Gå til innhold

Windows er XP verst i klassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jammen kjære deg, elgen... Den eneste forutinntatte her er da deg!

 

Da er jeg ikke alene.

Til tros for alle gangen det har vær klaget på hvordan w8 fungerer , noe av det er bli forklar hvordan man unngår det , så velger

dere å ignorerer de som ikke får w8 til å fungere.

her det flere ting som ikke fungere enda .

mange er f,eks misfornøyd med flisen som tar for mye plass

andre synes at startskjerme tar for mye oppmerksomhet vek fra det man holder på med

ytterst andre er misfornøyd med hvordan skjermen deles på

 

Så er det de som klager over at de programmene man skal bruk må være i 2 utgaver for de programmet er delt i en desktop utgave og en metro utgave

 

Ingenting av dette bryr dere dere om

 

Kan man virkelig si at det er sømløst når tingene funger på den måten ?

Lenke til kommentar

Snakk om å lage storm i vannglass... hadde aldri sett for meg at noen kunne fremstille det å oppgradere fra et 12 år gammelt operativsystem som et problem.

 

Folk skal alltid grine og klage over det nye, om et par år sitter dere med alt lett tilgjengelig i tiles og lurer på hva dere var så redde for.

 

Hvis det er én ting jeg stusser på, så er det at MS i det hele tatt gadd å inkludere en desktop mode i Windows RT, som uansett må ha programmer laget for Win8.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er jeg ikke alene.

Til tros for alle gangen det har vær klaget på hvordan w8 fungerer , noe av det er bli forklar hvordan man unngår det , så velger

dere å ignorerer de som ikke får w8 til å fungere.

her det flere ting som ikke fungere enda .

mange er f,eks misfornøyd med flisen som tar for mye plass

andre synes at startskjerme tar for mye oppmerksomhet vek fra det man holder på med

ytterst andre er misfornøyd med hvordan skjermen deles på

 

Så er det de som klager over at de programmene man skal bruk må være i 2 utgaver for de programmet er delt i en desktop utgave og en metro utgave

 

Ingenting av dette bryr dere dere om

 

Kan man virkelig si at det er sømløst når tingene funger på den måten ?

 

 

Størrelse på fliser - Kan endres ved tredjepartsprogrammer om så er ønskelig. Live Tiles kan enkelt slås av og gjøres mindre.

 

Dersom startskjermen tar oppmerksomhet vekk fra det man driver med, gjør man noe veldig, veldig galt - eventuelt ikke noe i det hele tatt.

 

Hva mener du med hvordan skjermen deles?

 

Man må da ikke ha to versjoner av hvert program. Enten Desktop eller Modern.

 

Dog, alt dette hadde du forstått dersom du bare hadde prøvd selv!

På et eller annet tidspunkt bør du la vær å nevne "sømløs" i hvert eneste innlegg, all den tid du ikke vet hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Man kan nok sammenligne det med at en person som har hatt den samme bilen i i30 år og så kjøper ny bil.

Mange forbedringer , men skal man da klage over at det ikke er noen kassettspiller i bilen ?

 

Være blir det når bilen er så moderne at man ikke finner handbrekket.

eller at nøkkelen er så radikalt andre fra det man er vant med.

denne gangen skal den ikke vries rundt , men trykkes inn.

 

windows 8 fremstår på en lignede måte.

 

Problemet er ikke de nye mulighetene , men at mange nødvendig muligheter er fjernet eller gjort vanskelig tilgjengelig.

selv om man forsøker , etter beste evne så virker det ikke som alle får til å stille inne systemet slik at det fungerer slik de ønsker .

 

Ønsker man å slå av muligheten for bare dele skjermen 80/20 men samtidig beholde flisene så virker det som det ikke er mulig

( jeg ønsker en (av)bekreftelse her )

 

Andre ting var disse programmene som popper opp i feil modus.

Kanskje ikke så store ting , men allikevel veldig irriterende.

 

Dette er små tuer som betyr så veldig mye for den som bruker systemet

 

Pussig nokk skjer slike ting omtrent med annenhver versjon av windows.

Denne gangen virker det som det er mer irriterende en før

Lenke til kommentar

Man må da ikke ha to versjoner av hvert program. Enten Desktop eller Modern.

 

tja, det ble tidligere hevdet at man måtte ha det i visse situasjoner

 

Størrelse på fliser - Kan endres ved tredjepartsprogrammer om så er ønskelig. Live Tiles kan enkelt slås av og gjøres mindre.

 

Nå er det nok ganske ukjent for de fleste.

Hvilket program er det du referer til ?

 

jeg har hørt om star8 som modifiserer en del av w8

Uansett så er det dårlig måte å gjør det på , fra Microsoft

 

Hva mener du med hvordan skjermen deles?

