Gå til innhold

Regjeringen vil bruke 5 milliard kroner på ...... ett museum


Museums-"investering"  

31 stemmer

  1. 1. Din mening om "investeringen" i museum

    • Regjeringen er gått fra vettet, nok en gang
      27
    • Regjeringen har som alltid rett (Det er demokrati, nemlig)
      4
    • Regjeringen er på rett kurs, men må pøse på med mer penger
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den største tragedien er at dette opprettes i Oslo -- i stedet for ett sted midt i landet eller til og med i Bergen, Norges nest største by -- og Bergen er på vestlandet hvor verdien i landet vårt skapes.

 

(100 000 frisører skaper ikke verdi. 100 000 ledere skaper ikke verdi. Det er de 100 000 arbeiderene som faktisk pumper oljen opp fra bakken og gir lederene salt til grøten og sparepenger til frisøren som skaper verdi)

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis aldri stått på Oslo S en tidlig sommermorgen og sett hordene av japanere, koreanere, tyskere, amerikanere, osv. som skal på "Norway in a nutshell". Det vil si, enten reise med tog til Dombås og videre til Åndalsnes, eller ta toget til Bergen for deretter å ta Hurtigruta nordover.

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis aldri stått på Oslo S en tidlig sommermorgen og sett hordene av japanere, koreanere, tyskere, amerikanere, osv. som skal på "Norway in a nutshell". Det vil si, enten reise med tog til Dombås og videre til Åndalsnes, eller ta toget til Bergen for deretter å ta Hurtigruta nordover.

 

Akkurat , de kommer til Oslo først , hehe forstår du ikke ironi . For min del kan de gjerne bygge på Nordkapp!

Lenke til kommentar

Fordi det ikke ble godkjent før arbeiderpartiet satt med makten? - Jeg hadde vært like forbanna om borgerlig regjering kjørte det igjennom.

 

For min del handler det ikke hvilken logo eller farge prosjektet har, men hvilken nytte det har. - Eventuelt om det finnes en bedre måte å gjøre det på.

 

Det endelige navnet på prosjektet ble Hadia Tajik, og da er det strengt talt henne og regjeringen jeg har et problem med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prioriteringen til politikerne henger ikke på greip.

Jeg tror de fleste vill være enig med meg at de oppgavene et samfunn må prioritere er helse, utdanning og samferdsel og så får befolkningen selv bestemme hva de vill bruke resten av pengene sine på, om det er Nigeria brev eller andre svindler gir jeg faen i.

Endret av Maxopp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den største tragedien er at dette opprettes i Oslo -- i stedet for ett sted midt i landet eller til og med i Bergen, Norges nest største by -- og Bergen er på vestlandet hvor verdien i landet vårt skapes.

 

(100 000 frisører skaper ikke verdi. 100 000 ledere skaper ikke verdi. Det er de 100 000 arbeiderene som faktisk pumper oljen opp fra bakken og gir lederene salt til grøten og sparepenger til frisøren som skaper verdi)

 

Det er det største pisset jeg har hørt. Oljen er Norges sin, ikke Bergen sin. Bergensere kan anse seg som heldig for å i de hele tatt ha muligheten til å jobbe som oljeplattformarbeider med 1 million lønn i året.

 

 

Dere gjør ikke en jobb for Bergen, dere gjør en jobb for Norge, og dere tjener gress på det.

 

Det bor dobbelt så mange i Oslo by som i Bergen by. Skattinntektene fra Oslo By er 15 milliarder kontra Bergens 6,7 milliarder.

 

Dessuten er det naturlig at det går mest til der befolkningen er høyest. Personlig kunne dere gjerne hatt det jævla Munch museet, bortkasta penger uansett om det står i Bergen eller Oslo.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager Tollari, men jeg kjente ikke til den opplysningen. Utvilsomt hadde jeg irritert meg over det også.

 

På den annen side, er det noe forsvar at andre har foreslått dette, AP har kun vedtatt det andre foreslår?

 

Personlig mener jeg at Oslo har mer enn nok museer fra før. De skulle heller brukt pengene til veibygging eller eldreomsorgen isteden. Ja, jeg vet, noen vil nok peke på at Frp har sagt det samme tidligere, men i så fall er jeg for en gangs skyld enig med dem.

Lenke til kommentar

Jeg skulle veldig gjerne ha sett at jeg ikke hadde hatt så mye "materiale" å jobbe med, men desverre ser det ut til å være en uttømmelig kilde iblandt politikerne (av alle farger).

 

Grunnen til at det går værst utover Ap er at de sitter med makta, trolig vil min fokus endres utpå høsten tror jeg.

 

Om det skulle v're noen tvil tror jeg faktisk at de alle er velmenende personer, altså de ønsker faktisk å gjøre noe "bra" alle sammen.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...