Gå til innhold

Bevis på at Islam er den rette religionen


Anbefalte innlegg

men så har vi en herlig fyr som heter Jesus Kristus.

 

Det var også en annen som sa: «Jeg vil følge deg, Herre; men la meg først få si farvel til dem der hjemme.»

Men Jesus svarte: «Ingen som har lagt hånden på plogen og ser seg tilbake, er skikket for Guds rike.»

«Herlig» fyr. Endret av O3K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan godt være teist, selv om jeg ikke er kristen.

 

Du må gjerne fortelle meg hvordan du forstår teksten. Jeg har så langt valgt å lese den som om den var en bokstavelig hendelse, men det er vel kanskje feil?

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si til deg er at det eksisterer en gud nei jeg skal gi deg bevis som brviser at Islam er den rette religionen og at al-quran må være guds-ord.

 

det er ikke så mye å si om det- har har vi boka: The Bible, The Qur'an and Science link til wikipedia: http://en.wikipedia....aurice_Bucaille

i denne boka skriver forfatteren Maurice Buacaille at al-quran inneholder vienskapelige fakta mens det gjør ikke bibelen dermed konkludere han med at Islam er den rette religionen.

I tillegg til det så sier han er at det er flere vitenskapelige feil i Bibelen mens det er ikke en eneste feil i al-quran

 

 

her er en link på facebook: http://www.facebook....26869?sk=photos

KREMT!

 

Lenke til kommentar

men så har vi en herlig fyr som heter Jesus Kristus.

dessuten burde vi ikke tolke bibelen helt direkte, vi må tenke os litt om.

bibelen snakker også om kvinner som fikk gaven av å preke og lære vekk sin tro om det teller for deg å vite det :)

 

Du mener denne herlige karen som klager på at jødene ikke dreper sine barn?

 

Mark 7:9-13

9 And he said unto them, Full well ye reject the commandment of God, that ye may keep your own tradition.

10 For Moses said, Honour thy father and thy mother; and, Whoso curseth father or mother, let him die the death:

11 But ye say, If a man shall say to his father or mother, It is Corban, that is to say, a gift, by whatsoever thou mightest be profited by me; he shall be free.

12 And ye suffer him no more to do ought for his father or his mother;

13 Making the word of God of none effect through your tradition, which ye have delivered: and many such like things do ye.

 

Denne herlige karen? Som siterer regler fra gamletestamentet? Denne herlige karen som bevist forklarer seg i parabeller for å forvirre folk slik at de havner i helvete?

 

Mark 4:

 

10 When he was alone, the Twelve and the others around him asked him about the parables. 11 He told them, “The secret of the kingdom of God has been given to you. But to those on the outside everything is said in parables 12 so that,

“‘they may be ever seeing but never perceiving,

and ever hearing but never understanding;

otherwise they might turn and be forgiven!’[a]”

13 Then Jesus said to them, “Don’t you understand this parable? How then will you understand any parable? 14 The farmer sows the word. 15 Some people are like seed along the path, where the word is sown. As soon as they hear it, Satan comes and takes away the word that was sown in them.

 

Morsomt hvordan man absolutt må tolke alt som ikke er helt i retningen man vil ha det, men å tolke ting man er enig i, det er helt uaktuelt. Så får du ha takk for at du viser hvor inkonsekvent bibelen er ved å motsi seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

«Herlig» fyr.

 

Interessant bibelord. Minner om samme prinsippet som vi har i buddhismen, hvor den som har tatt beslutningen om å gå veien, er nødt til å slippe alt som unødvendig tyngende for å klare ferden. Bare det at buddhismen forklarer dette på en bedre og logisk måte.

