Gå til innhold

Windows er XP verst i klassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det såkalte "problemet" med denne boot loadern?

At folk ikke kan dualboote?

Kritikken går på at Microsoft har krevd at produsenter av maskiner til Windows 8 skal låse på en slik måte at kun signert programvare kan kjøres på maskinen. Da altså programvare signert av Microsoft, i praksis kan det bety at en maskin ikke kan boote andre operativsystemer
Lenke til kommentar

Nå synes jeg du roter litt , eller du har kanskje blitt litt glemsk.

Det var en god del med endringer når Vista kom kontra XP , en god del var overfladiske som et gjennomsiktig GUI og en god del visuelle endringer, man valgte også å samle verktøyene i kontrollsenteret på en plass.

Så var det jo en del endringer i måten man jobber på og hvordan man får utført en oppgave fra A til B ,dette har også skjedd nå med Windows 8 og tiles.

 

Windows 8 har også fått mange oppdateringer ellers også som filutforskeren , forbedret oppstart og kontroll over programmene som kjører ved oppstart for å forbedre ytelsen , forbedret defragmentasjon , forbedret systemovervåkning osv.

 

I bunn og grunn er oppdateringene i Windows 8 godt synlige og merkbare.

jeg sier det jeg mer er riktig i forhold til de forutsetningen dere har lag opp til

Det var en del forbedringer mellom W95 og W98 ( de fleste var ikke så veldig synlig grafikk messing) , men man merket likevel stor forskjell )

 

Det var større endring mellom 3.0 og 95

vista ga en del forbedringer fra Xp, men kom med en ulemper , som ble forbedret da W7 kom

 

På det visuelle er det stor sett forfriskninger med farger og effekter som er forbedret

 

ellers så er Windows 8 egentlig bare W7½ , da det ikke er så sømløst som man skulle ønske

 

hvorfor gir Microsoft ut et halvferdig produkt ?

Lenke til kommentar

Vista var nå mye bedre enn xp, xp var jo byllepest og kolera på samme tid, mer bugga os skal man vel leite lenge etter.

Subjektiv mening, bryr meg nada hva andre mener om XP eller om jeg tråkker noen på tærne eller sårer noens små følelser.

 

Og hva er det som ikke er sømlst i w8?

Det er touchbasert og du kan bruke mus og tastatur, hva mer ønsker du?

Tankebasert navigasjon?

Jeg har ikke prøvd w8, men det jeg har sett på filmer etc der folk bruker w8 så virker det nå mye bedre i touch grensesnittet enn mye anna, det er jo lagd med touch i hovedfokus.

W8 ser nå rimelig smooth ut ihvertfall.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Jaha?

Et klikk tar det deg å skifte fra "metro" til desktop, der har du kjapp tilgang til Filutforsker (om du ikke la den til selv i Metro) og du har full mulighet til å bruke desktopen slik du gjorde før, her ligger som vanlig IE , FF , CR, ImgBrn, Mediamonkey osv nede i nærheten av hvor Windows Startknappen var før, skrivebordet kan du rote til som vanlig med så mye du ønsker.

 

Har du overhodet brukt tid på Windows 8 i det hele tatt Elgen eller synser du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man har W7 så er det ikke nødvendig .

Nå har jeg sagt flere ganger at jeg ikke har W8 , men leser alt av omtale og tester jeg kommer over

jeg har også sagt at til tross for at jeg ikke har testet systemet selv , så treffer jeg veldig god med kritikken av W8 i forhold til de som har prøvd det og er misfornøgde.

 

Nå virker det også som det var en misforståelse ute å går her , eller at det jeg veil frem til ikke kom god nokk frem

 

Hvis man ser på det med delt skjerm , som er del av metro stilen så er det et punkt som går på sømløs heten .

et annet er at hvor god de forskjellige delene er sydd sammen , hvis man kan si at de er sydd sammen i det hele tatt

 

Bare det at det fremstor som to helt forskjellige systemer gjør det mindre sømløst en det burde være

Det er mange momente , som dere ikke har tenkt på , som må til for at det skal kunne kalles for sømløst

Lenke til kommentar

Når man har W7 så er det ikke nødvendig .

