Rescue me Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 La oss si man har 100 kroner og hver dag får 3% mer penger, hvor mye vil man da ha etter f eks 100 dager? Hvordan regner man ut dette enklest mulig?
henbruas Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) , hvor x er antall dager. Endret 7. oktober 2009 av Henrik B
MrUrge Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Takk for svar på forrige oppgave Her kommer 2 nye : Finn de ubestemte integralene: 1. 2. Edit: og hvordan er formelen for å derivere e^x ? Endret 7. oktober 2009 av MrUrge
Reeve Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Vil du lære noe, eller er du bare ute etter å få gjort ferdig en innlevering? Det virker som om du bare pøser på med oppgaver som alle trenger omtrent samme løsningsmetode, uten å ha lært denne metoden.
MrUrge Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Vil du lære noe, eller er du bare ute etter å få gjort ferdig en innlevering? Det virker som om du bare pøser på med oppgaver som alle trenger omtrent samme løsningsmetode, uten å ha lært denne metoden. Nei, jeg har prøve i morra og prøver å forstå, men det kommer noe nytt hele tiden som e^x i en brøk har jeg ikke spurt om før har jeg vel ?
Gjest member-63169 Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Kan noen utlede dette? X^3 = (X^2)^(3/2) Takk
smakkz Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Kan noen utlede dette? X^3 = (X^2)^(3/2) Takk Veldig enkelt: x(^n^n) der n^n= n*n Så i dette tilfelle er potensen 3 på V.S summen av potensen 2 i 3/2 potens på H.S Som blir da 2 ganger 3/2= 3
DrKarlsen Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Kan noen utlede dette? X^3 = (X^2)^(3/2) Takk Veldig enkelt: x(^n^n) der n^n= n*n Unnskyld meg?
GrandMa Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Jeg skal bestemme maksimale definisjonsmengde av funksjonen Er ikke svaret bare R? :o Samtidig skal jeg 'bestemme skjæringspunktene ved aksene'. Hva fan betyr det? :/ Endret 8. oktober 2009 av GrandMa
Imaginary Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Funksjonen er definert for x på intervallet (-∞,∞). Med «skjæringspunkt ved aksene» menes punkt(ene) hvor funksjonen skjærer aksene, altså ved x = 0 eller y = 0. ______________ x(^n^n) der n^n= n*n Som DrKarlsen antyder, er dette humbug. Endret 8. oktober 2009 av Imaginary
DrKarlsen Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Det Imaginary mener er at funksjonen er definert for x på (-inf, inf).
GrandMa Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Ja, kan ikke det bare skrives som R? http://no.wikipedia.org/wiki/Reelt_tall Reelle tall betegnes i matematikken{R}, og er mengden av de tall som tilsvarer alle punkter på en uendelig lang tallinje. De reelle tallene inkluderer alle rasjonale tall (\mathbb{Q}) og alle irrasjonale tall.
GrandMa Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Skal faktorisere denne. Hvordan gjør jeg dette? (Er fortsatt blank på faktorisering. )
DrKarlsen Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Skal faktorisere denne. Hvordan gjør jeg dette? (Er fortsatt blank på faktorisering. ) Du har en x du kan trekke utenfor. Da står du igjen med et polynom av grad to. Disse er enklere å behandle.
GrandMa Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Riktig? Endret 8. oktober 2009 av GrandMa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå