Gå til innhold

Bevis på at Islam er den rette religionen


Anbefalte innlegg

Du finner de ordene i åpenbaringen 2.9 og 3.9

 

Dvs i min new king james Bibel så står det synagogue of satan og the synagofue of satan, men du forstår vel kanskje at det er det samme ?

 

Jada, jeg klarte å knekke den koden...

 

Og du mener at "dem som sier de er jøder, og ikke er det" er de som følger jødedommen? Hvordan begrunner du dette?

 

Det er jo det du ikke forstår, og heller ikke har forutsetninger for å forstå, du tror jo som sagt at det ikke fins noe åndelig, men at denne fysiske verden og det vi ser er alt som er.

Jeg kan ikke forklare deg noe som du ikke kan klare å forstå.

 

Jeg er forøvrig ikke så "spesiell" jeg er i grunnen ganske menneselig, med mine feil og mangler, slik du er og slik vi alle er.

 

Det jeg tror er at du ikke er i stand til å "motta", "se", "forstå", "føle" etc. noe mer enn meg eller noen andre ateister her inne når det kommer til religion. Du prøver å bevise en positiv påstand med et negativt argument.

 

Jeg har jo allerede gjort det. Det er den åndelige delen du ikke kan forstå.

 

Igjen, dette er svada. Jeg "kan" ikke forstå. Hva jeg kan i forhold til deg vet du lite om. Dette er løse påstander, intet mer, og du påtar deg "spesielle evner" som jeg liksom ikke har. Jeg spurte om du kunne redegjøre litt for denne kompleksiteten som bare du og enkelte andre er "spesiell" nok til å se, så hvis du "ser" det, så kan du gjenfortelle hva du ser.

 

Jeg kan ikke redegjøre noe mer enn jeg har gjort, du er ikke i stand til å forrstå uansett.

Men om du virkelig er interessert, så vil du forstå på grunnlag av det jeg allerede har forklart.

For det er kun du selv som kan åpne ditt sinn for kristendom, det kan ikke jeg gjøre.

Og om du gjør det, så vil det bli åpenbart for deg, og du vil begynne å forstå.

 

Du gjentar kun dine løse påstander om og om igjen. Du har ingenting fornuftig eller forklarende å komme med. Du har ikke redegjort i det hele tatt. Du har kun kommet med grunner for at du IKKE kan forklare dine påstander.

 

Det du heller ikke vet er at du snakker til en eks-kristen og så mitt sinn har vært åpent for kristendommen. Det hjalp meg overhodet ikke, men jeg regner med at du har flere løse påstander på lager som forklaring på dette.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Historiene i GT er riktig.

 

Det bryter med vitenskapelig konsensus i arkeologi, geologi, fysikk, kjemi, biologi, genetikk, kosmologi, astrologi og paleontologi. og historie fordi det vi har lært om disse tingene er ikke riktig. Det er også derfor at spesielt arkeologer prøver å skjule resultatene fra arkelogiske utgravinger gjort etter Bibelns henvisninger.

Og det samme med historikere osv.

De prøver å skjule sannheten for oss, for sannheten passer ikke med agendaen til dem som leder denne verden.

 

Jeg beskriver ingen retningslinjer som sier "hei hvis du vil være "osv.

Om du tror det så har du misforstått.

 

Det er Jesus Kristus ,Guds sønn. Som er Messias, og som skal komme tibake snart for å dømme levende og døde. Og deretter selv styre verden.

 

Du kan ikke bruke wikipedia som kilde for å bevise noe om kristendom, for wikipedia kontrolleres og redigeres av jøder, og jødene er fiender av kristendommen, og det har de alltid vært.

 

Det var derfor Jesus kritiserte jødene slik Han gjorde.

 

 

Det fins forøvrig ikke noen "judeo-kristendom" som wikipedia påstår. Dette er kun en jødisk oppfinnelse og påstand, som de bruker for å innfiltrere og ødelegge kristendommen, og for å forføre kristne.

