Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Tvinges til å bli far - vil gjerne høre fra menn!


Anbefalte innlegg

Ser du maser om at jeg skrev ''sosialt akseptabelt'' - men det har faktisk mye å si i TS sitt tilfelle. Om man oppfører seg som en idiot og prøver å presse en kvinne til å ta abort så spiller det ingen rolle om han er deprimert, i panikk eller lignende.

 

Det er derimot sosialt akseptert at en kvinne bestemmer over både barn og far, mens far bestemmer ikke over hverken mor ELLER barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Droppe karen, ja vel... men hva etterpå?

 

Alt ettersom. Hva jeg gjør er ikke nødvendigvis fasiten på hva alle andre burde gjøre.

 

Det er derimot sosialt akseptert at en kvinne bestemmer over både barn og far, mens far bestemmer ikke over hverken mor ELLER barn.

 

Jeg nekter å begynne DEN diskusjonen med deg igjen. Den dag det er du som sitter gravid så syns jeg at du er den som sitter med den endelige beslutningen, det spiller så himla liten rolle om du har ett hull eller en kjepp mellom beina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt ettersom. Hva jeg gjør er ikke nødvendigvis fasiten på hva alle andre burde gjøre.

 

Alt ettersom er jo et intetsigende svar. Om du hadde gjort det enkleste for deg selv der og da og droppe fyren, så hadde det ikke snudd på fakta - at han hadde vært far til ditt barn. Så du hadde uansett måtte forholdt deg til vedkommende på en eller annen måte. Og det er ikke sikkert at det hadde blitt på den måten DU ønsket.

Så da hadde det kanskje vært like greit å la ballen ligge med at han hadde sagt og gjort noe dumt, og heller konsentrere seg om å finne en god måte å samarbeide på.

 

Men jeg ser at du ikke evner å komme med ytterligere råd til TS annet enn at "fyren er en idiot".

 

Edit: Jeg ser at du er ganske ung, og evnen til å tenke rasjonelt er sikkert noe begrenset, i allefall i en innfløkt sak som dette, så jeg skal unnskylde deg det.

Endret av Aqulini
Lenke til kommentar

Jeg trenger da ikke å være sammen med karen for å ha ett godt samarbeid mellom meg og han angående barnet/barna. Tror du tolker ''droppe fyren'' på andre måter enn meg, for min del at jeg ikke ønsker å sove i samme seng eller være med han lenger. Jeg er en fast tilhenger av at man burde være samarbeidsvillig når det gjelder samarbeidet i oppdragelsen av felles barn, uavhengig av personlige problemer, men ikke at man skal finne seg i å være i ett forhold man ikke ønsker å være i, det er ikke fordelsmessig for hverken foreldre eller barna (barn merker veldig fort at foreldre er stresset eller ulykkelige, så bedre med foreldre som bor for seg selv som er lykkelige enn foreldre som bor sammen og er ulykkelige i ett forhold).

 

Som sagt; dette er det jeg hadde gjort for MIN del, jeg kunne aldri stolt på at denne personen ikke ville såre meg i fremtidige krangler og uenigheter men det betyr ikke at jeg vil fraråde andre fra å gjøre det som føles riktig for dem - om det så er å prøve å komme over det sammen.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar
Jeg nekter å begynne DEN diskusjonen med deg igjen. Den dag det er du som sitter gravid så syns jeg at du er den som sitter med den endelige beslutningen, det spiller så himla liten rolle om du har ett hull eller en kjepp mellom beina.

 

Nå har du lest et innlegg her om hvordan en far måtte ha psykologisk hjelp for å klare å fungere pga avgjørelse vedrørende foster - ikke ulikt at damer sliter pga abort. Et foster/barn 2 har klart å lage, men der du altså syns mors utfordringer er mer viktig enn fars. Det er forøvrig mer sosialt akseptert at mor sliter med abort, enn at far sliter - det hører man lite om. Far er borte vekke i dette - rart å tenke på i disse likestillings tider.

 

Satt på spissen: Det er et overgrep at far har 0 han skulle ha sagt, men naturen har skapt oss slik, så det er kanskje naturlig? (sosialt akseptert) - Men mannen er skapt sterkere enn damen, han har også kjønnsdeler som penetrerer (sammen med testo). Kanskje naturen har skapt mannen for at han skal ha muligheten til å spre sine sædceller med lov eller ei? Har naturen skapt mannen for å bare voldta og spre sine gener? (Det også overgrep, men sosialt ikke akseptert)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: Jeg ser at du er ganske ung, og evnen til å tenke rasjonelt er sikkert noe begrenset, i allefall i en innfløkt sak som dette, så jeg skal unnskylde deg det.

 

Det at jeg er relativt ung har ingenting med saken å gjøre. Hold deg til sak, ikke person. Ønsker du å påpeke at det jeg sier er irasjonelt så gjør det på en annen måte enn å bare si at jeg er ung og at du derfor ''unnskylder'' meg.

Lenke til kommentar

Nå har du lest et innlegg her om hvordan en far måtte ha psykologisk hjelp for å klare å fungere pga avgjørelse vedrørende foster - ikke ulikt at damer sliter pga abort. Et foster/barn 2 har klart å lage, men der du altså syns mors utfordringer er mer viktig enn fars. Det er forøvrig mer sosialt akseptert at mor sliter med abort, enn at far sliter - det hører man lite om. Far er borte vekke i dette - rart å tenke på i disse likestillings tider.

 

Satt på spissen: Det er et overgrep at far har 0 han skulle ha sagt, men naturen har skapt oss slik, så det er kanskje naturlig? (sosialt akseptert) - Men mannen er skapt sterkere enn damen, han har også kjønnsdeler som penetrerer (sammen med testo). Kanskje naturen har skapt mannen for at han skal ha muligheten til å spre sine sædceller med lov eller ei? Har naturen skapt mannen for å bare voldta og spre sine gener? (Det også overgrep, men sosialt ikke akseptert)

 

Jeg sier i svaret mitt til det innlegget at jeg skjønner at de kan ha det vanskelig, og det er da ikke ikke sosialt akseptert. Hadde jeg vært venninnen til denne karen så hadde jeg selvsagt tilbydt han alt av støtte.

 

Livet er ikke rettferdig og ikke blir det det før menn kan bære barnet. Hadde det vært du som bærte barnet så er det du som skulle hatt siste ord i om det ble abort eller ei.

 

PS: Menn er jo egentlig skapt for å spre så mye sæd som mulig, men det er irrelevant for denne debatten.

Lenke til kommentar
Livet er ikke rettferdig og ikke blir det det før menn kan bære barnet. Hadde det vært du som bærte barnet så er det du som skulle hatt siste ord i om det ble abort eller ei.

 

PS: Menn er jo egentlig skapt for å spre så mye sæd som mulig, men det er irrelevant for denne debatten.

 

Det er relevant pga hvem som skal ha noe de skulle ha sagt. Det er samfunnet som har laget reglene, ikke naturen i seg selv. Mannen er sterk nok til å få avbrutt svangerskapet også. Så det er ikke livet i seg selv, men hva samfunnet setter 'som standard' på hva de mener er rett/galt. Samfunnet er ikke rettferdig.

Samfunnet er styrt av lover og regler - disse setter man selv, så det er fullt mulig å endre på ting.

I enkelte land har de jo så og si lov å voldta kvinner - de har 0 de skulle ha sagt. Fra naturens side er jo dette likt med svangerskap, så det må vel være helt greit egentlig det også da. Personlig syns jeg begge deler er feil. Kreves det 2, så er det også 2 som skal avgjøre. (ellers enig med den kvinnelige bloggerens innlegg)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Voldtekt er aldri greit. Morsomt nok så er dette veldig vanlig i naturen ja.. men jeg liker å tro at det som skiller oss fra dyr er det at vi har en følelse av hva som er rett og galt og kan sette oss i andres situasjoner.

 

Menn er sterke nok til å få avbrutt svangerskapet? Snakker vi å slenge en kvinne ned en trapp, å slå henne i magen, osv? Jeg trenger da ikke argumentere for at dette er galt på alle mulige måter?

