Gå til innhold

Bevis på at Islam er den rette religionen


Anbefalte innlegg

Så siden boka ikke inneholder noen vitenskapelige fakta gjør at den er sann?

Hehe.

eg feilet det kan du se selv

Så siden boka ikke inneholder noen vitenskapelige fakta gjør at den er sann?

Hehe.

nei det motsatte. hvordan fantes det vitenskapelige fakta i al quran? er ikke dette et bevis i deres menninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

I call troll.

 

Uansett: Religion har ingen ting med videnskap eller hvor det er olje å gjøre.

Religion og sannhet har alt med vitenskap å gjøre. Sett deg litt inn i "hellig matte".

Lenke til kommentar

Religion og sannhet har alt med vitenskap å gjøre. Sett deg litt inn i "hellig matte".

 

Say what now?

 

Videnskap handler om ting som vi kan måle og tenke oss frem til. Det skiller seg fra religion på det punkete som handler om tro. Videnskap er ikke religion og religion er ikke videnskap. De kan motstrid hver andre, men det er nok mest sannsynligvis fordi de fleste religiøse tekster ble skrevet av mennesker som levde for flere hundre år siden og ikke har den forståelse av verden vi har i dag.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Say what now?

 

Videnskap handler om ting som vi kan måle og tenke oss frem til. Det skiller seg fra religion på det punkete som handler om tro. Videnskap er ikke religion og religion er ikke videnskap. De kan motstrid hver andre, men det er nok mest sannsynligvis fordi de fleste religiøse tekster ble skrevet av mennesker som levde for flere hundre år siden og ikke har den forståelse av verden vi har i dag.

http://www.truthcontest.com/entries/the-present-with-religion/

Lenke til kommentar
Read your Bible as interpreted by experts

 

- Boyd Crowder

 

 

 

 

Det var det mye å lese gitt. Ser at han nevner mange store navn, vi vet jo alle at den som kan flest navn er mektigst. Nei vent! Jeg blander med en annen bok jeg leste: Name of the Wind. God bok, anbefaler deg å sette deg litt inn i den.

 

Klar, jeg burde ikke gjøre narr! Er tydelig at forfatteren har en dyp forståelse av hvordan ting fungerer.

Evil is live spelled backwards. All evil is, is the opposite of true life.

 

"Agnes i senga" er bare "Agnes i senga" baklengs. Vet ikke helt hva det skal bety, men senga og Agnes er samme tingen kanskje?

Endret av Flin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I motsetning til den kristne (som erfarer en levende Gud) antar muslimen kun at deres Gud er i live, og underkaster seg han i sikkerhets skyld. I kristendommen er Gud er en relasjonell Gud, som derfor også både kan og vil ha et personlig forhold til mennesker. I islams gudsbilde er et slikt forhold mellom Gud og mennesker umulig. Gud er altfor opphøyd. Jesu tale om Gud som en himmelsk far, virker nærmest bespottelig. Det er en helt fremmed tanke at vi skal elske Gud og at Gud elsker oss. Islam handler om å lyde Gud. Å elske Gud handler om å underkaste seg ham.

Dette gudsbildet gjør at islam har en tendens til å havne i fatalisme, legalisme eller politisering av religionen (ifølge den syriske islam-eksperten Chawkat Moucarry).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei det er det ikke. Det er religiøs propaganda av samme typen vi ser fra ekstremistiske kristne her på forumet.

 

Det meste av disse "vitenskapelig koran" påstandene er løgn og propaganda laget av islamister.

 

Du kan jo selv se hvordan denne og andre løgner som er spredt på internett blir tilbakevist:

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg skal ikke si til deg er at det eksisterer en gud nei jeg skal gi deg bevis som brviser at Islam er den rette religionen og at al-quran må være guds-ord.

 

Hvordan kan du påstå at koranen er guds ord når det vitterligen var mennesker som skrev dette, etter hva de hørte en ignorante gjeter hadde funnet på? Du har tydeligvis aldri hørt om kilde kritikk du?

 

Det du gjør her er å anta at de som skrev det du mener er vitenskapelige fakta faktisk hadde noen kunnskap om det de satt der og skrev i det hele tatt. Og tenker samtidig ikke over at hvis du ikke hadde hatt vitenskap, men bare støttet deg på koranen, ville du aldri ha visst om de tilfeldigvis hadde hatt rett heller..

 

Vi har en tråd her inne i omtrent samme gata, der en kristen påstår at man helt fint kan bruke bibelen som rettesnor isteden for vitenskap grunnet akkurat det samme, at de som skrev bibelen tilfeldigvis satt og gjettet noe som var sånn nesten i gata av hva vitenskap faktisk har stadfestet og på det grunnlaget påstår at bibelen hadde rett, men feiler totalt i å se at den viten som han påstår står i bibelen ALDRI har blitt gjort nytte av på de to tusen årene dette har stått der... En kan jo lure på hvorfor dere forsøker å påstå at religionen dere tilfeldigvis tror på akkurat nå er riktig fordi den har noen poeng som tilfeldigvis (jeg sier tilfeldigvis, for i likhet med bibel tråden jeg nevnte så har heller ikke muslimer nyttiggjort seg disse opplysningene før nå, og da ved hjelp av vitenskap...) flukter med vitenskapelige antagelser. Det skulle da bare mangle om ikke en eller annen av disse skribentene var inne på noe som lignet..

