Gå til innhold

Polafilter 77mm- Hoya HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dette et et godt filter, hadde Hoya HMC filtre før. Nå kjøper jeg B+W filtre. I følge digital-picture.com så merker de ikke forskjell mellom kvalitets filtre og uten filter på bildekvaliteten. Har selv gjort mine egne tester og kan ikke finne forskjell selv ved 100% forstørrelse og da er det godt nok for meg uansett hva noen andre ønsker å mene.

Lenke til kommentar

Skal du ha et filter til beskyttelse foran på objektivet er det bedre og bruke et klart beskyttelsefilter istedenfor et UV-filter. Problemet med og bruke et filter er at du kan få flare "strølys" og litt fargebrytninger, jo billigere filter jo verre blir feilene.

 

Takk for svar alle sammen!

 

Kanskje like greit å bruke noe beskyttelsesfilter. Vet at det er ulike meninger her, hvor mange av dere bruker det?

 

Den siden du linket til her Nautica,har du kjøpt herfra selv? Vet du hvor mye som kommer i tillegg til sele prisen på filteret, tenker da på eventuelt frakt, toll, moms etc...?

Lenke til kommentar

Ja du kan så si....

Alle har sin egen mening om dette og det beste rådet jeg kan gi er å finne det ut selv. Jeg har som nevnt hatt UV filter og beskyttelses filter på i mange år og selv testet om jeg ser forskjell. Jeg merker ingen forskjell og bruker filter fordi det gir meg en ekstra trygghet. Om det er nødvendig bryr jeg meg lite om så lenge jeg føler meg mer sikker.

Jeg kjøpte nettopp ett 67mm UV filter B+W og et 82mm Polafilter B+W fra b&hphotovideo.com. Dollaren er lav og de sender utrolig raskt , topp service og topp kvalitet.

Hva som kommer i tillegg har faktisk variert hos meg , noen ganger har jeg opplevd å ikke få regning på moms. Uansett er det ikke mane kronene på et filter eller to.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Hvor mye i frakt tar de?

Er det i såfall bare moms, slik at slikt utstyr er tollfritt elelr hvordan er disse reglene?

 

Litt riski på ebay dette antagelig, ikke godt å vite om det er fake eller ikke....

Endret av D-600
Lenke til kommentar

Den siden du linket til her Nautica,har du kjøpt herfra selv? Vet du hvor mye som kommer i tillegg til sele prisen på filteret, tenker da på eventuelt frakt, toll, moms etc...?

 

Jeg har handlet filter fra Maxsaver i noen år og er fornøyd, har aldri fått moms-krav men kan ikke garantere at du ikke vil oppleve det samme. Det meste de sender er fraktfritt, men det ser du når du skal sjekke ut av kassen og gå til betaling.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Hvor mye i frakt tar de?

Er det i såfall bare moms, slik at slikt utstyr er tollfritt elelr hvordan er disse reglene?

 

Litt riski på ebay dette antagelig, ikke godt å vite om det er fake eller ikke....

 

Husker ikke helt hva b&hphotovideo.com tar i frakt men de har en enkel og grei nettside der du velger varer og legger i kassen, så velger du land og adresse og får opp fraktalternativ og pris. De er et anerkjent og stort firma som er trygg å handle hos. Jeg har også handlet et filter på eBay men valgte en selger som hadde fornøyde kjøpere på eBay , jeg var heldig og var kunde nr.10.000 og fikk filteret gratis. Trodde det var tull men fikk pengene tilbake på konto og filteret lå i postkassen 5 dager etter :-))

Lenke til kommentar

Det er ingen toll på fotoutstyr, det du kan risikere er og betale moms hvis selve vareverdien overstiger 200.- og da må du også betale moms av frakten i tillegg "frakt blir ikke regnet inn i kjøpeprisen".

Du må også betale et såkalt behandlingsgebyr, tar jeg ikke helt feil så tar posten 160.- kroner for jobben.

 

Husker jeg ikke helt feil så skriver maxsaver at filteret har en verdi på $30 konsekvent på alle forsendelsene, du kan jo alltid sende de en mail og spørre om dette.

 

Siden du ikke betaler frakt er det greit å kjøpe et og et filter av gangen siden da er muligheten større for at du slipper mva. Kjøper du en 5/6 filter på en gang blir prisen såpass høy at du slipper nok ikke unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...