Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Tvinges til å bli far - vil gjerne høre fra menn!


Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke å drive med diskree skitkasting som du er så flink på, men jeg er villig til å si at til vi har fått ett sånt forslag ordentlig på plass så er det ikke noe å gjøre med det.

Det er også artig at du mener at kvinner skal ta ansvar og tenke på at seksuell samvære kan føre til barn, men når det blir brukt motsatt for menn så blir lyden en annen og du hyler om kvinner igjen. Du klarer absolutt ikke å diskutere uten å vri alt til din egen fordel.

 

Mannen tar ansvar, selv om det er vanskelig for din lille hjerne å forstå. Nemlig avgjørelsen om han vil bli far eller ei. Problemet er at man lar konsekvensen bli tatt av en annen person og fars egentlig mening blir sett bort ifra av egoistiske mødre.

 

Ellers flott at du kan anglifisere ordet ronkering. Applaus.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ansvar er å bruke kondom, og å oppføre seg som en ordentlig mann når uhellet først er ute.

 

Ansvar er at parten som kan bli gravid først og fremst sørger for å beskytte seg selv. Eller tar dagen derpå pille eller abort om faren ikke ønsker barnet.

 

Dagens lovverk er horribelt diskriminerende mot menn. Det blir som om du kjører på noen med bil i trafikken og så arver forsørgelsesansvaret for familien til den personen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De tar ikke ansvar når de frasier seg alt ansvar når uhellet først er ute.. det er det motsatte av ansvar.

 

Ansvar er å bruke kondom, og å oppføre seg som en ordentlig mann når uhellet først er ute.

 

Ansvar er å kreve abort, om man ikke ønsker barn. Det som er hele momentet.

Lenke til kommentar

 

 

Ansvar er å kreve abort, om man ikke ønsker barn. Det som er hele momentet.

 

Nei.. det å bruke kondom er ansvar, ikke det å i etterkant kreve at kvinnen tar abort på grunn av ymse grunner som "gidder ikke bruke kondom" eller "jammen, jeg stolte på henne". Vi har uansett pratet om dette xxx antall ganger før.. vi vil ikke se den andre siden uansett. Jeg får fortsette å kjempe for menneskes rett til å ta kontroll over sitt eget liv og kropp og du får fortsette med din våte drøm om å pule rundt uten ansvar for så å kunne frasi seg alt, og å tvinge folk inn i fattigdom og "skam" når de nekter å ta abort mot den andres vilje.

 

/end drunk rant

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og kvinnen har ingen ansvar selv i å sørge for at kondomen blir brukt?

 

Det sier jeg på ingen måte. Jeg fraskriver altså ikke kvinner på noen som helst fra å ta sitt del av ansvaret også! Men når man har fått påvist graviditet så er det ekstremt fort å knytte bånd allerede da, og det vil jeg tro mange kvinner som egentlig ikke hadde hatt lyst på barn i utgangspunktet brenner seg ofte på.. Og de betaler i dype lommer i form av økonomi og ufattelig tæring av kroppen. Det er ikke bare bare å ta abort.

Lenke til kommentar

det å bruke kondom er ansvar, ikke det å i etterkant kreve at kvinnen tar abort på grunn av ymse grunner som "gidder ikke bruke kondom" eller "jammen, jeg stolte på henne".

Mulig det er jeg som tolker denne setningen slik, men her synes jeg du peker rett på mannen som skyldig i å ikke ha brukt kondom. Ikke en tanke rettet på at kvinnen kunne så enkelt ha sagt at ingen kondom betyr ingen sex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og de betaler i dype lommer i form av økonomi og ufattelig tæring av kroppen. Det er ikke bare bare å ta abort.

 

Nei, men uansett hvordan du vrir og vender på det så HAR de et valg. Det er DET som er hele poenget - det er ikke likestilling når noen velger for andre. At samfunnet støtter oppunder en slik urett å umyndiggjøre (i dette tilfellet) mannen er bare feil. (hvis det hadde vært motsatt, så hadde det vært like stor urett)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mulig det er jeg som tolker denne setningen slik, men her synes jeg du peker rett på mannen som skyldig i å ikke ha brukt kondom. Ikke en tanke rettet på at kvinnen kunne så enkelt ha sagt at ingen kondom betyr ingen sex.

