Nebuchadnezzar Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Ganget med på begge sider av likhetstegnet Kunne gjort det i begynnelsen, men blir klarere for meg på denne måten ^^
Brad Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Trenger hjelp til en oppgave. Oppgåve 21 Ein arkitekt har teikna eit hus som i røynda er 6 meter høgt frå bakken til toppen av det høgaste taket (pipa er ikkje rekna med). Finn målestokken som arkitekten har brukt. Svar: _____________ Håper noen kunne gitt en hjelpendes hånd
Mats Aa Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 (endret) Den oppgaven hadde vi på tentamen. Målestokken er 1:100 Edit: En gammel eksamen. Endret 2. mai 2010 av Ipwnju
Yumekui Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Trenger hjelp til en oppgave. Oppgåve 21 Ein arkitekt har teikna eit hus som i røynda er 6 meter høgt frå bakken til toppen av det høgaste taket (pipa er ikkje rekna med). Finn målestokken som arkitekten har brukt. Svar: _____________ Håper noen kunne gitt en hjelpendes hånd Umulig å fastslå med informasjonen du har oppgitt.
Shifty Powers Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 Ganget med på begge sider av likhetstegnet Kunne gjort det i begynnelsen, men blir klarere for meg på denne måten ^^ Ja, var berre det at fasiten sa inga løysing. Det samme seier forsåvidt wolframalpha: http://www.wolframalpha.com/input/?i=1%2Fx%2B2%2F%28x-2%29-4%2F%28x%5E2-2x%29%3D0
wingeer Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 Nå kan jo aldri x være lik 2, da får du null i nevner.
Gjest Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 Hadde tentamen i dag, og en oppgave sitter fast i hodet mitt 4+3log(x-5)=10 Jeg løsteden slik: 3log(x-5)=6 log(x-5)=2 x-5=10^2 x=105 Ingen som hadde samme svar som meg. Har jeg gjort noe feil?
vebbiii Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 Sitter litt fast på denne oppgaven.. Noen som kan hjelpe?
the_last_nick_left Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 Regn ut determinanten til A. Når den er forskjellig fra null har likningssystemet en (og bare en) løsning. Når den er null har likningen enten ingen eller uendelig mange løsninger, sjekk de forskejllige alternativene.
jeIIy Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 faktoriser regna meg fram til men i fasiten står det jeg hadde ikke greid å komme fram til det svaret på egenhånd, noen som vet hvordan man kan regne seg fram?
jeIIy Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 (endret) til stor hjelp Nebuchadnezzar! takk! er det her: at man skal tenkte at 1 er i ^2, så man kan bruke tredje kvadratsetning? takk Okse_ku Endret 3. mai 2010 av kensil
Okse_ku Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 til stor hjelp! takk! er det her: at man skal tenkte at 1 er i ^2, så man kan bruke tredje kvadratsetning? jepp
jeIIy Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 sliter med en oppgave her. skal lage et likningsett som kan regne ut dette. lise og henrik er foreldre til Katrine. Til sammen er de 108 år. Lise er fire år yngre enn Henrik, og henrik er akkurat tre ganger så gammel som Katrine. hvor gammel er de enkelte familiemedlemmene
henbruas Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 Det kan settes opp på ulike måter, men jeg ville sagt at Henrik er x. Da blir Katrine x-4 og Katrine x/3. Summen av disse 3 er 108.
jeIIy Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 Det kan settes opp på ulike måter, men jeg ville sagt at Henrik er x. Da blir Katrine x-4 og Katrine x/3. Summen av disse 3 er 108. hvordan ville du ha satt opp dette?
jeIIy Skrevet 3. mai 2010 Skrevet 3. mai 2010 Det var jo nettopp det han skrev. mener i et likningsett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå