Gå til innhold

PlayStation 4 får 4K-filmtjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var nytt. Husk at sony tjener penger for hver blu-ray disk som selges og for hvert ps3 spill som selges. Jeg tør påstå at sony tjener og har tjent mye mer enn Nintendo på ps3/wii generasjonen av konsoller.

 

Ja de tjener også penger for vær Sony TV som selges, hva har blu-ray disk med PS3 og gjøre?

Lenke til kommentar
Så da er det automatisk 10år mellom Blu-ray og 4K også? Det tror jeg ikke noe på. Men for all del, la tiden bevise det! 4K er ikke så stor forbedring, så jeg tror den overgangen går ganske så greit.

 

BR har fortsatt ikke tatt over for DVD, og det syv år etter den offisielle lanseringen av det nye formatet. Folk bryr seg ikke. 4K kommer til å ta enda lenger tid. Det eneste som vil gjøre 4K utbredt er at man slutter å selge spillere for eldre formater.

 

Poenget mitt er at man ikke skal være så ignorant med utviklingen. "Nei, det er bra sånn som det er nå, DVD funker jo greit". DVD er faktisk piss i forhold til Blu-Ray om man setter pris på en skikkelig filmopplevelse, og har dugendes anlegg og TV/Projektor. Man har ikke engang HD-bilde på DVD. Ikke har man HD-lyd heller. Jeg syntes det er rart at Ola Nordmann gidder å kjøpe DVD, når vi fint har råd til en Blu-Ray til 149,-. Så still krav! Man kan ikke slå seg til ro, da vil utviklingen stoppe helt og produsentene kun melke oss. Det ikke sunt for noen.

 

Spørsmålet er om man virkelig trenger utviklingen. Når det eneste utviklingen gjør er at ting blir dyrere så er lite fristende for hvermansen. Folk får åpenbart en god nok filmopplevelse med DVD, så hvorfor skaffe seg noe mye dyrere som de ikke ser noen egentlig forskjell på uansett (de færreste ha muligheten til å sammenligne direkte i stua si).

 

La oss ta meg som eksempel: Jeg er glad i teknologi og nye dingser, men hva skjedde da jeg trengte nye hodetelefoner? Jeg kjøpte de billigste jeg fant, og det fungerer perfekt for meg. Lyden er sikkert dårlig for de som bryr seg, men for meg er den mer enn god nok. Jeg gidder ikke bruke tid på ting jeg ikke legger merke til selv engang.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpte folk da full HD TV'er fremfor HD-ready TV'er som de kunne få til en brøkdel av prisen?

 

Gjorde de?

 

Det var nytt. Husk at sony tjener penger for hver blu-ray disk som selges og for hvert ps3 spill som selges. Jeg tør påstå at sony tjener og har tjent mye mer enn Nintendo på ps3/wii generasjonen av konsoller.

 

Det var nytt at Wii solgte mye bedre enn PS3? Hvor har du vært siden 2006?

 

Syns ikke USA er ett godt eksempel da de nesten er ett teknologisk U-land.

 

Hva er et godt eksempel da? Jeg skrev om USA for det var det jeg fant tall på med en kjapp googling.

Lenke til kommentar

Gjorde de?

 

Ja? Hvor mange kjenner du med HD-Ready TV opp mot de som har Full-HD TV? Og de ALLE, ALLE fleste byttet ut TV'en FØR den gamle gikk i stykker så det var absolutt ingen grunn til å faktisk bytte ut den gamle. Hvor mange kjenner du som byttet ut TV'en fordi den gamle gikk istykker fremfor de som byttet selv da den gamle fungerte?

 

*note, de selger fortsatt HD-Ready TV'er billigere, og folk vil fremdelen favorisere Full-HD TV'ene.

Lenke til kommentar
Ja? Hvor mange kjenner du med HD-Ready TV opp mot de som har Full-HD TV? Og de ALLE, ALLE fleste byttet ut TV'en FØR den gamle gikk i stykker så det var absolutt ingen grunn til å faktisk bytte ut den gamle. Hvor mange kjenner du som byttet ut TV'en fordi den gamle gikk istykker fremfor de som byttet selv da den gamle fungerte?

