Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Small talk bryr meg midt i ryggen, så det er jeg glad for å slippe, men jeg synes det er minst like vanskelig å få med nordmenn på big talk, om ikke vanskeligere. Det er mye lettere å starte en samtale om været eller lignende intetsigende tema, enn en samtale om et kontroversielt tema og/eller som krever en del forkunnskap. Jeg er ikke mindre raus enn at jeg tåler at noen er uenige med meg, og jeg har heller ikke noe imot å lære noe nytt i en samtale (tvert imot, det er først da en samtale har noe for seg), men det virker som de fleste vil unngå begge deler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det er mye enklere også.

 

Man kan legge merke til at folk som er avhengig av "støy" for å trives i det sosiale spillet, og se hvor de sliter med å gjenopprette balansen sin og få verden til å fungere for dem. Og enkelte blir nesten litt aggressive hvis man ikke blir med på det gjenopprettingsspillet de setter i gang

 

Vi er pussige vesen, alle sammen

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske så interessant å bare være stille, og se hvordan folk reagerer på den typen kommunikasjon

 

Alltid en klassiker...

Legg til ett par skulende blikk,eller gjør andre ting som går utenfor de uskrevne sosiale reglene så blir det gøy.

Selv så liker jeg å behandle drittsekker som om de er luft/ikke eksisterer,alltid like gøyalt.

:green:

 

Jeg er forresten en ut av de overlegne nordmennene. :w00t:

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tenk om det ikke bare gjaldt muntlig kommunikasjon ... :mrgreen:

 

det er en annen tilstand, og kalles av ekspertisen for våte drømmer - vil du at vi skal plaske litt rundt i dine?

 

har ikke badebukse, fordi det strider mot miit livssyn ... heldigvis :closedeyes:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Alltid en klassiker...

Legg til ett par skulende blikk,eller gjør andre ting som går utenfor de uskrevne sosiale reglene så blir det gøy.

Selv så liker jeg å behandle drittsekker som om de er luft/ikke eksisterer,alltid like gøyalt.

:green:

 

Jeg er forresten en ut av de overlegne nordmennene. :w00t:

 

Og når det er en biff som fekter med armene, og savner lianer og lignende ... og det føles litt utrygt, kan det være smart å være helt absurd. Eks begynne å synge en kjent folkemelodi (mellom bakker og berg er min fav), eller si noe ala, med høy og klar stemme: dere lurer nok på hvorfor jeg har innkalt dere til møte her ...... har alle tatt med fallskjermene? ....

 

:wee:

Lenke til kommentar

det er en annen tilstand, og kalles av ekspertisen for våte drømmer - vil du at vi skal plaske litt rundt i dine?

Jaha?

Jeg tenkte mest på det å være stille i betydningen "ikke skrive innlegg på diskusjon.no" .

 

Ønsketenkning er det nok, men å kalle det en våt drøm blir å trekke det for langt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jaha?

Jeg tenkte mest på det å være stille i betydningen "ikke skrive innlegg på diskusjon.no" .

 

Ønsketenkning er det nok, men å kalle det en våt drøm blir å trekke det for langt.

 

Hvordan smakte halen din? :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...