 

Det jeg forstår av bibelverset er; hvis du skal fremover og har bestemt deg for å gå i den retningen, er det ingen vits å se seg tilbake - det kan medføre at du blir usikker og at du fristes til å gi deg

 

Hvis du har bestemt deg for å bli en hjemløs, har du samtidig "mistet" dine foreldre, søsken, suksess og penger osv - alt dette er nemlig tyngende for den som skal gå langt

 

:)

Lenke til kommentar

Da er det vel bare å ønske dere god tur inn i svada landet der deres egne "sannheter" er det som styrer. :)

 

For meg virker dette "slippe alt" som det reneste tull med mindre man, som mange budister gjør, dropper ut av samfunnet totalt og har minst mulig med andre å gjøre, da den "kunnskapen" dette gir ikke har noen verdi for andre enn de som befinner seg i "egne sannhetes land" som Van-Sky her postitulerer....

 

Men for all del, lykke til. Er ikke noe for meg, da jeg faktisk trives der jeg er, men ikke la det komme i veien for dere! :) Go for it!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da er det vel bare å ønske dere god tur inn i svada landet der deres egne "sannheter" er det som styrer. :)

 

For meg virker dette "slippe alt" som det reneste tull med mindre man, som mange budister gjør, dropper ut av samfunnet totalt og har minst mulig med andre å gjøre, da den "kunnskapen" dette gir ikke har noen verdi for andre enn de som befinner seg i "egne sannhetes land" som Van-Sky her postitulerer....

 

Men for all del, lykke til. Er ikke noe for meg, da jeg faktisk trives der jeg er, men ikke la det komme i veien for dere! :) Go for it!

 

tja, man lener seg tilbake å sutter på tommelen ... :closedeyes:

 

Og ser tilbake på erfaringene, hvor de som mener å være vettuge aldri vil finne på å prøve på en enkel oppskrift (det blir liksom å gå ned på idioters nivå, og kanskje man dummer seg ut, å hjelpe å trøste å bære, hva kan nå andre "vettuge" finne på å tro), men sitter på avstand å sier; dere er skikkelig dumme dere, fatter dere ikke at dere blir lurt ...

 

Men hvis man prøver, og virkelig anstrenger seg for å finne ut hva som virker, og sier at: jippi, det fungerte faktisk - jeg prøver en bit til ...kanskje den og vil fungere ...

 

Sier den vettuge; neida, du bare innbiller deg det hele, for i følge mitt vett og mitt kart, klarer jeg fint å sitte her på avstand og finne ut at kartet stemmer helt med terrenget, uten å engang ha gått et eneste fysisk skritt i det samme terrenget

 

Men slapp helt av, fordi på en kosmisk skala er vi drevet enten til det klin gærne eller til det totalt uskyldige

 

Velg selv

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

tja, man lener seg tilbake å sutter på tommelen ... :closedeyes:

 

Sutter ikke på tommelen i det hele tatt jeg, her jeg vinker farvel til dere i all vennskapelighet.. :)

 

Og ser tilbake på erfaringene, hvor de som mener å være vettuge aldri vil finne på å prøve på en enkel oppskrift (det blir liksom å gå ned på idioters nivå, og kanskje man dummer seg ut, å hjelpe å trøste å bære, hva kan nå andre "vettuge" finne på å tro), men sitter på avstand å sier; dere er skikkelig dumme dere, fatter dere ikke at dere blir lurt ...

 

Men hvis man prøver, og virkelig anstrenger seg for å finne ut hva som virker, og sier at: jippi, det fungerte faktisk - jeg prøver en bit til ...kanskje den og vil fungere ...

 

Sier den vettuge; neida, du bare innbiller deg det hele, for i følge mitt vett og mitt kart, klarer jeg fint å sitte her på avstand og finne ut at kartet stemmer helt med terrenget, uten å engang ha gått et eneste fysisk skritt i det samme terrenget

 

Men slapp helt av, fordi på en kosmisk skala er vi drevet enten til det klin gærne eller til det totalt uskyldige

 

Velg selv

 

:)

Nå forsøker du å antyde at du selv er en idiot for å liksom påstå at ALLE har de samme behovene som du har for å velge "klin gærne" veier, for det er ikke tilfelle. Som jeg sa, så trives jeg best med å leve så nærme som mulig med den virkelige verden rundt meg, jeg trenger ingen "klin gærne" veier eller "uskyldige veier" for å få til det....