Nå har jeg sagt flere ganger at jeg ikke har W8 , men leser alt av omtale og tester jeg kommer over

jeg har også sagt at til tross for at jeg ikke har testet systemet selv , så treffer jeg veldig god med kritikken av W8 i forhold til de som har prøvd det og er misfornøgde.

 

Nå virker det også som det var en misforståelse ute å går her , eller at det jeg veil frem til ikke kom god nokk frem

 

Hvis man ser på det med delt skjerm , som er del av metro stilen så er det et punkt som går på sømløs heten .

et annet er at hvor god de forskjellige delene er sydd sammen , hvis man kan si at de er sydd sammen i det hele tatt

 

Bare det at det fremstor som to helt forskjellige systemer gjør det mindre sømløst en det burde være

Det er mange momente , som dere ikke har tenkt på , som må til for at det skal kunne kalles for sømløst

 

Med andre ord, så burde du holde deg for god til å kommentere ting du ikke har peiling på selv.

 

Siden du åpenbart ikke har peiling på det du snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med andre ord, så burde du holde deg for god til å kommentere ting du ikke har peiling på selv.

 

Siden du åpenbart ikke har peiling på det du snakker om.

 

så du mer at de som klager på W8 ikke har peiling på hvordan det skal brukes.

Da er det rart at også de som har prøvd W8 klager på det samme

 

De ter uansett definisjon på hva et sømløst system er for noe og hvordan det bør fungere vi snakker om nå

så har virker det som du heller ikke har så mye peiling på det .

Du går deg fast i at det funger bra nok for deg

 

jeg har tross alt brukt Windows siden starten

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det var snakk om hvordan et sømløst system bør oppføre seg , ikke sant ?

Når man ser på alt som er skrevet om Windows 8 så er det ingen ting som tyder på at det er sømløst

 

Det betyr ikke at det kan fungere for en god del av befolkningen ,

 

Men når dere nærmest kaller folk som klager for "idioter" så er det å gå for langt

dette har lit med å gjøre om man har prøvd w8 eller lest om det

så lange man er god informert er det nokk

Lenke til kommentar

Det var snakk om hvordan et sømløst system bør oppføre seg , ikke sant ?

Når man ser på alt som er skrevet om Windows 8 så er det ingen ting som tyder på at det er sømløst

 

Det betyr ikke at det kan fungere for en god del av befolkningen ,

 

Men når dere nærmest kaller folk som klager for "idioter" så er det å gå for langt

dette har lit med å gjøre om man har prøvd w8 eller lest om det

så lange man er god informert er det nokk

 

Jo det er sømløst, og meget effektivt. Langt raskere å navigere rundt kontra W7.

 

Men all den tid du ikke har peiling på hva du snakker om, så er det ingen vits å diskutere med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har du da en merkelig definisjon på hva som er sømløst her , for det du mer er sømløst , er bare deler av windows 8 , ikke hele windows 8

 

På det punktet så virker det som W7 fungere mere sømløst totalt sett

 

Hva vet du om det? Slutt å dum deg mer ut, en du alleredet har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er enkelt å forklare.

At alt funger uten problemer ,at man sipper forsinkelser når man skal gjøre det man skal

 

Plugg and play er et eksempel , selv om det ikke er helt sømløst enda

 

poenget er altså at deler av W8 kan nok virke mer sømløst en w7 , men det er totalen som teller.

 

Du må ikke glemme hvor mye forskjellig behov folk har når de bruker en pc

 

Her er det måten metro er samkjørt i Windows 8 som gjør det mangler mye på å være sømløst .

Bruker man bare metro som man bruker en smarttelefon eller nettbrent så vil det nok virke sømløst helt i tropen for brukeren

 

Her er det begrensingene metro som trekker ned totalen.

Det er diskuter hvorvidt metro kan slåes av , altså hindres fra å dukke opp .

Så leng de ikke går sånn uten videre så trekker det også ned

hvor vid man er kvitt metro med start8 virker også vær lit tvilsomt

 

Her blir du nødt til tenke på flere en bare deg selv før du kan si at et os er sømløst og skikkelig brukervennlig

 

 

Å si at man er dum fordi man ikke holder seg til en bestem bruker sine krav og ønsker blir bare for dumt .

