Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbygd PC, Kraftige Komponenterm, Dårlig Ytelse! Trenger Hjelp! :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det hjelper noen, men her har dere noen bilder fra innsiden.. klarer ikke se noe galt selv i alle fall..

 

Ikke nevn kabel"rotet" prøvde så godt jeg kunne men fikk en strømforsyning som ikke var modulær.. selv om den var oppgitt som modulær på komplett :/

 

http://imageshack.us...VnKSYnq6S39PSog

 

der har dere 4 bilder.

Endret av Wonton Freak
Lenke til kommentar

Einaste eg vil påpeke er vel å bruke pci-e 6/8pin kontakten fra strømforsyninga på den 6pin strøm sokkel på titan kortet ditt. Ser ut som du bruker en slags overgang iforhold til det eg kan sjå, og da anteke eg overgang fra molex kontakter, noke som vanligvis ikkje ligger ideelt på strømforsynings kursene.

Lenke til kommentar

Ta gjerne screenshot, samt mer detaljert hva du spilte, og hvor lenge. :)

Jo flere bilder etc. jo bedre.

 

Kan anbefale MSI afterburner for å sjekke om dette gir lik datastrøm som EVGA precision. I menyen kan du velge hvilke verdier du ønsker å vise. Å kunne se frekvenser, minnebruk, strømforbruk, FPS, og GPU prosent-bruk er veldig viktig i analyse sammenheng. :)

Lenke til kommentar

Ta gjerne screenshot, samt mer detaljert hva du spilte, og hvor lenge. :)

Jo flere bilder etc. jo bedre.

 

Kan anbefale MSI afterburner for å sjekke om dette gir lik datastrøm som EVGA precision. I menyen kan du velge hvilke verdier du ønsker å vise. Å kunne se frekvenser, minnebruk, strømforbruk, FPS, og GPU prosent-bruk er veldig viktig i analyse sammenheng. :)

 

http://imageshack.us/photo/my-images/51/derpem.jpg/

 

der

Lenke til kommentar

Javel ja, ser ut som du har satt i RAM brikkene feil, de skal ikke så slik med 4 brikker. De står i (fra CPU sokkel) DIMM8,7,6 og 5. De skal stå i (fra bakkant mot CPU sokkel) DIMM1,3,7 og 5. Altså annet hvert spor fra bakkant av hovedkortet.

Ellers var ikke fps mye å skryte av i Skyrim, du burde ha hattt mye høyere enn det. Ellers som nevnt bør overganger fra molex til PCIe strømkabler unngåes. Mulig at skjermkortet ikke får nok strøm hvis det ikke går over 40%.

Lenke til kommentar

Ser ut som du har virkelig slått på stortromma og kjøpt en strømforsyning på 1500W , du bør dog være obs på at om det er noe galt med den så kan skjermkort og lignende få problemer så jeg anbefaler deg å teste skjermkortet enten i en annen pc eller med en annen strømforsyning.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest de siste tre sidene, men det kan ikke være at du har satt temp-target ganske lavt, eller turtallet på vifta?

For om d har satt target så lavt så vil dette kunne påvirke ytelsen kraftig.

 

For viftehastigheten og tempen er veldig lav, og jeg ser at power-target legger seg alt for lavt. VIl som sagt anbefale å kanskje prøve MSI afterbrner da jeg synes grafene er lettere å sammenligne, samt at den har flere som er viktig for analysen.

Lenke til kommentar

Javel ja, ser ut som du har satt i RAM brikkene feil, de skal ikke så slik med 4 brikker. De står i (fra CPU sokkel) DIMM8,7,6 og 5. De skal stå i (fra bakkant mot CPU sokkel) DIMM1,3,7 og 5. Altså annet hvert spor fra bakkant av hovedkortet.

Ellers var ikke fps mye å skryte av i Skyrim, du burde ha hattt mye høyere enn det. Ellers som nevnt bør overganger fra molex til PCIe strømkabler unngåes. Mulig at skjermkortet ikke får nok strøm hvis det ikke går over 40%.

 

da har jeg testa diverse ting, når jeg bytta på RAM brikkene ville maskina ikke starte.. den boota og restarta før jeg fikk bilde på skjermen (og fortsatte slik i en uendelig loop)

 

Sjekka også kabler for å se om det var Molex overgang til noen av strømuttakene, og det var det ikke.

 

så alt er slik som det var, Debug code 21 lyser i MOBO slik som det alltid har gjort, men reset og power knappen på kabinettet har plutselig slutta å funke..

Lenke til kommentar

Kjenner ikkje godt til ditt hovedkort, men har måttet resetta bios innstillingane etter minneendring på mine hovedkort da eg fekk blåskjerm. Først når eg bootet med default innstillinger fekk eg klokket tilbake til gamle hastigheter uten eg fekk blåskjerm og diverse boot problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...