 

Du må se på hva jeg svarte på også. Kvinner har også ett ansvar for å beskytte seg mot uønsket graviditet og kjønnssykdommer på lik linje med menn. Spiller ingen rolle hvilket kjønn du er; bruk regnfrakk! Eventuelt semi permament prevansjon som p-stav, p-ring, p-spøyte og p-plaster. Pillen er kjapt å glemme og er egentlig den mest tungvinne muligheten blant p-preparatene. Skulle ønske det også var mer informasjon rundt om hva slags alternativer man har utenom den jævla p-pilla, har vært borti kirurger, fastleger og sykepleiere som ikke har hatt peiling på hva en enkel p-ring er! (Nuva-ring).

Lenke til kommentar

Nei, men uansett hvordan du vrir og vender på det så HAR de et valg. Det er DET som er hele poenget - det er ikke likestilling når noen velger for andre. At samfunnet støtter oppunder en slik urett å umyndiggjøre (i dette tilfellet) mannen er bare feil. (hvis det hadde vært motsatt, så hadde det vært like stor urett)

 

Det er fremdeles ikke det samme for det er ikke mannen som går gravid. Jeg har sagt det før og sier det igjen; hvis DU ble gravid så hadde jeg kjempet for din rett til å bestemme over din egen kropp! Det blir ikke rettferdig uansett hvordan man vrir og vender på det. Skal vi la mannen få lov til å påtvinge en kvinne abort? Hva sa du om å bli umyndiggjort, påtvunget ting, osv??

 

Edit: Det at mannen kan ''frasi seg ansvar'' er heller ikke løsningen, men vil heller bli roten til masse andre problemer som relativ fattigdom, urettferdig behandling av BARNET, og vil skape flere samfunnsmessige problemer bundet med ''skammen av å ikke ha en far''.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
Det blir ikke rettferdig uansett hvordan man vrir og vender på det. Skal vi la mannen få lov til å påtvinge en kvinne abort? Hva sa du om å bli umyndiggjort, påtvunget ting, osv??

 

Joda, det kan selvfølgelig være rettferdig. Vil dama ha ungen, så får a sørge for den selv. Hun er jo så myndig at hun kan ta valget, så det er ikke vanskeligere - det er ikke snakk om å tvinge på abort, ei heller tvinge på ansvar på far - rettferdig.

Jeg sier det; Hvis du blir gjort umyndig og påtvunget ting, så hadde jeg kjempet for deg også.

 

Skammen? - ja, det er isåfall mors valg det da. Så det du sier er at mødre isåfall gjør et veldig dårlig valg i deres myndige stilling.

Lenke til kommentar

Hehe, dette gir fæle minner.

 

Minner om en dame jeg var sammen med. Hun brukte p-piller, og vi hadde også diskutert, og kommet til enig om, at ved en graviditet ville det bli abort.

 

Så kom da dagen, hun trodde hun var gravid. Jaja, tenkte jeg, vi har jo brukt prevensjon+"pull-out", og burde ha vært 99,99% sikre, men det var vel en sterk svømmer. Så kom sjokket, hun ville beholde. Jeg var for faen ikke klar for å bli far. Tror faktisk aldri jeg har vært så forbanna, fortvila og følt meg så hjelpesløs noen gang, hverken før eller siden.

 

Men rettferdigheten seiret, det viste seg at hun ikke var gravid :D Å fyfaen. Jeg er 100% sikker på at ingen ting, noen gang, kommer til å matche den følelsen. Frihet, lettelse, rettferdighet. Dama blei dumpa på sekundet.

 

Jeg anser bruken av prevensjon som en avtale - man har sex for nytelsen, ikke for å lage barn.

 

Å bestemme seg for å beholde barnet når faren er 100% imot, ja det må vel kunne kalles toppen av egoisme. Forferdelig gjort ovenfor en far som ikke ønsker barn. Forferdelig ovenfor et barn som ikke er ønsket. Anonym poster: 858d28165d933987bb1e97c8c7e675f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er helt merkelig at mange her ikke forstår hva ansvar er. Ansvar er det motsatte av å gjøre, eller unnlate noe i moralsk, etisk og/eller juridisk forstand.

 

Det å tre en kondom på lillemann er å ta ansvar. Det å gå på p-pillen eller bruke annen type prevensjon, det er ansvar. Det å ha samleie er ganske folkekjent at kan føre til barn..

