Gå til innhold

Er dette The Gatherings heftigste maskin?


Anbefalte innlegg

Du jaricho. Jeg må få lov til og ha min mening om det hjemlagde kabinettet uten at du må blande deg. Og ja! Han er ikke ferdig med kabinettet, men skulle klart og lagd bedre kabinett av en avfallsdunk.

 

Hahaha, virkelig? Du er virkelig ikke innsatt i de tekniske utfordringene det er i dette kabinettet altså?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du jaricho. Jeg må få lov til og ha min mening om det hjemlagde kabinettet uten at du må blande deg. Og ja! Han er ikke ferdig med kabinettet, men skulle klart og lagd bedre kabinett av en avfallsdunk.

 

Klart du skal få lov til å ha din mening, men du trenger ikke tråkke andre på foten. Denne karen har dedikert mange timer og mange penger i prosjektet sitt. Du kan vise normal folkeskikk som oss skikkelig folk gjør i stedet for å lire av deg sånt piss som det ikke kommer noenting godt ut av, hva skjedde med deg og oppdragelse?!

 

Morsomt å se hvordan denne maskinen utvikler seg etterhvert Andrull, har du en worklog på den?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Spenningsreglatorene på hovedkortet ble såpass varme at jeg har måtte sette de på vann også, men ja, jeg har måtte lage et system som sirkulerer luften rundt hovedkortet, og inn i kjøleenheten. Det er samme enhet som blir brukt for dette.

En veldig kjapp skisse for å illustrere dette:

post-79251-0-07541300-1364552670_thumb.png

 

Kan kjøre enten i ren lufttørker-del, slik at tempen legger seg like over 0 grader i kjøleenheten, og om det så vil danne seg kondens etterhvert så vil det alltid legge seg i kjøleenheten som tåler dette... frem til det blir for mye is, og du enten skrur på luftavfukter-modus, eller bare å kjøre systemet i revers slik at all varmen som genereres av maskinen og kompressor etc. vil omdirigeres gjennom kjøleradiatoren for nær umiddelbar issmelting.

 

Edit: Jeg skulle også likt å sett noen lage noe slik ut av noe skrap. Bare husk å fin et par km med ledninger, kvadratmeter med lydisolasjon, isolering og mye annet. ^^

Endret av Andrull
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå har jo flere kommentert for meg, men kan jo spesifisere svaret litt.

4,5 GHz er altså snakk om 70 % overclock på en 130W TDP CPU, og 53 % over max turbo. Jeg har heller ikke rørt multiplieren, og må også klokke HKet sin buss 70 % som igjen vil påvirke alle komponenter.

Din er en 2500K med 95W TDP, og på 4,7 GHz så er det 47 % OC, og 27 % over max turbo. Du klarer nok også max et par prosent på hovedkortet.

 

I tillegg kjører jeg dette med HyperThreading, som igjen belaster enda kraftigere.

 

Ellers skal det sies at jeg ikke engang har fått testkjørt det hele skikkelig, så kan godt hende jeg klarer mer. :)

 

Kort sagt: Du kan ikke sammenligne overklokker uten at det er snakk om like arkitekturer.

Man klarte 5-6 GHz på prosessorer for 10 år siden også... Og kjørte selv over 4,5 GHz på en gammel pentium med viftekjøling.

 

4,5 GHz er altså snakk om 70 % overclock på en 130W TDP CPU

 

100 * 4.5 / 2.66 - 100 = 69.17293233082707, så der skrøt du på deg.......noe :grin2::whistle:

 

Uansett..håper å få se det ferdige produktet

Lenke til kommentar

Du jaricho. Jeg må få lov til og ha min mening om det hjemlagde kabinettet uten at du må blande deg. Og ja! Han er ikke ferdig med kabinettet, men skulle klart og lagd bedre kabinett av en avfallsdunk.

 

Det høres artig ut. Du får skrape sammen til en og sette i gang, da.

 

Det er fullt mulig å bytte ut steinalder-maskinvaren i dette kabinettet. Det er vel ingen som har påstått at maskinvaren er spesielt rå. Det er overklokkingen og kjøleløsningen som er rå.

Lenke til kommentar

Enig med de som sier at dette ikke så veldig bra ut. Smarte løsninger og alt det, men nytter ikke om det ser ut som noe du har funnet på søppelhaugen. Jeg referer ikke til mangel på maling, men heller skjeve kanter og generell bruk av TRE.

 

 

Selv tar jeg rennafart og driter skikkelig lang marsj i hvordan det ser ut. Jeg liker DIY-folk og de som går andre veier, hvor mange av kabinettene som lastes opp her på hardware er ikke egentlig dønn like?

Når fyren i tillegg tar elektroing. utdannelse er det vel ikke vanskelig å skjønne at de eksprimentelle sidene har fått større rom enn det estetiske. HAN ER PÅ TG FFS.....

 

Andrull: :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med de som sier at dette ikke så veldig bra ut. Smarte løsninger og alt det, men nytter ikke om det ser ut som noe du har funnet på søppelhaugen. Jeg referer ikke til mangel på maling, men heller skjeve kanter og generell bruk av TRE.

Ingenting som litt fyllmasse, pussing, sliping og sparkel ikke fikser. ;)

 

Takk takk Admiral-K. Design får andre prioritet Ja, selv om jeg lover å ikke skuffe der heller. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...