 

Så dette blir rett og slett for dumt, for hva med alt det andre som IKKE stemmer med vitenskap i det hele tatt? Er det riktig det også bare fordi noe stemmer? Eller hva?

 

Ellers så finner jeg det merkelig at noen i dag klarer å få seg til å tro på en gud som KUN snakket med en ignorant gjeter i en ørken stamme på denne ene planeten blandt milliarder, når det til og med på denne planeten fantes tusenvis av skrive kyndige som kunne klort ned denne gudens ord med en eneste gang, uten å bli tillagt, begrenset eller utelatt noe som helst... I det store og hele har jeg vanskelig for å tro at gud ville utret seg i papir form i det hele tatt, da den guden også må vite at så fort noe er nedskrevet så er det rom for tolkning av dette "guds ordet". Det er med andre ord en fryktelig tåpelig måte å kommunisere med oss på og hvor dum mener du denne gudeen din er egentlig? Så dum at han ikke evner å kommunisere med ALLE på denne lille planeten på en gang, slik at han hadde sluppet uvennskap, kriger, drap og urettferdighet, alt sammen tuftet på tolkninger av denne boka...

 

Så nei, jeg har null og niks tro på at koranen er noe guds ord, til det er hele oppkoket for dumt og steinalder aktig og jeg har liten tro på at en allmektig gud noen gang ville brydd seg om hva vi spiser, hva vi har på hodet og hvem vi ligger med, til det er vi rett og slett for ubetydelige og små... og muslimer gennerelt alt for ignorante til å forstå at den religionen de støtter ikke er et produkt av en ignorant, maktsyk gjeter med pedofile tendenser... For det siste der er faktisk også vitenskapelig bevist, nemlig at småjenter ikke er seksuelt klare for gamle menn, men da hører vi ikke noe om vitenskap, gjør vi vel, når gamle muslimske pedofile griser tar seg barne bruder? Å nei, da er alt i orden, for det gjorde jo muhammed og da kan det jo ikke være galt, kan det vel, vitenskapelig eller ikke? Prøv å løfte blikket litt høyere du og se skikkelig på dette du tilber...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

islam driter jeg så hardt i med syrlige megafjerter som sender tonn med magesyre ut i rasshølet mitt

 

En religion som oppfordrer følgerne til å såre seg selv (omskjæring) og andre og deres hatske syn på kvinner, deres strenghet og også teite ånder/guder med morsomme opphavsfortellinger......funker bare ikke for meg. Ja, Kristendom (min tro) har mange syke følgere, men det er forskjell på mange syke (kristendom) og at ALLE er syke (Islam).

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

islam driter jeg så hardt i med syrlige megafjerter som sender tonn med magesyre ut i rasshølet mitt

 

En religion som oppfordrer følgerne til å såre seg selv (omskjæring) og andre og deres hatske syn på kvinner, deres strenghet og også teite ånder/guder med morsomme opphavsfortellinger......funker bare ikke for meg. Ja, Kristendom (min tro) har mange syke følgere, men det er forskjell på mange syke (kristendom) og at ALLE er syke (Islam).

 

Ironisk at du skulle nevne akkurat disse punktene:

 

Genesis 17:

 

9 Then God said to Abraham, “As for you, you must keep my covenant, you and your descendants after you for the generations to come. 10 This is my covenant with you and your descendants after you, the covenant you are to keep: Every male among you shall be circumcised. 11 You are to undergo circumcision, and it will be the sign of the covenant between me and you. 12 For the generations to come every male among you who is eight days old must be circumcised, including those born in your household or bought with money from a foreigner—those who are not your offspring. 13 Whether born in your household or bought with your money, they must be circumcised. My covenant in your flesh is to be an everlasting covenant. 14 Any uncircumcised male, who has not been circumcised in the flesh, will be cut off from his people; he has broken my covenant.”

 

1 Kor, 14

 

34 Let your women keep silence in the churches: for it is not permitted unto them to speak; but they are commanded to be under obedience as also saith the law.

35 And if they will learn any thing, let them ask their husbands at home: for it is a shame for women to speak in the church.

 

Bare for å ta noe.

Lenke til kommentar

Ironisk at du skulle nevne akkurat disse punktene:

 

Genesis 17:

 

9 Then God said to Abraham, “As for you, you must keep my covenant, you and your descendants after you for the generations to come. 10 This is my covenant with you and your descendants after you, the covenant you are to keep: Every male among you shall be circumcised. 11 You are to undergo circumcision, and it will be the sign of the covenant between me and you. 12 For the generations to come every male among you who is eight days old must be circumcised, including those born in your household or bought with money from a foreigner—those who are not your offspring. 13 Whether born in your household or bought with your money, they must be circumcised. My covenant in your flesh is to be an everlasting covenant. 14 Any uncircumcised male, who has not been circumcised in the flesh, will be cut off from his people; he has broken my covenant.”

 

1 Kor, 14

 

34 Let your women keep silence in the churches: for it is not permitted unto them to speak; but they are commanded to be under obedience as also saith the law.

35 And if they will learn any thing, let them ask their husbands at home: for it is a shame for women to speak in the church.

 

Bare for å ta noe.

 

men så har vi en herlig fyr som heter Jesus Kristus.

dessuten burde vi ikke tolke bibelen helt direkte, vi må tenke os litt om.

bibelen snakker også om kvinner som fikk gaven av å preke og lære vekk sin tro om det teller for deg å vite det :)

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...