 

At man bare kan ha oppe 2 skjermbilder på en gang , 80/20 forhold

nå sies det at man unngår det i desktopp modus , men hvis nå det programmet man skal kjøre bare er i metro utgave så vil dett være irriterende hvis man har oppe flere programmer på en gang.

 

Da blir det som i linux man må være spesielt interessert data for kunne justere systemet etter egne ønsker

Lenke til kommentar

Det er også denne delte meningen om w8 funger godt nok eller ikke som gjør at jeg ikke gidder å oppgradere fra w7 , når det stort sett er bare er metro som skiller

 

Og her røpte du på nytt (om det var noe tvil overhodet) at du faktisk ikke vet hva som skiller Windows 7 og 8 , la meg påpeke et par ting :

 

*Drastisk forbedret oppstartstid og kontrol over hva som kjører ved oppstart. Her føles til og med en standard snurredisk rask! Man får også spørsmål om man ønsker å fjerne visse programmer fra oppstarten og får innsikt i hvor lang tid disse tar opp.

 

*Kraftig forbedret Explorer (selv om jeg sverger til Chrome / FF ) som for en gangs skyld ikke føles som den er 2-3 generasjoner bak resten av konkurrentene. Også flink til å påpeke hva som kan ta tid og hvilke programmer som bør stenges.

 

*Filutforsker med faner og langt mer funksjonalitet. Like it or hate it, Faner har kommet for å bli. Feks trykk på en videofil og du får opp videoverktøy i fanene og den spiller av i den riktige Video spilleren (feks om du bruker VLC til disse filene brukes den).

Trykk på en systemdisk og du får tilgang til diskverktøy i en av fanene (Bitlocker kryptering , defragmentering , formateringsverktøy (som admin) , trykker man på feks nettverk får man de relevante verktøyene for nettverk opp.

 

*Kraftig forbedret oppgavebehandling : Føler personlig at jeg ikke har like mye behov nå for tredjeparts apps når jeg har behov for å finne ut hva som kjører i bakgrunnen og hvilke prosseser som er med under et program. Man har også langt bedre oversikt over ytelse , ressurser som er brukt osv. Har ikke lekt så mye med den enda men det er en vesentlig forbedring i forhold til verktøyet man har i 7.

 

Sånn kan jeg sikkert fortsette med mange andre verktøy og funksjonalitet som er lagt til I Windows 8, en del av dette skjer også under panseret som en forbedret defragmentasjon , bedre SSD ytelse , bedre støtte for Amd FX cpu'er og mye mye mer.

 

Man har også langt bedre kontroll over filene som kopieres over fra hd til hd med muligheter for å sette disse på pause eller i en gitt rekkefølge om man ønsker det, man får også bedre oversikt over hastigheten som filene overføres med.

 

Personlig føler jeg at mange av testene som er laget der ute faktisk henger seg alt for mye opp i Metro og greier ikke å gå dypt nok inn i funksjonaliteten til operativsystemet og hvor bra ting rett og slett kan fungere. Om det er manglende kunnskap eller vilje vet jeg ikke helt, men jeg føler at det er en kombinasjon av at det er populært å kaste dritt på annenhver Windows versjon siden det er forutinntatt at den skal være noe dritt.

 

Det eneste som er et relativt stort minus i mine øyne akkurat nå er at oppgraderingen til Windows 8 for 7 brukere er såpass dyr. Man får mye forbedret funksjonalitet men jeg føler ikke at det er en "enorm" revolusjon og det er trolig mye penger for MS å hente via App storen så de har gjerne kunnet tatt seg mindre betalt for oppgraderingene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*Drastisk forbedret oppstartstid og kontrol over hva som kjører ved oppstart. Her føles til og med en standard snurredisk rask! Man får også spørsmål om man ønsker å fjerne visse programmer fra oppstarten og får innsikt i hvor lang tid disse tar opp.

 

hvem bryr seg så mye om oppstarttiden ?

De som virkelig bryr seg bruker SSD uansett

 

Det å ha kontroll av hvilke programmer man vil ha med i oppstarten er ikke noe argument alene for oppgrader til w8

dette kan man få til med 3part program også i windows 7

 

 

 

[quote

*Kraftig forbedret Explorer (selv om jeg sverger til Chrome / FF ) som for en gangs skyld ikke føles som den er 2-3 generasjoner bak resten av konkurrentene. Også flink til å påpeke hva som kan ta tid og hvilke programmer som bør stenges.