 

Om jeg hadde gjort ei jente gravid, hadde jeg ikke sett på noen andre alternativer enn å si hva jeg føler er riktig, men uansett støtte partnerens avgjørelse. Må ikke gjøre ting mest mulig ubehagelig.

Endret av Pyrellus
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei.. det å bruke kondom er ansvar, ikke det å i etterkant kreve at kvinnen tar abort på grunn av ymse grunner som "gidder ikke bruke kondom" eller "jammen, jeg stolte på henne". Vi har uansett pratet om dette xxx antall ganger før.. vi vil ikke se den andre siden uansett. Jeg får fortsette å kjempe for menneskes rett til å ta kontroll over sitt eget liv og kropp og du får fortsette med din våte drøm om å pule rundt uten ansvar for så å kunne frasi seg alt, og å tvinge folk inn i fattigdom og "skam" når de nekter å ta abort mot den andres vilje.

 

/end drunk rant

 

geez. Ansvar er å ta en avgjørelse når man har faktum x. Faktum x her er graviditet. Og når abort er lov i dette landet har man altså muligheten å fjerne denne kreftcellen uten verdi. Subsidært burde det da vært fra potensiell fars side mulig å frasi seg alle rettigheter og plikter.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Forferdelig å høre hvordan mange mennesker i Norge har startet å tenke, og hvor lite menneskeverdet har blitt de siste årene. Egoisme gjennomsyrer samfunnet mer og mer.

 

Og når abort er lov i dette landet har man altså muligheten å fjerne denne kreftcellen uten verdi.

 

Kreftcelle uten verdi sier du...

Fytti katta, hvordan tror du at nord-korea har blitt slik det har blitt? Fjerner du menneskeverdet, hva sitter man igjen med da?

 

Hva hvis din mor skulle ombestemt seg fordi din far ikke ville ha deg fordi det passet litt dårlig... Da hadde ikke du sotte på stolen din å lest dette.

 

 

Her har vi den såkalte "kreftsvulsten" din! Skam deg!

 

ca3mnd.jpg

Fosteret er nå omtrent 8 centimeter langt fra isse til sete, 10 cm lang i full lengde og veier 50 gram.

Hele skjelettet til barnet er nå dannet, men mye av det er fortsatt brusk.

Fosteret hever og senker brystkassen sin rytmisk som i pustetakt, det kan rynke pannen, heve øyebrynene, hikke og strekke seg akkurat som vi gjør.

Det trekker seg også vekk fra skarpt lys i nærheten av magen din. De første anleggene til tenner er klare.

 

http://www.klikk.no/...ticle545360.ece

 

 

 

http://www.babycente...images-12-weeks

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Det å tre en kondom på lillemann er å ta ansvar. Det å gå på p-pillen eller bruke annen type prevensjon, det er ansvar. Det å ha samleie er ganske folkekjent at kan føre til barn..

 

Om jeg hadde gjort ei jente gravid, hadde jeg ikke sett på noen andre alternativer enn å si hva jeg føler er riktig, men uansett støtte partnerens avgjørelse. Må ikke gjøre ting mest mulig ubehagelig.

 

Poenget mitt er at reglene slik de er idag gjør mannen umyndig og 0 likestilling.

Vil en jente ha barn, så kan hun kutte ut pillen og kun tenke på seg selv. (ja, jeg vet om flere tilfeller, og også der mor har flere barn med flere fedre)

Personlig syns jeg det er skikkelig ille at noen kan være så egoistisk og at samfunnet har regler som nesten oppfordrer til dette. Har ev en av disse (eller flere) fedrene ville tatt vare på ungen selv, så får mor 99% sjanse på å få ansvaret, selv om reglene her er 50/50 (som er likestilling) sjanse ved tvist, så er det ikke slik i praksis (ikke likestilling).

Hadde forslaget luftet her blitt realitet, så ville ev de menn som har gitt f i kondom selvfølgelig ikke kunne stikket unna, ei heller mor bestemt 100%. 2 for å lage, 2 for å bestemme - likestilling og ingen har utnyttet samfunnets goder som det har passet seg.

 

Edit2: Når man snakker om at ingen skal tvinges til abort, og at tvang ikke er noe man skal ha, så syns jeg emnetittel er litt morsom. (men klart, dette gjelder menn, så der er det vist andre regler)

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...