 

Okay. Da du nå viste deg som en fullstendig irrasjonell person som det ikke er mulig å diskutere med tror jeg vi avslutter denne samtalen. Si ifra hvis du noensinne har lyst til å ha en genuin meningsutveksling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og du mener at "dem som sier de er jøder, og ikke er det" er de som følger jødedommen? Hvordan begrunner du dette?

 

Dette har jeg også forklart før, i en annen tråd.

 

Ordet jøde kommer av Judah, som var en av Israels stammer, og det hadde ingenting med religion å gjøre.

Pa Jesu tid ble ordet jøde også brukt på alle som bodde i judea.

Men de fleste av Israels stammer var på dette tidspunktet allerede utvandret til vesteuropa og skandinavia.

Bortsett fra noen få av judah og Benjamin stamme som kom tilbake fra fangenskapet i Babylon, og fra disse kom Jesus selv og nesten alle Jesu apostler.

 

 

Dagens jøder har ingenting med Israels stammer å gjøre, men kalles jøder kun pga religionen jødedommen. De er ikke i slekt med judah eller noen andre av Israels stammer.

 

Det du heller ikke vet er at du snakker til en eks-kristen og så mitt sinn har vært åpent for kristendommen. Det hjalp meg overhodet ikke, men jeg regner med at du har flere løse påstander på lager som forklaring på dette.

 

Det er nok mulig at ditt sinn ikke var åpent nok, og at du, som mange kristne også i dag, ikke forsto helt hva kristendom er og hva det handler om.

Det er også veldig mye falsk lære i den norske kirke, og i menigheter rundt om i landet, fordi jødene har gjennom forskjellige kanaler innfiltrert kristendommen, og prøver å ødelegge den innenfra.

 

 

 

Ellers så må jeg bare beklage, men jeg ser ingen vits i å kommentere resten av ditt inlegg. Jeg sa jo at du ikke ville forstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelp meg! Jeg vet ikke hva jeg skal respondere på dette innlegget. Du kommer med så mange ekstreme påstander at bevisbyrden ligger på deg før jeg gidder å bruke tid på dette.

 

Jeg ser også at den som ikke forstår en del ting er du selv, men siden du ikke er mottakelig for informasjon og bygger din virkelighet på konspirasjoner og en god del vranglære, så vil du nok forbli der du befinner deg mentalt en god stund til, om ikke resten av ditt liv.

 

Legg likevel merke til at du sitter ganske alene i din virkelighetsoppfatning, så vær åpen for at det kan være deg og ikke "alle andre", men det er vel den mentaliteten som er essensen av en konspirasjons-teoretiker.

 

Les litt, spesielt under "kjennetegn" og se om du kjenner deg selv igjen:

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Konspirasjonsteori

 

Jeg avslutter her.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Hjelp meg! Jeg vet ikke hva jeg skal respondere på dette innlegget. Du kommer med så mange ekstreme påstander at bevisbyrden ligger på deg før jeg gidder å bruke tid på dette.

 

 

Jeg hverken trenger eller føler noe behov for å bevise noe for deg.

Du vil ikke forstå noe som helst av det uansett, ikke minst pga dine egne fordommer.

Lenke til kommentar

Bra at du ikke føler et behov, for du klarer det ikke med det materialet du presenterer.

 

Ikke kall andre fordomsfull når du selv sitter å forteller folk over nettet hva de klarer, eller ikke klarer, å forstå før du i det hele tatt har gitt dem noe å forstå. Du har ikke en gang prøvd å forklare, bortsett fra å, på forhånd, skylde på min "manglende forståelse".

 

Det eneste du formidler er konspirasjonsteorier og løse påstander.

 

Igjen, legg likevel merke til at du sitter ganske alene i din virkelighetsoppfatning, så vær åpen for at det kan være deg og ikke "alle andre".

 

Lykke til!

Endret av LiamH
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det eneste du formidler er konspirasjonsteorier og løse påstander.