]

 

exploer 10 er nå også tilgjengelig til windows 7 så jeg ett eller annet sted

 

Du sier at flere av de gamle programmene er forbedret , men du sier ikke hva som er nytt eller om det bare funger i metro

 

ja , metro er nok bare en liten del , men så lange den er utgangspunkt i det man gjør.

Startskjerm , programoversikt o.s.v så betyr den og så veldig mye.

 

Hvis du sier at desktop modus funger så bra hvorfor har det da ikke vær fokus på de under alle reklamen.

Man skulle nesten tro at Microsoft ikke vil at normale pc brukerer skal bruke windows 8

fokuset lå bare på metro , som et begrenset antall brukere er interessert i

 

selv her på forumet har det ikke vært noe referanse til annet en metro.

De testene det har vær referert , med videoer til og med , har vær fokuser på hvor problematisk eller bra metro kan være

 

Med andre ord en svær dårlig reklame

 

så har man de som har prøvd w8 , hvor er det så mage som klager ?

Det er ikke uten grunn

 

Hvis du mener at desktop modus er bra , hvorfor referer du da ikke til en video som viser det ?

 

når man velger operativsystem så velger man det ikke bare ut fra det som er bedre , men ser også på det som er dårligere i forhold til forrige versjon . Hvis de negative tingen dynger for mye i forhold til forbedringen så lar man være.

 

Det er nok også derfor mage hopper over w8

Lenke til kommentar

Værste Windows etter min mening er Windows Vista, eller "Windows Longhorn" som var kodenavnet da jeg leste om det i 2002.

Vista var tungt, krevende OS, masse bugs og var ukompatibelt med mange programvarer og spill (!) som jeg hadde, t.o.m vitale drivere som LAN, WLAN drivere hadde kompatibilitets problemer, driver som slutter og fungerer under bruk osv.

Windows Vista skapte ikke bare problemer for forbrukere, men også for IT produsenter i næringslivet.

 

Da Windows 7 kom ble jeg skeptisk og skuffet over brukergrensesnittet pga den minnet meg om Vista, men jeg oppdaget fort hvor lite maskinvarekrevende den var i forhold til tidligere Windows versjoner.

 

Windows 8 føler jeg at jeg har lite innsikt på hva som faktisk foregår under skallen. Dette gjør meg usikker med tanke på spywares, trojaner, virus og annet tull som kjører i bakgrunnen, både ulovlig og lovlig i Windows miljøet.

Windows 8 er som en attraktiv dame uten intelligens, metro er fin men MS har gjort enkle ting komplisert, og kompliserte ting ulogisk enkelt. Windows 8 ble for mye styr for min del.

Endret av Grandmaster Gamer
Lenke til kommentar

hvem bryr seg så mye om oppstarttiden ?

De som virkelig bryr seg bruker SSD uansett

[/Quote]

Jeg har hoppet over SSD men bruker snurredisker for mine Pc'er, takket være 16Gb med minne så er de fleste programmene prefetched takket være Windows 7 / 8 sin superfetch (som også skal være bedre i Win 8 )

 

Det å ha kontroll av hvilke programmer man vil ha med i oppstarten er ikke noe argument alene for oppgrader til w8

dette kan man få til med 3part program også i windows 7

[/Quote]

 

Rar måte å tenke på, du sier i bunn og grunn at du foretrekker å bruke enten penger eller 3dje parts programvare istedenfor å dra nytte av en funksjon som er bygget inn I OS'et og optimalisert for dette.

 

 

 

exploer 10 er nå også tilgjengelig til windows 7 så jeg ett eller annet sted

 

Du sier at flere av de gamle programmene er forbedret , men du sier ikke hva som er nytt eller om det bare funger i metro

[/Quote]

 

Vet ikke om du er blind eller rett og slett skumleser, men jeg har da beskrevet litt hva som er nytt i de nye programmene, det bør derfor være en smal sak for deg å sjekke opp det jeg sier istedenfor å prøve deg på en argumentasjon som baserer seg på at jeg liksom ikke har vært grundig nok til å gi deg informasjon sånn at du blir enig med meg.

 

ja , metro er nok bare en liten del , men så lange den er utgangspunkt i det man gjør.

Startskjerm , programoversikt o.s.v så betyr den og så veldig mye.

[/Quote]

 

Som jeg påpekte kan man greie seg fint en hel dag uten Metro, har man allerede opprettet mange av snarveiene på desktop trenger man ikke å gå tilbake til metro , har man programmene allerede åpent er det ikke verre enn å alt tabbe for desktop eller Windows tabbe for Metro Appene.

 

Hvis du sier at desktop modus funger så bra hvorfor har det da ikke vær fokus på de under alle reklamen.

