Gå til innhold

Windows er XP verst i klassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Metro, eller Modern eller hva det nå heter, blander seg da ikke inn all den tid man bruker desktop. Skjønner virkelig ikke problemstillingen her.

 

Som mange med meg har nevnt tidligere, tror jeg mye av de meningene og spørsmålene du har kommer av at du ikke har prøvd Windows 8, og dermed egentilg ikke vet hva du snakker om.

 

Modern er ikke noe som popper opp i tide og utide, ei heller noe man "må ha kontroll over".

 

Seriøst, prøv selv.

Lenke til kommentar

Elgen : Først klaget du på at du ikke så en video av Windows 8 desktop og funksjonaliteten der, når du så fikk se noe klaget du over at du ikke fikk se en video av vinduene i W8 og nå klager du i tillegg på at Windows 8 mangler multi desktop (noe W7 ikke har i utgangspunktet heller).

 

Her er en 70Kb løsning fra Windows Technet som har blitt brukt siden XP og som fortsatt fungerer , den gir deg multidesktop.

 

Du får nesten bare fortsette å mene det du vil om W8, det er tydelig at du ikke har planer om å prøve ut oset selv og at du har en mening som ikke kommer til å forandre seg.

 

Edit : Huff og nå ser jeg at du virkelig klaget på noe som var såpass grunnleggende som antall "vinduer" eller programmer åpne i Desktop modusen... Helt utrolig...

 

Uansett et bilde til deg

 

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kan du umulig ha følg helt med

 

Det jeg klagde over var de ensidige fokuset på metro.

Det er lagd en del video i forbindelse med w8, men ingen av dem jeg er presenter har vær lagd for å vise hvordan windows8 fungerte i desktop modus.

 

Angående desktoppen så trenger man bare en hvis det skal funger på super måte

Da må det gå an å lage den slik at man kan bruke mus /tastatur både med og uten berørings skjerm

 

Å lage et eget "skal" kun for å tilfredsstille smarttelefon generasjon blir feil fokus hvis dette skal være til brukerens beste alle brukere.

Da ender man med 2 bruker mønster som kan gå litt i surr for enhver

i tillegg kan dette metro skallet virke vel mye forstyrrende på brukeren

 

forøvrig så kan man kjøre "multi desktopp" også på eldre utgaver av windows på en måte som jeg oppfatter som mye smidigere en en slik jeg oppfatter det i w8

Riktig nok ikke et program fra morosoft , men man får nå opptil 9 skjermer å leke seg på . hydravison heter programmet fra AMD

 

Det blir merkelig når man har et operativsystem som fungere og så kommer dere og maser om at jeg må prøve det når det nettop er metro designet jeg klager over

resten vet jeg er omtrent likt w7.

 

jeg trenger ikke å prøve et system som i teorien skal funger bedre når det systemet jeg har funger helt ypperlig.

 

Å begynne å tukle med fler operativsystemer på maskinen samtidig vil jeg ikke gjør slik at jeg slipper trøbbel

jeg slett lit med å få installert w7 om på min maskin og det vil jeg ikke oppleve på nytt

 

Å kjøre w8 som virtuell system viser ikke hele potensialet det heller

 

jeg ser rett og slet ikke noe nytt i w8 bortsett fra en del oppdaterte programmer og 1 av 2 bruker grensesnitt som skaper problemer for mange.

 

Hadde Microsoft klar å få dette til en desktop dom fungere for flere bruker mønstre så hadde det vær noe .

i da må man velge bruker mønster først , og så plukke ut de helt riktige programmene. f.eks så holder det ikke å velge IE 10 men mena må velge riktig utgave også avhengig om man vil bruk desktopp eller MUI modus

 

Nå vet jeg ikke om det man får filtret bort de programene man ikke kan bruke når man leter opp programmer til bruk i w8

eller om det kommer klar frem hva som fungere på desktop og hva som ikke fungere der

 

Det samme gjelder for MUI modus

 

så lenge forskjell mellom 7 og 8 er så liten i forholdt til det man har behov for så orker jeg ikke en gang tanken på å plages en gang enten nå det blir w8 eller 7 som krangler

Lenke til kommentar

Ok, la oss prøve en siste gang :

 

Desktop modus i Windows 8 fungerer tilnærmet akkurat på samme måte som Windows 7, det nye er at man får opp "metro" ved å dra musen nede i venstre hjørne eller man får opp Metro apps ved å dra musen til øverst til venstre hjørne og litt nedover eller direkte til siste metro app ved å holde den i øverste venstre hjørne.

