Gå til innhold

Slik ble Galaxy S IV


Anbefalte innlegg

Faktisk positivt overrasket, av den enkle grunn at de har klart å holde størrelsen nede til tross for at den har større skjerm, jeg har nådd min grense for hvor stor en telefon kan være og fortsatt betjenes behagelig.

 

Ellers er jo HW rimelig bra, og for å banne i kirka så må jeg si at Samsung leverer relativt godt på SW features, hvertfall sammenlignet med HTC. Så blir det spennende å se om noe av dette ekstra utstyret faktisk dukker opp (hei trådløs lading!).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det viser seg at den kun får snapdragon SOC, den utgaven som kommer til Norge, slik VG har fått opplyst av Samsung, så blir jeg ganske skuffet. Da blir det nok heller en HTC One, en mye penere telefon med samme SOC som ryktene sier at norges utgaven av s4 vil få.(på grunn av 4G/LTE støtte)

Endret av dopus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det viser seg at den kun får snapdron SOC, den utgaven som kommer til Norge, slik VG har fått opplyst av Samsung, så blir jeg ganske skuffet. Da blir det nok heller en HTC One, en mye penere telefon med samme SOC som ryktene sier at norges utgaven av s4 vil få.(på grunn av 4G/LTE støtte)

 

Jeg var også i utgangspunktet positiv til HTC One, men jeg synes nye Sense ser ut som et juletre. Mye negativt kan sies om TouchWiz også, men etter min mening er det mindre påtrengende og glorete enn sense

Lenke til kommentar

Jeg begynne så smått å angre på at jeg slo til på tilbudet til telenor denne uken (S3 til en krone).

Den ligger fortsatt uåpnet, så kanskje jeg skal returnere den? Var jo fullt klar over at S4 skulle lanseres denne uken, men tenkte at S3 er god nok, og S4 kom sikkert til å bli enda større siden den skulle ha 5" skjerm. Fysisk MINDRE og større skjerm med høyere oppløsning trigger lysten på en slik. Resten er vel forholdsvis uvesentlig for meg...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Dette var triste greier. Hadde egentlig ikke så store forventninger, men ble allikevel skuffet. De lever opp til navnet sitt iallefall da. Samsung Galazy ZZZZZZZZZZZ....

Lenke til kommentar

Tja.. Trigger ikke meg denna her. Kjiipt design i plast gir ikke direkte en B&O feeling :) men, skal få skryt for innmaten.

Håper Apple hopper over 5s og kommer med 4,6" skjerm i IPhone6 til sommeren som svar :)

Skulle jeg gått over til android måtte det blitt en Sony xperia Z tror jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var triste greier. Hadde egentlig ikke så store forventninger, men ble allikevel skuffet. De lever opp til navnet sitt iallefall da. Samsung Galazy ZZZZZZZZZZZ....

 

Enig..

 

True to tradition, the GS 4 is an all-around plastic affair and, really, did you expect anything else?

 

Dette var en konservativ evolusjon fremfor noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det med den trenden at mobilprodusenter velger bort å lansere 4G versjonen av telefonen sin i europa? Ifølge artikkelen lanserer de S4 med Snapdragon 600 som ikke har mulighet for 4G, bare 3G+ http://www.qualcomm....essors-unveiled

 

Jeg begynne så smått å angre på at jeg slo til på tilbudet til telenor denne uken (S3 til en krone).

Den ligger fortsatt uåpnet, så kanskje jeg skal returnere den? Var jo fullt klar over at S4 skulle lanseres denne uken, men tenkte at S3 er god nok, og S4 kom sikkert til å bli enda større siden den skulle ha 5" skjerm. Fysisk MINDRE og større skjerm med høyere oppløsning trigger lysten på en slik. Resten er vel forholdsvis uvesentlig for meg...

 

Du har alltid 2 uker angrefrist på ting som ikke er kjøpt over disken, så lenge den ikke er åpnet da.

Endret av Saykin
Lenke til kommentar
PCMag spoke with Nick DiCarlo, Samsung's vice president of portfolio planning, at tonight's event, and he said that many of the software improvements in the Samsung Galaxy S4 could make their way into existing Samsung Galaxy S3 phones.

"Anything that we can do that's not dependent on hardware like infrared, we'll definitely bring to all the flagship devices," he said.

kilde: http://www.pcmag.com...,2416620,00.asp

 

Ser ut til at S3 og Note 2 skal få mesteparten av oppgraderingene S4 har. Bortsett fra det som krever nye hardware, selvsagt. :)

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar

For de som hadde S1 da S3 kom så var nok det en stor, og verdifull oppgradering og det samme blir det vel for de som har S2 nå og oppgradere til S4. Men for de som har S3 (undertegnede inkludert) klarte jeg ikke å se noe som kunne forsvare det å hive ytterligere 5000 kr avgårde, for noe som strengt tatt kun er perfeksjonering, evt. oppgradering, av S3. Ble dog ufattelig skuffet over designet så hvis det blir mobilkjøp på meg i år blir det One eller WP hvis det kommer noe nytt og spennende på den fronten.

Lenke til kommentar

Denne ble langt mer lik HTC One når det kommer til maskinvare enn jeg hadde trodd på forhånd, den Europeisk modellen får samme SoC som HTC One, dog klokket noe høyere 1.9GHz kontra 1.6GHz.

 

Ser vi bort ifra en mengde "Samsung features" som vell de færreste vil benytte i praksis, akkurat som vell ingen bruker Samsung Chaton osv på dagens modeller så blir jo da hovedforskjellene mellom denne og HTC One:

 

- "Super" LCD3 vs "Super" AMOLED, begge 1080P dog er det Pentile hos Samsung

- Plastikk vs unibody aluminium

- Endel sensorer som HTC One ikke har

- Høyt antall kamerapiksler vs kamera med CMOS og bildestabilisator

- 2300 vs 2600 mHa batteri.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Om det er Qualcomm Snapdragon eller Samsung Exynos som driver telefonen, så blir det en 4-kjerner uansett. Fordelen som Exynos prosessoren har, er at den har 4 + 4 kjerner, der 4 er optimalisert for lavt strømtrekk og 4 for høy ytelse. Du kan ikke kjøre alle 8 samtidig. Så 4G-varianten blir ikke kjip med tanke på prosessorytelse.

 

I Exynosen er de fire "små" kjernene helt okay til å dra rundt standard epost, surfing, fjasbok, osv. De fire fete kjernene brukes til spill og tilsvarende CPU-intensive oppgaver.

 

PS! ARM kaller 4+4 oppsettet for big.LITTLE [0] for de som vil ha litt dypere teknisk innsikt.

 

0: http://www.arm.com/products/processors/technologies/biglittleprocessing.php

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...