 

Det jeg sier er at dere som vil det godt kan gå på de "klin gærne" veiene hvis dere tror det leder dere rett vei, vær så god, det er dette som er så fantastisk i samfunnet vi lever i, for du kan gjøre hva pokker du vil omtrent. Men du trenger ikke å "rakke" ned på meg eller andre for det om vi ikke har noe behov for å gå den samme veien, gjør du vel? Og det føler jeg at du gjør her, for du lister opp DINE sannheter som riktige for alle andre også og på toppen av det beskylder du MEG for å sutte på tommelen? Her er det vel din egen tommel sutting du demonstrerer, er det ikke?

 

Som jeg sa, lykke til på reisa!! Jeg blir her så lenge jeg, så vet du hvor du finner meg om du kommer tilbake fra denne vandringen din :) No pun intended, really!!!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når man er hissig får man med seg ca 25% av budskapet eller poengene - det ser det ut som har skjedd her. Ikke har jeg kritisert deg, og all idioti tok jeg på egne skuldre, og hva angår sutting på tommel, så henspeiler det på hvor stor grad av alvor jeg tillegger det å bli bedømt som en skrullete troende.

 

Hva angår det at vi er drevet den ene eller andre veien - henspeiler på fakta om hvordan bevisstheten og så kalt fornuft egentlig fungere, og hvis man velger å se bort fra at den faktisk er så full av fallgruber, kan den lede deg rett inn i galskapen, men som du oppfatter som den virkelige verden.

 

:)

Lenke til kommentar

Når man er hissig får man med seg ca 25% av budskapet eller poengene - det ser det ut som har skjedd her. Ikke har jeg kritisert deg, og all idioti tok jeg på egne skuldre, og hva angår sutting på tommel, så henspeiler det på hvor stor grad av alvor jeg tillegger det å bli bedømt som en skrullete troende.

Ingen liker å bli bedømt som skrullete noe som helst, så jeg ser den... :)

 

Hva angår det at vi er drevet den ene eller andre veien - henspeiler på fakta om hvordan bevisstheten og så kalt fornuft egentlig fungere, og hvis man velger å se bort fra at den faktisk er så full av fallgruber, kan den lede deg rett inn i galskapen, men som du oppfatter som den virkelige verden.

 

:)

Er ikke verden gal? Ser slik ut for meg ihvertfall, men det er den verden vi har å forholde oss til... Hva jeg gjør eller mener gjør veldig liten skillnad i det store og det hele, men jeg trives med å være der jeg er jeg, der jeg forsøker å beskue verden mellom briller som viser alle aspekter og ikke bare de jeg velger å la være i den anskuelsen. Galskap er jo der like mye som de gode tingene, ikke sant? Så hvorfor forsøke å endre på det ved å lage med egne sannheter? Det er ihvertfall ikke noe for meg... Men jeg respekterer ditt valg og håper du kan respektere mitt... :)
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ingen liker å bli bedømt som skrullete noe som helst, så jeg ser den... :)

 

Er ikke verden gal? Ser slik ut for meg ihvertfall, men det er den verden vi har å forholde oss til... Hva jeg gjør eller mener gjør veldig liten skillnad i det store og det hele, men jeg trives med å være der jeg er jeg, der jeg forsøker å beskue verden mellom briller som viser alle aspekter og ikke bare de jeg velger å la være i den anskuelsen. Galskap er jo der like mye som de gode tingene, ikke sant? Så hvorfor forsøke å endre på det ved å lage med egne sannheter? Det er ihvertfall ikke noe for meg... Men jeg respekterer ditt valg og håper du kan respektere mitt... :)

 

Klart jeg respekterer deg, og like klart synes jeg du gjør det samme - ville bare unngå at feil inntrykk fikk feste seg, som at jeg kritiserer andre oppegående individer, bare fordi de ikke deler samme interesse.

 

God helg, og måtte dine helgestier bli strødd med ferske lotusblader ... ;)

Lenke til kommentar

God helg, og måtte dine helgestier bli strødd med ferske lotusblader ... ;)

Jeg håper da ikke det, for jeg skal rydde i garasjen og sette opp noen listverk på biblioteket vårt (Joda, min kone og jeg har så mange bøker at vi tilslutt så oss nødt til å samle dem på et rom, i hele ni stappfulle bokhyller samt en halvfull...... Er ikke en flekk av veggen som ikke er dekket av bøker der inne.. ).

 

Så må jeg koble opp det elektriske inne på biblioteket og en beveglses sensor til lyset der inne (greit at lyset slår seg av selv når det ikke er noen der, har dem overalt i huset ellers, der det er formåls tjenelig (ganger, kjøkken, bad og datarom og nå bibliotek) og det har vi spart mye strøm på skal jeg si deg, med huset fullt av surrete og glemsomme ungdommer.. Også er det fint å slippe å slå på lyset, det kommer på automatisk når man går inn i rommet og slår seg automatisk av igjen når man ikke er der.....). Har det samme på utelysene, bare at de går av og på etter som det er lyst ute eller ikke...

 

Så er det garasjen da, som jeg virkelig ikke ønsker full av lotus blader, da det er nok av rot der som jeg må rydde i allerede... he he.

 

Men nok om det og tilbake til tråden..

 

Enkelt og greit oppsummert kan man vel fastslå at islam ikke har noen bedre beviser for seg enn noen av de andre religionene. Tvert i mot vil jeg vel si, tatt i betrakting dens heller rotete historie og påstander...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Men nok om det og tilbake til tråden..

 

Enkelt og greit oppsummert kan man vel fastslå at islam ikke har noen bedre beviser for seg enn noen av de andre religionene. Tvert i mot vil jeg vel si, tatt i betrakting dens heller rotete historie og påstander...

 

Jeg tror jeg forstår og verdsetter det "bakteppet" som disse religionene mener å si ... Altså kun; ved å følge skriften og reglene, får du et lykkeligere liv og større energi til å være til nytte for dine medmennesker - men du starter med deg selv (kjempeviktig)

 

Men de samme religionene mangler "fornuftige" oppsett, eller kall det; håndbok - for hvordan man skal gå, og ikke minst; hvordan kan man vite helt sikkert at man er der man vil være

 

Bibelen blir for meg en spesiell bok som beskriver menneskehetens historie, med alle de feil og mangler, og store dåder og fantastiske drømmer som vi består av. Så må man finne ut av hvilke deler beskriver den sikre veien, og hvor ligger fallgrubene. Dette finner jeg altså ikke i den boken, så da gjelder kun bare; the golden rule

 

Og det med "beviser", er en komplisert sak. Jeg ser ingen andre måter å "bevise" noe, enn ved å handle i tråd med det man sier man tror på. Men fremdeles er ikke det bevis som er godt nok, så da kommer man ikke lengre på den biten heller.

 

Men i hvert fall, og kanskje tilbake til det det startet med i dag, altså å ofre seg helt for målet, og slippe alt annet. Så på dette programmet på nrk (var det de eldstes råd, de kalte seg?), hvor Richard Branson ble spurt om hvordan han tenkte hvis han skulle gi råd til en yngre som ville oppnå suksess. Og da møter du samme holdningen eller prinsippet: han sier noe som: ikke tenk på at du skal bli rik, ikke se så langt frem - konsentrer deg om noe som interesserer deg, og fortsett å fordype deg i din særinteresse, og når du kanskje er blitt dyktig nok på ditt område, kan det hende at andre finner verdien i det

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg håper da ikke det, for jeg skal rydde i garasjen og sette opp noen listverk på biblioteket vårt (Joda, min kone og jeg har så mange bøker at vi tilslutt så oss nødt til å samle dem på et rom, i hele ni stappfulle bokhyller samt en halvfull...... Er ikke en flekk av veggen som ikke er dekket av bøker der inne.. ).