 

Systeminnstillinger får man ved å dra musen til øvre høyre hjørne og nedover (direkte tilgang til kontrollpanel feks).

 

Alt av programmer fungerer som før i desktoppen , det er noen endringer når det gjelder kompabilitet med multi-desktop (hydravision fungerer ikke med Amd sin Win8 driver med et 48xx skjermkort her i alle fall) og noen programmer fungerer overhodet ikke med mindre man stiller dem til Win7 / XP etc modus.

 

Uansett du kommer ikke til å prøve W8, det er helt greit, men ikke prøv å fortell andre at du har peiling på hvor bra / dårlig det er bare ved å ha lest et par tester her og der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, la oss prøve en siste gang :

 

Desktop modus i Windows 8 fungerer tilnærmet akkurat på samme måte som Windows 7, det nye er at man får opp "metro" ved å dra musen nede i venstre hjørne eller man får opp Metro apps ved å dra musen til øverst til venstre hjørne og litt nedover eller direkte til siste metro app ved å holde den i øverste venstre hjørne.

 

Systeminnstillinger får man ved å dra musen til øvre høyre hjørne og nedover (direkte tilgang til kontrollpanel feks).

 

Alt av programmer fungerer som før i desktoppen , det er noen endringer når det gjelder kompabilitet med multi-desktop (hydravision fungerer ikke med Amd sin Win8 driver med et 48xx skjermkort her i alle fall) og noen programmer fungerer overhodet ikke med mindre man stiller dem til Win7 / XP etc modus.

 

Uansett du kommer ikke til å prøve W8, det er helt greit, men ikke prøv å fortell andre at du har peiling på hvor bra / dårlig det er bare ved å ha lest et par tester her og der.

 

Nå har jeg da fått mere informasjon en det som komme fra noen få tester

så så lite peiling her jeg ikke

 

Problemet er at så lenge det fungere for dere , så innser dere bare ikke at andre har problemer og kaller det for et sømløst system.

 

Dette er problem som oppstår alen på grunn av metro stilen

 

Det det er sagt om dette er at metro metoden er den enste måten å gjør det på hvis man skal få til noe.

Hvor mye det stemmer kan nok alltids diskuteres

 

uansett de ter noen spekter med metro stile jeg synes er lit merkelig.

 

Man bruker stole fliser for få beder oversikt , men da tar jo informasjonen mye plass , unødig mye mene mange

det jeg kan se av dokumentasjonen så bør berøring skjermer ha valg som er lett å treffe .

hvorfor ha man plaser noen av dem i hjørnet og på kanten av skjermen ?

 

Når hardware produsenter til og med har begynt å lage spesielle hjelpemidler beregnet til bruk samme med w8 kan man da si at designet er bra ?

Da er det mye som tyder på at det slett ikke er bra

Lenke til kommentar

Det er egentlig helt utrolig at du kan argumentere for at ting ikke fungerer når du i bunn og grunn egentlig har fullstendig hengt deg opp i metro og tror at Windows 8 hovedsakelig dreier seg om metro, noe det absolutt ikke gjør. Dette hadde du jo fort funnet ut selv om du brukte litt tid på Oset.

 

Akkurat nå bruker jeg sannsynligvis rundt 80-85 % av tiden min inne i desktop, Metro brukes for rask tilgang til noen apps og søkefunksjonen (som også kan brukes i filutforskeren).

 

Jeg har begynt å samle programmer som brukes ofte i metro (ved hjelp av et ekstra program) og kategoriserer dem under forskjellige navn , Kontor , Verktøy , Internet osv. Sånn sett sparer jeg en del tid når det er konkrete ting som må gjøres (og jeg er inne i metro) og det blir veldig oversiktig.

 

Uansett jeg ser at du har tatt stilling til at Windows 8 er noe dritt, det skal du få lov til å ha, men vær så snill å ikke spre meningen din som om det er fakta og at du har god erfaring med OS'et for å begrunne hvor dårlig det er.

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nå er det faktisk ikke jeg som har tatt den innstillingen i det hel tatt .

 

Derimot så er det en del ting du overser her .

 

mediafokusert som kun og alen har vær fokuser mot metro

Da er jeg ikke alene som troer at W8 er metro

 

Når metro er det som har være problemet hele tiden , som drar ned windows 8 .

Mens andre hadde ikke helt kontroll på systemet , nettop på grunn av metro så er det ingen ubetydelig sak

 

Hvis Microsoft ønsker holde desktoppen skjult så har de nesten klart det

 

Det er jo heller ikke uten grunn at enkelte har klagd på at de ikke hadde hel kontroll på desktoppen nettop på grunn av metro

Hva de har gjort for at det er slik er det vel bar de som vet ,

Hva du har gjort for å holde metro unna er det nok bare du som vet

 

ja det er nevnt fler ting men i forskjellen mellom w7 og 8 betyr det ikke så mye

 

forresten så er dert en del andre spekter også her folk irritere seg over

 

bl.a så har det vær mye diskuter hvordan man er kvitt metro , med argumenter både for og i mot at det ikke var mulig

 

Dere mer at jeg bør prøve wi8 men det er det jo ingen grunn til hvis det er likt w7

det enste er at man kommer til å irriterer seg over en del av de nye funksjonene

og da får man ingen god opplevelse .

Det som funger vil jo være soppas likt windows 7 at man neppe bryr seg om det

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Nei, Windows 8 er ikke likt Windows 7, det ser likt ut, men man gjør ting på en noe annerledes måte.

Du kommer trolig aldri til å forstå dette uansett hvor mye jeg prøver å forklare deg det og jeg antar du har allerede lest tester som denne hvor man går grundig til verks : http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/software/operating-systems/windows-8-1093002/review/1#articleContent

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvordan kan du mene at W8 er så forskjellig ?

Microsoft bruker da mere en 3 år for bygge noe helt fra grunnen av ( f.eks da man gikk fra xp til vista )

De de har gjort er jo bare at de juster og trimmet "motoren" i systemet , samt å innført en del nye muligheter og dessverre også tatt bort en del muligheter

 

Men det gjorde man også fra vista til v7 , om ikke i så stort omfang

 

At det nå også fungerer på mindre krevende enheter kommer både av at programvaren er trimmet og at mindre krevende hardware er blir kraftigere

 

Her rer jeg ganske sikker på at også W8 Rt vi ikke vil funger i det hele tatt på skikkelige gamle pcer , salv det logisk sett skulle fungere ( hvis man ser bort fra drivere og slikt )

 

 

W8 er rett og slet 3dje utgave av vista

Lenke til kommentar

Her rer jeg ganske sikker på at også W8 Rt vi ikke vil funger i det hele tatt på skikkelige gamle pcer , salv det logisk sett skulle fungere ( hvis man ser bort fra drivere og slikt )

 

 

Hvorfor i svarte h*lv*t* forventer du at Windows RT skal fungere på "skikkelige gamle pcer" all den tid RT er designet for å kjøre spesifikt på ARM?!!? :wallbash:

 

Har du en haug med ARM-baserte maskiner liggende i skuffen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var et eksempel .

Det sies at windows 8 kan kjøre på svak maskinvare ( jeg har nok misforstått det med RT ) .

likevel må man anta at 10 år gamle pc er blir for svake .

 

Går man 5 år tilbake så har man nok hardwaren i et typisk nettbrett , selv om det også finnes de som er lit kraftigere

Lenke til kommentar

Lit dårlig formuler fra min side.

Poenget var det er sagt at w8 også skal funger på gammelt hardware

Spørsmålet er hvor gammelt

 

Samtidig så vil metro skape irritasjon , ihvertfall til man har lær seg hvordan man unngår at det dukker opp når man bruker det på "gammelt " utstyr

 

Da virker det litt dumt at det bare er fokusert på w8 samme med nye maskiner og spesielt på metro

Lenke til kommentar

Lit dårlig formuler fra min side.

Poenget var det er sagt at w8 også skal funger på gammelt hardware

Spørsmålet er hvor gammelt

 

Samtidig så vil metro skape irritasjon , ihvertfall til man har lær seg hvordan man unngår at det dukker opp når man bruker det på "gammelt " utstyr

 

Da virker det litt dumt at det bare er fokusert på w8 samme med nye maskiner og spesielt på metro

 

Si meg, klarer du å få riktig sko på riktig fot om mårran?

 

W8 er raskere og mer lettdrevet en W7. Derfor vil det naturligvis fungere minst like godt på "gammel" hardware.

 

Metro vil ikke skape irritasjon der heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei man måtte lære seg å leve med Windows 95 også i sin tid. Verden gikk framover, og takk for det.

 

Du glemmer at brukermåten frem til w7 er relativ liten , men man i w8 har innført noe større

og ikke minst flere måten man er lær opp til å gjøre tingen på nå ikke skal gjelde lenger.

Det har man begynt med i w8 men er ikke komme helt i må enda

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...