 

 

Dette sier du jo nettopp fordi du ikke forstår, og fordi du er full av fordommer som hindrer deg i å se og forstå at ting du har lært i skolen og av politikere og offisiell media kan være feil.

 

Det du, og vi alle, hittil har lært om krisendom og historie på skolen og i kirken er for det meste feil.

For skolen er kontrollert av jøder og sosialister, som er fiender av kristendommen, og du tror vel ikke at du kan få nøytral kunnskap om kristendom fra kristendommens fiender ?

 

Og kirken er kontrollert av staten, og må følge statens politikk. Den er også innfiltrert innenfra av jøder som har plantet mye falsk lære, og også påvirket av falsk lære utenfra, fra den katolske kirke, som også er et redskap for jødene,

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelpe meg, "Baltazar94". Her var det mye paranoia og løse påstander bygget på konspirasjoner, og som vanlig INGEN pålitelige beviser eller kilder, eller upålitelige for den saks skyld.

 

Aner du hvor sykt det du kommer med høres ut? Har du den villeste anelse? Kan du redegjøre for det overhodet eller bevise noe av dette?

 

Vet du ikke at hverken jøder, sosialister, konservative, borgerlige, kristne, muslimer etc. kan kontrollere internett? Det er der man får mye av sin kunnskap i dag, ikke bare via skolen. I dag kan man dobbelt-sjekke med flere kilder, diskutere og man kan sette kilder opp mot hverandre hjemmefra. Det krever dog at man er kildekritisk og der tror jeg kanskje du har litt å lære.

 

Det man lærer mest om på skolen i dag er nettopp å være kildekritisk. Grunnen til det er at elever ikke skal hoppe på slike "sannheter" som de du serverer her, helt blottet for troverdighet og beviser. Du kan derimot gjøre noe med troverdigheten, men der har du meldt pass så lenge du har vært aktiv på dette forumet.

 

Skolen underviser ikke kristendom lengre. Den tiden der kristendommen ble indoktrinert gjennom utdannelse er over. Skolen underviser nå "religionslære" der ingen religioner hverken dyrkes eller undergraves, og sist jeg sjekket blant mine 7-8 lærervenner var hverken jødedommen eller islam forherliget over kristendommen på noen som helst måte i det norske skoleverket.

 

Den som sitter med sine fordommer er du, rett og slett fordi du kommer med holdninger eller oppfatninger basert på mangelfull kunnskap, og du prøver å vinne diskusjoner på ved bruke hersketeknikker der du går løs på dine motstanderes evne til å "forstå". Forstå hva? Dine løse påstander?

 

Du utviser en enorm ukritisk tankegang når du sitter foran PC'en din og tror at du vet og forstår masse som vi andre ikke ser eller oppfatter uten at du kan gjøre rede for det overhodet.

 

Legg frem beviser for dine påstander og redegjør for hvor du får dette fra. Du beviser ingenting med å fortsette å spy ut den ene ekstreme påstanden etter den andre. På tide å få bevisene på bordet. Det er det eneste jeg bryr meg om for å fortsette en dialog med deg.

 

Har du ikke dette, så eier du ikke troverdighet og du er da overhodet ikke i posisjon til å pålegge andre merkelapper som "fordomsfull" eller "mangel på forståelse".

 

Begynn å redegjøre for deg, mann. Til nå har du bare kommet med svada, rett og slett fordi du ikke underbygger noe av det du sier. Begynn å forstå at den eneste kilden som til nå er presentert er deg selv. Det holder ikke, på langt nær.

 

Så, mitt spørsmål er egentlig enkelt: Hvor får du alt dette fra?

 

Er svaret på spørsmålet like enkelt for deg å besvare?

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det man lærer mest om på skolen i dag er nettopp å være kildekritisk. Grunnen til det er at elever ikke skal hoppe på slike "sannheter" som de du serverer her, helt blottet for troverdighet og beviser. Du kan derimot gjøre noe med troverdigheten, men der har du meldt pass så lenge du har vært aktiv på dette forumet.