 

Så må jeg koble opp det elektriske inne på biblioteket og en beveglses sensor til lyset der inne (greit at lyset slår seg av selv når det ikke er noen der, har dem overalt i huset ellers, der det er formåls tjenelig (ganger, kjøkken, bad og datarom og nå bibliotek) og det har vi spart mye strøm på skal jeg si deg, med huset fullt av surrete og glemsomme ungdommer.. Også er det fint å slippe å slå på lyset, det kommer på automatisk når man går inn i rommet og slår seg automatisk av igjen når man ikke er der.....). Har det samme på utelysene, bare at de går av og på etter som det er lyst ute eller ikke...

 

Så er det garasjen da, som jeg virkelig ikke ønsker full av lotus blader, da det er nok av rot der som jeg må rydde i allerede... he he.

 

 

Fikk bare lyst til å snakke litt om handyman-problemet mitt ... ;)

 

Du vet jo at jeg har liten tro på meg selv som sånn handyhunk, og kanskje passe medfølgende hang til å late meg ... hvem vet, og ikke minst: hvem klarer å bevise det :green:

 

men alvorligere talt så er jeg sånn lite lysten til å pusse opp både det ene og det andre, det være seg kropp eller hus hytter båter osv. Og det er fordi jeg ser ingen vits i å gjøre det - jeg mener; livet er jo bare en reise mellom to ytterpunkter. Man fødes, for så å eldes og forvitres, for så å forsvinne, og hvorfor ikke la alt forsvinne samtidig?

 

Jeg hadde for noen år siden den leie opplevelsen å ikke være til stede når min mor gikk bort, og besøkte hjemstedet ett par år etterpå. Hadde trodd at jeg skulle få ro i sjelen ved å se huset/eiendommen, samt besøke gravstedet. Det motsatte skjedde. Det var direkte vondt å se hvor lite den suverene jobben mine foreldre hadde gjort med hus, og ikke minst hageanlegg var blitt holdt i hevd av de som hadde overtatt det. Det skapte faktisk bare enda mer tapsfølelse, og i ettertid tror jeg det hadde vært bedre om så hele eiendommen ble rasert med bulldozere, slik at "alt" det fysiske var fjernet, og kun minnene ble tilbake.

 

Så kanskje jeg blir boende i mitt kråkeslott og lar vær og vind få gjøre sitt, slik man lar kroppen eldes. Så er vi borte både jeg og kråkeslottet samtidig ...

 

Hva er det nå å holde på å pusse å pusse å pusse, for noe - alt forsvinner likevel

 

:)

Lenke til kommentar

Er enig med deg i at religioner gennerelt forsøker å gi inntrykk av å spre glede og slikt, men mangler totalt veiledning, eller gir veiledning uten å ha kunnskap om hva de gir veiledning om, de kjenner rett og slett ikke naturen til mennesker de forsøker å veilede og gir derfor veiledning på totalt galt grunnlag, som folk er nødt til å følge om de tror...

 

fortsett å fordype deg i din særinteresse, og når du kanskje er blitt dyktig nok på ditt område, kan det hende at andre finner verdien i det

Skal ta den med meg ut i smia i kveld jeg... :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skal ta den med meg ut i smia i kveld jeg... :)

 

Nemlig. Ganske enkelt gå ut i smia, og fordype seg i å lage noe virkelig - noe gjennomført - noe man kan styre fra start til ende - være der man er i nuet

 

Ikke glem kaffen! :)

 

Lykke til i smia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...