Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbygd PC, Kraftige Komponenterm, Dårlig Ytelse! Trenger Hjelp! :)


Anbefalte innlegg

Hei, Bygde ny PC den 14 mars 2013, da crysis 3 kjørte veldig dårlig på min "gamle" pc som nå er i overkant av 1 år gammel.

 

Den nye PC'n består av følgende komponenter: (komplett handleliste)

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1199734&su=4A5C8401-ED6B-46DB-AF9A-23438FBCCA32

 

for dere som kansje ikke har mulighet til å trykke så er hovudkomponentene:

 

Zotac GTX Titan

Intel i7-3970X Extreme

MSI Big Bang-XPower II

Kingston Hyper X 1600mhz

 

Nå til problemet:

 

Har sett folk på youtube kjøre Crysis 3 med over 70 FPS (alt på ultra - AA på SMAA 4), Skyrim(med TONNEVIS av mods) med over 150 FPS osv..

 

mitt problem er at jeg får kun 12 FPS på Crysis 3 (kanskje 20 om jeg er heldig) og rundt 40 FPS i Skyrim, og ned i 12 FPS når jeg står og snur meg rundt å kikker på landskapet.

 

det rare er at jeg får bra ytelse når det kommer til 3dMark

 

Fire Strike:

http://www.3dmark.com/3dm/395186?

 

Fire Strike Extreme

http://www.3dmark.com/3dm/395123?

 

Er helt uten råd, har prøvd alt ifra Game boosters, overclocking bed EVGA Precision X, lastet ned drivere, skrudd av alt av programmer osv osv..

 

er så sykt rart at denne maskina skal dra nyere spill dårligere enn min gamle.. den kjørte Skyrim på 60FPS+

 

her er gamle PC'n

 

 

om dere trenger mer info så bare si ifra, fordi jeg er desperat etter å få opp ytelsen i spillene mine :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poster først for +1 like for artig gamle video av ditt x58:)

 

Forvent litt stress med win8+ferskvare titan kombo. Men vil seie det er litt heftig lav fps for systemet ditt

 

 

Her er lite sammenlikningsgrafer for din gpu for crysis3:

http://www.overclock...boost_review/12

 

 

Er skjermen din den samme?, m.t.p. oppløsning.

 

Ja, skjermen er den samme, men kjører harddisken fra gamle PC'n som "bruksharddisk"

den ssd'n som er i lista burker jeg kun til windows og diverse startup programmer som skype osv.

 

skjermen er en Packard Bell LED skjerm men husker ikke modell nr.

Lenke til kommentar

Er 8000 poeng i firestrike bra for et titan og 3970x? Jeg fikk nesten 8400 poeng med et 7970 og i7 920.

 

http://www.3dmark.com/fs/50294

 

da ble jeg usikker igjen.. har faktisk ikke anelse.. skal google score på 3dmar å se hva andre får

 

ser på google at Titan skal få 9100+.. og radeon 7970 GHZ edition fikk 7200 i score

Endret av Wonton Freak
Lenke til kommentar

Mitt 7970 er klokket langt over ghz edition, men et titan skal være bedre 7970 uansett. Har du klokket cpu'en din, eller kjører du den stock? Tror du kan klokke den til 4.5ghz uten å stille på noe særlig.

 

alt kjører stock, får jo 4ghz på prosessoren og nesten 14k i score så det kan jo vel ikke vær den som er problemet?

 

vurderer å gå tilbake til windows 7 ultimate kun for å se om det fungerer

Endret av Wonton Freak
Lenke til kommentar

Sant nok, du har allerede mer physics score enn meg. Men graphics score var litt lav syns jeg.

 

noe som jeg har spekulert i er hvorfor det står bare 525 mhz i clock på kortet i 3Dmark når det er oppgitt sirka 1ghz i clock fra fabrikk. samme med RAM'en min, den skal gi 1600 mhz men er 667 mhz i 3Dmark..

 

mulig det er en logisk forklaring men ikke noe jeg kommer på nå.

Endret av Wonton Freak
Lenke til kommentar

Noen ganger så gis det feilaktig informasjon der. Last ned HWINFO64 så kan du se max verdi på alle komponenter i pcen din. Kjør fire strike også går du inni programmet og sjekker.

 

Jeg har sendt deg en pm. Ser du den?

 

Okay, har lastet ned HWINFO64, forsto ikke helt programmet men kan se at i hvert fall prosessor ligger på rett konstant.. skjermkort ligger å varierer mellom 350 og 800, når jeg minimerer for å se på menyen til programmet, men tror det er pga strømsparingsfunksjon?

 

Gjorde også en clean install av skyrim i dag, og når jeg starta opp launcheren spurte spillet om å oppdage maskinvare for å stille seg deretter. etter noen sekunder fikk jeg opp "has been set to medium quality".. noe som inneberer ræva draw distance, ingen AA - FXAA eller HD teksturer..

 

bare i introen av skyrim hadde jeg FPS helt nede i 21, og aldri over 44, før jeg kom fram til blokka å skulle bli hentretta.

 

Er det noen graf eller log jeg kan finne frem av dette programmet som er lettere å få oversikt med? så lang finner jeg kun "real time"

Lenke til kommentar

Ok, beklager for bump, men har tesetet en ting til. Tok EVGA Precision X og tvinga GPU'n i boost modus, noe som resulterte i en konstant 1ghz clock på GPU core og 1,5 ghz på GPU Memory. og vet du hva?!?

 

fortsatt 30 fps average i skyrim.. noe begynner å si meg at det er den jævla windows 8 som driver å kuker..

 

tror jeg skal installere windows 7 kun for å se.. er jo win win situasjon da windows 7 er bedre uansett..

 

om det ikke funker er jeg helt uten råd, noen som har tips?

Lenke til kommentar

Det er veldig merkelige resultater. Jeg kjører Skyrim selv med W8. Går som en drøm. Det kan være TItan som ikke er helt kompis med W8 enda. Jeg ligger på 100-120 fps med alt på max, dog med 2*670.

 

det som er så fryktelig merkelig er dette:

http://www.hardware.no/artikler/nvidia-geforce-gtx-titan/117031

 

kjørte titan i test for litt siden, ser ikke ut som de har problemer...

 

skal sende en mail til komplett å se hva de sier..

Lenke til kommentar

Kikket litt på den Firestrike testen din, og core clock på Titan kortet er jo kun 575 MHz, burde være vel ha vært ca 1 GHz vel?

 

Edit: Ser ut som det skal være slik med core clock. Men i Hall of Fame kan du sammenligne med andre som har samme GPU og CPU som deg. De ligger nok litt høyere enn din score i Fire Strike Extreme.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...