 

 

Det du lærer på skolen i dag er å bruke bare politisk korrekte kilder, som er kontrollert av jøder og av staten.

 

Å tro at skolen, som er kontrollert av sosialister skal lære ungdommen noe som helst nøytral kunnskap, er absurd.

De første alle totalitære regimer gjør, er å sørge for kontroll med skolen, slik har det alltid vært, og slik er det nå også.

 

Men du kan jo bare fortsette å tro på dette med "kildekritikk" som du har lært, for før eller senere kommer du uansett til å få en ganske ubehagelig overraskelse som antakelig vil føre til at du brått våkner opp til virkeligheten.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...) for før eller senere kommer du uansett til å få en ganske ubehagelig overraskelse som antakelig vil føre til at du brått våkner opp til virkeligheten.

 

Virkeligheten er rett forran deg. Du makter å kaste bort det hele ved å lene deg inntil en motsigende bok.

 

Det at du klarer å lire av deg dette mens du selv gjør det samme er ganske ironisk. Stakkars mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du er ikke i stand til å forrstå uansett.

Standard svar fra religiøse.... sukk...

 

Hvorfor prøver religiøse alltid å fremstille guden sin så dum at de påstår at man må tro på ubekreftet sludder for å "forstå"? Hvor kommer denne idiotien fra?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det du lærer på skolen i dag er å bruke bare politisk korrekte kilder, som er kontrollert av jøder og av staten.

 

Å tro at skolen, som er kontrollert av sosialister skal lære ungdommen noe som helst nøytral kunnskap, er absurd.

De første alle totalitære regimer gjør, er å sørge for kontroll med skolen, slik har det alltid vært, og slik er det nå også.

 

Men du kan jo bare fortsette å tro på dette med "kildekritikk" som du har lært, for før eller senere kommer du uansett til å få en ganske ubehagelig overraskelse som antakelig vil føre til at du brått våkner opp til virkeligheten.

 

Baltazar, jeg ba deg om EN ting, nemlig kilder og bevis. Istedet for, så fortsetter du i samme gate med dine konspirasjonsterorier og formaninger om at "dere skjønner ikke", "våkn opp", "en vakker dag så vil du få sannheten i trynet", "dere er lurt av systemet" etc. slik alle som sitter fast i sine tomme konspirasjoner gjør.

 

Jeg vet utmerket godt hva det å være kildekritisk er, så dropp bezzerwizzer-taktikken din. Jeg vet også hva man lærer om religion på skolen, da jeg er omringet av lærere på både barneskole, ungdomsskole, videregående og universitet-nivå. Uansett, så er det helt meningsløst å høre mer på dine formeninger om meg og hva jeg kan, eller ikke kan, forstå og se. Begynn heller å redegjøre for deg selv!

 

Få bevisene frem i lyset og vis meg kilder som underbygger dine ekstreme påstander. Slutt å oppfør deg som en talentløs konspirasjonsteoretiker og begynn heller å vise at du faktisk har noe håndfast å slå i bordet med og at dine påstander ikke bare er et produkt av din egen fantasi.

 

Kan du ikke det, så dropp flere poster med ytterligere mer av dine løse, ekstreme påstander. Du har i skrivende stund null troverdighet og du fremstår bare paranoid og virkelighetsfjern. Dette kan du derimot endre ved å legge frem bevis og kilder som kan underbygge det du sier. Kommer du med mer av det samme igjen, der du desperat prøver å argumentere ved å gå løs på meg, så vil du bare miste enda mer troverdighet.

 

Fortsett å fremstå som en tulling eller vis meg at du vet hva du prater om. Ditt valg!

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

du er eplekjekk nå

 

Virkelig ikke. Jeg er flau på vegne av denne brukeren som ikke kan bevise sine ekstreme påstander, gang på gang. Hvis han derimot husker det til neste gang, så slipper vi nok en repetisjon.

 

Han er derimot hjertelig velkommen til å komme med kilder/beviser når som helst.

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...