Gå til innhold

[Løst] Kva skjer med efakturaarkivet ved sletting av avtale?


torbjornen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker på hva som skulle forsvinne...

 

Det at man sletter avtalen, kan umulig fjerne transaksjonene som har skjedd.

Og logisk sett, vil jeg tro at bilagene for disse transakjsonene vil ha noe i nærheten av samme levetid som informasjonen om transaksjonene selv.

 

Så jeg lurer altså egentlig på hva som skulle kunne forsvinne her... Jeg tror ikke egentlig jeg har helt forstått hva det er man spør efter her...

 

Addendum:

 

Like efter at jeg trykket 'Post', forsto jeg hva man sannsynligvis mener her: Jeg vil tro at dokumentene med detaljspesifikasjoner for fakturaen, vil kunne ha en kortere levetid enn den formelle delen av fakturaen. Men logisk sett burde man ha krav på at tilgangen til info om de betalte fakturaene ikke skulle kunne endres av om man har en aktiv efaktura-avtale eller ikke - har man først gjennomført transaksjoner på en sånn avtale, må man ha rett til innsyn i det som faktisk er bilag til eget regnskap.

 

Addendum 2:

 

Hvis man tror dette vil kunne bli et problem, skulle man kunne ta seg et par kvelder og laste ned disse dokumentene til egen lagringsenhet, slik at man har bilagene på eget utstyr. Forøvrig burde også de relevante kundetjenestene kunne svare på dette...

Endret av akroev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...