 

Jeg har ikke sett noen salgstall på HD Ready, men jeg har sett at HDTV brukte lang, lang tid på å bli allemannseie. Folk løp ikke skoene av seg for å kjøpe, men ventet til den gamle TVen skulle skiftes ut uansett.

 

Hvis det stemmer at HD Ready ikke solgte like bra som Full HD (som ikke solgte særlig bra heller) så er jo det sikkert interessant det, men det øker jo ikke salget av HDTV helt magisk heller.

Lenke til kommentar

Ja de tjener også penger for vær Sony TV som selges, hva har blu-ray disk med PS3 og gjøre?

 

Nintendo wii solgte få spill per konsoll, som betyr mindre royalties til nintendo.

Historietime: Sony solgte ps3 med tap i starten for å få blu-ray spillere inn i så mange hjem som mulig. Blu-ray spilleren var en stor del av kostnaden til ps3. Hvorfor ville sony at blu-ray skulle bli den nye standarden (og ikke HD-DVD), jo fordi sony tar royalties for hver blu-ray spiller og disk som selges. Og ja, ps3 hadde stor betydning for BD vs HD-DVD krigen.

 

...

Det var nytt at Wii solgte mye bedre enn PS3? Hvor har du vært siden 2006?

...

Ok, så etter din definisjon så er HP mer suksessfull enn Apple fordi de selger flere laptoper? Hint: profitt

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
Nintendo wii solgte få spill per konsoll, som betyr mindre royalties til nintendo.

 

Hva?

 

http://en.wikipedia....video_games#Wii

http://en.wikipedia....s#PlayStation_3

 

Wii har syv spill som har solgt over 20 millioner eksemplarer. PS3 har ingen. Faktisk har ingen PS3-spill solgt over 15 millioner!

 

Videre:

 

Total Wii games sold as of December 31, 2012: 863.53 million.
Total PlayStation 3 games sold as of March 31, 2012: 595 million.

 

Det jeg skrev var dette:

 

"Wii knuste PS3 til tross for mye dårligere grafikk."

 

Knuste ved at Wii både solgte flere av både konsoller og spill. Poenget mitt var altså at folk flest åpenbart ikke bryr seg om kvaliteten på bildet.

Lenke til kommentar

Nå syntes jeg du er i overkant subjektiv her, det er tydelig at du ikke bryr deg særlig om lyd eller bildekvalitet, men ikke la det farge utover folket og utviklingen. La meg spørre deg, hva vil du? Vil du ha DVD i 50 år til, for det er "bra nok"? Hvis alt er "bra nok som det er" idag, vil vi gro fast i vår egen ignoranse, og vi vil gå med ryggen først inn i fremtiden. Er det noe bra da?

 

Du skriver at utviklingen er fordyrende. Ja, den er det i de første årene når teknologien innføres. Det er det jo med alt. Idag kan man få gode Bluray utgivelser til 149,- i norge, og det er omtrent det samme som DVD. En DVD i USA kostet i 1996 25 dollar, noe som er ca 150kr + KPI justering, noe som betyr at vi havner på omtrent det samme som Blu-ray kostet i begynnelsen. Poenget er at det er alltid dyrt i adopsjonsfasen. Bare se 4K TVene. Eller husker du 80" for bare noen år tilbake? Nå koster det jo en slikk og ingenting. 4K vil komme seg om 1-2 år, prisene vil justere seg.

 

Folk tenkte sikkert at hest og kjerre var "bra nok" for 100 år siden også, bare for å dra frem ett eksempel.

 

Bilde som illustrerer:

 

399528_476838532370426_247672857_n.jpg

 

EDIT: La til litt mer.

Endret av AnaXyd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå syntes jeg du er i overkant subjektiv her, det er tydelig at du ikke bryr deg særlig om lyd eller bildekvalitet, men ikke la det farge utover folket og utviklingen. La meg spørre deg, hva vil du? Vil du ha DVD i 50 år til, for det er "bra nok"? Hvis alt er "bra nok som det er" idag, vil vi gro fast i vår egen ignoranse, og vi vil gå med ryggen først inn i fremtiden. Er det noe bra da?

