Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbygd PC, Kraftige Komponenterm, Dårlig Ytelse! Trenger Hjelp! :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3dmark11 score var også veldig lav. Får håpe det er windows 8 som buger. Ser også at det er samme mhz på kjernen til titan, som egentlig bør være et sted mellom 800-900mhz.

 

ser det også, men om du går inn på de andre testene til folk så ser du at alle titan kort ligger på samme hastighet, noe som jeg personlig tror kan være en feil med 3Dmark.. fordi kortene har en "power save" modus når du ikke kjører fullskjerm apps, noe jeg faktisk tror både 5 og 600 serien også har.

 

kan hende 3dmark går utifra strømsparings modusen menst den faktiske clocken er over 800

 

kortet er jo veldig nytt så det er mulig, men ikke vet jeg..

Endret av Wonton Freak
Lenke til kommentar

amd 7970 har også strømsparing, går ned til 150mhz på minne og 300mhz på kjernen. Men under test så rapporteres det full load hastighet. Men 3dmark har rapportert feil hastighet før, så det er kanskje på grunn av det. Men msi afterburner så kan du jo overvåke hastighetsendringen under load. Lett å se hvilken hastighet som blir brukt under benching.

Lenke til kommentar

amd 7970 har også strømsparing, går ned til 150mhz på minne og 300mhz på kjernen. Men under test så rapporteres det full load hastighet. Men 3dmark har rapportert feil hastighet før, så det er kanskje på grunn av det. Men msi afterburner så kan du jo overvåke hastighetsendringen under load. Lett å se hvilken hastighet som blir brukt under benching.

 

Da har jeg gått i anskaffelse av Windows 7 Ultimate og her er mine 2 nye firetest resultater:

 

Firestrike Extreme:

http://www.3dmark.com/3dm/457105?

 

Firestrike:

http://www.3dmark.com/3dm/457127?

 

ikke noe bedre for å si det slik.. skal kjøre skyrim å se hva som sjer..

Lenke til kommentar

kan du prøve å overvåke titan ditt? Se om den kjører med 500mhz eller 800mhz under belastning?

 

Tar å kjører hele introen i skyrim (når du sitter i vogna) frem til blokka og stopper der, så får vi se.. tok en test uten logging nå og lå på sirka 25-50 FPS (alt på ultra med FXAA)

Lenke til kommentar

ok, kjørte gjennom hele introen frem til da du går av vogna, FPS var helt nede i 20 FPS og aldri over 55

 

Core clock på GPU'n gikk rett opp til 1006 Mhz når spillet startet, mens Memory clock var på 3005. Memory USAGE var ikke mer enn 1302 da..

 

power står på 40%, temperatur på 62 grader, GPU USAGE på 100%

 

er det ikke rart at den står på "maks" når den har kun 40% power?

Endret av Wonton Freak
Lenke til kommentar

kan du prøve å overvåke titan ditt? Se om den kjører med 500mhz eller 800mhz under belastning?

 

ser nå under informasjon på hovudkortet at det er 4stk PCI express 3.0 og 3stk PCI express 2.0 utganger på kortet.. er det en mulighet for at jeg har blingsa å satt det i feil utgang og det ikke får nok strøm? .. eller er fungerer det ikke i Titan i en PCI-E 2 i det hele tatt`?

 

ELLER at PSU'n er defekt og ikke leverer nok..

 

har mulighet og teste med en 1200w fra gamle pc'n.. den vet jeg fungerer.

Endret av Wonton Freak
Lenke til kommentar

selv med pci-e 2.0 bør du få mer poeng. Titan er ikke så strømkrevende, men du kan jo prøve å bytte psu. Men holder gpu'en seg på 1000mhz under hele, eller kun når spillet ble startet?

 

GPU'n går ifra noe å 400 og opp til 1000 når spillet starter, med en gang spillet blir skrudd av dropper den ned til "hvilemodus" igjen

Lenke til kommentar

Du får sørge for å skru av alt som heter "power save"-moduser, både i Nvidia Control Panel, Windows (power options) og BIOS for CPU :) - Se hvordan dette går i Windows 7...

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er relevant, men har du koblet til 6 pin ATX for skjermkortet? Den sitter i hjørnet nede til høyre når du ser på hovedkortet når det er i kabinettet. Står i manualen: This connector provides power to the graphics card.

 

jeg gjorde ikke dette første gangen jeg starta maskina, det er mange 6 pin koplinger på hovudkortet, og aller er tilkoplet.. det er 2 opp til venstre, og 1 som du nevnte. første gang så var ingen av de plugga inn når jeg starta opp.. me når jeg plugga de inn etter å fått dårlig ytelse i spill så ble det ikke noe bedre (da plugga jeg inn alle 3)

Lenke til kommentar

De oppe til venstre, nær CPU er 8 pin begge to, ikke 6 pin. 6 pin ATX er kun for grafikk kort. Uansett så burde du ikke ha problemer med et Titan. Mulig det er Win8 som tuller, men det tviler jeg på. Husker ikke om du nevnte det, men du har oppdatert BIOS? Bare husk at hvis du gjør det, må du først flashe med BIOS converter som forbereder BIOS for Win8.

Lenke til kommentar

Noen mulighet for defekte deler?

 

.. vurderer nesten å bare plukke ifra hele maskina å sette den ihop igjen.. bare for å ha gjort det.

synest bare det er så rart.. fordi BF3 lagger ikke.. og ikke Anno 2070 heller.. men SC2HotS, skyrim, crysis og mange andre spill kjører helt ræva..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...