Lenke til kommentar

Det er jo tydelig at du ikke kan sette deg inn i menns situasjon og at det også der er menn som sliter veldig med valget som blir gjort over hodet på dem (til syvende og sist) - Hadde det vært motsatt og der mannen hadde hatt siste ord,(som er fullt mulig med regel/lovendring), så hadde også det vært urettferdig - men tror ikke du hadde sagt det samme da - at livet ikke er rettferdig og det var det

Man må leve like lenge med et barn, som med en voldtekt, og det kan være like slitsomt psykisk. Man blir overkjørt i begge tilfeller.

 

Hva er rett og galt da? Voldtekt er greit enkelte plasser, like så er det at damen overkjører menn i abortspørsmålet. (er noen muslimske land mer dyr enn mennesker sier du?)

Hvorfor skal ikke menns "fra naturen" sterkest og kan f.eks slå magen slik at foster dør, være mer unormalt enn at de svake skal bestemme fosterets skjebne? (når vi snakker om naturen)

Personlig hadde jeg lett valgt en(flere) omgang med juling, enn å ikke få lov å være med å bestemme om jeg skulle hatt et barn eller ikke. (les: Jeg hadde blitt banket opp)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at jeg er relativt ung har ingenting med saken å gjøre. Hold deg til sak, ikke person. Ønsker du å påpeke at det jeg sier er irasjonelt så gjør det på en annen måte enn å bare si at jeg er ung og at du derfor ''unnskylder'' meg.

 

Jeg unnskylder ikke at du er ung, men alderen din og måten du skriver på tilsier at du ikke klarer å se en slik sak helt rasjonelt. Du er nokså påståelig med dine utsagn og sier at "slik og slik er det".

Men i en slik sak må en ta saken for det den er og heller hjelpe TS med å gi råd som går utover "dumpe fyren".

Lenke til kommentar

Det er jo tydelig at du ikke kan sette deg inn i menns situasjon og at det også der er menn som sliter veldig med valget som blir gjort over hodet på dem (til syvende og sist) - Hadde det vært motsatt og der mannen hadde hatt siste ord,(som er fullt mulig med regel/lovendring), så hadde også det vært urettferdig - men tror ikke du hadde sagt det samme da - at livet ikke er rettferdig og det var det

Man må leve like lenge med et barn, som med en voldtekt, og det kan være like slitsomt psykisk. Man blir overkjørt i begge tilfeller.

 

Hva er rett og galt da? Voldtekt er greit enkelte plasser, like så er det at damen overkjører menn i abortspørsmålet. (er noen muslimske land mer dyr enn mennesker sier du?)

Hvorfor skal ikke menns "fra naturen" sterkest og kan f.eks slå magen slik at foster dør, være mer unormalt enn at de svake skal bestemme fosterets skjebne? (når vi snakker om naturen)

Personlig hadde jeg lett valgt en(flere) omgang med juling, enn å ikke få lov å være med å bestemme om jeg skulle hatt et barn eller ikke. (les: Jeg hadde blitt banket opp)

 

Selvsagt hadde det ikke vært rettferdig hvis menn kunne gjøre akkurat som de ønsker og f.eks tvunget kvinner til abort. Som jeg sa; den dag det er du som går gravid så har du all rett til å gjøre det som er rett for deg.

 

Altså, jeg kommer fra en muslimsk familie og fra ett land som ofte blir referert til ''Europas lille afrika'', og kan si at JA, de oppfører seg mye mer som dyr enn det vi i norge gjør. Kall det rasisme, gjør hva faen du vil, men når mennesker behandler dyr som parasitter og kvinner og barn som kveg så driter jeg en lang marsj i hva folk sier; det er IKKE akseptabelt, og ikke burde de få lov til å ta meg sine ''kulturelle forskjeller'' med til norge. Vil du si at en somalier som denger sin kone og barn har rett til å gjøre så fordi det er 'naturlig' eller en del av deres 'kultur'?? Hva om de kommer til norge, har de rett til å overkjøre norsk lov og moral og gjøre hva de vil med 'deres eiendom'??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet du kommer fra muslimsk fam.

Det er mye meg, meg, meg, i det å være gravid. Lite vi.

