Gå til innhold

Sprengt strømforsyning, hvordan ny anbefales?


Anbefalte innlegg

Jeg klarte i dag på et eller annet hvis og sprenge noe i min chieftec strømforsyning og da regner jeg med at den ikke funker, så og skru den tilbake er vell liten vits. Lurer på hvordan jeg har klart og spreng noe i den, noen som vet? Det som skjedde før var at maskinen restart seg selv en gang og så låste han seg etter oppstart og jeg restartet selv og da kom maskinen seg ikke lenger til det sto og blinket en understrek helt alene på skjermen. Jeg restartet noen ganger til og så sluttet maskinen og svare. Jeg slo strømmen av og slo den på 10 sek etterpå og testet, ingen ting annet skjedde enn at alle viftene begynte og gå i 1 tienedels sekund til de var død igjen.

 

Da jeg var på tur til løsne cpuen og jeg holdt hode nært strømforsyningen smalt det og jeg skvatt til de grader. Det kom en liten røyksky ut av strømforsyningen.

 

Hva er det som har skjedd med strømforsyningen, noen som vet?

 

BTW: Blir da nøtt til og kjøpe meg en ny strømforsyning og lurer på hvilken jeg skal kjøpe, jeg bestiller enten fra microplex eller 3dfxcool, noen gode tips?

 

Ops: Prisen skal ikke over 500,- har ikke råd til dyrer. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm...jeg vet ikke hvordan du klarte å sprenge strømforsyngingen, men jeg fikk sprengt min da jeg skrudde strømforsyningen fra 230v til 120 (elns). Kanskje du kom borti den knappen som styrer volten?

 

Skvatt ikke så lite jeg heller da poweret begynte å gnistre og puste blårøyk for så å klimaksere med et aldri så lite smell.

Lenke til kommentar
jeg fikk sprengt min da jeg skrudde strømforsyningen fra 230v til 120 (elns). Kanskje du kom borti den knappen som styrer volten?

 

Skvatt ikke så lite jeg heller da poweret begynte å gnistre og puste blårøyk for så å klimaksere med et aldri så lite smell.

 

:D det er psykt gjort, min bror gjorde det samme kl.0500 på morgenen etter å ha sittet og skrudd sammen sin nye maskin hele dag og natt (husker ikke hva som var feilen, den fant vi med ny strømforsyning), maskinen var millimetere fra å fly ut vinduet sekunder etter smellen og den illeluktende røyken + flammen

 

komplett selger vel psu til ditt kabinett til grei pris (?)

Lenke til kommentar

Har vært borti det samme på jobben, der var imidlertid feilen litt mer avansert, ettersom det er 400V anlegg, og dual-psu(server).

- Men det gikk nok en kondensator, og det smeller godt, og lukter vondt...Med mindre du har garanti på poweret ditt, må du nok sikkert skaffe deg et nytt, det er sjelden lønnsomt å reparere...

Lenke til kommentar
litt norsk-undervisning her, sånn mens vi er i gang..

 

"hvordan" bruker vi ikke om gjenstander. "hvordan" betyr noe sånt som "på hvilken måte", og passer så absolutt ikke inn i setningen din.

 

istedetfor bruker vi gjerne "hvilken" eller "hva slags". skriv bak øret.. norsk-karakteren din vil takke deg.

 

Eller min favoritt. Kass strømforsyning :)

 

Forresten så ska vel ikkje Norskundervisning bli delt opp på den måten. Fyfy.

Lenke til kommentar
litt norsk-undervisning her, sånn mens vi er i gang..

 

"hvordan" bruker vi ikke om gjenstander. "hvordan" betyr noe sånt som "på hvilken måte", og passer så absolutt ikke inn i setningen din.

 

istedetfor bruker vi gjerne "hvilken" eller "hva slags". skriv bak øret.. norsk-karakteren din vil takke deg.

 

Vedr. norskundervisning;

 

"norsk-karakteren" kan ikke takke noen, det er det bare mennesker som kan... :wink:

Lenke til kommentar

Du har jo ikke fått så mange tips om forslag til ny PSU ennå, bortsett fra "let på Komplett". Hvis du leter i demo avdelingen, så har de noen Chieftec 360W til kr 280,- Du må jo legge til porto, det blir typisk over 100 kr.

 

Noe billigere og likevel bra kommer jeg ikke på i farten.

 

Hvis du åpner opp lommeboka ørlite grann, så kan jeg anbefale AOpen eller Fortron/Source 300W hos PSData til kr 428 + porto. Den er meget stillegående og bra i følge tester.

Lenke til kommentar
Jeg klarte i dag på et eller annet hvis og sprenge noe i min chieftec strømforsyning og da regner jeg med at den ikke funker, så og skru den tilbake er vell liten vits. Lurer på hvordan jeg har klart og spreng noe i den, noen som vet? Det som skjedde før var at maskinen restart seg selv en gang og så låste han seg etter oppstart og jeg restartet selv og da kom maskinen seg ikke lenger til det sto og blinket en understrek helt alene på skjermen. Jeg restartet noen ganger til og så sluttet maskinen og svare. Jeg slo strømmen av og slo den på 10 sek etterpå og testet, ingen ting annet skjedde enn at alle viftene begynte og gå i 1 tienedels sekund til de var død igjen.

 

Da jeg var på tur til løsne cpuen og jeg holdt hode nært strømforsyningen smalt det og jeg skvatt til de grader. Det kom en liten røyksky ut av strømforsyningen.

 

Hva er det som har skjedd med strømforsyningen, noen som vet?

 

BTW: Blir da nøtt til og kjøpe meg en ny strømforsyning og lurer på hvilken jeg skal kjøpe, jeg bestiller enten fra microplex eller 3dfxcool, noen gode tips?

 

Ops: Prisen skal ikke over 500,- har ikke råd til dyrer. :shrug:

 

hvor mange watt skal den være på??

har merket noe å si?

Lenke til kommentar
litt norsk-undervisning her, sånn mens vi er i gang..

 

"hvordan" bruker vi ikke om gjenstander. "hvordan" betyr noe sånt som "på hvilken måte", og passer så absolutt ikke inn i setningen din.

 

istedetfor bruker vi gjerne "hvilken" eller "hva slags". skriv bak øret.. norsk-karakteren din vil takke deg.

 

Han spør nok om "hvordan man anbefaler en ny strømforsyning". Jeg tror man gjør det ved å svare på denne tråden.... men hva tror DERE? :-)

Lenke til kommentar
litt norsk-undervisning her, sånn mens vi er i gang..

 

"hvordan" bruker vi ikke om gjenstander. "hvordan" betyr noe sånt som "på hvilken måte", og passer så absolutt ikke inn i setningen din.

 

istedetfor bruker vi gjerne "hvilken" eller "hva slags". skriv bak øret.. norsk-karakteren din vil takke deg.

 

Hvis du skal belære noen i norsk, bør du begynne med deg selv. Setninger skal alltid startes med stor bokstav. Videre har du skrevet flere ord og begrep feil. Et eksempel på dette er en horribel sammenslåing av tre ord. Tegnsettingen din er også feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...