moro eksempel, prøv å finne noen eksempler i bibelen hvor djevelen har gjort noe verre enn gud. Djevelen fikk eva til å spise et eple som gjorde henne smartere ... men det var det gud som straffet henne og ALLE mennesker som ble født etterpå. Har du hørt på makan ... skikkelig overraksjon. Mens gud tvinger folk til å drepe, han dreper, han får folk til å ofre barn. Han har jo alle trekkene som dere vil gi en ond gud.

 

Og IKKE vær så dum at du kommer med et argument for at jeg er satanist eller noe lignende. Jeg er så ateist som det går an å bli. Det virker jo bare som troen din viser at Satan er snill og Gud er slem (Må bruke litt enkle ord siden du viser vansker for å forstå).

 

 

Tenk på hva Djevelen tilbød Jesus. Det var alle verdens riker. Tilhørte virkelig alle verdens riker Djevelen. Ja, for hvordan kunne han ellers tilby Jesus dem. Jesus benektet ikke at de var Satans, noe han ville ha gjort hvis de ikke hadde vært det. Satan er i virkeligheten den usynlige hersker over alle verdens nasjoner. Bibelen sier: Hele verden er i den ondes vold. ( 1.Joh 5:19 ) Ja, Guds ord kaller Satan denne verdens gud. ( 2.kor 4:4 )

 

Dette helper oss til å forstå hvorfor Jesus sa: Mitt rike er ikke av denne verden. ( Joh 18:36 ) Det hjelper oss også til å forstå hvorfor nasjonene hater hverandre og prøver å ødelegge hverandre, trass i at alle normale mennesker ønsker å leve i fred. Ja Satan forfører hele verden. ( Åp 12:9 )

 

Han vil gjerne forføre oss også. Han vil ikke at vi skal få det evige livs gave av Gud. Vi må derfor kjempe for ikke å bli påvirket av ham til å gjøre det onde. Vi må vite hvem Satan er, og hvordan han arbeider for å kunne motstå hans forsøk på å føre oss vill.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kritisere deg fordi du uttrykte helvete på den måten. Det er helt naturlig, ikke bare for deg, men for alle dem som fra barnddommen av er blitt lært opp til å tro på noe så gudsbespottelig som den religiøse læren om et brennende helvete, hvor menneskelige sjeler skal pines i all evighet ved full bevissthet.

 

Den greske bibelteksten bruker ikke her ordet hades, men ordet Gehenna som feilaktig er oversatt helvete, men som ifølge de hebraiske skrifter hentyder til Hinnoms dal. Denne dalen lå utenfor de sydlige og vestlige murene i Jerusalem og ble brukt som krematorium eller forbrenningsted. Her kastet israelittene byens søppel og avfall og også døde dyrekropper og likene av særlig onde forbrytere for at de skulle bli brent opp og tilintetgjort.. Men ingen levende skapninger ble kastet dit for det var imot jødenes lov. Jødene satte til svovel for å gjøre virkningen enda sterkere. Av denne grunn ble Gehenna eller Hinnoms dal et symbol, ikke på evig pine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...