Man skulle nesten tro at Microsoft ikke vil at normale pc brukerer skal bruke windows 8

fokuset lå bare på metro , som et begrenset antall brukere er interessert i

 

selv her på forumet har det ikke vært noe referanse til annet en metro.

De testene det har vær referert , med videoer til og med , har vær fokuser på hvor problematisk eller bra metro kan være

 

Med andre ord en svær dårlig reklame

 

så har man de som har prøvd w8 , hvor er det så mage som klager ?

Det er ikke uten grunn

 

Hvis du mener at desktop modus er bra , hvorfor referer du da ikke til en video som viser det ?

[/Quote]

 

Rett og slett fordi bortsett fra å fjerne startknappen så er desktop så og si uendret.

Bruker man verktøylinje > skrivebord får man også en del av funksjonaliteten som var i startknappen tilgjengelig i nærheten av klokken ,men for meg personlig føler jeg ikke noen store forskjeller på måten jeg jobber med skrivebordet kontra Windows 7.

 

Takket være all den nye funksjonaliteten jeg beskrev tidligere føler jeg nettopp at Windows 8 er bedre enn Windows 7, det tar dog tid å sette seg inn i alle funksjonene og man må nesten forstå forskjellen mellom å jobbe i Desktop modus og Metro modus.

 

Her har du en video som viser litt hvordan Desktop ser ut og fungerer

http://www.youtube.com/watch?v=daZEDogCE0o

 

 

når man velger operativsystem så velger man det ikke bare ut fra det som er bedre , men ser også på det som er dårligere i forhold til forrige versjon . Hvis de negative tingen dynger for mye i forhold til forbedringen så lar man være.

 

Det er nok også derfor mage hopper over w8

 

Rent vås egentlig fra din side, her er det klart at du vektlegger negativt svært kraftig Metro og mangelen på Start knappen kontra alle forbedringene som er gjort. Er man såpass gammeldags at man ikke tåler at oppstartskjermen blir endret så bør man kanskje ha seg på et gammelhjem med C64.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske at Windows 8 var mer brukervennlig, mindre dill&dall, mindre "look at me, im pretty Windows 8" faktorer som feks: Menyer som popper opp i alle kanter så fort man bevege musa over kanten, dette fungerer dårlig med fler skjerm funskjonen da man må nesten sikte i millimeter for å få "poppe" menyen opp.

Logiske plassering av knapper, både i metro, desktop og på IE, føler at jeg må dra unødvendig mye på musepekeren bare for å utføre enkle operasjoner.

Fremhev skjulte knapper, gjør de lett tilgjengelig.

 

Ellers liker jeg den raske responstiden til Windows 8 og den nye oppgavelinjen. Det er jævelig synd, men hvem vet, kanskje Windows8 blir bedre etter SP1.

 

Alt i alt så synes jeg at det er bra at det finnes flere OS så folk kan velge det som passer dem best.

Lenke til kommentar

Hva som er vås bli bare din synsing .

For jeg har nettop begrunnet hvorfor man ikke velger w7 fremfor 8. det er det flere som har gjort også , men det bryr du deg lite om

 

når forbedringene også medfører med seg endel ulemper , så vektleger man dem også .

 

For å si det sånn , det hjelper ikke med sterkere motor hvis gir girene er blir dårligere

det slik mange opplever windows 8

Lenke til kommentar

Og du fortsetter å synse om ting du gang på gang beviser du IKKE har peiling på. Det du skriver henger ikke på greip med virkeligheten. Som jeg trodde, så klarte du ikke hoste opp ett svar tidligere.

 

Enten troller du nå, eller så er du rett og slett bare mindre smart og begavet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og du fortsetter å synse om ting du gang på gang beviser du IKKE har peiling på. Det du skriver henger ikke på greip med virkeligheten. Som jeg trodde, så klarte du ikke hoste opp ett svar tidligere.

 

Enten troller du nå, eller så er du rett og slett bare mindre smart og begavet.

nå kan du ikke ha fått med deg hva jeg virkelig skriver her

Det hjelper ikke å ha en god motor ,god og knapper når måten man bruker dem på er lite logisk

 

poenget er at dere skryter av desktop modusen i windows8 uten vise til hvordan det ser ut

jeg har til gode å se an video som viser hvordan man har mist 3 vinduer oppe på samme tid når man bruker w8

 

jeg har sagt , og det mer jeg forsatt , selv om metro barre er en liten del så er det hvordan de er implementert med resten av systemet som er problemet ( etter al dokumentasjonen som er komme frem)

 

Når der mener at jeg er så negativ til wi8 p.g.a metro , det er andre ting som er viktigere så kan man takke Microsoft side de la all fokus på nettop metro .

De har holt tilbake informasjon hvordan w8 skulle virke uten metro

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...