 

Du skriver at utviklingen er fordyrende. Ja, den er det i de første årene når teknologien innføres. Det er det jo med alt. Idag kan man få gode Bluray utgivelser til 149,- i norge, og det er omtrent det samme som DVD. En DVD i USA kostet i 1996 25 dollar, noe som er ca 150kr + KPI justering, noe som betyr at vi havner på omtrent det samme som Blu-ray kostet i begynnelsen. Poenget er at det er alltid dyrt i adopsjonsfasen. Bare se 4K TVene. Eller husker du 80" for bare noen år tilbake? Nå koster det jo en slikk og ingenting. 4K vil komme seg om 1-2 år, prisene vil justere seg.

 

Folk tenkte sikkert at hest og kjerre var "bra nok" for 100 år siden også, bare for å dra frem ett eksempel.

 

Bilde som illustrerer:

 

399528_476838532370426_247672857_n.jpg

 

EDIT: La til litt mer.

Amen!

 

Helt enig i hva du skriver, treffer spikeren perfekt! Likte godt poenget med hest og kjerre, det er akkurat slik folk tenker... Men når verden går videre så vil de ikke tilbake. Bare se på alle som går med internett og datamaskiner i lommene idag. Lagringsbehovet vil øke og dette vil legge ytterligere press på harddiskindustrien.

 

Tenk framtid også, ikke bare nå. Tenk på hva ting fører med seg, lagringskrevende tjenster som dette ville ha aksellerert utviklingen, skapt konkurranse også mot andre tjenester som driver med VOD. Det ville ikke bare påvirket PS4, men også resten av verden (et ord: dominoeffekt).

Lenke til kommentar

Takk for det. Jeg er dog en innovatør, elsker oppfinnelser og nyskaping så mitt syn er kanskje litt mer ekstremt enn gjennomsnittet, men uten utvikling vet jeg nesten ikke hva vi skulle gjort. Og som du sier også, når verden først blir introdusert og blir vant til en ting, så vil de ikke tilbake. (Bare tenk på oppdateringene av Facebook, hvem ville hatt slik Facebook var for 5 år siden, selv hvor mye folk klager for hver oppdatering? )

 

Jeg gleder meg til å se hva Sony klarer å få til her, og håper at PS4 blir det nye som drar lasset videre. (Slik som PS3 gjorde med Blu-ray, det er for mange (inkludert meg) PS3 som introduserte verden for Blu-ray og HD materiale) Det er på tide at vi kvitter oss med DVDene, og generelt fysiske medie. Kanskje de får fart i bredbåndutviklingen også, slik at hver husstand har tilgang på fiber. Hvis man kan sitte i stua og streame 2K og 4K med tilhørende HD-lyd, til en god pris, hvem gidder å piratkopiere da? Det er fremtiden, men dessverre hviler den på bredbåndet til folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var nytt. Husk at sony tjener penger for hver blu-ray disk som selges og for hvert ps3 spill som selges. Jeg tør påstå at sony tjener og har tjent mye mer enn Nintendo på ps3/wii generasjonen av konsoller.

 

Er du seriøs? Sony har tapt så mye penger på PS3 at det er nesten ufattelig, mer enn 5 milliarder dollar. Det blir over 30 milliarder kroner.

Lenke til kommentar
Det var nytt. Husk at sony tjener penger for hver blu-ray disk som selges og for hvert ps3 spill som selges. Jeg tør påstå at sony tjener og har tjent mye mer enn Nintendo på ps3/wii generasjonen av konsoller.
Er du seriøs? Sony har tapt så mye penger på PS3 at det er nesten ufattelig, mer enn 5 milliarder dollar. Det blir over 30 milliarder kroner.

 

De tapte i begynnelsen. Etterpå har de begynt å tjene mye på konsollen, som har solgt mye mer en X360 de siste årene, på tross av en noe dyrere pris.

Lenke til kommentar
Nå syntes jeg du er i overkant subjektiv her, det er tydelig at du ikke bryr deg særlig om lyd eller bildekvalitet, men ikke la det farge utover folket og utviklingen. La meg spørre deg, hva vil du? Vil du ha DVD i 50 år til, for det er "bra nok"? Hvis alt er "bra nok som det er" idag, vil vi gro fast i vår egen ignoranse, og vi vil gå med ryggen først inn i fremtiden. Er det noe bra da?

 

Jeg snakker egentlig ikke om meg selv fordi jeg er over gjennomsnittet interessert i teknologi. Jeg snakker om hva folk flest faktisk kjøper.