Det er heller ikke rettferdig at mor kan overstyre far. Det kreves 2 for å lage barn, da bør det være 2 som bestemmer, ikke 1(spesielt fra samfunnet). Det at kvinner da tvinger menn til å bli far er ikke rett - tvang er sjeldent rett. Da skulle det som sagt før, vært slik at far kunne fraskrevet seg ansvar og noe med barnet å gjøre (kun sæd-donor). Hadde mor født barnet til fattigdom og ev slik at det har blitt skadelidende, så burde barnevern automatisk blitt koblet inn. Ev vurdert sterilisering også, for da har det jo tydet på at mor ikke er skikket til å være mor.

 

Snu spørsmålsstillingen din. La et par dra til Somalia - har de da rett til å overkjøre deres kultur?

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, du skjønner det ikke og vil ikke gjøre det før du får det tett på deg selv, du suger virkelig på å sette den selv i andres situasjoner, altså, du skal alltid vri det andre veien istedet for å ta stilling til hva som faktisk blir tatt opp. Vi lever heldigvis i norge hvor kvinner faktisk har noe de skulle ha sagt, og får bestemme over sin kropp.

 

Vi har pratet om det å fraskrive seg ansvaret før.. det blir en lett utvei for menn som ikke ønsker å ta ansvar og vil åpne opp en dør for å la alle menn rømme fra ansvaret uavhengig av hva han eventuelt hadde sagt og lovet på forhånd. Oh god, deja-fucking-vu, resten av innlegget ditt har vi pratet om xxxx antall ganger før i flere diskusjoner.

 

Det virker som om du tror dette er battle of the sexes, men det er det ikke. Det handler om å kunne bestemme over sin egen kropp, og jeg har sagt det x antall ganger før og sier det igjen; den dag DU går gravid og knytter bånd allerede når du får vite at du er gravid så har du all rett til å bestemme over din egen kropp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, du skjønner det ikke og vil ikke gjøre det før du får det tett på deg selv, du suger virkelig på å sette den selv i andres situasjoner, altså, du skal alltid vri det andre veien istedet for å ta stilling til hva som faktisk blir tatt opp. Vi lever heldigvis i norge hvor kvinner faktisk har noe de skulle ha sagt, og får bestemme over sin kropp.

 

Humoristisk. Poenget er dog at kvinnen må for all del bestemme over sin egen kropp, dog ikke på en annen persons bekostning. Som er hele momentet.

Lenke til kommentar

Humoristisk. Poenget er dog at kvinnen må for all del bestemme over sin egen kropp, dog ikke på en annen persons bekostning. Som er hele momentet.

 

Selvsagt skal hun få bestemme over sin egen kropp, det at det kan gå utover andre negativt er selvsagt beklagelig, men det er lite å få gjort med det. Som sagt tidligere hvis situasjonen hadde vært omvendt så hadde jeg sloss med tenner og klør for din rett til å bestemme over din egen kropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, jeg skjønner utmerket. Men nå diskuterer vi altså litt fram og tilbake på både det ene og det andre. Som f.eks likestilling. Du suger vel like mye på å sette deg inn i saken fra den andre siden - for deg blir det bare at selv om menn sliter, så er det bare sånn - livet er urettferdig.

Kvinner har ikke bare noe de skulle ha sagt - her er det snudd tvert om - her har de alt å si. Noe du egentlig kan virke som du er imot når det gjelder andre kulturer(at en part bestemmer alt, men da mannen), men ikke din egen kultur/normer. Skal også de som annen kultur argumentere med det samme - livet er urettferdig?

 

Foster er endel av mor OG far, ikke bare mor. Mor tar bare vare på endel av far. Fosteret er begges - like som at den seksuelle aktiviteten som har ført til det er begges ansvar. Mor bør kunne bestemme over egen kropp, men fosteret er ikke hennes eget alene. Dette vet mor når hun har seksuell aktivitet.

 

Når hennes avgjørelse påvirker en annens liv såpass, så holder det ikke å si at hun skal bestemme over egen kropp bare, for det er en annens 'skjebne' man bestemmer også. Skal mannen med sin fysikk få lov å bestemme over bruken av fysikken også da - selv om denne går utover en annen såpass?

Forøvrig kan "bestemme over egen kropp" diskuteres. Hva er viktigst og man bestemmer ikke i andre sammenhenger. F.eks brukes tvang i omsorgsyrket på ting som pasient/bruker ikke vil, men må. Man får f.eks heller ikke lov å ta selvmord, selvskading(man blir fysisk stoppet), selv om man selv vil - man vil bestemme over egen kropp.

 

Hva han har sagt og lovet? Hehe, ja, det blir vel som hva damen har sagt og lovet det - men her ser jeg du skiller mellom lovnad utifra hva som passer deg best. Så her er det altså plutselig viktig at man holder det man lover ... vel og merke hvis man er mann. Husk som du sier at vi bor i Norge - her skal vi ha likestilling/likeverd.

 

Neida, det er heller ikke forslaget som er kastet ut. Forslaget er kastet ut i hensikt på rettferdighet og likestilling/likeverd. Har mannen (og kvinnen) skrevet under på f.eks de ikke vil ha barn (de begge måtte opphevet senere hvis ønske om barn), så hadde ikke noen av de kunne stukket av. Men damen må ha holdt det hun har lovet hun også, ikke bare mannen. Samme hvis de ikke har skrevet noe, eller har ønsket barn - da kunne ikke noen av de stukket av og hevdet de ikke har ansvar. (sier ikke at forslaget er vanntett - det er bare kastet ut som et forslag uten å ha tenkt på alle mulige scenarier)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsagt skal hun få bestemme over sin egen kropp, det at det kan gå utover andre negativt er selvsagt beklagelig, men det er lite å få gjort med det. Som sagt tidligere hvis situasjonen hadde vært omvendt så hadde jeg sloss med tenner og klør for din rett til å bestemme over din egen kropp.

 

Likhet er altså et ufford. Betal for din egen følelser, ikke påtving dette på andre.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke å drive med diskree skitkasting som du er så flink på, men jeg er villig til å si at til vi har fått ett sånt forslag ordentlig på plass så er det ikke noe å gjøre med det.

Det er også artig at du mener at kvinner skal ta ansvar og tenke på at seksuell samvære kan føre til barn, men når det blir brukt motsatt for menn så blir lyden en annen og du hyler om kvinner igjen. Du klarer absolutt ikke å diskutere uten å vri alt til din egen fordel.

 

Du får fortsette med din egen circlejerk her, du vet hva jeg mener, jeg vet hva du mener, og der kan vi sette en strek på den diskusjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg orker ikke å drive med diskree skitkasting som du er så flink på, men jeg er villig til å si at til vi har fått ett sånt forslag ordentlig på plass så er det ikke noe å gjøre med det.

Skitkasting? Så en diskusjon rundt temaet er altså skitkasting for deg - greit å vite.

 

Det er også artig at du mener at kvinner skal ta ansvar og tenke på at seksuell samvære kan føre til barn, men når det blir brukt motsatt for menn så blir lyden en annen og du hyler om kvinner igjen. Du klarer absolutt ikke å diskutere uten å vri alt til din egen fordel.

 

Ehh, nei. Argumentet mitt var begge har ansvar og skal bestemme over uhellets skjebne også sammen. Du argumenterer med at slik er det i Norge, men som du vet skal det liksom være likestilling/likeverd her da. En skal ikke bestemme over den andres skjebne - det er absolutt ikke likestilling.

Ser du er opptatt på å kritisere min diskusjons-teknikk. Ser du overser konkrete spørsmål og heller er opptatt av å si at andre har feil i måten de diskuterer på. JEG suger(dine ord) på å sette meg inn i andres sted - mens du har alt klart tydeligvis - selv med diskret skittkasting. Unnskyld at jeg sier det, men jeg tror jeg har holdt meg mer til sak enn enkelte ting du har servert. Les gjennom dine og mine innlegg en gang til, så ser du det.

 

Jeg snakker begge - altså vi - mens du snakker meg (mor) kun i hva som er rett og riktig. Å bestemme over egen kropp er overordnet alt annet. Du ser på foster som kun mors også da.

Personlig syns jeg mor skal ha dette i minne FØR hun har sex - at hun da kan få noe i kroppen som ikke bare er hennes - der de begge skal avgjøre. Klarer hun ikke det, så bør hun vel ikke ha sex heller?

 

Men det er likt idag, bare motsatt - mannen bør tenke på dette før han har sex. For da er det bare en (mor) som bestemmer - ikke de 2 som sammen gjorde det, men bare den ene part bestemmer (i likestillingens Norge)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...