Det viser bare mangel på forstålese av at ikke alle har det samme behovet

 

man må ha respekt for andre mennesker sine behov

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå mener jeg faktisk bastant at du bør slutte å synse elgen, få ut fingeren og last ned en utgave av Windows 8 som du selv kan fikle litt med.

 

Min brukeropplevelse er faktisk god med Windows 8 uten berøringsskjerm og på Notebooken der jeg har berøringsskjerm så jeg kan faktisk påpeke hva som er bra / dårlig rett fra levra.

 

Personlig har jeg holdt på svært lenge med data (går mot 30 år) og jeg burde være en av de som er svært inngrodd når det gjelder OS, heldigvis så har jeg lært at det er bedre å lære seg nye vaner og se hva man får ut av det isteden for å henge seg opp i gamle vaner.

 

Har vært med på Overgangen fra C64 (og Synclair, Spectrum) til Amiga og så Ms-dos til Windows 3.1 og så oppover hele veien til der vi er i dag (har også noe erfaring med Linux ) og jeg vil påstå at av disse så er jeg per dags dato mest fornøyd med Windows 8 selv om forskjellene av og til ikke er så store.

Ubuntu har også blitt en liten favoritt her, men mye tukling med oppdateringsystemet har gjort at jeg ikke helt er fornøyd med det.

 

I bunn og grunn prøver jeg i det minste å komme frem til min egen mening om et OS isteden for å bli med å kaste dritt på Oset uten å ha prøvd det selv. Mange av de som også har testet oset har kanskje allerede forutinntatte meninger som feks annenhver versjon av Windows er dritt osv (noe som selvsagt ikke alltid stemmer) og er da langt mer villige til å skrive negativt om det istedenfor å prøve å gi det en sjangse.

 

Når det er sagt så er ikke alle endringene gode nok, men det er ingen tvil om at det går fint å jobbe effektivt med Windows 8 også for oss som bruker "Desktop" så lenge man er villig til å bruke litt tid til å tilpasse seg.

Jeg har fortsatt mine mest brukte programmer i desktop , noen "shortcuts" er lagt til I "Metro" så lenge jeg har behov for det. Metro fungerer faktisk greit for å få oversikt over en del tjenester som jeg liker og forhåpentligvis blir apper som feks Appy Geek tilgjengelig også.

 

Uansett Elgen jeg føler at du ikke har noe å bidra med her, vi har allerede hørt kritkken din av Os'et og utover det så må du nesten komme med litt bedre argumenter enn det du bruker nå for å påpeke manglene eller det du måtte ha på hjertet , uansett så er de ikke så verdifulle når jeg personlig mener du ikke har personlig peiling siden du ikke har rørt oset i det hele tatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du har glemt at det meste jeg kritiserer w8 for er nettop det andre ( som har prøvd w8 ) har kritisert windows8 for

Sånn sett så er det ikke mine egne meninger som kommer frem.

 

Det så blir litt rart her at debatten bærer et rimelig sterkt preg av at noen få skal bestemme om w8 er bra.

Er man uenig så blir man stemplet som idiot eller tosk

 

Forklarer man grunne så argumenteres det bare med at man bruker det på feil måte , eller at man bruker feil programmer.

Hvorvidt det nye funger eller ikke blir fullstendig ignorert

 

Dette gjelder ikke bare meg men alle som har større problemer med å få til å bruke w8

 

Hvordan kan man tiltatte at noen få skal bestemme over resten hvordan man skal bruke dette oset ?

det verste er at dere merker det ikke selv en gang

 

Er det slike debatter dere vil ha ?

 

hvorvidt w8 er bare eller dårlig er uvesentlig.

Det jeg diskuterte er om w8 er tilstrekkelig sømløst og brukervennlig til at det kan erstatte tidligere utgaver

Her virker det som dere er blir forintatt og har bestem dere allerede uten sprøere tilstrekkelig mange brukerer.

De som har problemer bli altså oversett .

 

Det er også denne delte meningen om w8 funger godt nok eller ikke som gjør at jeg ikke gidder å oppgradere fra w7 , når det stort sett er bare er metro som skiller

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...