 

Vil jeg ha DVD i 50 år til? Nei, jeg personlig foretrekker å se over nettet.

 

Du skriver at utviklingen er fordyrende. Ja, den er det i de første årene når teknologien innføres. Det er det jo med alt. Idag kan man få gode Bluray utgivelser til 149,- i norge, og det er omtrent det samme som DVD. En DVD i USA kostet i 1996 25 dollar, noe som er ca 150kr + KPI justering, noe som betyr at vi havner på omtrent det samme som Blu-ray kostet i begynnelsen. Poenget er at det er alltid dyrt i adopsjonsfasen. Bare se 4K TVene. Eller husker du 80" for bare noen år tilbake? Nå koster det jo en slikk og ingenting. 4K vil komme seg om 1-2 år, prisene vil justere seg.

 

Og fortsatt vil ikke folk gidde å kjøpe det...

 

Folk tenkte sikkert at hest og kjerre var "bra nok" for 100 år siden også, bare for å dra frem ett eksempel.

 

Og så kom det noe som var reelt bedre. Som ikke bare var en bedre hest og kjerre, slik BR er i forhold til DVD.

 

DVD var for VHS som bilen for hest og kjerre. DVD var mye mer brukervennlig. Du slapp å spole, det var bedre holdbarhet, osv.

 

BR er for DVD som en bedre hest og kjerre var for dårligere kjerrer med hest.

 

Bilde som illustrerer:

 

Det er en dårlig illustrasjon, siden jeg aldri har sagt noe om å spørre forbrukerne hva de mener. Jeg har snakket om det de faktisk kjøper.

 

Det er jo heller du som fokuserer på hva noen mener. Ikke fobrukere generelt, men en ekstremt liten nisje av folk som faktisk bryr seg.

Lenke til kommentar

Du er forresten ikke redelig om min argumentasjon. Jeg argumenterer ikke for at det ikke skal eller kan skje forbedringer. Jeg argumenterer for at når forbedringene er irrelevante for folk flest så vil det ikke slå gjennom i særlig grad.

 

DVD var et gjennombrudd og fikk stor utbredelse fordi det faktisk ga noe folk trengte. Det var en klar forbedring, og det var ikke bare kvalitet men særlig brukervennlighet som dekket et behov.

 

BR dekker ikke noe nytt behov. Folk bryr seg ikke.

Lenke til kommentar

Grunnen til at ingen kjøper BR, er fordi det ikke eksisterer.

 

BD derimot, er ganske populært.

 

Det er helt sikkert miljøer som kjøper TV en gang hvert 30'ende år, men de er nå uansett ikke akkurat målgruppen. Ja, fuck, selv foreldrene mine kan sies å treffe målgruppen ganske greit, og jeg tviler sterkt på at de noensinne ville fnnet BD noe mer nødvendig enn DVD. På den andre siden så fant de ikke DVD nødvendig for bare noen år siden, og er nok tilnærmet en ikke-eksiterende målgruppe for TV/film-bransjen.

Lenke til kommentar

lite saklig,spiller ingen rolle selv om ps4 støtter 4k streaming av filmer når OLED 4k tver ikke engang er priset for de vanlige folka,man må nesten vente 3-4år før 55 tommerne kommer rundt 30lapper,og 4-6 før det virkelig tar over og erstatter LED,og innen da er det mulighet at ps4 ikke er noe suksess lengre og da burde også 4k blu ray spillere og filmer av 4k vært i salg.

 

og er det virkelig 4k,eller er det 4k oppskalert?

Lenke til kommentar
Grunnen til at ingen kjøper BR, er fordi det ikke eksisterer.

 

BD derimot, er ganske populært.

 

Det er nettopp det det ikke er.

 

Det er helt sikkert miljøer som kjøper TV en gang hvert 30'ende år, men de er nå uansett ikke akkurat målgruppen. Ja, fuck, selv foreldrene mine kan sies å treffe målgruppen ganske greit, og jeg tviler sterkt på at de noensinne ville fnnet BD noe mer nødvendig enn DVD. På den andre siden så fant de ikke DVD nødvendig for bare noen år siden, og er nok tilnærmet en ikke-eksiterende målgruppe for TV/film-bransjen.

 

Jeg snakker om massemarkedet. Folk flest. Foreldrene dine er nok mer representative for disse enn du er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...